Gjest Violetta Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Jeg må innrømme at det ofte skjer i butikken på vei hjem. Hvordan gjør dere det?
*Ariel* Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Planlegger alle ukens middager i et "familiemøte" søndag kveld. Handling til hele uken blir gjort mandag
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Annen hver søndag skriver jeg meny og handleliste, så er det bare å handle og lage maten. Det verste er å stå i butikken og ikke vite hva vi skal ha. Det er ikke akkurat artig å skrive meny heller, men det går lettere enn å surre rundt i butikken uten mål og mening. Anonymous poster hash: 3bf60...6cf
super-s Skrevet 25. januar 2014 #4 Skrevet 25. januar 2014 Enten rett før jeg skal på butikken, på vei til butikken eller rett før jeg skal lage maten, ut i fra hva jeg har lyst på. 3
Anglofil Skrevet 25. januar 2014 #5 Skrevet 25. januar 2014 Hver søndag setter jeg opp ukesplan med ukens middager. Mvh Yvonne
debattanten Skrevet 25. januar 2014 #6 Skrevet 25. januar 2014 Som regel lørdag ved frokost, storhandler på lørdager.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #7 Skrevet 25. januar 2014 enten rett før butikken, på butikken eller rett før vi skal lage maten. Anonymous poster hash: cf4f9...2c2 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #8 Skrevet 25. januar 2014 Jeg planlegger det mens jeg er på jobben, så handler jeg i butikken på vei hjem fra jobb. Det hender imidlertid ofte at jeg endrer planene når jeg kommet i butikken, spesielt hvis de har noen aktuelle tilbud i butikken jeg er innom. Hvis vi for eksempel skulle ha fisk og jeg hadde planlagt fiskesuppe, kan jeg godt ende med å isteden lage seibiff med løk hvis seifilet var på tilbud i butikken jeg var innom.Anonymous poster hash: 3da37...d40 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #9 Skrevet 25. januar 2014 Som regel lørdag ved frokost, storhandler på lørdager. Samme her. Fungerer utmerket.Anonymous poster hash: 4a037...45b
Kvothe Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 Planlegger ukas meny på søndag. Handler inn på mandag.
Alina X Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Jeg tenker: "mmmm...jeg har lyst på (sett inn rett)"også går jeg og kjøper eventuelle ingredienser jeg mangler for å lage retten. 1
Gjest gjest17 Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Planlegger ukas meny på søndag. Handler inn på mandag. Samme her og :-)
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Når jeg blir sulten. Anonymous poster hash: 0c5e4...030 1
Gjest Marmot Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Torsdag kveld planlegger jeg middag for fredag - onsdag som kommer. Fredag handler jeg inn alt for hele uka.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Mamma handler mat hos meg, men vi pleier som regel å handle på fredager, har egentlig ikke spurt henne hvorfor vi gjør det men jaja Anonymous poster hash: adf31...7ef
Blådiamant Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Kjøper inn for en uke enten torsdag eller fredag. Planlegger alle middager da. Funker utrolig bra for oss
skruf Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Planlegger neste ukes meny hver søndag sammen med mann og barn, handler hver mandag. (har ei tavle på kjøkkenet der jeg skriver opp hva vi skal ha til middag hver dag, så slipper barna å lure..).
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 Det skjer litt alt ettersom. Som regel når jeg tar en kikk i kjøleskapet og ser hva som må brukes opp. Da kommer ideene. Det er sjelden vi er helt tomme for ting som kan brukes til middag, så det blir heller til at vi sper på med å kjøpe kjøtt eller fisk eller en eller to grønnsaker ekstra. Ellers blir planen til i butikken når jeg finner noe som kan passe med det vi har fra før. Noen ganger får vi ganske enkelt lyst på noe bestemt, så da kjøper vi det. Anonymous poster hash: 58744...075 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #19 Skrevet 26. januar 2014 Vi setter oss ned i slutten av hver mnd, og da setter vi opp månedsplanen for den kommende måneden. Dette har fungert veldig godt hos oss nå i et år, og noe vi helt klart kommer til å fortsette med. Supplerer bare litt her og der (kanskje to-tre ganger i løpet av mnd), og det hender også at vi bytter dager dersom noe skulle dukke opp. Anonymous poster hash: 127eb...a62
Gjest New_Girl Skrevet 26. januar 2014 #20 Skrevet 26. januar 2014 Som regel dagen før. Hvis vi ikke har bestemt oss før rett før middagstider så blir det som regel bare tullemat. Vi er mye mer fornuftig å sunne dagen før
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå