Gå til innhold

Når planlegger du/dere dagens middag?

Fremhevede innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg må innrømme at det ofte skjer i butikken på vei hjem.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planlegger alle ukens middager i et "familiemøte" søndag kveld. Handling til hele uken blir gjort mandag

Skrevet

Annen hver søndag skriver jeg meny og handleliste, så er det bare å handle og lage maten. Det verste er å stå i butikken og ikke vite hva vi skal ha. Det er ikke akkurat artig å skrive meny heller, men det går lettere enn å surre rundt i butikken uten mål og mening.

Anonymous poster hash: 3bf60...6cf
Skrevet

Enten rett før jeg skal på butikken, på vei til butikken eller rett før jeg skal lage maten, ut i fra hva jeg har lyst på.

• Liker 3
Skrevet

Hver søndag setter jeg opp ukesplan med ukens middager.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Som regel lørdag ved frokost, storhandler på lørdager.

Skrevet

enten rett før butikken, på butikken eller rett før vi skal lage maten.

Anonymous poster hash: cf4f9...2c2
  • Liker 2
Skrevet

Jeg planlegger det mens jeg er på jobben, så handler jeg i butikken på vei hjem fra jobb. Det hender imidlertid ofte at jeg endrer planene når jeg kommet i butikken, spesielt hvis de har noen aktuelle tilbud i butikken jeg er innom. Hvis vi for eksempel skulle ha fisk og jeg hadde planlagt fiskesuppe, kan jeg godt ende med å isteden lage seibiff med løk hvis seifilet var på tilbud i butikken jeg var innom.

Anonymous poster hash: 3da37...d40

• Liker 1
Skrevet

Som regel lørdag ved frokost, storhandler på lørdager.

Samme her. Fungerer utmerket.

Anonymous poster hash: 4a037...45b

Skrevet

Planlegger ukas meny på søndag. Handler inn på mandag.

Skrevet

Jeg tenker: "mmmm...jeg har lyst på (sett inn rett)"også går jeg og kjøper eventuelle ingredienser jeg mangler for å lage retten.

• Liker 1
Gjest gjest17
Skrevet

Planlegger ukas meny på søndag. Handler inn på mandag.

Samme her og :-)

Skrevet

Når jeg blir sulten.

Anonymous poster hash: 0c5e4...030
  • Liker 1
Skrevet

Torsdag kveld planlegger jeg middag for fredag - onsdag som kommer. Fredag handler jeg inn alt for hele uka.

Skrevet

Mamma handler mat hos meg, men vi pleier som regel å handle på fredager, har egentlig ikke spurt henne hvorfor vi gjør det men jaja :fnise:

Anonymous poster hash: adf31...7ef
Skrevet

Kjøper inn for en uke enten torsdag eller fredag. Planlegger alle middager da. Funker utrolig bra for oss :)

Skrevet

Planlegger neste ukes meny hver søndag sammen med mann og barn, handler hver mandag.

(har ei tavle på kjøkkenet der jeg skriver opp hva vi skal ha til middag hver dag, så slipper barna å lure..).

Skrevet

Det skjer litt alt ettersom. Som regel når jeg tar en kikk i kjøleskapet og ser hva som må brukes opp. Da kommer ideene. Det er sjelden vi er helt tomme for ting som kan brukes til middag, så det blir heller til at vi sper på med å kjøpe kjøtt eller fisk eller en eller to grønnsaker ekstra. Ellers blir planen til i butikken når jeg finner noe som kan passe med det vi har fra før.

Noen ganger får vi ganske enkelt lyst på noe bestemt, så da kjøper vi det.

Anonymous poster hash: 58744...075
  • Liker 1
Skrevet

Vi setter oss ned i slutten av hver mnd, og da setter vi opp månedsplanen for den kommende måneden. Dette har fungert veldig godt hos oss nå i et år, og noe vi helt klart kommer til å fortsette med. Supplerer bare litt her og der (kanskje to-tre ganger i løpet av mnd), og det hender også at vi bytter dager dersom noe skulle dukke opp.

Anonymous poster hash: 127eb...a62
Gjest New_Girl
Skrevet

Som regel dagen før. Hvis vi ikke har bestemt oss før rett før middagstider så blir det som regel bare tullemat. Vi er mye mer fornuftig å sunne dagen før :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...