Jinx82 Skrevet 25. januar 2014 #1 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei! Skriver ikke så ofte innpå forumet, så mulig det er andre måter jeg skulle kontaktet deg på istedet, men jeg prøver her først. Leste en tråd du startet inne på "samliv og relasjoner", og synes hårfrisyren på profilbildet ditt er så fin! Hvordan gjør du det, evt. har den måten å sette opp/flette håret et navn? (Hvis det er deg på profilbildet, da) Hvis ikke, er det andre som vet? Har prøvd å google, men fant bare andre flettetyper/frisyrer, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 25. januar 2014 #2 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei! Skriver ikke så ofte innpå forumet, så mulig det er andre måter jeg skulle kontaktet deg på istedet, men jeg prøver her først. Leste en tråd du startet inne på "samliv og relasjoner", og synes hårfrisyren på profilbildet ditt er så fin! Hvordan gjør du det, evt. har den måten å sette opp/flette håret et navn? (Hvis det er deg på profilbildet, da) Hvis ikke, er det andre som vet? Har prøvd å google, men fant bare andre flettetyper/frisyrer, dessverre. Jeg synes det er veldig enkelt, men så jobber jo jeg som frisør også da. Fletten kalles for parisaflette, og jeg skal forsøke å fortelle deg trinn for trinn hvordan du gjør det. Fletten på bilde er litt "slapp," men man kan lage den strammere også noe som er veldig fint. Første du gjør er å dele håret inn. Hvis du skal ha flette i luggen, tar du fingeren din på pannen der skillen din begynner, og drar den bakover slik at du får med deg bitte litt hår. Akkurat sm du skulle flettet luggen vanlig. 1. Begynn med å flette vanlig med tre deler. Du fletter "to ganger" altså ene over, andre over og så stopp. 2. Ta med deg en del av håret som ikke er i fletten, og legg det med inn i den delen din i fletten som ligger i midten. (Den midterste av de tre delene med hår du holder i hånda) 3. Flett igjen på vanlig måte to ganger, og så tar du en del med hår til inn i midten av delen du holder i fletten, enten fra samme side du tok hår i fra i ste, eller motsatt side.. Så fortsetter du slik til fletten er så lang du vil ha den. Å, så vanskelig å forklare. Forstod du dette? Hvis ikke så skal jeg forklare mye bedre, eller prøve å finne en video som kan vise deg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx82 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei igjen og tusen takk for svar! Jeg skal lese nøye gjennom forklaringa di og gjøre et forsøk litt senere, kan gi ei tilbakemelding på hvordan det gikk etterpå Jeg er veeeldig dårlig på hårfrisyrer, men vi får se! Har halvlangt/langt hår, og vil gjerne ha løst, men samtidig litt bort fra ansiktet - dermed så jeg en mulig løsning i din frisyre Jeg har forresten hørt om pariserflette før, men parisa er kanskje noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx82 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg har forresten ganske tynt hår, alstå mange, tynne hårstrå, sånn at det er lett å få håret til å se stort ut ved å spraye litt fra undersiden, det veier stort sett ingenting så jeg trenger ikke tupere inntil røttene, eller hva det heter.. (beklager for dårlig forklaring) Derimot blir det ei stusselig, tynn flette om jeg samler hele håret :S Er derfor jeg tror jeg kunne kle å ha håret sånn som du har det på bildet, der noe/litt hår samles og trekkes litt bort fra ansiktet, men at lengden beholdes og henger/skjuler der hvor flettene festes. Regner med jeg kan bruke sånne tynne hårkliper til å feste fletten. (Takler ikke å ha hår som henger i fjeset, er bare i veien, og når håret mitt er såpass lett/luftig, så ligger det ikke akkurat i ro, heller) Hvis jeg har forstått det riktig så kan jeg lage et slags skille på midten, og flette litt bakover og ut til hver side derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 25. januar 2014 #5 Del Skrevet 25. januar 2014 Oi, hvis det er du som er på bildet, er du utrolig pen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 25. januar 2014 #6 Del Skrevet 25. januar 2014 Hei igjen og tusen takk for svar! Jeg skal lese nøye gjennom forklaringa di og gjøre et forsøk litt senere, kan gi ei tilbakemelding på hvordan det gikk etterpå Jeg er veeeldig dårlig på hårfrisyrer, men vi får se! Har halvlangt/langt hår, og vil gjerne ha løst, men samtidig litt bort fra ansiktet - dermed så jeg en mulig løsning i din frisyre Jeg har forresten hørt om pariserflette før, men parisa er kanskje noe annet? Det heter parisaflette. Men Parisaflette er så mye. Man kan flette på under side, overside, stramt, slapt og alle ser forskjellige ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charminia Skrevet 25. januar 2014 #7 Del Skrevet 25. januar 2014 Oi, hvis det er du som er på bildet, er du utrolig pen! Bildet er av skuespiller Hayden Paniettere 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 25. januar 2014 #8 Del Skrevet 25. januar 2014 Bildet er av skuespiller Hayden Paniettere Åja, haha, jeg synes det så ut som en hollywoodstjerne ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2014 #9 Del Skrevet 5. februar 2014 Er parisaflette et annet navn for pariserflette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 5. februar 2014 #10 Del Skrevet 5. februar 2014 Er parisaflette et annet navn for pariserflette? Ja Kan hende den som er utvendig kalles noe, og den som er innvendig kalles det andre. Men det er samme fletten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2014 #11 Del Skrevet 5. februar 2014 Ja Kan hende den som er utvendig kalles noe, og den som er innvendig kalles det andre. Men det er samme fletten! Takk for svar. Jeg googlet begge varianter, men kunne ikke se noen særlig forskjell med mine utrente øyne. Fine frisyrer alle sammen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 5. februar 2014 #12 Del Skrevet 5. februar 2014 Takk for svar. Jeg googlet begge varianter, men kunne ikke se noen særlig forskjell med mine utrente øyne. Fine frisyrer alle sammen . Bare hyggelig Det er så fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå