AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #1 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, DU! Stakkars som akket og uffet seg fordi du faktisk måtte ha den dyrebare (tacky)vesken din på fanget og ikke på den eneste ledige setet ved siden av deg, fordi den gamle damen trengte ett sted å sitte. Og da du endelig fikk den vesken på fanget så måtte du selvsagt gi alle andre rundt deg ett stygt blikk som om vi hadde gjort noe galt. Damen spurte faktisk høflig om hun kunne sitte der og likevel klarte du å presse ut av deg furteleppa. Jeg har bare en ting å si og det er SKJERP DEG! Jeg tenkte at du kanskje hadde en dårlig natt, samlivsbrudd eller at katta di døde, men det er ingen unnskyldning til å være uhøflig mot andre og særlig gamle damer. Flaks for meg at du hadde skrevet navnet ditt på tagen på vesken, for da var det ikke vanskelig å finne ut hvor du jobbet hen og hvilket meglerfirma jeg skal holde meg unna, nå som jeg skal selge min tantes leilighet på Frogner. Anonymous poster hash: 17c7f...f13 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #2 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja, DU! Stakkars som akket og uffet seg fordi du faktisk måtte ha den dyrebare (tacky)vesken din på fanget og ikke på den eneste ledige setet ved siden av deg, fordi den gamle damen trengte ett sted å sitte. Og da du endelig fikk den vesken på fanget så måtte du selvsagt gi alle andre rundt deg ett stygt blikk som om vi hadde gjort noe galt. Damen spurte faktisk høflig om hun kunne sitte der og likevel klarte du å presse ut av deg furteleppa. Jeg har bare en ting å si og det er SKJERP DEG! Jeg tenkte at du kanskje hadde en dårlig natt, samlivsbrudd eller at katta di døde, men det er ingen unnskyldning til å være uhøflig mot andre og særlig gamle damer. Flaks for meg at du hadde skrevet navnet ditt på tagen på vesken, for da var det ikke vanskelig å finne ut hvor du jobbet hen og hvilket meglerfirma jeg skal holde meg unna, nå som jeg skal selge min tantes leilighet på Frogner. Anonymous poster hash: 17c7f...f13 Og dette gir meg håp for mennesker igjen, bruk din makt! (ikke ment ironisk, veldig bra at folk bruker "karma") Anonymous poster hash: bab35...7ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 24. januar 2014 #3 Del Skrevet 24. januar 2014 Huff, det er mange sarte vesker som ikke kan sitte på fanget og som må ha eget sete. Jeg kan jo forstå det så dyre som mange av disse veskene er, det gjelder å behandle dem pent. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #4 Del Skrevet 24. januar 2014 noen mennesker altså! bruk din makt med glede! håper hu ser denne tråden Anonymous poster hash: 2bf2a...48e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelarve Skrevet 24. januar 2014 #5 Del Skrevet 24. januar 2014 Ah, skjønner dette så godt. Ser sånt hele tiden på bussen! Bruk bare makten din, du! :-) På bussen jeg tar daglig er det utrolig mange høylytte, skravlende skoleelver (i vgs-trinn) som nekter å holde stilt når eldre mennesker spør dem pent om å være stille. Man må vise respekt for andre! Ikke alle er interessert å høre alt du gjorde i helga, eller hva du synes om "hu der i klassen". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Del Skrevet 24. januar 2014 Aldri skjønt folk som blir sure av å måtte flytte på tingene sine. Jeg tar meg alltid i å tenke "Seriøst? Blir du voksne menneske virkelig sur for at jeg spør om jeg kan sitte på det ledige setet?". Hva slags mennesker er det? Hva foregår i hodene deres? Hvordan får de det til å bli riktig? Helt utenfor min fatteevne Anonymous poster hash: 68052...993 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kareen Skrevet 24. januar 2014 #7 Del Skrevet 24. januar 2014 Veldig bra! Jeg skal innrømme at jeg selv blir irritert noen ganger hvis folk kommer og skal sitte ved siden av meg på de bittesmå setene når det er masse ledige tosetere rundt meg. Da hender det faktisk at jeg sukker oppgitt selv, siden jeg alltid har med meg stor bagasje Men dersom det ikke er noen ledige plasser, så må man jo bare godta at folk vil sitte der, og jeg flytter gjerne tingene mine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 24. januar 2014 #8 Del Skrevet 24. januar 2014 Ah, skjønner dette så godt. Ser sånt hele tiden på bussen! Bruk bare makten din, du! :-) På bussen jeg tar daglig er det utrolig mange høylytte, skravlende skoleelver (i vgs-trinn) som nekter å holde stilt når eldre mennesker spør dem pent om å være stille. Man må vise respekt for andre! Ikke alle er interessert å høre alt du gjorde i helga, eller hva du synes om "hu der i klassen". Ber du vgs-elever om å tie stille?! Nei, vet du hva! Gjør de ikke noe annet galt enn å skravle høylydt, så la dem være i fred. Til TS: Du derimot, har grunn til å reagere. Er du på Twitter, så fortell historien der. Gjerne med navnet på meglerfirmaet. Regner med at du får mange re-tweets. Ikke utenkelig at det vil nå rette vedkommende som må ut og beklage. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Del Skrevet 24. januar 2014 Jeg har ofte veska på setet vedsidenav meg, men kommer det folk på bussen så flytter jeg den uten å behøve å bli spurt om det, og det skulle virkelig bare mangle syns jeg. Kanskje den sure dama bør begynne å kjøpe eget sete til veska si, så kan hun si "nei, denne plassen har veska mi betalt for!". Som eiendomsmegler har hun helt sikkert råd til det. Kanskje hun var sur fordi Porchen er på verksted og hun måtte nedverdige seg til å ta buss OG sitte ved siden av noen? Anonymous poster hash: 91c5e...1ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelarve Skrevet 24. januar 2014 #10 Del Skrevet 24. januar 2014 Ber du vgs-elever om å tie stille?! Nei, vet du hva! Gjør de ikke noe annet galt enn å skravle høylydt, så la dem være i fred. Til TS: Du derimot, har grunn til å reagere. Er du på Twitter, så fortell historien der. Gjerne med navnet på meglerfirmaet. Regner med at du får mange re-tweets. Ikke utenkelig at det vil nå rette vedkommende som må ut og beklage. Nei, jeg ber dem ikke om å være stille. Jeg sitter og håper at noen vil si noe. Hehe Altså, det finnes unntak til hva som er akseptabelt og ikke. Disse elevene ropte omtrent, så alle kunne høre dem. Omtrent alle rundt meg kikket rundt seg og ble ukomfortable. Til slutt måtte en gammel dame spørre dem pent om å holde stilt. De så stygt på henne, og etter fem minutter var det på'an igjen. De lo så utrolig høyt. uffameg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Rips Skrevet 24. januar 2014 #11 Del Skrevet 24. januar 2014 Det er en av mange underlige ting som skjer ofte i Oslo som streber så hardt etter å være en storby. Det nytter ikke å okkupere et ekstra buss-sete til veska/bagen i større byer på kontinentet, det er ikke akseptert å buse på t-banen når folk skal av, det er ikke akseptert å sykle på fortau i feil retning og plinge på gående. Det er også drlig kotyme å buse opp megge trappene på sentrale t-banestopp sslik at de som skal ned til toget ikke når dette. Dette er kvasistorbyen Oslo på sitt beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke Skrevet 24. januar 2014 #12 Del Skrevet 24. januar 2014 Haha, flott, TS! Og ikke skjønner jeg den furtne blondina heller, hadde jeg hatt en så fiin veske hadde jeg aldri turt å ha den andre steder enn på fanget, klemt mellom pelsen og silikonpuppene! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 24. januar 2014 #13 Del Skrevet 24. januar 2014 Hah fantastisk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest star123 Skrevet 24. januar 2014 #14 Del Skrevet 24. januar 2014 så hva heter megler firmaet da? eller er det en stats hemmelighet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiduderborte Skrevet 24. januar 2014 #15 Del Skrevet 24. januar 2014 uff, jeg hadde veska på det andre setet en gang og bussen var full. Jeg sov! utenom det så tar jeg uansett vesken på fanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libe Skrevet 25. januar 2014 #16 Del Skrevet 25. januar 2014 Folk kan jo begynne å gjøre som en dame gjorde mot meg da jeg var ung. Hun satt seg rett oppå vesken min, nektet å flytte seg så jeg fikk tak i den, og sa høyt "Dette kan dere lære av, alle dere frekke unger!". Det var veldig flaut, hadde vesken på fanget etter det, haha 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #17 Del Skrevet 25. januar 2014 Dama jobber i Eiendomsmegler1. Anonymous poster hash: 85864...0ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2014 #18 Del Skrevet 25. januar 2014 Dama jobber i Eiendomsmegler1. Anonymous poster hash: 85864...0ba hehe, var det jeg trodde, tror der er ekstra overlegne eiendomsmeglere! Anonymous poster hash: c0ce6...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingaborga Skrevet 25. januar 2014 #19 Del Skrevet 25. januar 2014 Det var jo uhøflig og alt sånt av hu dama, og det er greit nok at folk vet firmaet, men jeg synes personlig ikke at du burde henge henne ut med navn osv, for jeg personlig synes ikke at det er så veldig kult hvis det at jeg har en dårlig dag, skal få konsekvenser i år senere. Hvis hun skal søke jobb senere, vil jo arbeidsgiver søke henne opp, og da vil det ikke akkurat være så veldig fint at hun har vært uhøflig mot en gammel dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferdigstudent Skrevet 25. januar 2014 #20 Del Skrevet 25. januar 2014 Herregud folkens. Så dere vil faktisk skade karrieren og ydmyke en dame på grunn av et bussete? Håper dere skjønner at det dere snakker om å gjøre er mye verre enn det hun gjorde. Snakk om å overdrive. Vi skal ikke søke opp adressen hennes og kaste egg på huset hennes da? Siden hun er et så grusomt menneske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå