AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har lest i ukrainske media at det er nå 20 drept. Politiet kjører likene til en bestemt sykehus nesten hver 30 min. Anonymous poster hash: aa25b...ee9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Forferdelig Anonymous poster hash: 31cfd...e4c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Hva er årsaken til at dette skjedde? Hva er det som skjer i Ukraina? Beklager at jeg er så lite oppdatert fortiden. Anonymous poster hash: 3f151...7d3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Jeg tror nok du skal ta det du leser med en klype salt. Alt som kommer fra regjeringen eller opprørenene må tas med en klype salt. Anonymous poster hash: 8557d...4de
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 De må få opp tampen hvis de skal slå Stalin. Anonymous poster hash: b4cd3...aeb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #6 Skrevet 24. januar 2014 Ukraina...hven faen bryr seg...? Anonymous poster hash: 487d5...237
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #7 Skrevet 24. januar 2014 Ukraina er det største landet i Europa, med 48 mln mennesker. I alle fall jeg bryr meg. Jeg ser at VG bruker russiske mass media som kilde og det er dem man ikke skal stole på. Det er sant at ikke alle drapene er helt relevante. Noen fryste i hjell etter å blitt slått ned og uten at noen tok dem på sykehuset, men de fleste ble drept i slagsmål (ikke skytting). Angående kommentaren om Stalin. Politikere i Ukraina er ikke langt ifra han. De bare har andre virkemidler. I 1991 var det 52 mln innbyggere i Ukraina og nå har landet mistet 4 mln på 20 år. Det er snakk om hele Norge 20 år!!! Grunnen -- ingen håp om økonomisk fremtid og derfor redselen om å føde mer enn 1 barn per familie. Bare i Ukraina på 1 år tok Stalin 8 mln menneskeliv som et resultat av kunstig sult. Uoffisielle tall er enda større. I løpet av 30 år av represjoner 440 mln liv ble tapt. Få politikere kan slå dette talet. Så Yanukovych er langt ifra Stalin, ja. Anonymous poster hash: aa25b...ee9
Gjest Corto Maltese Skrevet 24. januar 2014 #8 Skrevet 24. januar 2014 Ukraina er det største landet i Europa, med 48 mln mennesker. I alle fall jeg bryr meg. Anonymous poster hash: aa25b...ee9 Russland er det største landet i Europa. Ukraina er det nest største landet i Europa Og ja Russland er i Europa og den Europeiske delen av Russland er større en Ukraina Den Europeiske delen av Russland er 3,960,000 km2 ( totalt er Russland 17,075,400 km2). Ukraina er 603,628 km2. Den Europeiske del av Russland er litt mer en 6 ganger større en Ukraina. Og om du tror at Ukraina med sine 48 mil mennesker ( jeg bare antar at når du skrev 48 min så mente du 48 mil, Foresten så er folketallet i Ukraina 45 mil og ikke 48 mil ) er det landet i Europa med størst folketall så er dette også direkte feil. Det er 6 land i Europe med større folketall en Ukraina Russland er det som har størst folketall med 143,5 millioner ( 105 millioner bor i den Europeiske delen ) Tyskland med sine 81 millioner er det nest største landet etter folketall Så følger Storbritannia med 64 millioner og Frankrike med 63 millioner, Så følger Spania og Italia Så bare så det er sakt det at du skriver at Ukraina er Europes største land er direkte feil. Ukraina er verken Europes største land når det kommer til areal eller folketall. I areal er det nest størst og i folketall er det syvende størst
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #9 Skrevet 24. januar 2014 Hva er årsaken til at dette skjedde? Hva er det som skjer i Ukraina? Beklager at jeg er så lite oppdatert fortiden. Anonymous poster hash: 3f151...7d3 Jeg kan ta en versjon fra toppen av hodet: Ukraina er et ganske delt land - i øst er man glade i Russland, i vest er man glade i EU. Det blir en forenkling, men som hovedregel. Jeg vet ikke om du husker oransjerevolusjonen for en del år siden? Etter at den gamle presidenten forsvant ble det avholdt et nytt valg mellom en pro-Vesten-kandidat (Viktor Jusjtsjenko) og en pro-Russland-kandidat (Viktor Janukovitsj). Først ble Janukovitsj utropt til vinner, men etter store protester ble det avholdt nytt valg og den pro-vestlige Jusjtsjenko vant det nye presidentvalget i 2005. Han ble også etter alle solemerker forgiftet, men kom seg til hektene, dog med et ansikt som fortsatt bærer preg av forgiftningen. Han ble etter hvert svært upopulær og ble ikke gjenvalgt, og denne pro-russiske kandidaten Janukovitsj vant det neste presidentvalget i 2010. Dermed svingte Ukrainas politikk fra å være pro-EU/pro-Vesten til å være mer pro-Russland. Dette var populært i øst (rundt Donetsk, for eksempel) og upopulært i vest, der bl.a. hovedstaden Kiev ligger. Samtidig hadde Janukovitsj endret seg litt, og de siste årene har han også beveget seg i retning av EU og Vesten. Det var ventet av Ukraina skulle undertegne en avtale med EU, selv om Russland protesterte vilt og truet med alskens sanksjoner hvis Ukraina valgte EU over dem. Det førte til at president Janukovitsj trakk seg fra EU-avtalen i siste liten, til fordel for en gullkantet avtale med Russland som på mange måter kan kalles en bestikkelse for å holde seg unna EU. I tillegg har Julia Timosjenko, en karismatisk potensiell president, statsminister under Jusjtsjenko og Janukovitsj' motkandidat i presidentvalget i 2010 (49 % mot 45 % eller noe sånt), sittet fengslet store deler av tiden siden valget i 2010. Hun er dømt til syv års fengsel for maktmisbruk og underslag, en dom store deler av Vesten mener at er politisk motivert. Hun er populær blant de pro-vestlige i vest-Ukraina, og ifølge dem er hun fengslet fordi hun var en politisk trussel. Så: Den utløsende årsaken er at presidenten i siste liten trakk seg fra en avtale med EU til fordel for en avtale med Russland. De bakenforliggende årsakene er flere år med skittent politisk spill, offentlig skittentøysvask, potensielt politisk motiverte fengslinger og en dyp politisk og kulturell splittelse mellom øst og vest i landet. Anonymous poster hash: 0c34e...aec
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2014 #10 Skrevet 24. januar 2014 Politiet avviser at de har avfyrt skuddene: "Ukrainsk politi bekrefter at to menn som døde i sammenstøt med politiet i Kiev, ble drept som følge av skuddskader. Politiet avviser imidlertid at de har avfyrt skuddene. Ifølge myndighetene ble 20-åringen drept med haglskudd. 25-åringen ble skutt med ammunisjon som stammer fra en jaktrifle. - Dette er ammunisjon som ikke brukes av politiet." http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10120983 Anonymous poster hash: 720c3...cf5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå