Gå til innhold

Er dette lov!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En hel time? Du er klar over at en standard "legetime" er 15 minutter, og at de som kommer etter deg blir tilsvarende forsinket, hvis du ikke har bestilt (4-)dobbelt time? Anonymous poster hash: eccff...9f3

Det er ikke pasientens feil, men legens.

Anonymous poster hash: b11e4...4e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du tror alle bor i Oslo eller hvor du nå bor? Der jeg kommer fra stenger apoteket kl 16.

Anonymous poster hash: 51c87...275

Ja sånn er det her jeg bor også. Hvis jeg reiser til nærmeste by stenger det 8. 16/17 andre steder.

Skrevet (endret)

En hel time? Du er klar over at en standard "legetime" er 15 minutter, og at de som kommer etter deg blir tilsvarende forsinket, hvis du ikke har bestilt (4-)dobbelt time?

Anonymous poster hash: eccff...9f3

Hehe.. Dette er ene og alene legens skyld. Jeg vventr alltid over en halv time ihvertfall før jeg kommer inn hos henne. Hun er kjent for å være treg. Men dette er fordi hun setter seg veldig inn i situasjonen til hver enkelt pasient. Hun skravler og spør mye og stresser aldri. mange liker henne ikke, men jeg vil aldri bytte lege for hun er tålmodig og seriøs. Hater leger som nesten kaster deg ut med en gang. Vil heller vente litt da når jeg skal inn, så vet jeg at hun bruker like lang tid på meg etterpå:) Endret av soloyo
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes flere apotek å dra til, siste apotek pleier å stenge kl 21 på hverdager

og her stenger alle apotekene klokken 6.

Anonymous poster hash: 8c29b...793

Skrevet

Ja, jeg er klar over at legevakten er veldig dyrt.. men jeg er sjeldent både hos lege og legevakt, så ble litt sjokkert :P 300 kroner for et ark er jo dyrt. Og det var jo ikke folk inne, utenom en person. Hadde det blitt like dyrt på en e-resept? På legekontoret betaler jeg ingenting for det ihvertfall. Jeg var nok bare litt korttenkt. Hadde ventet til dagen etter om jeg hadde visst jeg kom til å spare 300 kr på det.. det er MYE penger for meg!

E-resept er gratis, men man må jo likevel betale for legetimen, legevakt eller ei. Du betalte ikke 300 kr for en resept, men for å møte en lege. Og prisen endrer seg selvfølgelig ikke utfra hvor mange andre som er i kø.

Enig i at det var et dårlig råd. Og e-resept må som regel bestilles dagen før du trenger den.

Skrevet

Ja det forferdelig dyrt.. var ikke inne i et minutt en gang!

Det stemmer at det hasta, for var helt tom. Men hadde heller ventet om jeg visste det kostet så mye! Betaler ikke så mye hos legen engang og der går det ofte en hel time før jeg går ut. + ev blodprøver.

Da får du planlegge litt bedre neste gang å sørge for ny resept før den andre går ut da vet du.

• Liker 1
Skrevet

For et dårlig råd å komme med fra apoteket.

Det er det eneste rådet de kan komme med. Apoteket kan ikke bryte loven ved å levere ut legemidler som det ikke finnes resept på.

Anonymous poster hash: 221eb...836

Skrevet

Det er det eneste rådet de kan komme med. Apoteket kan ikke bryte loven ved å levere ut legemidler som det ikke finnes resept på.

Nei, men de kan vel nevne at legevakt er dritdyrt og at e-resept antakeligvis er klart innen i morgen.

Skrevet

Og du tror alle bor i Oslo eller hvor du nå bor? Der jeg kommer fra stenger apoteket kl 16.

Anonymous poster hash: 51c87...275

Ja sånn er det her jeg bor også. Hvis jeg reiser til nærmeste by stenger det 8. 16/17 andre steder.

og her stenger alle apotekene klokken 6.

Anonymous poster hash: 8c29b...793

Det var ikke sånn ment. Jeg bor ikke i Oslo, ikke i verden om jeg gjør! Men er det kjøpesenter der du bor så er det gjerne apotek der, - og da skal det være åpent like lenge som kjøpesenteret. I byene stenger det som regel kl 20 eller 21. Og sykehusenes apotek er åpne til kl 21. Men det er sant, det er ikke alle som bor i en by, eller i lett kjøre-avstand til apotek. Nei nei, tenkte vel ikke på det :fnise:

Skrevet

Jeg skulle på apoteket i forrige måned for å hente p-piller, hadde ringt legekontoret tidligere på dagen å bestilt e-resept, men ingenting lå inne, så var tydeligvis blitt glemt. Apotekeren sa jeg kunne ringe legevakten som ikke ligger langt fra dette apoteket å spørre om de kunne ordne en resept. De kunne ikke ordne e-resept, så fikk beskjed om at jeg kunne komme å få det på pair. Det satt en person på venterommet og jeg kom da rett inn. Sa hei til legen, fortalte hva p - pillene het, fikk et ark og sa hade. Si dette tok 45/60 sekunder. Og nå har jeg altså fått en regning på 300!!!!! Kroner....??? For en full time. Dette kan da ikke stemme??

Dette er vanlig egenandel for lege-konsultasjon. Hadde du gått til din vanlige lege, hadde du også vært nødt til å betale egenandel

Anonymous poster hash: 1774d...555

• Liker 1
Skrevet

E-resept er gratis, men man må jo likevel betale for legetimen, legevakt eller ei. Du betalte ikke 300 kr for en resept, men for å møte en lege. Og prisen endrer seg selvfølgelig ikke utfra hvor mange andre som er i kø.

Enig i at det var et dårlig råd. Og e-resept må som regel bestilles dagen før du trenger den.

Ja som jeg har skrevet tidligere i denne tråden: jeg var nok veldig korttenkt. Men syns apotekeren kunne fortalt meg at dette ble gratis om jeg bare ventet til dagen etter. Jeg syns nå det er veldig rart at en e-resept er gratis, men det koster en legetime å få det på papir. Dette er såpass nytt, så de finner vel snart ut at de må ta mer for e-resept også. Her jeg bor er det ihvertfall helt nytt.

Skrevet

Apotekeren må ha vært rimelig dum, for hun sa faktisk at hun kunne gitt meg pillene om jeg bare hadde hatt med en gammel pakning:p

Skrevet

Apotekeren må ha vært rimelig dum, for hun sa faktisk at hun kunne gitt meg pillene om jeg bare hadde hatt med en gammel pakning:p

Skrevet

Da får du planlegge litt bedre neste gang å sørge for ny resept før den andre går ut da vet du.

Jo, takk for rådet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...