soloyo Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Jeg skulle på apoteket i forrige måned for å hente p-piller, hadde ringt legekontoret tidligere på dagen å bestilt e-resept, men ingenting lå inne, så var tydeligvis blitt glemt. Apotekeren sa jeg kunne ringe legevakten som ikke ligger langt fra dette apoteket å spørre om de kunne ordne en resept. De kunne ikke ordne e-resept, så fikk beskjed om at jeg kunne komme å få det på pair. Det satt en person på venterommet og jeg kom da rett inn. Sa hei til legen, fortalte hva p - pillene het, fikk et ark og sa hade. Si dette tok 45/60 sekunder. Og nå har jeg altså fått en regning på 300!!!!! Kroner....??? For en full time. Dette kan da ikke stemme??
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 en full time er da ikke en full klokketime, den er et møte med legen, samme hvor lenge det måtte vare. Anonymous poster hash: 81ed0...65f 10
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Jeg betaler 45 kr for å bare hente resepter på legekontoret. så synes 300 var veldig drøyt! Anonymous poster hash: d8ac9...18d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Jeg betaler 45 kr for å bare hente resepter på legekontoret. så synes 300 var veldig drøyt! Anonymous poster hash: d8ac9...18d Stooooooor forskjell på vanlig lege og legevakten. Anonymous poster hash: bffe9...efe 14
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Det var veldig dyrt! Det er jo det det koster for en konsultasjon. Anonymous poster hash: 26aba...75b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Men det var jo en konsultasjon. Strengt tatt burde ts være glad for at hun i det hele tatt fikk kaste bort legevaktens tid, og skattebetalerenes penger, på noen p-piller. Betal og vær glad for at du får benytte deg av verdens beste helsetilbud. Det var veldig dyrt! Det er jo det det koster for en konsultasjon. Anonymous poster hash: 26aba...75b Anonymous poster hash: 51c87...275 18
soloyo Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2014 Ja, jeg er klar over at legevakten er veldig dyrt.. men jeg er sjeldent både hos lege og legevakt, så ble litt sjokkert 300 kroner for et ark er jo dyrt. Og det var jo ikke folk inne, utenom en person. Hadde det blitt like dyrt på en e-resept? På legekontoret betaler jeg ingenting for det ihvertfall. Jeg var nok bare litt korttenkt. Hadde ventet til dagen etter om jeg hadde visst jeg kom til å spare 300 kr på det.. det er MYE penger for meg!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 For et dårlig råd å komme med fra apoteket.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 For et dårlig råd å komme med fra apoteket. Kan hende de trodde det haster og at hun ikke kunne vente til dagen etter? Anonymous poster hash: 331de...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 E-resept er gratis på mitt legekontor. Og så kan man sjekke selv på www.mineresepter.no så det ikke blir bomtur.Anonymous poster hash: b11e4...4e0 2
Noteknekk Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Det koster å bruke legevakten. Jeg var nylig på legevakten, var lenge inne hos legen, avga urinprøve som ble analysert og fikk et par resepter; for dette betalte jeg 270 kr. Så 300 for kun å hente resept synes jeg hørtes dyrt ut selv til legevakten å være. 1
soloyo Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 23. januar 2014 Ja det forferdelig dyrt.. var ikke inne i et minutt en gang! Det stemmer at det hasta, for var helt tom. Men hadde heller ventet om jeg visste det kostet så mye! Betaler ikke så mye hos legen engang og der går det ofte en hel time før jeg går ut. + ev blodprøver.
Millimani Skrevet 23. januar 2014 #14 Skrevet 23. januar 2014 Jeg skulle på apoteket i forrige måned for å hente p-piller, hadde ringt legekontoret tidligere på dagen å bestilt e-resept, men ingenting lå inne, så var tydeligvis blitt glemt. Apotekeren sa jeg kunne ringe legevakten som ikke ligger langt fra dette apoteket å spørre om de kunne ordne en resept. De kunne ikke ordne e-resept, så fikk beskjed om at jeg kunne komme å få det på pair. Det satt en person på venterommet og jeg kom da rett inn. Sa hei til legen, fortalte hva p - pillene het, fikk et ark og sa hade. Si dette tok 45/60 sekunder. Og nå har jeg altså fått en regning på 300!!!!! Kroner....??? For en full time. Dette kan da ikke stemme?? Når du ringer legekontoret og ber om resept så kan du ikke forvente å få den klar før etter at legekontoret har stengt for dagen. Hver gang jeg bestiller e-resept, noe jeg forøvrig gjør på internett, - får jeg beskjed om at medisinen kan hentes på et apotek etter kl 18:00 samme dag. Lege-senteret hvor min fastlege holder til stenger kl 15:15 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #15 Skrevet 23. januar 2014 Det eneste jeg fant litt snodig var at du ikke fikk tilbud om å betale der og da. Siden du fikk faktura i etterkant har de nok lagt på fakturagebyr - det pleier å være 30-50 kroner eller noe i den duren? Jeg pleier alltid å få tilbud om å betale der og da for å slippe fakturagebyret (men det gjelder da fastlege/sykehus, på legevakta har jeg alltid vært for syk til å behøve å betale ). 300 kroner for å benytte seg av legevakten til ikke-akutte tjenester er absolutt ikke noe å klage over. Bare litt rart at du ikke fikk beskjed om prisen der og da. Anonymous poster hash: 70162...7ec
soloyo Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 23. januar 2014 Når du ringer legekontoret og ber om resept så kan du ikke forvente å få den klar før etter at legekontoret har stengt for dagen. Hver gang jeg bestiller e-resept, noe jeg forøvrig gjør på internett, - får jeg beskjed om at medisinen kan hentes på et apotek etter kl 18:00 samme dag. Lege-senteret hvor min fastlege holder til stenger kl 15:15 Jeg ringte tidlig på dagen og fikk beskjed om at jeg kunne hente den når som helst på ettermiddagen. Var vel på apoteket rundt 7. Så det var noe de hadde gjort feil, ingen tvil om det. Har opplevd det samme før også, tilogmed dagen etter.
soloyo Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 23. januar 2014 Det eneste jeg fant litt snodig var at du ikke fikk tilbud om å betale der og da. Siden du fikk faktura i etterkant har de nok lagt på fakturagebyr - det pleier å være 30-50 kroner eller noe i den duren? Jeg pleier alltid å få tilbud om å betale der og da for å slippe fakturagebyret (men det gjelder da fastlege/sykehus, på legevakta har jeg alltid vært for syk til å behøve å betale ). 300 kroner for å benytte seg av legevakten til ikke-akutte tjenester er absolutt ikke noe å klage over. Bare litt rart at du ikke fikk beskjed om prisen der og da.Anonymous poster hash: 70162...7ec Nei, det fikk jeg ingen tilbud om. Jeg var stressa og dum, apoteket stengte om under 20 min når jeg var hos legevakten så tenkte rett og slett at jeg sikkert ikke måtte betale noe for det. Burde vel visst bedre.
Millimani Skrevet 23. januar 2014 #18 Skrevet 23. januar 2014 Det finnes flere apotek å dra til, siste apotek pleier å stenge kl 21 på hverdager
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #19 Skrevet 23. januar 2014 Ja det forferdelig dyrt.. var ikke inne i et minutt en gang! Det stemmer at det hasta, for var helt tom. Men hadde heller ventet om jeg visste det kostet så mye! Betaler ikke så mye hos legen engang og der går det ofte en hel time før jeg går ut. + ev blodprøver. En hel time? Du er klar over at en standard "legetime" er 15 minutter, og at de som kommer etter deg blir tilsvarende forsinket, hvis du ikke har bestilt (4-)dobbelt time? Anonymous poster hash: eccff...9f3 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #20 Skrevet 23. januar 2014 Det finnes flere apotek å dra til, siste apotek pleier å stenge kl 21 på hverdager Og du tror alle bor i Oslo eller hvor du nå bor? Der jeg kommer fra stenger apoteket kl 16. Anonymous poster hash: 51c87...275 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå