Gå til innhold

Ingen prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alvorligtalt, jeg behøver ikke være dum fordi jeg spør om dette. Jeg synes det er fint å få litt info om det. Personangrep er unødvendig. Men takk for svar dere andre som svarer seriøst.

Anonymous poster hash: 01c1f...da1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo hundretusen tråder her om akkurat det samme. Nei, hoppe av i svingen er ikke en sikker løsning så det faktum at du ikke har blitt gravid er enten sterilitet eller flaks. There you go.

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg spør fordi jeg ikke vet.

Kanskje jeg skulle gjort det, men stemmer det at det er trygt under mensen? Grunnen til at jeg ikke blir gravid er vell fordi han er flink til å "hoppe av i svingen".

Ts

Anonymous poster hash: 01c1f...da1

I følge læreboka kan man ha sex alle dager i syklusen bortsett fra dag 7-15. Da forutsetter man at syklusen er nøyaktig 28 dager, eggløsning er på dag 14 og varer et døgn, og at sædcellene kan leve inni deg i opptil syv dager.

Men hva læreboka sier, og hvordan hver enkelt kropp faktisk er, kan ofte være to vidt forskjellige ting. Bare lengden på syklusen kan variere veldig. Tidspunktet for eggløsning likeså. Jeg har lest om flere som har regnet seg bakover etter en fødsel, og kommet fram til at de ble gravide under menstruasjonen.

Men det er jo også bare 25% sjanse for å bli gravid selv når alt er optimalt. Så å hoppe av i svingen og sånt funker jo for en del. Men hvis det er skikkelig krise å bli gravid nå, kan det være lurt å sette seg skikkelig inn i din egen syklus (brukt riktig skal visst sikre perioder være vel så sikkert som hormonprevensjon, men man må ta hensyn til den faktiske syklus), eller bruke vanlig prevensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...