Gå til innhold

Ingen prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg håper noen som har litt peiling kan gi meg svar på noe jeg lurer på altså, jeg og kjæresten min har ikke brukt noe prevensjon på snart 1 år. Dvs han kommer ikke i meg, kun når jeg har mensen(har hørt at man ikke kan bli gravid da). Er det trygg nok "prevensjon"? Jeg har jo ikke blitt gravid til nå. Så enten er jeg blitt steril ellerså er det rett å slett trygt.

Anonymous poster hash: 01c1f...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykketil.

Anonymous poster hash: 32f11...889
  • Liker 1
Skrevet

Det er mange som har blitt gravid av å hoppe av i svingen, så den er ikke sikker ihvertfall. Ja, kanskje du skal ta deg en tur til legen og sjekke hvorfor du sliter med å bli gravid

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør fordi jeg ikke vet.

Kanskje jeg skulle gjort det, men stemmer det at det er trygt under mensen? Grunnen til at jeg ikke blir gravid er vell fordi han er flink til å "hoppe av i svingen".

Ts

Skrevet

Jeg håper noen som har litt peiling kan gi meg svar på noe jeg lurer på altså, jeg og kjæresten min har ikke brukt noe prevensjon på snart 1 år. Dvs han kommer ikke i meg, kun når jeg har mensen(har hørt at man ikke kan bli gravid da). Er det trygg nok "prevensjon"? Jeg har jo ikke blitt gravid til nå. Så enten er jeg blitt steril ellerså er det rett å slett trygt.

Svar: Det er ikke trygt. Hvis du vil bli med barn, fortsett slik, ellers få deg prevensjon som er mer sikker.

Skrevet

Kjære deg, hvor gammel er du?

Jeg er 19, men jeg vet ikke alt. Det har igrunn ikke noe å si hvor gammel jeg er.

Skrevet

Flink til å hoppe av i svingen? Nei her er det nok mer flaks inne i bildet...

Og JA du kan bli gravid de siste dagene av menstruasjonen!

Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg er 19, men jeg vet ikke alt. Det har igrunn ikke noe å si hvor gammel jeg er.Anonymous poster hash: 01c1f...da1

Jeg så for meg at du ikke var mer enn 15, du kan ikke ha fulgt med mye under seksualundervisningen. Begynn på prevensjon.
Skrevet

Takk da vet jeg det :)

Skrevet

Jeg så for meg at du ikke var mer enn 15, du kan ikke ha fulgt med mye under seksualundervisningen. Begynn på prevensjon.

Hehe! Jeg sluttet på det pga bivirkninger som tok helt overhånd.

Skrevet

Kanskje jeg skulle gjort det, men stemmer det at det er trygt under mensen? Grunnen til at jeg ikke blir gravid er vell fordi han er flink til å "hoppe av i svingen".

Ts

Selv om man hopper av i svingen kan det komme ut noe, selv om han ikke kommer inni deg.

Skrevet

Hehe! Jeg sluttet på det pga bivirkninger som tok helt overhånd.

La han bruke kondom, så slipper du å stappe kroppen din full av hormoner ;)

Anonymous poster hash: c7e6e...05c

• Liker 2
Skrevet

Har hoppet av i svingen med mannen min i flere år uten å bli gravid, MEN så har det ikke vært noen krise om jeg skulle blitt gravid heller. Ikke noe problem å bli gravid da vi prøvde. Om du ikke vil ha barn så hadde jeg ikke tatt sjansen på å hoppe av i svingen og man kan bli gravid under mensen også. Anbefaler dere å begynne på noe prevensjon snarest hvis ikke planen er å få barn.

Skrevet

Jeg gjorde en jente gravid første gangen vi hadde sex sammen!

Så det er fort gjort og være uheldig/heldig det spørrs jo hvordan man ser på det...

Bruk beskyttelse!!! :)

Å hvis noen føler for å forklare hvor dum jeg var (som jeg har sett skjer en del ganger her på forumet) ja, vi var dumme, følelser tok overhånd for fornuften, vi begge ble enige om at abort var tingen, jeg var der for henne og vi er fremdeles sammen! Men det er en opplevelse jeg gjerne kunne ha spart oss begge for...

Så da trenger dere ikke å poengtere det for meg, ville bare få TS til å skjønne at det er fort gjort... :)

Anonymous poster hash: 42bc7...e44

Skrevet

Ts

Unnskyld meg, men hvor dum er du? Grunnen til at hoppe av i svingen ikke er trygt er fordi mens dere har sex så kommer det litt sæd inn i deg, nesten konstant. Så sæd får du i deg UANSETT. Jeg ville dratt til legen og sjekka hvorfor du ikke har blitt gravid, for det høres ikke bra ut.

Skrevet

Man kan faktisk hoppe av i svingen i årevis uten å bli gravid, så det er mye bedre prevensjon enn ikke å hoppe av, det er helt klart. Og du kan godt bli gravid med det samme dere setter i gang prøving likevel.

Men hvis man absolutt ikke vil ha barn så er det en dum "prevensjon".

Det som er det største problemet med å hoppe av i svingen er at ikke alle har like god kontroll, slik at de ikke rekker å trekke seg ut før de er begynt å komme... Det er ikke alltid lett for han å kjenne selv en gang akkurat når de første sæddråpene kommer.

"Hvis en følger 100 par som (bare) bruker avbrutt samleie som prevensjonsmiddel gjennom et helt år, vil mellom 8 og 25 av disse oppleve å bli gravide. Årsaken til at det er så stor spredning i tallene, kommer av at metodens sikkerhet er veldig personavhengig. Hvis du har selvdisiplin nok til å avbryte samleiet i tide, vil sjansen for å bli gravid være lavere. Problemet er bare at det kan være vanskelig å styre seg når en er opphisset og like ved å nå klimaks. Det er vanskelig å kontrollere akkurat når sæduttømningen kommer."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...