Gå til innhold

Millimanis drømmetyll


Millimani

Anbefalte innlegg

Lisa

Tenk at jeg traff deg og Sandra i dag! På vei ut av en butikk gikk jeg rett på Sandra, og du kom like bak henne. Sandra har jeg ikke sett på flere år, og hun virket ikke veldig interessert, - men det gjør ikke noe. Jeg klarte å si gratulerer og lykke til, og fikk høflige "takk" tilbake. Det er lenge siden jeg har sett deg også, Lisa, snart to år siden. Det var fantastisk å få se dere begge to, og nå vet jeg at det er tre uker til det store skal skje. Dere gleder dere! Da skal jeg skrive til deg på Facebook når det har kommet bilde i avisa. 

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle treffe deg akkurat der, og det var en veldig hyggelig overraskelse. Jeg regnet jo med at neste gang ville bli på et arrangement, - og det er ikke godt å si når de kommer i gang igjen. Men det er lov å håpe at det skjer i løpet av dette året. Det var bare en spontan handlerunde, og plutselig så jeg rett på Sandra. Med deg rett bak. Det er rart med munnbind, men godt at man klarer å kjenne igjen de fleste likevel. Du spurte om det gikk bra med meg. Jeg svarte som jeg stadig har svart til andre at det går bra, at jeg er lei av pandemien, - men hvem er ikke det. Jeg vet at jeg er påtrengende, Lisa, og det var jeg også i dag. Det merka både du og jeg. Men du vet hvordan jeg er, og det er så godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sandra

Tenk at jeg så deg sammen med mammaen din på torsdag, og så lot jeg sjansen gå fra meg til å snakke med deg! :klaske: Enda så stor sjanse jeg hadde.:scorpis: Jeg gikk inn i kiosken igjen når jeg så at dere kom. For å hilse på, spørre hvordan det går for tiden, og det typiske man sier til hverandre når man ikke har sett hverandre på lenge. Du gikk bort til noen blader mens mammaen din sto og snakka noen ord med meg, samtidig som hun kjøpte "feil" røykpakke da de ikke hadde den hun ville ha :no_smoking: Istedenfor å være så påtrengende på mammaen din da, så kunne jeg gått bort til deg og sagt de tre enkle ordene. Gikk du bort til bladene på grunn av meg, eller for å holde typisk avstand? Begge så vel hverandres ansiktsuttrykk da vi gikk rett på hverandre. Jeg fikk en så ypperlig sjanse mens mammaen din kjøpte røyk. Nå har jeg så dårlig samvittighet overfor meg selv, fordi jeg lot den sjansen gå fra meg :( Du er tilgitt. Tre enkle ord. Hva ville du svart da? Jeg klarte ikke å henvende meg direkte til deg, så det ble mammaen din som svarte på mine små spørsmål. Eller var det du som ikke ville svare, siden du selvfølgelig kan svare selv? Akkurat nå står det stille for meg. Mammaen din kjenner situasjonen, -uten at du vet det fra min side. Neste gang, Sandra, neste gang...

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esther

I går hadde du bursdag. Det skjønte jeg fordi jeg hørte noen sang bursdagssang for deg, og du hadde maks antall gjester på besøk. Det var så fint vær i går, og vi satt med hver vår verandadør åpen. Da skjønte jeg det. For noen år siden fortalte du meg hvor gammel du er, og hvis jeg husker riktig så er det neste år du har et "halvt" jubileum. Hvis du fortsatt er naboen min da, "gamlemor", så skal du få en bukett med tulipaner eller roser. Jeg var på nippet til å kjøpe til deg i går, men så lot jeg tanken gå fra meg. Jeg kunne dog sagt gratulerer med dagen til deg hvis jeg hadde sett deg. Skulle jeg ringt på burde jeg hatt en blomst i hånda. Kanskje jeg ser deg i dag, og da kan jeg si det til deg på etterskudd. Lev vel, jeg håper du slipper unna gamlehjemmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (19 timer siden):

Titter innom :hallo: 

Håper det er greit? Fin dagbok du har :)

Selvfølgelig :) Flott å få litt svar her innimellom. Min dagbok er kanskje litt "annerledes" skrevet enn andres, men for meg er det en god måte å få ut diverse følelser og tanker på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Lisa

Fire år etter at du ga meg en skikkelig god knuseklem, slik jeg har skrevet til deg før, - dukker tanken opp. Blikket ditt gjennom den klemmen. Det varme og gode blikket. Prøvde du å si meg noe med blikket ditt? Visste du at Silje ville komme inn i livet mitt igjen, og at det ville skje på en god måte? Silje og jeg fant tilbake til hverandre omtrent på dagen fire år etter at du og jeg omfavnet hverandre så godt, og du ga meg det varme og gode blikket. Uansett vet du det nå, Lisa. Du vet at Silje og jeg har det bra sammen igjen, og at den "mellomtiden" vi har hatt er noe vi har hoppet over. 

Nå går det endelig i retning at det åpnes for "folksomme" arrangementer igjen. I retning det som var før 12. mars 2020. Kanskje vi snart treffes på et foredrag, eller på et kurs. Kanskje du har tid til å snakke med meg, og jeg klarer å ikke være for påtrengende. Kanskje jeg til og med har Silje med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Silje

Jeg er så glad i deg! Takknemlig er jeg for at du kom inn i livet mitt igjen, og for det vi har gjort sammen så langt. Kino, spaserturer, filmer på Netflix, baking og stolpejakt. For ikke å glemme det siste! Vi er gira på stolpejakt og spaserturer begge to, så det blir moro å komme i gang igjen med alle stolpene når de blir tilgjengelige om noen uker. 

Vi har så mye å gjøre, Silje, og kanskje du blir med på arrangementer hvor vi også kan treffe Lisa. Det gjenstår å se. Jeg kan treffe Lisa uten deg også. Enten på de arrangementene, eller i andre sammenhenger, selv om det er sjelden.

Til bursdagene våre blir det gode boller og kaker, og det gleder jeg meg til. Det blir ikke mange rundt bordet, men det trenger det heller ikke å være. Du vet vel innerst inne at jeg ikke liker meg i store selskaper. Jeg trives best i eget selskap, men de små selskapene jeg blir med i fra tid til annen går jo bra. Det er utrolig godt å få være sammen med deg. Det at vi kan tilbringe tid sammen er utrolig betydningsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Suget i magen

Det var noe jeg ville skrive. Egentlig er det ganske mye. Jeg har lyst til å begynne å blogge. Kanskje på blogg.no, eller den svenske siden som jeg ikke husker hva heter akkurat nå. Men å holde det ved like, klarer jeg det? Alle som er... Alt som er... Mer enn det. Noen ganger kommer følelsen til meg, så sterk, så sterk. Hvorfor brytes ikke sperren? Alt jeg skriver her... Alt jeg skrev i en dagbok i et annet forum som ble hacket. Alt jeg skrev i min forrige blogg på blogg.no som jeg lot forsvinne da de endret plattform. Hvorfor flyttet ikke jeg bloggen? Hvorfor ble det andre forumet hacket, hvorfor tok jeg ikke jevnlig kopi av dagboka mi der i et eget dokument på min pc? Alt selvbiografisk. Det som bygger på selvbiografi. Det jeg kunne "lekt" med, og laget en slags bok av. Jeg har alltid mulighet hvis jeg bare klarer det. Tror jeg. Hva er det å tro på seg selv? Hva er det å sette seg ned og forfatte? Bøker er spennende, levende, morsomme, gode... Alt du får dem til å være. Enten du leser, eller du skriver selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lisa

I dag er det ti år siden den andre gangen jeg hadde første omgang med energier fra deg. Ti år siden det store skriket ditt da jeg kom, og ti år siden de gode ordene som ventet underveis, - og da jeg var klar til å gå hjem igjen. Tenk at det er ti år siden i dag, og i februar er det tolv år siden første gangen. Snart er det ti år siden jeg fikk mistanke om at du så at jeg kom til å oppleve noe som ville skje med meg i negativ forstand, og det har nylig passert fem år siden det ante meg at du så at det kom til å skje noe veldig godt. At begge deler skulle ha med Silje å gjøre hadde jeg ikke trodd, men antakelig var det henne det handla om. Forferdelig den første gangen, men fantastisk den andre gangen.

Gleder meg til å se deg igjen, Lisa. Jeg vet jo ikke når det skjer, men kanskje jeg klarer å "lure det" til rundt bursdagen min, dog i regi av Silje. Ellers kan det komme et arrangement jeg kan treffe deg på. Jeg er fortsatt delvis stille for deg, men jeg har "alltid" noe med meg som jeg kunne snakka med deg om...

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lisa

I dag er det ti år siden jeg fortalte deg om det forferdelige sjokket jeg opplevde for elleve år siden. Begge deler helt nøyaktig. Elleve år siden den telefonsamtalen jeg tok til Silje klokka 16:35, -25 minutter før vi skulle vært på besøk. Det er det eneste jeg husker fra den dagen. Hele den dagen og de kommende dagene forsvant fra min hukommelse. I dag er det ikke naturlig at jeg skal huske det, men den gang ville jeg vel husket i noen dager etterpå, hvis det ikke hadde vært for sjokket. 

For ti år siden fortalte jeg deg dette, og du var en så god lytter. Det var så godt å kunne fortelle deg alt sammen. Du fortalte meg noe om Annikken, og kanskje var det en "opptakt" til det at jeg gjorde meg så interessert i henne. Ut i fra den historien er det egentlig litt merkelig, men noe påfølgende knappe to uker senere kan være en større årsak. Nå har jeg fått det ned i en betydelig lavere profil. Du vet om det nå, og har visst det i flere år. Jeg har asperger syndrom, og da kan ting gå litt på skeiva. Det er en typisk hang-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annikken

Nå er det noen netter siden jeg drømte om deg. Jeg er ikke flink å huske drømmer. Det er tredje gang jeg har drømt om deg, og hver gang må drømmen ha vart i mindre enn ett minutt. Du satte deg inn i førersetet på en bil. Sandra sto i nærheten, men det var bare du som var i bilen. Jeg tror mammaen din var der også, men jeg husker ikke hvilke andre. Du ble utsatt for en ulykke for mange år siden, og at du klarte deg er et eneste stort mirakel. Nå har Charlotte blitt utsatt for en annen type ulykke, og jeg lurer på om denne drømmen kan ha med det å gjøre. Charlotte er en felles bekjent av oss to, men jeg vil si det er merkelig at jeg får en reaksjon på den måten. Hvorfor jeg drømte om deg, og ikke om for eksempel Silje, Maria, Ellinor, eller Charlotte selv. Vi vet at hun kommer til å klare seg, men at veien er lang. Det var den nok for deg også mens det sto på for deg. Hvorfor var du og Sandra med i denne drømmen? Dere er jo ikke involvert i det som har skjedd med Charlotte i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...