Gå til innhold

Bikini på toåring

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er åpenbart at du ikke gjør.

Anonymous poster hash: a78ce...d65

Hva er poenget med den krasse tonen? du må da tåle at noen er uenig med deg.

Ser forresten heller ikke hva som var så srksualiserende med bikinien ts linket til. Heller det enn å la barnet gå naken. :-)

Endret av Teriyaki
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bikinitopp på et så lite barn markerer brystene mer enn å ikke ha noen topp på. Derfor er det seksualiserende. Tydelig at mange ikke vet hva å seksualisere noe betyr...

Et lite barn uten topp markerer ikke noe, og det er jo ikke noe der å markere. Tar man på en bh markerer man bryster. Skjønner ikke hva som er vanskelig å forstå med det. Forøvrig er det bare så galt å gjøre det med så små jenter.

Anonymous poster hash: 432ab...eed
  • Liker 4
Skrevet

En bikinitopp på et så lite barn markerer brystene mer enn å ikke ha noen topp på. Derfor er det seksualiserende. Tydelig at mange ikke vet hva å seksualisere noe betyr...

Et lite barn uten topp markerer ikke noe, og det er jo ikke noe der å markere. Tar man på en bh markerer man bryster. Skjønner ikke hva som er vanskelig å forstå med det. Forøvrig er det bare så galt å gjøre det med så små jenter.

En tanktopp "markerer" ikike brystene - den dekker mer enn det, for voksne også.

Skrevet

En tanktopp "markerer" ikike brystene - den dekker mer enn det, for voksne også.

Poenget er at på så små barn er det ikke noe å dekke! Å dekke blir derfor heller å markere, derfor er det seksualiserende. For gutter gjør man det jo ikke på!

Hvor vanskelig kan det være da?

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

En så liten kropp bør uansett dekkes til med mer enn en liten bikinitopp når man er i sydlige strøk, med tanke på solen.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Skrevet

Når det er snakk om seksualisering av barn har det mye med kjønn å gjøre. Man tar ikke på en liten gutt en tanktopp, og ved å gjøre det på ei lita jente så blir hun påtvunget seksualitet. Noe som er fullstendig unødvendig på så små barn.

Det høres fryktelig ut å bruke slike ord, det vet jeg, men det er fakta. For hva svarer du om en to-årig jente spør om hvorfor hun har på tanktopp mens gutten ved siden av ikke har det? Om du skal svare ærlig? Det har med bryster å gjøre, og siden så små ikke har bryster blir det bare feil.

• Liker 5
Skrevet

Når det er snakk om seksualisering av barn har det mye med kjønn å gjøre. Man tar ikke på en liten gutt en tanktopp, og ved å gjøre det på ei lita jente så blir hun påtvunget seksualitet. Noe som er fullstendig unødvendig på så små barn.

Det høres fryktelig ut å bruke slike ord, det vet jeg, men det er fakta. For hva svarer du om en to-årig jente spør om hvorfor hun har på tanktopp mens gutten ved siden av ikke har det? Om du skal svare ærlig? Det har med bryster å gjøre, og siden så små ikke har bryster blir det bare feil.

Sagt på den måten så er jeg enig i det, men tenker også at man trenger ikke å legge så mye i det. Da kan man like gjerne klage over at andre toåringer har badedrakt på. Det er jo heller ikke noe gutter bruker, og det dekker "brystene" akkurat sånn som en tanktopp gjør. Eneste forskjellen er at magen ikke vises da.

Så ut fra den tankegangen skulle man tro at man kun kan bruke badetruse/bukse på jenter, for å ikke "seksualisere" jenta. Noe jeg ikke er enig i.

Så konklusjonen blir vel at jeg ikke er enig med deg likevel :ler:

• Liker 1
Skrevet

Sagt på den måten så er jeg enig i det, men tenker også at man trenger ikke å legge så mye i det. Da kan man like gjerne klage over at andre toåringer har badedrakt på. Det er jo heller ikke noe gutter bruker, og det dekker "brystene" akkurat sånn som en tanktopp gjør. Eneste forskjellen er at magen ikke vises da.

Så ut fra den tankegangen skulle man tro at man kun kan bruke badetruse/bukse på jenter, for å ikke "seksualisere" jenta. Noe jeg ikke er enig i.

Da vil jeg anbefale deg å lese noen av de artikklene som ble lagt ut tidligere i tråden.... Fagfolk er ihvertfall ganske enige om at å seksualisere så små barn er fullstendig unødvendig og ikke bra. Jenter blir presset inn i slike roller tidligere og tidligere, det vet vel alle, og å starte SÅ tidlig syntes jeg rett og slett er ganske tragisk!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Les f.eks hva Professor Frode Thuen sier i denne artikkelen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=103536

http://www.susannekaluza.com/?p=3015

Her kan man lese at forskere har funnet ut at jenter ned i 6 årsalder streber etter å være sexy!!! Sykt!

Endret av Novemberellie
Skrevet

En liten guttekropp og en liten jentekropp er "like". De trenger bare badetruse.

• Liker 3
Skrevet

Les f.eks hva Professor Frode Thuen sier i denne artikkelen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=103536

http://www.susannekaluza.com/?p=3015

Her kan man lese at forskere har funnet ut at jenter ned i 6 årsalder streber etter å være sexy!!! Sykt!

Ikke bra nei. Men hvorfor er en tanktop som skjuler brystet verre enn en badedralt som skhuler brystet? Begge deler er jo like unødvendig på små jenter.
Skrevet

Jo, det mener jeg den gjør. Det er ikke en "tanktop", som du sier, det er en bikinioverdel. En singlet/tpp ville dekket magen/gått ned til buksekanten. Ved å lage det skillet mellom trusen og toppen, blir det en bikinioverdel, noe som i mine øyne er helt feil.

Dette var en god forklaring.

Anonymous poster hash: d0066...c60

• Liker 2
Skrevet

Ikke bra nei. Men hvorfor er en tanktop som skjuler brystet verre enn en badedralt som skhuler brystet? Begge deler er jo like unødvendig på små jenter.

Dette er jeg helt enig. Det eneste som trengs på små jenter, er trusen. Skal man derimot ha mer, for å beskytte bedre mot solen, eller bare fordi man ønsker å dekke mer, ville jeg tatt på badedrakt. Det blir heldekkende, og legger ikke vekt på noe spesielt.

Anonymous poster hash: d0066...c60

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var barn på 70-tallet hadde jeg bikini, litt i retning den gule på bildet over, litt tjukkere stroppebånd og barnlig mønster. Jeg nektet å gå i bare buksen, badedrakt hadde de ikke. Husker enda jeg som liiiten jente ikke ville la noen se brystvortene mine. Så litt hensyn til barnetkan man jo ta. Jeg var veldi fornøyd med trekant-bikinien min. Var overhodet ikke noe seksualisert barn.

Skrevet

Vi skal snart på ferie og jeg bestilte en bikini til to åringen min på hm, syntes det var søtt og moro. Men nå etter jeg har fått den så har jeg tenkt at det kanskje er feil å tre på en bikini på ett så lite barn? Jeg vet ikke helt.. Har dere noen tanker om det?

Anonymous poster hash: 95cb7...7bf

Vet du ikke? Små barn skal for det første beskyttes mest mulg for solen. De har ikke hud til den solen. Badedrakt skjuler mest. Og bikini ti en toåring? Vet du, jeg orker ikke svare deg engang. Det er lov å buke hue......

Anonymous poster hash: c6c00...3a2

Skrevet

Vet du ikke? Små barn skal for det første beskyttes mest mulg for solen. De har ikke hud til den solen. Badedrakt skjuler mest. Og bikini ti en toåring? Vet du, jeg orker ikke svare deg engang. Det er lov å buke hue......

Hvis man spører barnet med høy nok solfaktor, går det helt fint å være ute i solen. Det er ikke noen baby det er snakk om.

Selv om du er uenig i TS' valg, er det lov å bruke folkeskikk.

• Liker 2
Skrevet

Helt seriøst, med de argumentene burde du komme med badetøy med solfaktor, som aller oftest er heldekkende t-skjorter og absolutt verken bikini eller badedrakt. Det ER lov å bruke hodet.

Skrevet

Synes ikke den bikinien du har lenket til var så ille, men jeg ser ingen hensikt med bikini-topp på 2 år gamle jenter. Badebukse holder, og så kan man heller ta på en t-skjorte for å beskytte mot solen.

Anonymous poster hash: 63dd1...3e7
  • Liker 1
Skrevet

Bikini på toåring er like høl i huet som en hijab. La barn være barn.

Anonymous poster hash: 630a4...89b
  • Liker 1
Skrevet

Jenta mi på fem har aldri brukt bikini. Bare badedrakt og badetruse. Ser liksom ikke poenget, ikke har hun spurt om å bruke bikini heller. Men for all del, det er min oppfatning, og skal barn absolutt ha på seg bikini er den typen ts linket til mye bedre en den gule trekant bikinien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...