Gå til innhold

Bikini på toåring

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke helt at en bikinitopp er seksualisering. Hvis noen ser noe sexy i at en smårolling går med bikini, sier vel det mer om den personen? Hvorfor er badedrakt bedre? Forskjellen på badedrakt og bikini er at badedrakt dekker magen. Når man er på stranden er man mer avkledd enn til vanlig, og sånn er det både for barn og voksne. Det er vel ikke for å gjøre barna sexy at man har på seg badetøy, men for å bade. Jeg er ikke noen forkjemper for barn i bikini, men skjønner ikke diskusjonen.

Nei, de har ikke bruk for noe til å holde puppene oppe, men det er det mange voksne som heller ikke har, og de bruker da bikinitopp.

• Liker 3
Skrevet

Ts her. http://m.hm.com/no/product/21203?article=21203-A#mediaType=STILL_LIFE_FRONT det er denne jeg har kjøpt, vet ikke om dere får åpnet linken? Er på tlf

Anonymous poster hash: 95cb7...7bf

Jeg syntes den var kjempe søt! Og det er helt riktig å si at det ikke er noe praktiske årsaker til å bruke en bikini topp, men slik som denne ser jeg ikke på som seksualisering i det hele tatt. Jeg ville spurt datteren min om hun hadde lyst til å ha den på, det er ikke verre enn å ta den av, om hun opplever den som upraktisk, for om man så ikke skal ha det på av praktiske årsaker, så er den jo super søt, og feminin. Selvom det ikke blir helt det sammen, kan man jo sette det opp mot å kle opp 2-åringen i en kjole, det er vel like greit å ha på bukse, men kjoler kan være veldig søte og feminine :)

Anonymous poster hash: b5d58...bf5

• Liker 1
Skrevet

Ts her. http://m.hm.com/no/product/21203?article=21203-A#mediaType=STILL_LIFE_FRONT det er denne jeg har kjøpt, vet ikke om dere får åpnet linken? Er på tlf

Kjempe søt, ser ingen problemer. Folk som måtte mene det er seksualisering må være litt sjuk..

Om barnet vil, eller du vil at hun skal gå med toppen er helt opp til dere. Jeg hadde ikke reagert noe på det der i det hele tatt.

Skrevet

Så da skal man heller bare la være å bruke noe som helst?? Ser ikke logikken!

Jeg er enig i at et barn ikke trenger bikini-topp, men jeg synes ikke man skal droppe bikinitrusa fordeom.

Det finnes mange ekle folk der ute. Jeg i alle fall ikke villig til å la min sønn bli kikket på og fantasert om av en eller annnen person som ser han på stranda. Ei heller ville jeg lagt ut bilder av et badende barn på sosiale medier.

Så fordi det finnes creep der ute, så kan en ikke la et barn være et barn? Det er jo derfor de har foreldre som skal passe på! Om et creep hadde nistirret og jukket til ungen min hadde jeg ikke akkurat stått å sett på.

Men hva er egentlig mest sexy? En kvinne helt naken, eller skjult under litt klær? Det er her fantasien til enkelte hopper. Med en gang noe er skjult så blir det mystisk og spennende. Å kle opp småunger på samme måte sender helt feil signaler.

Anonymous poster hash: a78ce...d65

• Liker 3
Skrevet

Bikinitruse holder, unødvendig å plage ungen med et unyttig klesplagg. Ta heller med en hvit t-skjorte for å beskytte mot solen. Anonymous poster hash: 29243...fc2

En hvit t-shorte for å beskytte mot solen? Hvite klær beskytter ikke mot solen i det hele tatt med mindre det er en hvit ut-skjorte!:)

Kommer ikke til å ta på datteren min på 3 år en bikini på noen år enda. Hun brukte badebleie og truse tidligere år. Hun har jo ingenting å skjule;)

Skrevet (endret)

Vil si at todelte bikinier som er av den typen som det reageres mest på her, ikke er det helt store, slik jeg ser det.

En liten digresjon, men i samme stil: jeg husker jeg leste om ei i statene som lot sin fireåring gå med stringtruse fordi hun mente at pedofile ikke ville se på jenta på samme måte som hvis hun hadde gått med en større underbukse. O_o Tippet over i "feil" retning synes jeg. <_<

Endret av Peanut
Skrevet

Så fordi det finnes creep der ute, så kan en ikke la et barn være et barn? Det er jo derfor de har foreldre som skal passe på! Om et creep hadde nistirret og jukket til ungen min hadde jeg ikke akkurat stått å sett på.

Men hva er egentlig mest sexy? En kvinne helt naken, eller skjult under litt klær? Det er her fantasien til enkelte hopper. Med en gang noe er skjult så blir det mystisk og spennende. Å kle opp småunger på samme måte sender helt feil signaler.

Okei? Sist jeg sjekket, så får et barn være akkurat like mye barn selv om det har badetruse/bukse/badedrakt på. ;)

Og nei, for barnets egen skyld, så velger jeg å ha badebukse på. Hvordan kler man småunger opp på samme måte som voksne bare fordi man har en badetruse på? Er det sånn at barn kun kles opp som barn på stranda dersom de er nakne?

Ser virkelig ikke logikken din.

Skrevet

Hva er sexy med et nakent barn??? Bikini ER designet for skjule bryster, noe toåringer IKKE har. Det er å seksualisere.

Hvis du ikke skjønner at pedofile mennesker kan synes det er mer sexy med nakent barn enn et barn med topp og truse sliter du...

Så da skal man heller bare la være å bruke noe som helst?? Ser ikke logikken!

Jeg er enig i at et barn ikke trenger bikini-topp, men jeg synes ikke man skal droppe bikinitrusa fordeom.

Det finnes mange ekle folk der ute. Jeg i alle fall ikke villig til å la min sønn bli kikket på og fantasert om av en eller annnen person som ser han på stranda. Ei heller ville jeg lagt ut bilder av et badende barn på sosiale medier.

Nemlig! Enig i at en 2åring ikke trenger toppen liksom, men åssen det kan være verre med bikini enn naken ser jeg ikke :P

Skrevet

Et barn trenger ikke bikini!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror flere her burde google definisjonen av seksualisering. Det har ikke nødvendigvis noe med sex og det å se sexy ut.

• Et menneske er på en upassende måte pådyttet/påtvunget seksualitet
Endret av Novemberellie
  • Liker 1
Skrevet

En hvit t-shorte for å beskytte mot solen? Hvite klær beskytter ikke mot solen i det hele tatt med mindre det er en hvit ut-skjorte! :)

Jo? Så lenge det er vanlig, tettvevd tøy, så. Sort beskytter bedre, men kan bli ubehagelig varmt, hvitt slipper gjennom litt mer, men til gjengjeld sørger blekingen i helhvitt tøy for å begrense mengden stråling som slipper gjennom.

"Tynne, lette, tettvevde bomullsklær gir god beskyttelse mot solen. Stoffets veving er avgjørende for hvor godt det beskytter mot solstrålene. Tett vevde stoffer beskytter bedre enn løst vevde. Fargen spiller også en rolle. Lyse farger slipper gjennom mer stråler enn mørke farger. Hvitt tøy beskytter bedre enn offwhite fordi det innehol-der blekemidler som absor-berer og reflekterer UV-strålene. Klærnes evne til å beskytte blir halvert i våt til-stand."

http://www.uv.nilu.no/index.cfm?fa=uv.showtext&id=91

Her står klart og tydelig at lyse farger beskytter dårligere enn mørke (men de beskytter fortsatt!), mens hvite beskytter bedre enn lyse på grunn av blekingen.

Anonymous poster hash: 29243...fc2

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes den var vanvittig upassende. Kjempesøt i seg selv, men med blonder og det hele blir dette helt feil for et lite barn, i mine øyne. Jeg ville brukt kun truse, eller aller helst badedrakt.

Anonymous poster hash: d0066...c60

Skrevet

Uv-tøy, beskyttelse av huden til de små er viktig.

Skrevet

haha ler meg skakk av denne tråden, hadde virkelig ingen anelse om at så mange har problemer med små jenter i bikini?

Min datter på 3 år, ville ikke bruke badedrakt, fordi mamma brukte bikini...

Så da ble det en kjempe søt bikini på henne, med bikinitruse og topp, som egentlig så mest ut som en singlet...

Synes den TS har bestill var kjempe søt jeg, så jeg hadde ikke hatt noe problem med å ta på min datter den.

Ikke bry deg TS, vil hun ha på bikinien er det bare å kjøre på:)

Anonymous poster hash: 85032...2cd
Skrevet

Okei? Sist jeg sjekket, så får et barn være akkurat like mye barn selv om det har badetruse/bukse/badedrakt på. ;)

Og nei, for barnets egen skyld, så velger jeg å ha badebukse på. Hvordan kler man småunger opp på samme måte som voksne bare fordi man har en badetruse på? Er det sånn at barn kun kles opp som barn på stranda dersom de er nakne?

Ser virkelig ikke logikken din.

Det er åpenbart at du ikke gjør.

Skrevet

Den TS linket til, synes jeg er helt grei (og fin). Det er rett og slett en bikiniunderdel og en tanktopp, i stedet for badedrakt. Ingenting i veien med den! Men derimot den som ble linket til tidligere, den gule med knytting i sidene på underbuksen og BH-fasong, den var usmakelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...