Gå til innhold

Bikini på toåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart på ferie og jeg bestilte en bikini til to åringen min på hm, syntes det var søtt og moro. Men nå etter jeg har fått den så har jeg tenkt at det kanskje er feil å tre på en bikini på ett så lite barn? Jeg vet ikke helt.. Har dere noen tanker om det?

Anonymous poster hash: 95cb7...7bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig upassende med bikini på et så lite barn. På så små barn brukes bade-/strandantrekk kun av praktiske årsaker, og da er badedrakt mye bedre og mer hensiktsmessig. Bikini på et så lite barn får det til å se ut som bare prøver å kle det opp som en "minivoksen", og det synes jeg er ekkelt.

Anonymous poster hash: d0066...c60
  • Liker 22
Skrevet

Jeg synes det er best med badedrakt på så små barn

Anonymous poster hash: 1a93d...1f9
  • Liker 6
Skrevet

Greit å vite hva slags bikini det er, er det varianten med sportstopp så greit nok, er det "trekant"bikini med innlegg og tynne stropper så synes jeg det er ganske tacky til en toåring.

Selv hadde jeg nok latt toåringen løpe rundt i bare bikinitrusa.

Anonymous poster hash: 74270...3c2
  • Liker 10
Skrevet

Bikinitruse holder, unødvendig å plage ungen med et unyttig klesplagg. Ta heller med en hvit t-skjorte for å beskytte mot solen.

Anonymous poster hash: 29243...fc2

• Liker 19
Gjest Hyssingen
Skrevet

Bikinitruse holder, unødvendig å plage ungen med et unyttig klesplagg. Ta heller med en hvit t-skjorte for å beskytte mot solen.

Dette.

• Liker 1
Skrevet

Er det samme som seksualisere ungen. Bikinien skal jo skjule bryster.

Anonymous poster hash: a78ce...d65

• Liker 8
Skrevet

Holder med trusa, for meg blir det helt feil å bruke bikinitopp på små barn. Jeg syntes det er litt guffent.

• Liker 5
Skrevet

For øvrig sprang jeg mest rundt naken i den alderen... Ellers ble bare klærne fylt med sand uansett. Brukte kun t-skjorte hvis jeg trengte beskyttelse mot solen, eller bikinitruse om vi var på en strand der klær var påkrevd.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo stor forskjell på bikinier beregnet på den alderen. Dette:

draft_lens18048980module150837668photo_1

(grøss!)

er liksom ikke det samme som dette:

93801604709531934yKUv9c9sc.jpg

Men uansett variant: jeg må nok si meg enig med de andre. Bare truse + ev. t-skjorte er supert.

Anonymous poster hash: 416ea...24b
  • Liker 8
Gjest Magdalene
Skrevet

En toåring bør jo egentlig ha slik uv-drakt.

Mine har bytter på slik kortarmet uv-drakt, og badebleie/tskjorte.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Da mine barn var i den alderen, løp de rundt på stranden og i vannet nakne. Det var riktignok ikke i "Syden".

Skrevet

Ts her. Takk for svar, er egentlig enig med dere. Det er en sports bh aktig type bikini, tviler vel på at den blir brukt men det er moro å herme etter mamma så hvis hun syntes det er moro så kan hun vel bruke den noen av dagene:)

• Liker 2
Skrevet

Da mine barn var i den alderen, løp de rundt på stranden og i vannet nakne. Det var riktignok ikke i "Syden".

Ja, vi prøvde det litt i sommer men sand i rompa var ikke noe moro hehe. Ts

Skrevet (endret)

Bare bikini-truse og t-skjorte eller UV-drakt ville jeg valgt i alle fall. :)

Edit: Jeg ville heller ikke hatt barnet nakent, av flere årsaker. En årsak er at det kommer så mye sand i rompa, en annen er at selv om barnet ikke har blitt så gammelt at det skjønner at man dekker seg til nedentil når man er offentlig, så føler jeg at jeg som mor skal passe på at han er det. Man vet aldri hva slags folk som går rundt på stranda.

Endret av Teriyaki
  • Liker 3
Skrevet

Bedre med type sports-bikini enn naken hvertfall! Fatter ikke hvorfor foreldre lar ungene sine gå nakne... Og hvordan kan det være for "sexy" med bikini, men greit at de går nakne med tanke på ekle mannfolk?

Skrevet

Bedre med type sports-bikini enn naken hvertfall! Fatter ikke hvorfor foreldre lar ungene sine gå nakne... Og hvordan kan det være for "sexy" med bikini, men greit at de går nakne med tanke på ekle mannfolk?

Hva er sexy med et nakent barn??? Bikini ER designet for skjule bryster, noe toåringer IKKE har. Det er å seksualisere.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Hva er sexy med et nakent barn??? Bikini ER designet for skjule bryster, noe toåringer IKKE har. Det er å seksualisere.

Så da skal man heller bare la være å bruke noe som helst?? Ser ikke logikken!

Jeg er enig i at et barn ikke trenger bikini-topp, men jeg synes ikke man skal droppe bikinitrusa fordeom.

Det finnes mange ekle folk der ute. Jeg i alle fall ikke villig til å la min sønn bli kikket på og fantasert om av en eller annnen person som ser han på stranda. Ei heller ville jeg lagt ut bilder av et badende barn på sosiale medier.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Skrevet

Bikini har ikke noe på et så lite barn å gjøre. Hva er poenget med bikinitopp?

Anonymous poster hash: d4844...473
Skrevet

Ts her. Takk for svar, er egentlig enig med dere. Det er en sports bh aktig type bikini, tviler vel på at den blir brukt men det er moro å herme etter mamma så hvis hun syntes det er moro så kan hun vel bruke den noen av dagene:)

Morro å herme etter mamma? Det er slikt som gjør det helt feil! Dette er snakk om en 2-åring. En 2-åring har ikke utviklet bryster og trenger ikke noe bh! Skal hun få sminke seg litt også da? For å herme etter mamma? Håper ihvertfall at du ikke har push up bikini selv, for det kan bli skikkelig ekkelt dersom en 2-åring skal herme etter det også.

Det er bare FEIL! Å seksualisere et så lite barn er bare tragisk og galt.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Advarer-mot-seksualisert-klesmote-for-barn-7258809.html#.UuEcJyghZD0

Anonymous poster hash: 432ab...eed

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...