Corvo Skrevet 23. januar 2014 #21 Skrevet 23. januar 2014 Nei. Tror ikke det. Ikke med mindre du kan føre bevis for at bilen er verdt samme som lånet, og få de til å fjerne kravene. Men Namsmannen bør kunne svare på det. Du kan selge med heftelser, men det gir jo bare problemet til noen andre. https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bil/sjekk-heftelser/
Gjest Skrevet 23. januar 2014 #22 Skrevet 23. januar 2014 Enhver med logisk sans over bleienivå vil forstå at en bil som ble kjøpt for 300 000 for 5 år siden ikke er verdt over 300 000 i dag... Bevis er jo ganske lett, er jo bare å få et tilbud av en bilforhandler, som sannsynligvis vil være lavere enn lånet. Spørs så videre hvordan man får de til å fjerne heftelsene. Anonymous poster hash: 06155...2fb Helt enig i deg her! Problemet er at de som forsøker å drive inn pengene ikke styres av logisk sans. Det er ikke logisk i det hele tatt å legge heftelser på 800.000 på en bil som ble kjøpt for 300.000 for fem år siden, og max er verdt 1/3 i dag. Derfor kan det bli veldig vanskelig å få slettet kravene.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #23 Skrevet 23. januar 2014 Helt enig i deg her! Problemet er at de som forsøker å drive inn pengene ikke styres av logisk sans. Det er ikke logisk i det hele tatt å legge heftelser på 800.000 på en bil som ble kjøpt for 300.000 for fem år siden, og max er verdt 1/3 i dag. Derfor kan det bli veldig vanskelig å få slettet kravene. Det var også min tanke. Jeg har sett at endel av de skriver (til namsmannen): "Det bes tatt pant i skyldners eiendeler, også om disse synes å være overbeheftet" e.l.. Dette tolker jeg som: Vi ønsker å være kjipe, ta pant i alt som finnes, uansett. Derfor tipper jeg de kan gjøre seg kjipe og vanskelige også videre. Jeg bare tenker at det må eksistere et system som kan tvinge bort heftelser som aldri vil kunne bli realisert. Tenk om f.eks noen har 5 luksusbiler, så går økonomien til helvete. De vil da kunne tape millionbeløp på å ikke "få lov" å selge dette. Anonymous poster hash: 06155...2fb
Wonders Skrevet 23. januar 2014 #24 Skrevet 23. januar 2014 Heftelser på alle biler i Norge kan søkes opp. Det bør alle gjøre før de kjøper. brreg.no og Heftelser motorvogn.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #25 Skrevet 23. januar 2014 Heftelser på alle biler i Norge kan søkes opp. Det bør alle gjøre før de kjøper. brreg.no og Heftelser motorvogn. På gulesider.no kan du sjekke navnet til den som ringer. Det er lurt å gjøre hvis du er usikker på hvem som har ringt! Mannen med økseskaftet ønsker deg en videre god dag! Anonymous poster hash: 06155...2fb 2
Wonders Skrevet 23. januar 2014 #26 Skrevet 23. januar 2014 På gulesider.no kan du sjekke navnet til den som ringer. Det er lurt å gjøre hvis du er usikker på hvem som har ringt!Mannen med økseskaftet ønsker deg en videre god dag! Anonymous poster hash: 06155...2fb Hva har dette med tråden å gjøre??? Hvorfor siterer du meg når jeg ikke nevner noe ringing?? Få som vet de kan titte på heftelser virker det som.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #27 Skrevet 23. januar 2014 Hva har dette med tråden å gjøre??? Hvorfor siterer du meg når jeg ikke nevner noe ringing?? Få som vet de kan titte på heftelser virker det som. Tråden omhandler hvordan man blir kvitt heftelser, ikke hvordan man sjekker dem. Anonymous poster hash: 06155...2fb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #28 Skrevet 23. januar 2014 Det er ikke Lindorff som har tatt pant i bilen deres, men Namsmannen eller en annen offentlig instans som har rettigheter til dette. Det enkleste for dere vil være å ringe til Namsmannnen for å høre hva dere kan gjøre. Om foreldrene deres har muligheter til å betale ut hele bilen med heftelser så hadde det vært det beste, slik kan dere heller prøve å få samlet alt til en grei rente. Når det kommer til tvangssalg av bilen så vil alltid billånet ha førsteprioritet. Og når bilen er såpass gammel vil nok ikke annet enn billånet bli dekket inn ved et evt salg. Panten er kun tatt fordi dere ikke skal kunne betale ut billånet og deretter selge bilen uten at noen av de andre kreditorene får sine penger. Du bør kontakte Namsmannen som sagt,men kan nok også ringe til NAVs gjeldstelefon for råd. De er faktisk dyktige og kan lose deg på veien, og ikke minst så får du avklaring på hvilke regler som gjelder og tips&råd om hvordan du skal forholde deg. Ønsker deg lykke til! Har sittet i bunnløs gjeld selv og ikke visst hvordan jeg skal klare å overleve de neste dagene med trekk og pantsettelser. Men det har heldigvis løst seg og jeg har fått orden på økonomien. Nå er jeg gjeldsfri for første gang i mitt voksne liv Anonymous poster hash: 64aee...170
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #29 Skrevet 23. januar 2014 Det er ikke Lindorff som har tatt pant i bilen deres, men Namsmannen eller en annen offentlig instans som har rettigheter til dette. Det enkleste for dere vil være å ringe til Namsmannnen for å høre hva dere kan gjøre. Om foreldrene deres har muligheter til å betale ut hele bilen med heftelser så hadde det vært det beste, slik kan dere heller prøve å få samlet alt til en grei rente. Når det kommer til tvangssalg av bilen så vil alltid billånet ha førsteprioritet. Og når bilen er såpass gammel vil nok ikke annet enn billånet bli dekket inn ved et evt salg. Panten er kun tatt fordi dere ikke skal kunne betale ut billånet og deretter selge bilen uten at noen av de andre kreditorene får sine penger. Du bør kontakte Namsmannen som sagt,men kan nok også ringe til NAVs gjeldstelefon for råd. De er faktisk dyktige og kan lose deg på veien, og ikke minst så får du avklaring på hvilke regler som gjelder og tips&råd om hvordan du skal forholde deg. Ønsker deg lykke til! Har sittet i bunnløs gjeld selv og ikke visst hvordan jeg skal klare å overleve de neste dagene med trekk og pantsettelser. Men det har heldigvis løst seg og jeg har fått orden på økonomien. Nå er jeg gjeldsfri for første gang i mitt voksne liv Anonymous poster hash: 64aee...170 Neida, jeg vet det Men det er Lindorff som tvangsselger den. Ofte til mistenkelige lave priser og litt for ofte på samme sted... Ingen mulighet til å betale ut alt nei, det er kun snakk om en overtakelse så vi får lettet på de månedlige utgiftene. Takk for det! Ser lyset i tunnellen her også! Har ganske høy inntekt og er nå på utkikk etter deltidsjobb i tillegg, får vi også en ordning med bilen er nok alt borte på 3-5 år :D Anonymous poster hash: 06155...2fb
Neket Skrevet 23. januar 2014 #30 Skrevet 23. januar 2014 Du får solgt den, men om du misligholder avdrag blir bilen hentet av de som har pant i den. Da sitter foreldrene deres igjen med ingen bil og 100.000 fattigere. Om det var 100.000 de skulle betale.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #31 Skrevet 23. januar 2014 Du får solgt den, men om du misligholder avdrag blir bilen hentet av de som har pant i den. Da sitter foreldrene deres igjen med ingen bil og 100.000 fattigere. Om det var 100.000 de skulle betale. 700 000 av heftelsene er heftelsen nettopp fordi gjelden er misligholdt, selv om billånet i seg selv er à jour. Saken er jo at heftelsene må bort før den selges. Anonymous poster hash: 06155...2fb
Gjest Skrevet 23. januar 2014 #32 Skrevet 23. januar 2014 Du får solgt den, men om du misligholder avdrag blir bilen hentet av de som har pant i den. Da sitter foreldrene deres igjen med ingen bil og 100.000 fattigere. Om det var 100.000 de skulle betale. Om den bilen selges, og lånet betales opp, så vil bilen bli hentet øyeblikkelig for tvangssalg da banken som lånet står i ikke lenger har førsteprioritet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå