Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

nope. den har jeg ikke prøvd. men ei venninne har prøvd den, og for hun funket den ikke. men det er jo såklart forskjellig for person til person det da. og jeg er jo fornøyd med vallergan sånn søvnmessig. er bare innsovingen om er problemet. så jeg satser på at imovane kan hjelpe meg samtidig, så jeg kan sovne raskt, og få en god og lang søvn :) men jeg har bare imovane som ekstramedisin da, legen mente ikke at jeg skulle bruke den hver dag. men bare se det ann litt ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

nope. den har jeg ikke prøvd. men ei venninne har prøvd den, og for hun funket den ikke. men det er jo såklart forskjellig for person til person det da. og jeg er jo fornøyd med vallergan sånn søvnmessig. er bare innsovingen om er problemet. så jeg satser på at imovane kan hjelpe meg samtidig, så jeg kan sovne raskt, og få en god og lang søvn :) men jeg har bare imovane som ekstramedisin da, legen mente ikke at jeg skulle bruke den hver dag. men bare se det ann litt ;)

Ok.Ja ting virker ulikt på folk.Jeg kan helle inn på Vallergan uten at det overhodet gir noe effekt. Det lønner seg å høre på legen ang imovanen.Tar man det hver dag over en lang periode vil den ikke gi samme effekt lenger.

Skrevet

Er du utredet for bipolar lidelse?

Maniske episoder KAN trigges av enkelte medisiner.

Bipolaritet kunne også vært forklaringen på dine søvn- og aggresjonsproblemer.

Anonymous poster hash: dde64...0ee
Skrevet

Ok.Ja ting virker ulikt på folk.Jeg kan helle inn på Vallergan uten at det overhodet gir noe effekt. Det lønner seg å høre på legen ang imovanen.Tar man det hver dag over en lang periode vil den ikke gi samme effekt lenger.

ja. jeg snakket med legen, og det var legen som ga meg en pakke på 10 tabletter til bruk om jeg følte at jeg trengte det. så han mente vell ikke at jeg skulle bruke det hver dag, bare de dagene jeg følte at jeg ikke klarte og sove, og var veldig rastløs, slik som i går. står 1/2-1 tablett på pakken. og ja. vet det er vanedannende, og derfor legen var veldig forsiktig med å gi meg imovane, fordi det ikke er helt bra.

Skrevet (endret)

Er du utredet for bipolar lidelse?

Maniske episoder KAN trigges av enkelte medisiner.

Bipolaritet kunne også vært forklaringen på dine søvn- og aggresjonsproblemer.

Anonymous poster hash: dde64...0ee

øh. ok. for å si en ting først, Jeg syntes dette kom veldig plutselig på. og merkelig at noen kan uttale seg om at jeg kanskje burde blitt utredetet for bipolar, pga søvnproblemer, at rastløshet av medisinene. men OK. du spurte. og jeg svarer høffelig tilbake. det er lo å spørre ;)

jeg går til DPS ukentlig, og til ei dame i kommunen ukentlig. og har god oppfølging (skal ihvertfall virke slik), og jeg har vært til utredning, og kan med sikkerhet si at jeg ikke er pibolar, jeg føler meg aldri på topp. selv om jeg er rastløs, så betyr det ikke at jeg føler kjempeglad og elsker meg selv (for å sette det på spissen), men jeg kan fortelle hva utredningen fant ut. jeg har noe som heter dystymi eller hva det var, en type depresjon som har vart i flere år uten bedring, altså, jeg har bedre perioder, men har nok ikke vært depresjonsfri på mange, mange år. også har jeg sosial angst, panikkangst, agorafobi (ikke så veldig ulikt hverandre), og når du er inne på personlighetsforstyrrelse som du nevnte. jeg har unnvikende personglighetsforstyrrelse (AVpF), altså, ikke bipolar som du foreslo men AVpF. jeg kjenner meg nok ikke igjen i stort av de bipolarlidelsene så veldig godt. men joda. du er jo ikke helt på bærtur. jeg har en personlighetsforstyrrelse. så er det oppklart

øh. og en ting til? Aggressjonsproblemer? hvor har du det fra?

Endret av Linda-D
Gjest Blomst83
Skrevet

ja. jeg snakket med legen, og det var legen som ga meg en pakke på 10 tabletter til bruk om jeg følte at jeg trengte det. så han mente vell ikke at jeg skulle bruke det hver dag, bare de dagene jeg følte at jeg ikke klarte og sove, og var veldig rastløs, slik som i går. står 1/2-1 tablett på pakken. og ja. vet det er vanedannende, og derfor legen var veldig forsiktig med å gi meg imovane, fordi det ikke er helt bra.

Det forsto jeg :)

Skrevet

Det forsto jeg :)

ok. Da var det oppklart. og det er bra :) men ja. jeg er klar over at de kan miste sin virkning etterhvert, og at jeg kan trenge større dose om jeg bruker de over lengre tid :)

Gjest Blomst83
Skrevet

ok. Da var det oppklart. og det er bra :) men ja. jeg er klar over at de kan miste sin virkning etterhvert, og at jeg kan trenge større dose om jeg bruker de over lengre tid :)

:)

Skrevet

Heldig de som klarer å sovne av vallergan, jeg tar 5 og merker ingenting :(

Skrevet

Heldig de som klarer å sovne av vallergan, jeg tar 5 og merker ingenting :(

enig. tok selv 6 stk en gang, og sovnet ikke. er det som er mitt problem også. jeg har vanskelig for å sovne a de, men sover godt når jeg sover flere timer etterpå. derfor jeg har fått imovane i tilegg om jeg skulle føle for å trenge det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...