Gå til innhold

Vallergan


hopeful

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk Vallergan av legen min for 2-3 uker siden ca for søvnvansker. Og joda. Jeg sover godt når jeg sover. Og kan sove mange timer, noe jeg sleit voldsomt med før jeg fikk de. men problemet er at det tar evig lang tid før jeg sovner. type 2-5 timer. Og legen min sa det skulle ta en drøy time. Jeg vet jo at dette er et allergimiddel egentlig, og at søvnigheten er en bivirkning, så jeg sitter jo å venter på bivirkninger for å si det slik av de. Men jeg merker jeg blir ekstremt urolig i kroppen. Hyper, Snakker som bare det, så vennene mine på FB og skype gjør det lurt i å legge seg før jeg setter i gang kan man si. Og jeg har lyst til å hoppe rundt og danse og synge og rope. litt som at jeg nesten skulle være full. skikkelig rastløs med andre ord. men det kan jeg jo ikke. ligger jo en liten gutt vegg i vegg med meg. Jeg fortalte legen at det tar lang tid før jeg sovner, og at jeg blir veldig fort rastløs, men at jeg sover så godt når jeg sover. Så han ga meg Imovane som jeg har som eventuellmedisin om jeg ikke sovner før 12 (bør ikke taes etter 12 pga hangover dagen etter), også fortsette på Vallergan PGA den gode søvnen.

Er det noen andre her som har opplevd å bli veldig rastløs før en sovner av Vallergan? jeg tar 3 stk for å få den opptimale virkningen. og jeg sliter også med andre psykiske problemer.

OK. dette ble sikkert masse skriveleif, og rot. og heller ikke stor bokstav forann punktum alle steder, men det er fordi fingrene flyr over tastaturet, og jeg er så rastløs at fingrene nærmest dirrer her jeg sitter. håper noen gidder å svare meg om det er flere som har opplevd dette, og om det faktisk er vanlig? eventuelt om noen har noen ide på hva jeg kan gjøre for å få meg roligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri opplevd! Det tar noen timer før jeg blir trøtt, men blir ikke rastløs i mellomtiden. Jeg tar 6 stk. Har ikke hørt om andre som blir det heller. Har du lest i felleskatalogen på bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er placeboeffekt? Vallergan er jo i og for seg ikke noe innsovningsmiddel, så det skal ikke hjelpe på det. Du kan jo prøve å redusere mengden?



Anonymous poster hash: 6ec00...c32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mye vallergan i en periode, og jeg tok de kl åtte.. Da var jeg i passe trøtthet til kl var ca halv elleve stortsett..

Så, da kan du bare ta de før :) Kan også motvirke mot hangover å ta de før på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd! Det tar noen timer før jeg blir trøtt, men blir ikke rastløs i mellomtiden. Jeg tar 6 stk. Har ikke hørt om andre som blir det heller. Har du lest i felleskatalogen på bivirkninger?

hmm. jeg var kjempesliten og holdt på å sovne i ste. tok tablettene og håpte på å sovne snart. men neida. her sitter jeg å nærmest hopper og rister i senga, og hører musikk og prøver å unngå å være kreativ. ja. det er jo det som er med de vallergan. det kan gi enten eller virkning. leste på pakningsvedlegget at det kan enten gi søvnighet eller rastløshet. har bare ikke hørt at noen har fått det før. men de funker jo sååå godt når jeg først sover. så ja. komplisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er placeboeffekt? Vallergan er jo i og for seg ikke noe innsovningsmiddel, så det skal ikke hjelpe på det. Du kan jo prøve å redusere mengden?

Anonymous poster hash: 6ec00...c32

neida. det er ikke insovningsmiddel, og det skrev jeg jo også i starten. det er allergimedisin, men de brukes stort sett nesten bare til sovemeds nå har jeg skjønt, PGA at bivirkningen ofte er at en blir ekstremt trøtt. en ekstremt vanlig bivirkning. så det er jo bivirkningen som gjør at en sover. derfor tar det også litt tid. men jeg har som jeg skrev som svar før, lest i pakningsvedlegget og det står at det enten gir døsighet, eller rastløshet. men jeg vil ikke slutte på de, fordi jeg sover så godt når jeg sover. prøvde 2 netter uten (ikke samtidig) og begge var fylt av ekstreme mareritt, men ingen mareritt når jeg har gått på de. jeg prøvde med 2 i starten. men da sov jeg ikke tilstrekkelig lenge nok. så jeg økte til 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok mye vallergan i en periode, og jeg tok de kl åtte.. Da var jeg i passe trøtthet til kl var ca halv elleve stortsett..

Så, da kan du bare ta de før :) Kan også motvirke mot hangover å ta de før på kvelden.

ja. Det sa også legen at jeg kunne prøve. å ta de tidligere. men det er så forskjellig fra hver gang hvordan jeg blir. noen ganger kan jeg sove på 30-60 minutter. mens andre ganger tar det 5 timer på det værste. og om jeg tar de klokka 8, og jeg sovner fort den kvelden, så er jo det veldig kipt igjen da. men ja. det er en mulighet jeg skal vurdere etterhvert. jeg er heldig og ikke får hangover av det dagen etter. føler meg heller mer opplagt om jeg får en natt uten mareritt og 100 000 oppvåkninger. men er så lei av å ligge i timesvis i vri meg pga rastløshet og at jeg finner på å gjøre alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de 3 timer før leggetid og går til sengs på samme tidspunkt hver dag, også helger. Hvis jeg ikke legger meg til samme tidspunkt blir jeg ødelagt. Aldri opplevd å bli rastløs av Vallergan, men jeg blir jo det når jeg blir overtrett.

Anonymous poster hash: dd2dc...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de 3 timer før leggetid og går til sengs på samme tidspunkt hver dag, også helger. Hvis jeg ikke legger meg til samme tidspunkt blir jeg ødelagt. Aldri opplevd å bli rastløs av Vallergan, men jeg blir jo det når jeg blir overtrett.

Anonymous poster hash: dd2dc...d58

jeg prøver også å ta de til samme tid, og da også prøve å legge meg til ca samme tid. men vanskelig når en ligger i nesten rister av rastløshet og nesten føle at en holder på å få et nervesammenbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter også noe med agresjon, at det skal svært lite til for at jeg blir sint. men gjør alt for å unngå det, fordi jeg ikke vil. men det er ikke alltid det går å la være, og da går det galt. jeg har egentlig ikke tenkt noe på det, før jeg leste om symptomer for touretts da. og så at det kan være en del av det. men jeg vet ikke. kanskje jeg bare er gal. hihi. neida. men det er faktisk litt som tics, blir det nok trykk i det, så er det umulig å holde igjen, også angeren etterpå, som gjør det enda værre, og en ond sirkel er startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vallergan for innsovninga selv om den ikke funker på det, det var for å prøve. Isteden for å bruke 2-3 timer på å sovne så brukte jeg 4-5 timer, men når jeg sovnet så sovnet jeg *pang* liksom. Og sov i 12 timer uten å våkne og resten av dagen følte jeg at jeg var i koma. Bra jeg hadde sommerferie da! Det var ikke pillen for meg!

Anonymous poster hash: 8eaa4...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vallergan for innsovninga selv om den ikke funker på det, det var for å prøve. Isteden for å bruke 2-3 timer på å sovne så brukte jeg 4-5 timer, men når jeg sovnet så sovnet jeg *pang* liksom. Og sov i 12 timer uten å våkne og resten av dagen følte jeg at jeg var i koma. Bra jeg hadde sommerferie da! Det var ikke pillen for meg!

Anonymous poster hash: 8eaa4...f1a

det hørtes ikke ut som pillen for deg da nei. jeg fikk den fordi jeg sov fra 1-4 timer hver natt uten å sove på dagen eller noe og var så konstatt trøtt og utslitt. derfor fikk jeg den. og joda. jeg sover godt når jeg sover. uten mareritt, og uten for store drømmer, det kan hende en sjelden gang at jeg sover så lett at jeg ikke trudde jeg sov før jeg våknet, men det går fint. for jeg våkner om natta om det er noe, om hunden piper eller noe, og våkner godt dagen etterpå, og har ikke hangoveren. så jeg like de pillene godt, er bare at jeg trenger noe så jeg sovner også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får både Vallergan og innsovningstabletter (Zopiclone).

En vallergan og en halv Zopiclone får meg oftest til å sovne innen en halvtime, og sove 12 timer. Funker ikke Zopiclone etter en time, tar jeg en halv til.

Uten kan jeg bruke timer på å sovne og våkne igjen tre timer senere, for så å ligge tre timer før jeg sovner igjen.

Anonymous poster hash: b9147...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte reagerer faktisk med å bli hyper av vallargan! Det er sjeldent, men det skjer. Broren min fikk det da han var liten, men foreldrene våre måtte bare kutte det ut, han løp jo nesten oppetter veggene.

Du bør kontakte legen din og få prøve noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte reagerer faktisk med å bli hyper av vallargan! Det er sjeldent, men det skjer. Broren min fikk det da han var liten, men foreldrene våre måtte bare kutte det ut, han løp jo nesten oppetter veggene.

Du bør kontakte legen din og få prøve noe annet:)

såppas ja. en kan vist bli veldig hyper. er bare at jeg ikke ønsker å kvitte meg med de, fordi jeg sover sååå godt når jeg har sovnet, jeg har veldig mye mareritt om jeg ikke bruker de eks, jeg prøvde et par netter (ikkesammenhengende), uten, og jeg hadde syke mareritt, men ikke opplevd det med de. nå sover jeg jo i mange timer når jeg sover. er bare den innsovninga som er problemet. men jeg fikk imovane (innsovningspiller), å bruke om det ble for ille, så jeg håper det kan hjelpe meg samtidig med Vallergan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn vallergan og sover i 12 timer?!?

Jeg fikk på det meste 8 vallergan og sov i knappe to timer... Verden er urettferdig! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Èn vallergan og sover i 12 timer?!?

Jeg fikk på det meste 8 vallergan og sov i knappe to timer... Verden er urettferdig!

Jeg sov i 18 av 2 stk første gang jeg tok de :icon_lol:

Anonymous poster hash: 6ec00...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov i 18 av 2 stk første gang jeg tok de :icon_lol:

Anonymous poster hash: 6ec00...c32

oi. du er heldig. er veldig forskjellig på folk ja. men jeg har merket at de første gangene for min del, så sonet jeg raskt å sov natta igjennom, og mange timer. men det har ikke forblitt sånn, så spørs om det kanskje er aller best helt i starten. men det skal jo virke over lengre tid også, uten å måtte behøve å øke noe egentlig. da det ikke er vanedannende og kroppen venner seg ikke til det, slik som vanlige soveds og innsovningsmeds.

nyt lange netter i søvn du. det er godt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

oi. du er heldig. er veldig forskjellig på folk ja. men jeg har merket at de første gangene for min del, så sonet jeg raskt å sov natta igjennom, og mange timer. men det har ikke forblitt sånn, så spørs om det kanskje er aller best helt i starten. men det skal jo virke over lengre tid også, uten å måtte behøve å øke noe egentlig. da det ikke er vanedannende og kroppen venner seg ikke til det, slik som vanlige soveds og innsovningsmeds.

nyt lange netter i søvn du. det er godt det :)

Har du pøvd circadin? http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-circadin-neurim-547515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...