Gå til innhold

Valg av prevensjonsmiddel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil IKKE anbefale Cerazette! Funket bra i starten når jeg gikk på dem, helt til jeg fikk mensen hver 4(!) dag. Da var det ikke så moro lenger.

Eneste jeg har god erfaring med er hormonspiral som du kan ha inne i 7 år av gangen. Hatt min i over 5, og er så langt fornøyd. Skal bytte den snart fordi nå har den ikke hormoner lenger og regulerer derfor ikke mens og menssmerter som var grunnen til at jeg satte den inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vil påpeke med hormonspiral er at de av oss som bruker å få kviser og uren hud av p-piller eller p-stav, visstnok har veldig stor sjanse for å få samme bivirkning med spiralen. Var derfor jeg tok kobberspiral.

Skrevet

Syns spiral og sånt høres så skummelt ut når man ikke får mensen. Du kan jo bli gravid og ikke aaane det før andre trimester og da er det jo forsent å ta abort

Anonymous poster hash: f908d...b85

Derfor man tar en test innenfor hver 3. måned. Det gjør i hvertfall jeg, vil jo ikke ha barn! :)

Eneste jeg vil påpeke med hormonspiral er at de av oss som bruker å få kviser og uren hud av p-piller eller p-stav, visstnok har veldig stor sjanse for å få samme bivirkning med spiralen. Var derfor jeg tok kobberspiral.

For min del har jeg ikke merket noen forskjell, så det tror jeg nok blir ganske så individuelt. Har faktisk fått mindre kviser/uren hud etter at jeg satt den inn. Det kan selvsagt skyldes at jeg satte den inn når jeg var 18 og nå 24 selvsagt :P

Uansett så var valget et godt ett, og jeg har aldri hatt noen problemer med min, ikke har jeg født barn heller. Legen min tok derimot å sjekket livmormunnen min på forhånd, slik at han visste om jeg kunne ha spiral eller ikke. Det kan det jo være greit å sjekke ut for de av oss som ikke har født barn, om det vil være mulig med spiral.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd alt og det eneste jeg har vært 100 % fornøyd med er Nuvaring. Helt ypperlig prevensjonsmetode!

Uten prevensjon har jeg kraftige blødninger som varer i 7 dager, med nuvaring fikk jeg ingen menssmerter og mensen varte i 2 dager og var veldig svak, holdt med truseinnlegg. Jeg hadde ingen bivirkninger og sexlysten økte! Skjønner ikke hvorfor ikke legen har anbefalt det tidligere.

Har to venninner som også bruker nuvaring og de er også veldig fornøyde med den.

Anonymous poster hash: 8e2a4...c77

Dette er jo høyst individuelt. Jeg er også fornøyd med nuvaring, men den har tatt litt knekken på sexlysten, og mensen er like ille som den alltid har vært. Så legen din kunne jo ikke vite at det var så fantastisk for deg. ;)

Et alternativ til pessar er FemCap, det trenger ikke tilpasses.

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Nexplanon vel? Tror ikke det er så mange andre staver da det ikke er så populært enda. Miste mensen er en bivirkning forresten :P

Ja, det er en bivirkning, men en svært god bivirkning etter mitt syn :)

Skrevet

P-piller er jo farligere enn antatt, sammen med p-plaster, p-ring og p-stav. Ei dame i US forbyr nuvaringen pga hennes datter døde av den, fikk blodpropp. Facebook har ei side om Nuvaring, hvor farlig den er og burde forbys. Jeg ble så skremt at jeg sluttet asap. Har 2 ringer igjen jeg ikke kommer til å bruke.

310 kr rett i do!

Anonymous poster hash: 85761...9a0
Skrevet

P-piller er jo farligere enn antatt, sammen med p-plaster, p-ring og p-stav. Ei dame i US forbyr nuvaringen pga hennes datter døde av den, fikk blodpropp. Facebook har ei side om Nuvaring, hvor farlig den er og burde forbys. Jeg ble så skremt at jeg sluttet asap. Har 2 ringer igjen jeg ikke kommer til å bruke.

310 kr rett i do!

Anonymous poster hash: 85761...9a0

P-stav har i likhet med minipiller kun gestagenhormon og skal ikke gi økt risiko for blodpropp, så hva er farligere en antatt med den?

Anonymous poster hash: c5031...27e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...