Vasilisa Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #21 Skrevet 22. januar 2014 Jeg vil anbefale: Cerazette. I begynnelsen fikk jeg mensen annenhver uke, men nå har jeg ikke mensen i det hele tatt, og ingen slitsomme bivirkninger heller. P-ring (nuvaring) slipper å huske en pille hver dag, bytter bare ring hver tredje uke- har en ringfri uke og så ny ring i nye tre uker. p-plaster (Evra) Husker ikke hvor ofte man byttet, men praktisk dette også. Anonymous poster hash: 5a6ad...73d Hvor lenge varte perioden hvor du fikk mensen annenhver uke med Cerazette? Jeg satte i staven for et halvt år siden og hvis mensen roer seg ned etter hvert så vil jeg gjerne fortsette med den..
johans1 Skrevet 22. januar 2014 #22 Skrevet 22. januar 2014 Så sant. De humørsvingningene ble nesten for mye for min daværende kjæreste, så måtte bare slutte på de x) Haha, huff... Jeg hadde samme problemet da jeg gikk på Loette.. Uffameg, var sur, gretten og lei meg konstant. Endret humør hele tiden; stakkars samboer sier jeg..
lisske Skrevet 22. januar 2014 #23 Skrevet 22. januar 2014 Jeg vil anbefale: Cerazette. I begynnelsen fikk jeg mensen annenhver uke, men nå har jeg ikke mensen i det hele tatt, og ingen slitsomme bivirkninger heller. P-ring (nuvaring) slipper å huske en pille hver dag, bytter bare ring hver tredje uke- har en ringfri uke og så ny ring i nye tre uker. p-plaster (Evra) Husker ikke hvor ofte man byttet, men praktisk dette også. Anonymous poster hash: 5a6ad...73d Jeg har kun brukt Cerazette og Nuvaring og har vært fornøyd med begge:) Sluttet på Cerazette etter 9 års bruk fordi jeg var redd for å "tørke ut" siden jeg ikke hadde mensen. Viste seg at det er ikke går an da Bruker nå Nuvaring, helt greit, men har litt trøbbel med at kroppen "støter" den fra seg de siste dagene før jeg skal ta den ut. Vurderer nå å skifte til kobberspiral jeg også. Derfor følger jeg denne tråden. Jeg lurer også på pris? Og går det an å få satt den inn når man ikke har født?(Mener jeg har hørt noe sånt) 1
Vasilisa Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #24 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har også hørt at leger ikke setter inn spiraler til kvinner som ikke har født barn..
Gjest Gjest_Erica Skrevet 22. januar 2014 #25 Skrevet 22. januar 2014 Jeg bruker P-stav (husker ikke merke), og er svært fornøyd. Har ingen menstruasjon - og ingen andre bivirkninger heller...
lisske Skrevet 22. januar 2014 #26 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har også hørt at leger ikke setter inn spiraler til kvinner som ikke har født barn.. Stemmer med det jeg også har hørt. Tror det har med at åpningen inn til livmoren hos kvinner som ikke har født er veldig veldig liten. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #27 Skrevet 22. januar 2014 Jeg satte inn kobberspiral etter fødsel og ble gravid to måneder etterpå. Så aldri mer spiral på meg i alle fall. Mest fornøyd med crazette og p-ringen Anonymous poster hash: 60781...230
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #28 Skrevet 22. januar 2014 Mye kostet det å sette inn spiral? Jeg hadde hormonspiral. Betalte ca. 1000 kr for spiralen + legetimen for å sette den inn. Anonymous poster hash: 7e4aa...295
Gjest Offensive Pie Skrevet 22. januar 2014 #29 Skrevet 22. januar 2014 Hvordan følger man med på om den sitter ordentlig? Og hvor mye koster det å få en slik en? Det er noen tråder oppi der som du kan kjenne på, men de er ganske korte, så det kan være litt kronglete Jeg tror jeg betalte ca 700 kr for spiral og innsetting. Jeg har aldri født barn, så jeg tror det handler om din genetiske livmorhalsåpning.
lisske Skrevet 22. januar 2014 #30 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Det er noen tråder oppi der som du kan kjenne på, men de er ganske korte, så det kan være litt kronglete Jeg tror jeg betalte ca 700 kr for spiral og innsetting. Jeg har aldri født barn, så jeg tror det handler om din genetiske livmorhalsåpning. Tusen takk for svar, nå fikk jeg svar på det jeg lurte på jeg også :D skal høre med legen min neste gang jeg skal dit Endret 22. januar 2014 av lisske
Vasilisa Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #31 Skrevet 22. januar 2014 Jeg bruker P-stav (husker ikke merke), og er svært fornøyd. Har ingen menstruasjon - og ingen andre bivirkninger heller... Nexplanon vel? Tror ikke det er så mange andre staver da det ikke er så populært enda. Miste mensen er en bivirkning forresten
Hulderen Skrevet 22. januar 2014 #32 Skrevet 22. januar 2014 Pessar. Da slipper du hormonsvingninger.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #33 Skrevet 22. januar 2014 Syns spiral og sånt høres så skummelt ut når man ikke får mensen. Du kan jo bli gravid og ikke aaane det før andre trimester og da er det jo forsent å ta abort Anonymous poster hash: f908d...b85
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #34 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har prøvd alt og det eneste jeg har vært 100 % fornøyd med er Nuvaring. Helt ypperlig prevensjonsmetode! Uten prevensjon har jeg kraftige blødninger som varer i 7 dager, med nuvaring fikk jeg ingen menssmerter og mensen varte i 2 dager og var veldig svak, holdt med truseinnlegg. Jeg hadde ingen bivirkninger og sexlysten økte! Skjønner ikke hvorfor ikke legen har anbefalt det tidligere. Har to venninner som også bruker nuvaring og de er også veldig fornøyde med den. Anonymous poster hash: 8e2a4...c77 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #35 Skrevet 22. januar 2014 Spiralfaen ass, prøvde hormonspiral da, ikke kobber fordi jeg ville minke smertene og blødningene. Men de fikk den ikke inn på meg fordi jeg ikke har født barn. Så det jeg fikk ut av den timen var spying, besvimelse, kaldsvetting, gråting, banning og så en ny resept på p-pillene mine Anonymous poster hash: c424e...341
Vasilisa Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #36 Skrevet 22. januar 2014 Syns spiral og sånt høres så skummelt ut når man ikke får mensen. Du kan jo bli gravid og ikke aaane det før andre trimester og da er det jo forsent å ta abort Anonymous poster hash: f908d...b85 Jeg er i mot abort uansett så hadde ikke gjort noe å miste mensen.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #37 Skrevet 22. januar 2014 P-plaster høres ganske greit ut for deg hvis du glemmer å ta pillene... det må skiftes hver uke, og hvis du glemmer av det så beskytter den for to dager ekstra siden det er så mye virkestoff i det. Du bruker det i 3 uker og så har du den fjerde uken fri. Anonymous poster hash: f2cc2...c72
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #38 Skrevet 22. januar 2014 Pessar. Da slipper du hormonsvingninger. Spurte legen om dette, han lo av meg og sa at han ikke tilpasset slike lenger. Ble Nuvaring i stedet. Anonymous poster hash: 693c7...67e
Hulderen Skrevet 23. januar 2014 #39 Skrevet 23. januar 2014 Spurte legen om dette, han lo av meg og sa at han ikke tilpasset slike lenger. Ble Nuvaring i stedet. Anonymous poster hash: 693c7...67e Tilpasser han ikke det lenger? Hvorfor ikke? For en merkelig holdning av legen, spesielt siden det er stadig flere kvinner som opplever at de ikke tåler hormonprevensjon. Det er fortsatt i bruk, så du kan forlange at han tilpasser det. http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/pessar.phphttp://www.lommelegen.no/artikkel/pessar Det står i siste lenke at det er vanskelig å sette pessaret på plass. Det er jeg ikke enig i. Det går greit med litt øvelse. I første lenke står det at pessaret kan settes inn flere timer før samleie. Det stemmer, du kan sette det inn før du går på byen. Men det er også viktig å vite at det kan settes inn rett før samleie. Det som må passes på, er at pessaret sitter inne flere timer etter bruk, så alle sædcellene er døde. Typisk: sett det inn om kvelden, ha sengesex, ta det ut igjen neste morgen.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 #40 Skrevet 23. januar 2014 Tilpasser han ikke det lenger? Hvorfor ikke? For en merkelig holdning av legen, spesielt siden det er stadig flere kvinner som opplever at de ikke tåler hormonprevensjon. Det er fortsatt i bruk, så du kan forlange at han tilpasser det. http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/pessar.phphttp://www.lommelegen.no/artikkel/pessar Det står i siste lenke at det er vanskelig å sette pessaret på plass. Det er jeg ikke enig i. Det går greit med litt øvelse. I første lenke står det at pessaret kan settes inn flere timer før samleie. Det stemmer, du kan sette det inn før du går på byen. Men det er også viktig å vite at det kan settes inn rett før samleie. Det som må passes på, er at pessaret sitter inne flere timer etter bruk, så alle sædcellene er døde. Typisk: sett det inn om kvelden, ha sengesex, ta det ut igjen neste morgen. Leste disse lenkene før jeg gikk til legen den gangen. Han mente det var gammeldags og upraktisk. Han sa også at ingen bruker slike lenger. Siden jeg tåler prevensjonsmidler med hormoner, ville han ikke tilpasse ett pressar for meg. Endte opp med et annet prevensjonsmiddel som nevnt. En merkelig holdning, ja, men maktforholdet gjorde at jeg ikke sa noe. Anonymous poster hash: 693c7...67e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå