Gjest Awzm me Skrevet 22. januar 2014 #61 Skrevet 22. januar 2014 Ikke alle gutter er sjarmerende, og du kunne like greit sagt kjekk, da det betyr omtrent det samme. Langt i fra alle gutter kan å flørte, men enda viktigere, så er det langt ifra alle gutter som VIL flørte eller har noen interesse av å holde på sånn. Det er en typisk jentelek, som noen menn praktiserer for å få seg noe, men stort sett er det dødfødt og ufattelig lite interessant for gutten. Du bommer fullstendig hvis du skulle få frem at det er lett for gutter å få seg noe. For noen gutter ja, langt i fra alle. Nei, men det handler om selvtillit, og det kan de få. Om en gutt blir sur og bitter fordi han ikke får seg noe når han ikke er sjarmerende, kjekk, morsom, ikke gidder å prøve å flørte eller gjøre noe for å få jenta til å føle seg litt spesiell, så må han være rimelig tafatt. Var menn som begynte med dette. De var/er misunnelig på oss som ikke trenger gjøre mer enn øyekontakt og vrikke litt på rumpa;) Bitre, bitre menn... Enig i den, ikke kvinner sin feil at (mange) menn er så simple!
Gjest Lincoln Skrevet 22. januar 2014 #62 Skrevet 22. januar 2014 Eventuelt blir ansett som billig og desperat. "Jeg er kåt i kveld, sjekker opp han for et uforpliktende ligg". Anonymous poster hash: 367e0...105 Blir sjekket opp av jenter = populær blandt damene. Rimelig enkel logikk. 1
Frk.K Skrevet 22. januar 2014 #63 Skrevet 22. januar 2014 Fordi kvinner får seg noe bare de knipser med fingrene. Menn, derimot, er avhengige av å jobbe for belønningen. Derfor er en mann som har ligget med mange en kul fyr, en mann med status. I tillegg beundrer kvinner menn som har ligget med mange, de får selv lyst til å være en av hans "utkårede". Menn, derimot, føler det er lite mannlig å ligge med en dame som er lett å få i seng. Det er ingen utfordring, ingen prestasjon å få henne i seng. Anonymous poster hash: 51dd9...15d ÆSJ OG FYSJ!!! Så absolutt ikke!!! 3
waco Skrevet 22. januar 2014 #64 Skrevet 22. januar 2014 Er egentlig ikke så vanskelig for gutter å få seg noe så lenge de er sjarmerende og klarer å flørte. Jeg fortalte om dette til flere kompiser av meg, vi har snakket om det, og ingen av de kjente seg igjen i at det var vanskelig å få seg et ligg. Og alle de var ikke 10ere heller, og jeg har også sett det i action, faktisk flere jenter som kommer opp til de. Og en mann som har mange sexpartnere får ikke akkurat status. De blir vel heller mest stempler som desperat, når de tar meg seg hva som helst hjem, så lenge de får noe. Ikke akkurat sexy Det er ti ganger så mange menn som kvinne som aldri har pult. 0.6 prosent av alle kvinner har aldri pult,men hele 6% av menn har aldri pult. Ved 40 årsalderen har ni av ti kvinner unger, mens bare 75% av mennene har egne barn. At du forteller at det like lett for gutter og få pult som det er for jenter viser bare at du ikke ser samfunnet slik den egentlig er, men slik du vil at den skal være. Hvorfor denne manipulasjonen? Hvorfor dette iveren etter å mene at det er like lett for en hvilken som helst gutt og få pult som det er for en hvilken som helst jente? 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #65 Skrevet 22. januar 2014 Jeg tror det sårer det mannlige ego at kvinner "vasser" i sextilbud, mens de må jobbe seg halvt ihjel for å få seg et ligg. Kontroll på kvinnelig seksualitet bidrar derfor til at menn føler seg som "overhoder". Anonymous poster hash: 787a3...e53
waco Skrevet 22. januar 2014 #66 Skrevet 22. januar 2014 Jeg tror det sårer det mannlige ego at kvinner "vasser" i sextilbud, mens de må jobbe seg halvt ihjel for å få seg et ligg. Kontroll på kvinnelig seksualitet bidrar derfor til at menn føler seg som "overhoder". Anonymous poster hash: 787a3...e53 Jeg tror det handler om underkastelse jeg. Fra naturens side er kvinner mer glad i underkastelse enn menn, hvorfor ellers skulle kvinner ta seg nær av å bli ansett som ei hore? Burde ikke være stolte av å være horete? Et bevis for attraktiviteten slik den er for menn? Kvinners forakt mot horer er så sterkt at alle kvinner forsøker febrilsk å skape distanse mellom begrepet kvinner og horer. Rart det der? 1
Gjest Awzm me Skrevet 22. januar 2014 #67 Skrevet 22. januar 2014 Det er ti ganger så mange menn som kvinne som aldri har pult. 0.6 prosent av alle kvinner har aldri pult,men hele 6% av menn har aldri pult. Ved 40 årsalderen har ni av ti kvinner unger, mens bare 75% av mennene har egne barn. At du forteller at det like lett for gutter og få pult som det er for jenter viser bare at du ikke ser samfunnet slik den egentlig er, men slik du vil at den skal være. Hvorfor denne manipulasjonen? Hvorfor dette iveren etter å mene at det er like lett for en hvilken som helst gutt og få pult som det er for en hvilken som helst jente? Sa aldri at det er like lett heller, men at det ikke er så vanskelig. Menn må gjøre en litt større innsats en kvinner, helt klart. Men synes det er litt flaut med alle guttene som syter så mye om det, fordi det er ikke så vanskelig. En av grunnene til at gutter har vanskeligere for å få seg noe er også fordi mange gutter er sære, og jenter er ikke desperate. Spesielt i fylla kan mange gutter rett og slett bli ekle. Det er guttens egen feil, om han passer på å ikke drikke for mye, kan fake litt at de er interessert og gi komplimenter, det er faktisk ikke så vanskelig.
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 22. januar 2014 #68 Skrevet 22. januar 2014 At kvinner digger menn som har ligget med mange tror jeg er å snu opp ned på kausaliteten her. Det er det at mannen er populær blant kvinner som er (medvirkende) årsak til at han har ligget med mange, ikke omvendt. Det at kvinner er horer er jo noe som henger igjen fra gammelt av, det handler om kontroll av kvinners seksualitet. Noe som igjen ofte forklares biologisk, hypotesen er at mannen må vite at han er far til barnet ergo er det essensielt at kvinnen ikke ligger rundt. I matriarkalske samfunn er det følgelig alltid mye friere sex enn i patriarkalske. Er ikke så veldig lenge siden at det var litt sånn her til lands at kvinner måtte være gift (for å ha sex), og hvis ikke var alternativene gammel jomfru eller prostituert. Men samtidig som man hyllet sex innenfor ekteskap både politisk og gjennom religion etc, så eksisterte det en dobbeltmoral for menn. De kunne ligge med prostituerte så mye de orket. Det er altså et kvinnefiendtlig begrep skapt i et mannsdominert samfunn. Alt med at det er lettere for kvinner å få seg noe er bare dårlige unnskyldninger. Det har ingenting med saken å gjøre uansett, gitt at det er så mye lettere for kvinner - hvorfor skal de ikke få lov til å ligge med hvem de vil? Og gitt at det er så mye vanskeligere for menn - er de mindre horete bare fordi de har mindre kjangs? Er det plutselig en heltedåd å knulle alle og enhver som vil ha en så lenge det er veldig få? Nå tror jeg ikke alle som slenger ut ordet i hytt og pine nødvendigvis er kvinnefiendtlige, jeg tror egentlig ikke de tenker spesielt langt. De trenger ikke være dumme, men de er ikke de mest reflekterte personene i verden. Jeg tror også det blir brukt mest når man ønsker å være stygg mot en person. Man kaller ikke søsteren eller moren sin for en hore fordi hun har hatt 10 partnere, men ei som du ikke liker trenger bare ligge med en for å bli kalt hore. Eventuelt ingen, man kan kalle en kvinne hore bare fordi man er forbanna på henne, og uten at man vet en dritt om sexlivet hennes. Det er negativt ladet og har helt subjektive definisjoner alt etter situasjonen. 4
waco Skrevet 22. januar 2014 #69 Skrevet 22. januar 2014 Sa aldri at det er like lett heller, men at det ikke er så vanskelig. Menn må gjøre en litt større innsats en kvinner, helt klart. Men synes det er litt flaut med alle guttene som syter så mye om det, fordi det er ikke så vanskelig. En av grunnene til at gutter har vanskeligere for å få seg noe er også fordi mange gutter er sære, og jenter er ikke desperate. Spesielt i fylla kan mange gutter rett og slett bli ekle. Det er guttens egen feil, om han passer på å ikke drikke for mye, kan fake litt at de er interessert og gi komplimenter, det er faktisk ikke så vanskelig. Jeg er en mann som misliker en natts stå skikkelig mye jeg, - så ikke fortell meg hvordan man skal harve damer. Det er trist med sånne menn og sånne damer som føler behov for å få bekreftelse av fremmede mennesker. Ofte kan jeg bli litt trist når jeg tenker over hvor heldige menn er i utlandet,- i utlandet er det mer vanlig å gifte seg med ei jomfru enn å gifte seg med kvinner med unger og som har pult kilometere med penis. 1
Frk.K Skrevet 22. januar 2014 #70 Skrevet 22. januar 2014 Jeg er en mann som misliker en natts stå skikkelig mye jeg, - så ikke fortell meg hvordan man skal harve damer. Det er trist med sånne menn og sånne damer som føler behov for å få bekreftelse av fremmede mennesker. Ofte kan jeg bli litt trist når jeg tenker over hvor heldige menn er i utlandet,- i utlandet er det mer vanlig å gifte seg med ei jomfru enn å gifte seg med kvinner med unger og som har pult kilometere med penis. Men kvinnfolka i utlandet der i mot, gifter seg med mannfolk som har seg i hytt og pine, som sikkert har "løsunger" med kjerringer i andre land.. (turister som kommer å tar for seg).. Så jeg synes ikke at kvinnfolka der er heldige nei.
xfce123 Skrevet 22. januar 2014 #71 Skrevet 22. januar 2014 At kvinner digger menn som har ligget med mange tror jeg er å snu opp ned på kausaliteten her. Det er det at mannen er populær blant kvinner som er (medvirkende) årsak til at han har ligget med mange, ikke omvendt. Det at kvinner er horer er jo noe som henger igjen fra gammelt av, det handler om kontroll av kvinners seksualitet. Noe som igjen ofte forklares biologisk, hypotesen er at mannen må vite at han er far til barnet ergo er det essensielt at kvinnen ikke ligger rundt. I matriarkalske samfunn er det følgelig alltid mye friere sex enn i patriarkalske. Er ikke så veldig lenge siden at det var litt sånn her til lands at kvinner måtte være gift (for å ha sex), og hvis ikke var alternativene gammel jomfru eller prostituert. Men samtidig som man hyllet sex innenfor ekteskap både politisk og gjennom religion etc, så eksisterte det en dobbeltmoral for menn. De kunne ligge med prostituerte så mye de orket. Det er altså et kvinnefiendtlig begrep skapt i et mannsdominert samfunn. Alt med at det er lettere for kvinner å få seg noe er bare dårlige unnskyldninger. Fram til det uthevede gikk det helt greit. Hvordan kan du utelukke at frykten for kvinners seksuelle overmakt er grunnen til at menn har institusjonalisert kontroll av kvinner i religion og samfunn?
waco Skrevet 22. januar 2014 #72 Skrevet 22. januar 2014 Men kvinnfolka i utlandet der i mot, gifter seg med mannfolk som har seg i hytt og pine, som sikkert har "løsunger" med kjerringer i andre land.. (turister som kommer å tar for seg).. Så jeg synes ikke at kvinnfolka der er heldige nei. hva legger du i det å være "heldig"? Å pule fleste mulige? Er det å ha flaks? Å ligge med menn du ikke vil vedkjenne deg senere er det bra? Har du for eksempel ligget med en gutt du ikke vil ligge med i fremtiden? - er det bra? 2
Frk.K Skrevet 22. januar 2014 #73 Skrevet 22. januar 2014 hva legger du i det å være "heldig"? Å pule fleste mulige? Er det å ha flaks? Å ligge med menn du ikke vil vedkjenne deg senere er det bra? Har du for eksempel ligget med en gutt du ikke vil ligge med i fremtiden? - er det bra? Hvor fikk du det i fra? Hvorfor i helsikken skal konemor sitte inne mens mannen er ute å puler på turister? Hvorfor er hun heldig da? Hun er jo ikke det. Mannen er "heldig", fordi han har kanskje (de fleste koner de er utro de og ) en kone som sitter pent å rolig hjemme og oppdrar barn mens han er ute å stor koser seg. Det jeg mener med heldig, er at man faktisk kan finne en partner som ikke har pult på halve byen, det hadde vært flott det, og som ikke har "løsunger" med en eller annen.
Gjest Awzm me Skrevet 22. januar 2014 #74 Skrevet 22. januar 2014 Jeg er en mann som misliker en natts stå skikkelig mye jeg, - så ikke fortell meg hvordan man skal harve damer. Det er trist med sånne menn og sånne damer som føler behov for å få bekreftelse av fremmede mennesker. Ofte kan jeg bli litt trist når jeg tenker over hvor heldige menn er i utlandet,- i utlandet er det mer vanlig å gifte seg med ei jomfru enn å gifte seg med kvinner med unger og som har pult kilometere med penis. Så bra for deg Da har vi samme verdier på det området
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 22. januar 2014 #75 Skrevet 22. januar 2014 Fram til det uthevede gikk det helt greit. Hvordan kan du utelukke at frykten for kvinners seksuelle overmakt er grunnen til at menn har institusjonalisert kontroll av kvinner i religion og samfunn? Tja, du kan vel si det på den måten også? Har ikke utelukket det, jeg. Det er en frykt for kvinners seksualitet som er røttene til det iallefall, enten det er fordi man trenger å sikre at hun ikke knuller rundt sånn at man vet man er far til avkommet, eller fordi man lever i en slags tro at fitta er makt og at den følgelig må undertrykkes. Dog så kan man jo diskutere om ikke fittemakt-opplegget også bærer preg av å være en kulturell myte, favorisert av utro menn gjennom tidene. "Det var ikke min feil at jeg lå med henne, hun var huldra/heks/fristerinne/sirene/Eva og trollbandt min stakkars penis med fittemagi". Det ligger ikke noe makt i fitta, det er jo dere menn som har satt kyskhetsbelte på den og gjort den til en hellig gral som færrest mulig andre menn skal få lov til å røre. 1
Gjest Vena Cava Skrevet 22. januar 2014 #76 Skrevet 22. januar 2014 Snodig at kvinner er de verste til å dømme hverandre og kalle hverandre horer da. Grunnen er nok misunnelse der også vil jeg tro.
realist1 Skrevet 26. februar 2014 #77 Skrevet 26. februar 2014 (endret) Hør her jenter. Det er forskjell på deres roller i ARBEIDSLIVET/SAMFUNNET og i kjærligheten. Det at kvinner i det norske arbeidslivet er ca likestilt, (vi jobber mot full likestilling) med menn er fantastisk og er et eksempel til etterfølgelse i resten av verden. Men når det er sagt, så er det ikke slik at det er likestilling i kjærligheten. Hvis du mener at mannen skal sjekke deg opp, være en gentlemann, være en mann, "en ledertype" etc. fordi du rett og slett finner disse kvalitene tiltrekkende, så er det pga av en ting. og det er hvordan mennesket er satt sammen. Derfor, vil mannen i jakten på kjærligheten se etter en "gentlewoman" etc. Og en jente som ligger med hvem som helst er ikke noe å samle på. Sånn er det bare, dette er uskrevne enigheter menn i mellom. Sorry ass, men en spade er en spade. Å være løs er bare ekkelt… men du funker bra til å være kveldens jukk hvertfall Ingen nekter deg å pule, men hvis du skal pule alle, ikke forvent at du blir sett som diamanten... Endret 26. februar 2014 av realist1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #78 Skrevet 26. februar 2014 Jeg synes løse gutter også er "horer", ikke den betydning at de tar betalt for sex, selvfølgelig. Kommer ikke på noe positivt om en løs gutt, og kunne aldri tenkt meg en ekkel og utbrukt gutt selv, æsj. så sant! Jeg kunne aldri funnet på å starte et seriøst forhold til en gutt som har pult mange. Jeg kunne sikkert hatt et ONS med han om han var kjekk, men vill aldri noe mer med lause gutter... Anonymous poster hash: 35a56...65a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #79 Skrevet 10. juni 2017 Fordi de har sex med folk de ikke er i forhold med. Anonymkode: 51dd9...15d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #80 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi de har sex med folk de ikke er i forhold med. Anonymkode: 51dd9...15d Så du datoen når innlegget startet? 2014, vel gammel tråd å dra frem. Anonymkode: 6aad5...6de 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå