Gjest Nesevisa Skrevet 17. juli 2014 #1021 Skrevet 17. juli 2014 Finn fram innleggene du har skrevet her om opplevelsen av de foregående fødslene dine, print ut og la Gubben og/eller jordmor lese! Det burde holde i lange baner for at de forstår at litt ekstra oppfølging og omtanke er på sin plass denne gangen.
Gjest Neferet Skrevet 17. juli 2014 #1022 Skrevet 17. juli 2014 Tekola, fire dunker bensin stablet oppå en kasse fyrverkeri???? Jeg håper den/de som oppdaget dette ikke var der for å smugrøyke!!!
Mafalda Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #1023 Skrevet 18. juli 2014 *kort innpå* Ett stykk lite bustetroll står foran TV og kikker på Konglene som hopper opp i Tomlingebuksene, og fniser fornøyd. Greit med litt avveksling fra å sitte oppi kofferten og dra ut alle tingene! Hun sægger litt med bleia, og de små føttene stikker ut av buksa med elefanter på, tar et par dansetrinn til den fine Drømmehagen-musikken. Lite aner hun om at bare om noen få timer sitter hun på flyet til Spania. Pappa og HK-jenta er på nærmeste senter for å finne en lys, tynn jakke til henne, jeg går igjennom pakkelisten mentalt for hundreogfjortende gang. Og innser at jeg kommer til å dø litt på Gardermoen i dag. Hjeeeelp! Jenta mi skal ut på tur! Gubben er rolig som skjæra på tunet, det er jeg som holder på å miste grepet. Skjerpings. Skjerpings. Skjerpings- og mørke solbriller. Om en time bør vi sette oss i bilen og dra. Min lille Smule Hemule! Hvordan skal dette gååååååå?
Fibonacci Skrevet 18. juli 2014 #1024 Skrevet 18. juli 2014 Åhhh, husker den følelsen av å dra langt fra babyen for første gang - da skulle jeg være borte i 2 uker fra eldstemann på 18 mnd. og snuppa lå i magen. Det var hjerteskjærende! Meeeen... da avskjeden var unnagjort og jeg hadde kommet meg avgårde gikk det jo fint. Og mannen greide alt kjempebra, pluss at det var som å komme til himmelen da jeg kom hjem igjen! Man savner dem jo så fælt! Kjenner det allerede med lillebror når jeg er ute en liten tur på egenhånd. Det verker i hele kroppen etter å se ham igjen (puppene verker også, haha). Stor klem, og masse lykke til!
LilleBallerina Skrevet 18. juli 2014 #1026 Skrevet 18. juli 2014 Håper det gikk fint med deg i dag Du er tøff! Jeg spurte mamma om hun kunne passe Lille Prinsesse i dag (hun må nesten kalles det sånn som hun har blitt, personligheten begynner vi å se mer og mer av. Også har hun jo samme navnet som ei prinsesse da ), men mamma foreslo at hun ble med oss heller. Så da slapp jeg det Jeg vil ikke tenke på barnehagestart enda. Jeg vil ikke!
Mafalda Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #1027 Skrevet 18. juli 2014 Takk for klemmen, LilleBallerina! Tøff og tøff... jeg unngikk faktisk å bryte sammen på Gardermoen *stolt* Men på vei ut måtte jeg skru opp volumet på iPoden og trampe litt ekstra på gassen (jada jada, ikke noe forferdelig fort, jeg er ingen råtass i trafikken, men sånn nesten-tom-motorvei-fort). Mammahjertet var litt mørt akkurat da. For det første er det jo rent savn, ikke sant. For det andre skal de jo både fly, noe som statistisk sett er veldig sikkert, men likevel... og så skal de kjøre bil i Spania og bade og det er i det hele tatt litt for mange ting som kan skje. Og for det tredje er det en vesensforskjell å passe en ettåring helt alene hjemme, og det å være på tur- jeg så for meg hylende Smule og svett, sliten og frustrert Gubbe. Men, til det siste der tror jeg at han ville ment at jeg bekymrer meg for mye. Tross alt er han ganske dreven, han mannen min, og i det siste er det han som har hatt best tak på Smule uansett. Han kan triksene og knepene, og reiste godt forberedt med leker, frukt og kjeks, underholdning på Surfacen og i det hele tatt- det går sikkert fint. Vil ikke tenke på barnehagestart? Er det så ille altså? På en måte skjønner jeg deg godt, for jeg kan heller ikke si at jeg gleder meg til tilvenningen. Hun er så innmari mamma- og pappadalt, så det å skulle begynne i barnehagen blir en stor overgang. Men det er bare tilvenningen jeg gruer meg til. Så fort den er overstått tror jeg oppriktig at hun kommer til å kose seg, og hun er veldig klar for nye utfordringer og en større sosial sirkel. Hun kjeder seg nok ikke i ordets strengeste betydning, men hun er veldig utforskende og ønsker å prøve ting, og jeg tolker henne som veldig "barnehageklar", på samme måten som HK-jenta er "skoleklar". Så på den måten gleder jeg meg litt til oppstarten i august. Eller i hvert fall det som kommer etter oppstarten! Innenfor tjue minutters gange har vi både ferskvann, saltvann og brakkvann med fine badeplasser, det blir båt i båthuset etter hvert (vi må bare få bygget opp igjen den innvendige brygga, og fjernet alt av gamle materialer, steiner og jeg vet ikke hva som ligger på bunnen der inne ). Og så blir vel neste prosjekt mer rydding på låven. Jeg tror nemlig Øystein Sunde må ha truffet morfar rett før han skrev "Kjekt å ha", for der er det jammen spart på mye rart. Fjorårets oppdagelse var fire dunker bensin stablet oppå en kasse fyrverkeri. Men jeg tror en liten ferietur for de to, evt. med noen andre kan være lurt. Men, som jeg ser av Gubbens forberedelser som jeg nok fort kunne opplevd selv også, så tror jeg nok at jeg skal stå for pakkingen av Veslas saker Haha, jeg kan se det for meg... tiår på tiår med oppsamlede "skatter", som står nedstøvet og må ryddes bort. Kjekt å ha meg her og der, jeg misunner dere ikke ryddejobben. Men, jeg heier på at det blir unnagjort, for hvis ikke en sånn plass er selve innbegrepet på sommerlykke for småtasser, så vet ikke jeg! Det må jo bare bli kjempeherlig i sommerne som kommer! Heldige dere! Og mannepakking for småbarn? Sikkert like greit å innstille seg på å gi Herr Tekola en hjelpende hånd først som sist. Men når pakkinga er unnagjort er jeg sikker på at de får en fin liten tur, han og Vesla. Det er jo herlig å se fedre og småbarn sammen, litt på avstand, og la dem få ordne seg selv- noe de klarer helt utmerket, som regel. Og så får både du og jeg litt fri til å konsentrere oss om nykomlingen. Disse småbrødrene skal nok få kjørt seg uansett, men littegrann fred og ro må de få, de også! (jeg er forresten helt sikker på at HK-jenta har glitterpenner, hvis du tror det hjelper! ) Finn fram innleggene du har skrevet her om opplevelsen av de foregående fødslene dine, print ut og la Gubben og/eller jordmor lese! Det burde holde i lange baner for at de forstår at litt ekstra oppfølging og omtanke er på sin plass denne gangen. Kloke ord, og jeg tror definitivt at jeg bør prøve å ta det opp i forkant- og aller helst skriftlig. Så unngår jeg at følelsene løper fullstendig løpsk og ender med typisk shutdown. I går var jeg litt tøff i trynet og unngikk å bytte kanal da vi pakket det siste i stua og det kom på et fødselsprogram på TV, men virkningen er like heftig som umiddelbar, jeg får helt hetta. Og blir uvel og lei meg og sint og irrasjonell, og må bare skru av både TV'en og hele prosjektet. Det hadde jo vært forståelig hvis jeg var gift med en ufølsom dust som ikke gadd å høre. Men Gubben er laget av gull på det planet, han ville nok vært både forståelsesfull og tålmodig og støttende, det er jeg som er dum og ikke lar ham få lov. Så, her må det skriftlig skyts til. I alle fall som en start. Ciara har jo evig rett når hun sier at selv om alt går i glemmeboka før eller siden, så hadde det vært fint med et positivt punktum! Tekola, fire dunker bensin stablet oppå en kasse fyrverkeri???? Jeg håper den/de som oppdaget dette ikke var der for å smugrøyke!!! Åhhh, husker den følelsen av å dra langt fra babyen for første gang - da skulle jeg være borte i 2 uker fra eldstemann på 18 mnd. og snuppa lå i magen. Det var hjerteskjærende! Meeeen... da avskjeden var unnagjort og jeg hadde kommet meg avgårde gikk det jo fint. Og mannen greide alt kjempebra, pluss at det var som å komme til himmelen da jeg kom hjem igjen! Man savner dem jo så fælt! Kjenner det allerede med lillebror når jeg er ute en liten tur på egenhånd. Det verker i hele kroppen etter å se ham igjen (puppene verker også, haha). Stor klem, og masse lykke til! Takk! Og det er så sant som det er sagt: når man først har kommet seg av gårde (eller sendt dem av gårde og fått bekreftelse på at alt er ok), så går det jo fint. Nå verker jo heldigvis ikke mine pupper lenger, men jeg ble kjempelettet da jeg fikk melding om at de hadde landet og ventet på bagasjen. Når jeg så får melding om at de er vel framme på hotellet og Smule sover, da skal jeg også slippe et lettelsens sukk og tenke at dette kommer til å gå bra. Og jeg vet at Nani gleder seg fryktelig til å se dem. En liten tredagers ferie med far, sønn og lillesøster i en spansk by full av kultur, badeliv og parker er heller ikke helt feil! Jeg har til og med fått melding fra Susain, så ting er absolutt bra. Hun har lange og harde skoledager (dobbelt klokketime foredrag om Shakespeare etter skoledagen, anyone?), men det er perfekt for min lille nerdine. Og med en hyggelig vertsfamilie og masse opplegg etter skoletid virker det som hun stortrives. Og mor sitter her alene. Og er særdeles lykkelig med det. Jo, jeg savner, og jo, det er skummelt, men innerst inne setter jeg kjempepris på å få litt tid for meg selv. Jeg har jo blitt en sånn parodimamma jeg aldri skulle bli (nemlig ), en sånn som bare sover med et halvt øye på gløtt og aldri tar fri så lenge noen er i nærheten og kanskje kan trenge min assistanse. Som ikke kan ta seg en blund klokka to, fordi det ligger baki hjernen at vi skal være et sted klokka fire og husker barna det de skal ha med seg og rekker Gubben å bli ferdig med middagsforberedelsene og bla bla bla. Kort sagt en sånn mamma som aldri slår seg av, bare går i dvalemodus. Og som alle vet, anbefales det å slå av elektriske apparater skikkelig en gang innimellom Når det er sagt, kommer jeg nok til å nyte en rolig morgenstund i morgen... ... helt til jeg begynner å kjede meg. Men- jeg har både et bomba hus som skal ryddes, en plen som skal klippes, noen vegger som skal beises, og flere eldre slektninger jeg har forsømt grovt i det siste, så jeg finner nok på noe. Så lenge jeg vet at alle barna har det bra, blir det greit å pusle rundt i rolig tempo. Og slippe alt som heter matlaging- det er mors egen form for opprør! At alle andre er ute og har det gøy på reise, mens jeg bare skulle være hjemme i hele 2014 (med unntak av en viss One Direction-konsert), hadde jeg for lengst forsonet meg med. Men, tro det eller ei- den rolige nyfødttiden med Smitt blir nok ikke fullt så rolig likevel. Det kan til og med hende han slår sin nærmeste søster i den svært tvilsomme konkurransen "minst mulig baby på tur". Det er IKKE noe jeg ville planlagt, og nesten ikke noe jeg ønsker en gang. På den annen side, det er jo plent umulig å takke nei til en gratis tur til Monte Carlo, eller hur? God fredag, alle flotte damer!
Mafalda Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #1028 Skrevet 19. juli 2014 Uff, for en avis-dag! Her er det den nydelige dagen. Sov helt til halv åtte (!), ut med hunden, en kjapp tur til butikken for å kjøpe juice og en helgeavis i tillegg til Aftenposten (i dag er jeg jo alene, og har tid til å virkelig lese avisene!). Lage kaffe, rigge seg til i sola på verandaen, og sette seg til å lese... ... om død og fordervelse, og enda mer død og fordervelse. Side på side med flyet som ble skutt ned over Ukraina, bilder av barn som skulle på ferie og aids-forskere som skulle på konferanse, intervjuer med sjokkerte pårørende og venner. Og når endelig saken om flyulykken tar slutt.... da kommer det side på side med bombingen av Gaza, en mor som holder sin lille, døde datter på ett år, en far som har mistet tre av sine barn. Side opp og side ned. Og sommertemperaturene bakerst, men da er det allerede for sent å komme i bedre humør. Himmel og hav. Det er litt av en verden du skal fødes inn i, Smitt. Her er det bare å stålsette seg.
Fibonacci Skrevet 19. juli 2014 #1029 Skrevet 19. juli 2014 :cry: Jeg orker ikke lese så mye aviser for tida, jeg. ...og når jeg ser sånne overskrifter hvor noe fælt har skjedd med små barn, får jeg helt angst og legger fra meg hele greia!
Mafalda Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #1030 Skrevet 19. juli 2014 Uff ja, man blir ganske hudløs som gravid/nybakt mamma. Merker godt at tårene sitter løsere, det skal ikke så mye til før krana blir skrudd på Ellers fikk jeg akkurat noen fortvilte meldinger fra Gubben. Vogna til Smule har gått i stykker! SIkkert noe som skjedde under flyreisen, disse flyselskapene behandler ikke vogner spesielt bra Stakkars Gubben. Å lete etter babybutikker og bedrive vognshopping på spansk var neppe det første han hadde lyst til å gjøre. Men, det er jo nesten umulig å klare seg uten trilla hennes, hvis de skal komme seg rundt i byen og hun skal få sove litt når hun er trøtt. Så han må vel bare se hva han finner. Om ikke annet kan Smitt og Smule ende opp med en litt original trille som ikke alle andre her i Oslo har Ja, hvis den overlever flyreisen hjem, da! Det er ikke første gangen jeg er ute for at en vogn er nærmest totalvraket etter en flytur. Lurer på hva de egentlig gjør med vognene. Denger den ene med den andre, sånn for moro skyld?!
Nautika Skrevet 19. juli 2014 #1031 Skrevet 19. juli 2014 Un cochecito de niño, por favor Kanskje de i stedet for trappekonkurranse (som vi har på jobben min) har: * Sleggekast med barnevogn * 100m sprint med kaffekopp og vrælende kollega * The floor is lava? 2
Wolfmoon Skrevet 19. juli 2014 #1032 Skrevet 19. juli 2014 Jeg ble kalt inn på jobb i går, jobber på NRK, så hele gårsdagen gikk med på å se og høre alle innslagene om Ukraina og Gaza. Ikke min favorittdag å jobbe 10-12 timer på, for å si det sånn I dag skal jeg ikke høre på en eneste nyhetssending eller lese en eneste avis! Og kjipt med ødelagt vogn, godt du ikke får gjort noe med det og kan slappe av
Pyntestøv Skrevet 19. juli 2014 #1033 Skrevet 19. juli 2014 Mafalda! Jeg vet hvordan du har det. Her dro mann og sønn til fjells og forlot meg strandet i byen for å jobbe. Jeg har lengte visst om at dette kom til å skje da mannen har lang ferie (lærer) og det er rimelig ensformig å tråkke rundt i Oslo, alene i pappaperm når alle andre enten er på ferie eller jobber på dagtid. Men, da dagen kom så ble jeg likevel helt satt ut og i det bildøra smalt igjen så snublet jeg meg opp trappene med gråten i halsen og brukte de neste timene på å veksle mellom å føle meg apatisk og tutgråte. 6 dager uten min herlige, sprudlende, stae og vakre sønn, som eier hele hjertet mitt. Det har gått bedre og bedre forøvrig. Uka gikk sin vante gang og jeg har hatt mye å henge fingrene i, så nå et det plutselig lørdag og i morgen formiddag så er Kasper tilbake!! Det skal bli så deilig å se han igjen. Vi har forøvrig hatt lange samtaler på telefonen hver kveld og Kasper babler som bare det. Han er visst litt av et syn når han løper rundt med mobilen og snakker med meg, veksler mellom å bable og danse, så glad blir han visst. Og det er veldig betryggende, rørende og fint. Jeg håper han oppfører seg på samme måte i morga når han endelig er hjemme igjen. Har hørt stygge rykter om barn som blir så fornærmet at de vender seg helt bort fra mor en periode. Det hadde vært utrolig hjerteskjærnede om jeg må oppleve det . Har du fått pratet med smule på telefonen? Og har dere ikke prampack? Kjøpte min til 800 på finn. Den har blitt mye brukt, og skulle noe skje vogna så har vi krav på erstatning da den var forsvarlig pakket inn.
Gjest Doh Skrevet 19. juli 2014 #1034 Skrevet 19. juli 2014 Æsj, kjedelig med ødelagt vogn Har han fått fatt i en ny? Når vi skal på tur står det heldigvis reisetrille klar på rommet når vi kommer, så vi trenger bare ta med bæreselen. Men så er lillemann litt mindre enn Smule også da, og vi kommer vel stort sett til å være på hotellet. Og hvordan går det med deg? Har du klart å nyte alenehelgen hittil? (Med unntak av alle de forferdelige nyhetene om dagen selvfølgelig) Tur til Monte Carlo (gratis attpåtil) hørtes jo veldig fristende ut da Er det sammen med gubben eller er det jobbtur eller liknende?
Daria Skrevet 19. juli 2014 #1035 Skrevet 19. juli 2014 Monte Carlo er absolutt verdt et besøk Og en gratis tur er jo aldri feil. Jeg er i stikk motsatt situasjon av deg i helgen - det ligger nemlig en 1-åring og sover på soverommet... Lillebror har plassert sitt yngste avkom her, vel vitende om at jeg aldri har hatt ansvar for noe så lite før. *nervøs tante* Hans oppmuntrende ord: "Hvor mye erfaring tror du jeg hadde for førstemann kom...?" Men så langt alt vel... åper du fyller frihelgen med litt mer spennende ting enn beising og plenklipping også - selv ikke mamma må være fornuftig hele tiden...
LilleBallerina Skrevet 19. juli 2014 #1036 Skrevet 19. juli 2014 Jeg håper du ligger godt plantet i sofaen og slapper av!
LilleBallerina Skrevet 19. juli 2014 #1037 Skrevet 19. juli 2014 Og ja, jeg gruer meg til barnehagestart. Egentlig for begge to Tok eldstemann ut av bhg i begynnelsen av juni og har vært hjemme med begge siden. Nå skal de begynne i en ny bhg i midten av august. Jeg vet jo at det går fint, men det er så greit å ha barna rundt seg. Eldste kommer til å få det toppers med mindre avdeling, flere på sin alder og generelt litt færre mennesker å forholde seg til. Samt et supert uteområde. Også er det en kulturbarnehage så det er mye sang, musikk og drama. Lille Prinsesse... Ja, vi er jo vant til å være sammen da. Og hun har det ikke så greit om jeg (eller mannen og jeg) går. Men vi må. Barnehagelivet blir bra for henne. Jeg er jo arbeidsledig for øyeblikket og det betyr korte dager. Men sukk... Skulle ønske jeg kunne være hjemme til jul.
Gjest Tekola Skrevet 19. juli 2014 #1038 Skrevet 19. juli 2014 Tekola, fire dunker bensin stablet oppå en kasse fyrverkeri???? Jeg håper den/de som oppdaget dette ikke var der for å smugrøyke!!! Prøver du si at stemningen kunne blitt... eksplosiv? Håper det ordnet seg med vogn til Smule! Og, jeg må innrømme at jeg kun leser Aftenposten på nett for tiden (er man journalist-datter, så slipper man liksom aldri helt unna uansett). Og er jo da velsignet med en far som virkelig er en gammel ringrev i bransjen, og som derfor har dekket alt av Lommemannen, Alvdal/Oppland og i det hele tatt de siste årene. Heldigvis har han forståelse for at jeg ikke orker å høre detaljer lenger nå som jeg har fått barn selv. Men det frister heller lite å bevege seg ut i mediene i det hele tatt for tiden kjenner jeg. Dog, jeg er jo oppvokst med bildene han og kollegaene tok i Sudan, Bosnia og så videre, så noe mer hardhudet og hardmaget er jeg nok enn de fleste. Men mammahjertet spiller virkelig sin rolle! Jeg føler meg så fæl som bare gleder meg til barnehagestart for Vesla. Men så elsker hun å være med andre mennesker, jeg føler ikke at jeg er i nærheten av å klare å aktivisere henne nok for tiden, og det virker som at hun har fått inn forståelse for "kommer tilbake", for nå er det bare litt furteleppe om en av oss eller begge går. Og det er himla digg, så vi er jammen heldige der!
Mafalda Skrevet 19. juli 2014 Forfatter #1039 Skrevet 19. juli 2014 Un cochecito de niño, por favor Kanskje de i stedet for trappekonkurranse (som vi har på jobben min) har: * Sleggekast med barnevogn * 100m sprint med kaffekopp og vrælende kollega * The floor is lava? Noe må det jo være, for jeg forstår ikke at det er mulig at vognene blir så mishandlet, selv om de såklart er kjappe og slenger bagasjen både hit og dit. Mine vogner har alle vært av typen "enkel og robust", og allikevel har de fått seg noen ordentlige trøkker ved flere anledninger... (her kom jeg på den gangen da Gubben fikk for seg at det var lurt å ta med seg noen fasker av den råbillige favoritt-cavaen i kofferten. Jeg var mildt sagt skeptisk, og så for meg glasskår og cava-dynkede truser. Men jammen gikk det ikke bra, utrolig nok!) Men han fikk bruk for vogn-replikken, så nå kjører Smule rundt i en splitter ny, spansk doning. Var veldig usikre på om det var vits i å legge noe penger i det, men de billigste manglet bøyle så da ble det en relativt ordentlig en- men dessverre uten de store hjulene som jeg er så glad i. Men men, da er problemet løst i alle fall. Selv om Smule ikke ville sitte i den med en gang, det var jo ikke vogna hennes... Jeg ble kalt inn på jobb i går, jobber på NRK, så hele gårsdagen gikk med på å se og høre alle innslagene om Ukraina og Gaza. Ikke min favorittdag å jobbe 10-12 timer på, for å si det sånn I dag skal jeg ikke høre på en eneste nyhetssending eller lese en eneste avis! Du, akkurat det behovet skjønner jeg veldig godt at du ikke har! Du må vel få nok og vel så det på jobben! Mafalda! Jeg vet hvordan du har det. Her dro mann og sønn til fjells og forlot meg strandet i byen for å jobbe. Jeg har lengte visst om at dette kom til å skje da mannen har lang ferie (lærer) og det er rimelig ensformig å tråkke rundt i Oslo, alene i pappaperm når alle andre enten er på ferie eller jobber på dagtid. Men, da dagen kom så ble jeg likevel helt satt ut og i det bildøra smalt igjen så snublet jeg meg opp trappene med gråten i halsen og brukte de neste timene på å veksle mellom å føle meg apatisk og tutgråte. 6 dager uten min herlige, sprudlende, stae og vakre sønn, som eier hele hjertet mitt. Det har gått bedre og bedre forøvrig. Har du fått pratet med smule på telefonen? Og har dere ikke prampack? Kjøpte min til 800 på finn. Den har blitt mye brukt, og skulle noe skje vogna så har vi krav på erstatning da den var forsvarlig pakket inn. Hehe, det gjør jo som regel det... når bare avskjeden er unnagjort! Tenker Kasper har kost seg og hatt det fint med pappa, men jeg skjønner fryktelig godt at du er utålmodig etter å se ham igjen. Satser på at du slipper noen avvisnings- og furteleppetendenser, men man vet jo aldri helt med disse små. Men jeg innbiller meg selv (ja, bare for å trøste meg selvfølgelig) at det kanskje er litt annerledes når det er de små som har vært på tur og kommer hjem? Kanskje-kanskje? Vi har også prøvd oss på telefon, ja, så jeg har fått noen doser "MumgæhnnbambaDÆH! GnlolgnublblDÆH!" på telefonen jeg også. Hun høres jo glad og fornøyd ut, og jeg er ikke helt fornøyd med at mannen min insisterte på å fortelle meg at hun også leter og roper etter mamma innimellom Den infoen kunne jeg klart meg uten. Men hun er blid og fornøyd, og ble helt spinnvill da hun fikk se Nani i dag! Klappet og ropte og var helt i hundre, hehe. Nei, vi har faktisk ikke PramPack, og det er sikkert litt teit av oss. Den kom vel ikke på markedet før HK-jenta, og da hadde vi allerede vent oss til dette med å for all del IKKE kaste plastemballasjen man får utdelt på Gardermoen Jeg har tenkt på det, men synes helt ærlig de er svindyre, og så "skal vi jo ikke reise så mye, skal vi vel, og snart er vi jo ferdige med vogn?". Men hvis det går med en vogn per tur må jeg jo nesten revurdere det standpunktet, da er jo prampacken raskt inntjent. Og nå blir det nok noen år fremover med vogn på slep likevel... Når vi skal på tur står det heldigvis reisetrille klar på rommet når vi kommer, så vi trenger bare ta med bæreselen. Men så er lillemann litt mindre enn Smule også da, og vi kommer vel stort sett til å være på hotellet. Og hvordan går det med deg? Har du klart å nyte alenehelgen hittil? (Med unntak av alle de forferdelige nyhetene om dagen selvfølgelig) Tur til Monte Carlo (gratis attpåtil) hørtes jo veldig fristende ut da Er det sammen med gubben eller er det jobbtur eller liknende? Kjekt å komme til trille på rommet! Og bæresele er jo genialt når de ikke er så altfor store. Vi har ingen bæresele som passer til Smule i størrelsen, og tanken om å prøve seg uten vogn ble veldig raskt lagt på hylla. Han hadde visst mer enn nok med å bære henne bort til bilen i varmen Og jeg har nytt en særdeles lat dag. Ikke gjort noe særlig fornuftig i det hele tatt. I høyden vannet blomster og satt på en vask, og det er lite å skryte av. Men, jammen var det deilig. Rotet og gresset går ingen steder. I morgen kommer HK-jenta og SnillVimsen hjem, så da setter jeg i gang med litt sånne ting også. I dag var det ren latskap på tapetet, og det var en fantastisk følelse! Monte Carlo, ja! Den kom dalende litt fra ingen steder. Det har seg sånn at hvis Gubben ikke hadde hatt pappaperm, skulle han deltatt på en kjempekonferanse i USA (typ mange tusen ansatte). Og der har de hvert år en utdeling av priser til de som har oppnådd noe helt spesielt i året som har gått. De blir kalt opp på podiet og får priser og blomster og greier, et opplegg som hadde fått meg personlig til å rødme fra hårspissene og ned til tærne, men er det american så er det american. Nå gikk jo Gubben glipp av dette, men han fikk en lang epost med gratulasjoner og informasjon om denne Gutteklubben Grei (ok, det er noen damer der også, men det er ikke mange). Som en av tre fra Norge, og en av 300 på verdensbasis har han blitt utnevnt til en del av supergjengen, og som en liten påskjønnelse får alle + partnere denne reisen til Monte Carlo, opphold, mat og drikke og alt sammen på firmaets regning. Bare så kjipt at det er tidlig i oktober Men altså, det er sånn ca 0,0001% sjanse for at han og jeg noen sinne ville rotet oss ned dit på egenhånd. Det er et sted det er kult å ha vært, men ikke noe jeg ville prioritert over mange andre plasser som står på lista (ja, den "Koselig tur for mor og far"-lista vi aldri får begynt på ). Så jeg vurderer sterkt å melde meg på, i alle fall, og så får jeg heller ha lav terskel for å melde meg av hvis det skulle bli vanskeligere enn forutsett. Jeg ser det jo for meg: masse stilige herrer og vakre damer i lekre kjoler på Casino, og så jeg som sitter og graver i sanda med Smule. Komplett med godt brukte mammaklær som strammer over melkesprengpuppene. Finn en feil, liksom! Men, jeg har aldri brydd meg om å være "hu rare med ungene på slep", så selv om det sikkert blir et merkelig syn har jeg ingen problemer med å dra så lenge Smitt og Smule er klare for det. Monte Carlo er absolutt verdt et besøk Og en gratis tur er jo aldri feil. Jeg er i stikk motsatt situasjon av deg i helgen - det ligger nemlig en 1-åring og sover på soverommet... Lillebror har plassert sitt yngste avkom her, vel vitende om at jeg aldri har hatt ansvar for noe så lite før. *nervøs tante* Hans oppmuntrende ord: "Hvor mye erfaring tror du jeg hadde for førstemann kom...?" Men så langt alt vel... åper du fyller frihelgen med litt mer spennende ting enn beising og plenklipping også - selv ikke mamma må være fornuftig hele tiden... Åh, har du vært der? Og nemlig, sjansen til å få dra på en tur som ikke koster en krone er veldig fristende. Neste sommer blir med familieferie av den dyre sorten, så en gratistur for mor og far (og Smitt og Smule) er slett ikke dumt! Så tøff tante du er! Håper ettåringen oppfører seg eksemplarisk og ikke lager for mye stress for deg. Og husk, blir det problemer kan du alltids fyre opp Pio Pio på nærmeste duppeditt og se om det hjelper! Beisinga får vente til i morgen... det også. I dag føltes det veldig fornuftig å være litt ufornuftig! Når folk begynner å komme hjem etter hvert, går vi inn i del 2 av sommerferien- den med litt mer program og ting som skal gjøres. Så når huset for en gangs skyld var tomt, falt det seg urovekkende lett å plassere seg i sofaen med en is og se på at Vålerenga slo Godset på bortebane. Ikke helt feil det heller!
Daria Skrevet 19. juli 2014 #1040 Skrevet 19. juli 2014 Åh, har du vært der? Og nemlig, sjansen til å få dra på en tur som ikke koster en krone er veldig fristende. Neste sommer blir med familieferie av den dyre sorten, så en gratistur for mor og far (og Smitt og Smule) er slett ikke dumt! Så tøff tante du er! Håper ettåringen oppfører seg eksemplarisk og ikke lager for mye stress for deg. Og husk, blir det problemer kan du alltids fyre opp Pio Pio på nærmeste duppeditt og se om det hjelper! Beisinga får vente til i morgen... det også. I dag føltes det veldig fornuftig å være litt ufornuftig! Når folk begynner å komme hjem etter hvert, går vi inn i del 2 av sommerferien- den med litt mer program og ting som skal gjøres. Så når huset for en gangs skyld var tomt, falt det seg urovekkende lett å plassere seg i sofaen med en is og se på at Vålerenga slo Godset på bortebane. Ikke helt feil det heller! Var på skoletur til Nice da jeg var 17, da ble det også en dagstur til Monaco. An åpenbare grunner fikk jeg ikke testet casinoet, men vi rakk innom både slott og kirke, akvarium/oceanografisk museum og kaktuspark/botanisk hage (hvor jeg fikk tilsnakk av en vakt for å gå barbeint og to tusenfryd av en lokal kjekkas ). Barnet har sovet i snart fire timer og ligger i nye, pussige sovestillinger hver gang jeg titter innom. Å ligge på tvers i en liten reiseseng med beina ut i spagat høres jo ut som en riktig behagelig løsning... Ufornuftig FTW!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå