Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

Jeg har lest lite om tilknytningomsorg, men jeg kjenner igjen tanken om at det jo MÅ være noe galt når han hyler sånn og sikkert føler seg veldig u-elsket når trøst ikke fungerer, men nesten bare gjør hylingen verre. Etter episoden i går ble derimot mammahjertet litt mindre mottakelig for trass-hyling, for jeg vil liksom ikke at han skal lære seg til at nok hyling gir han viljen sin, heller. Det er jo oppskriften på katastrofe på sikt... :P

Nei, lett skal det ikke være. Jeg synes det føles feil uansett hva vi gjør. :sukk:

Ja, jeg må nok bare herdes litt, jeg ser jo egentlig at det ikke er noe galt. Noen ganger er det bare på sin plass å vræle og hyle litt, tydeligvis...det er vel en del av utviklingen det også (trøster jeg meg med)

Sånn har vi det her også! Har ikke begynt å sparke enda, men kasting og dunking derimot... Gubben har en finfin blåveis ved øyet sitt, guttungen kasta hodet bakover da han ikke ville ha på seg bukse. Blei nesten beskyldt for manne-mishandling jeg :fnise:

Blåveis har jeg også akkurat nå, dog ikke som resultat av raserianfall - det var en klem som kom litt brått på. Så akkurat det kan skje selv om stemningen er aldri så god :opplyser:

Endret av ¤flicka¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir nok deilig for deg med en rolig sommer. Vel, så rolig det kan bli når man har en håndfull barn. ;)

Vet du, i går fikk en venninne av meg sitt fjerde barn, på bare 45 min fra plutselig vannavgang. Jenta ble født i ambulansen på vei til sykehus..45 min! Er det mulig, tenker jeg. :P Tenk å slippe blek hud og store poser under øynene etter en lang fødsel. :P

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående flåttfjerning, så mener jeg at dyrleger har kommer frem til at det ikke er så farlig om det skulle sitte igjen noen flåttrester i huden til hunden. Det er visst like greit å bare nappe flåtten rett ut med en pinsett, og det er visst ikke så farlig om man ikke vrir

p

Jeg synes det er enklere og mer kontrollerbart å fjerne flåten med fingrene. Ta tak og dra ut. Pus hadde en på våtkanten på øyet og den slet jeg med. Jeg var redd for å komme borti øyet og pus syntes det var en dårlig ide med mine fingre så nærme øyet. Fikk fjernet mesteparten av den og nå ser det ut som resten er borte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er enklere og mer kontrollerbart å fjerne flåten med fingrene. Ta tak og dra ut. Pus hadde en på våtkanten på øyet og den slet jeg med. Jeg var redd for å komme borti øyet og pus syntes det var en dårlig ide med mine fingre så nærme øyet. Fikk fjernet mesteparten av den og nå ser det ut som resten er borte også.

Enig. Jeg bruker alltid fingrene på kattene. Ellers hadde morfar et godt tips da minsten fikk flått oppå hodet (!!!!!!!) i helga: dynk den med eddik først.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ting faller på plass, ja. Og hoi så fort det går! Spesielt sånt de helst ikke bør få med seg... "Ja, der er rosinene ja. Eller, var..." :fnise:

Flått... Ugh. Nok av sørlandssommere med tonnevis av det, ja! Tror mamma får på bikkjene et middel hos dyrlegen som er veldig effektivt :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det stemmer, Ciara!

Også i den forbindelse er no news good news :fnise:

Det er rett og slett ikke så mye å berette... Inn, blodtrykk, vekt, stikk i finger'n, hjertelyd og ut igjen. Alt ser fint ut og alt er normalt :) Og, selv om jeg nesten savner den kvalmen jeg slet med sist og innbiller meg at jeg veier omtrent 130 kilo, så hadde jeg bare gått opp en kilo siden sist. Hvordan er det mulig, sånn som jeg legger i meg...? :sjenert:

Eneste som er litt dumt (og hey, en ny opplevelse! Har jo på følelsen at jeg har gjort alt minst tre ganger før, men på sommeren har jeg aldri vært langt på vei før) er at jordmor tar ferie i hele juli. Hvilket vil si at det er sju uker til neste kontroll. Antagelig går det helt fint, men en liten sjekk av blodtrykk og sånt hadde vel vært greit å ha med seg. Jordmor mente jeg burde stikke innom fastlegen, grøss og gru, men det er vel ikke helt utenkelig at han også har ferie (håper jeg)... VI får se. Skal jo på UL om et par uker også pga morkaken, og det teller kanskje som en sjekk? *håpe*

Jeg er ganske god på å fjerne flått, så bare si fra. :)Har fjernet noen hundre, føles i hvert fall sånn, fra katter opp gjennom. Jeg synes også det er skikkelig ekkelt med blodfylte flått som vandrer omkring. Og her er det ingen småbarn som leker på gulvet. Har dere prøvd noe flåttmiddel på hunden? Jeg erfarer at det funker ganske bra på pus, må bare huske å dra til veterinæren og kjøpe mer...

:daane:

Respekt! Og om det ikke er nøyaktig hundre- så respekt likevel, jeg har knapt fjernet en eneste. Først og fremst av redsel for å gjøre noe galt, men jeg skal villig innrømme at det også er fordi de er sabla ekle!

På innkjøpslista: flåttmiddel OG flåtthalsbånd. Nå er Dyret riktignok så stort at vi antagelig må bruke en flaske eller tre i slengen, men her skal alle midler tas i bruk. Hva gjør jeg for eksempel hvis Dyret får flått når Gubben er i Spania med Smule? Ekkelt eller ikke ekkelt, hun kan jo ikke gå rundt med flåtten fordi jeg er en pyse :fnise:

Det er godt å høre at veska falt i smak og at du fikk deg en solid overraskelse. Den veska har du virkelig fortjent! :jepp:

Og, når den ene ungen er frisk, blir jo selvfølgelig den andre syk. Nå er Bolla (som igrunnen heller er lang og slank enn liten og rund) sørpa forkjøla og snørrer og hoster. Men, formen ellers er fin, humøret er godt, hun spiser bra og har ikke feber, så da regner jeg med at det ikke er noe farlig. Og i går natt satte hun ny rekord i antall timer med sammenhengende søvn uten mat. Hele 6 timer ble det, før hun begynte å mase etter mat! Sove godt gjør hun også. Det er ikke mye liv i henne mellom kl 23 og 11, og hun er absolutt ikke noe nattdyr som skal ha oppmerksomhet på nattetid. :)

Dessuten så ser det ut som om vi må bite i det sure eplet og kjøpe oss tvillingvogn. Vi hadde et håp om å klare oss uten, men jeg ser at det er vanskelig å ta med Knerten og Bolla ut av huset uten å måtte bruke bil overalt. Dette er litt synd, for vi har alt her i bygda innen gangavstand og jeg hater å småkjøre med bilen når det egentlig ikke er nødvendig. :P

Tusen takk, snille deg! :blomst:

Går fremdeles og kikker på veska og gliser for meg selv, og gleder meg til å ta den i bruk (kunne vel strengt tatt gjort det nå, siden Smule bruker bleier og trenger litt stæsj, men holder ut for å få den rette høytidsstemningen når dagen er der!)

Og god bedring til Bolla som ikke er noen bolle.

Kanskje hun er mer i retning... churros eller annet langt, smalt bakverk? :ler: Håper i alle fall formen har tatt seg opp. Som du sier er det jo sjelden noe farlig når hun spiser godt og allmentilstanden er god, men småsyke unger er aldri gøy. Spesielt ikke når de er så små. Men godt at hun sover ganske greit om natta, og hurra for ny rekord!!

Tvillingvogn-tankene raser rundt i hodet på meg også... Skjønner godt at du vurderer det når alternativet blir masse småkjøring, det føles så unødvendig! Jeg er i alle fall helt bestemt på at vi må ha en tvillingtrille, så fort Smitt er i stand til å sitte sånn ca stødig (han må pent være i forkant av utviklingen, stakkars!). De store, "ordentlige" tvillingvognene får jeg litt skrekken av, ærlig talt. De virker så innmari digre og uhåndterlige. Savner intenst det kjekke søskensetet jeg hadde til Susain da hun var på alder med Smule, men sånt er jo ikke å få tak i lenger :tristbla:

Åh, den veska :hjerte: Tanken på den gjør at det faktisk virker mer forlokkende enn noen gang med enda en liten en. Tenk å spankulere rundt med barnevogn og ha denne hengende på styret! (La gå at jeg bor på toppen av en lang bakke på et sted hvor store snømengder om vinteren ofte gjør at man ender opp med å baske, dytte og banne mer enn man spankulerer :P)

Haha, det er akkurat dette som gjør at jeg ikke orker tanken på en ordentlig tvillingvogn også. Oslo meg her og der, det hjelper ikke når vi bor millom bakkar og berg likevel, og selv en helt vanlig vogn er nesten umulig å få oppover bakkene...

Men hey, jeg synes absolutt tanken på en liten en- på grunn av stilig veske- er en tanke det er verdt å forfølge. En meget god begrunnelse, spør du meg (men det aner meg at spesielt ikke mannfolk ville synes at lekker stelleveske er verdens tyngste argument for en familieforøkelse, hehe!).

Her hat vi fått omgangssyken i hus Kun storesøster foreløpig. Hun har vett på å ta det med ro, og klarer å kjenne før hun spyr. Håper ikke minsten får det igjen. Hadde det i januar, og da var han i knallform og lekte mellom slagene, men kastet jo opp overalt! For et gris!

Håper hun blir bedre ut over dagen, for må en tur i nye huset for å ta litt mål til rullegardiner og slikt. Der er det hvertfall ingen å smitte
Har ikke kastet opp siden i går kveld, og har spist både blåbær og potetgull, så krysser fingrene for at det holder seg slik.

Usj, håper både blåbær og potetgull holdt seg der det skulle og at omgangssyken er på retur. Helst uten at alle andre i heimen har hatt sin runde, for det er virkelig ikke moro!

Oppkast er en av de tingene jeg føler meg skikkelig elendig på. Tror ikke ungene har vært stort over 2-3 år før jeg viftet dem inn på badet og ba dem komme ut når de var ferdige... *svart samvittighet* Heldigvis går det årevis mellom hver gang vi har hatt den syken på besøk, håper det holder seg sånn. Jeg takler gris og tiss og bæsj og neseblod og snørr og det meste som måtte komme, men akkurat oppkast er ikke min sterke side... Det skal sies at de har fått masse trøst når de har kommet seg ut fra badet, da! :sjenert:

Litt stusselige tider her. I går døde hunden til søstra mi, ei flott Berner Sennen-hund. Fikk ikke tissa, så de trodde det var urinveisinfeksjon, men det viste seg å være kreft. Så de lot henne slippe.

Søstra mi tok henne til seg for 5 år siden da hun var inne i en veldig tung periode, hunden var det som hjalp henne gjennom det, og siden har de væt det vi kaller for erteris...

Og i natt døde onkelen min, ikke uventet, Han har vært på et hjem i 5 år, etter hjerneslag. Så han har jo på en måte ikke hatt noe særlig liv, så på en måte godt han fikk slippe.

:klem:

Skjønner godt at det er stusselige tider... Håper dere er flinke til å ta vare på hverandre, og at den lille- og den bittelille i magen- har det fint. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, det var det om trass, vilje og hva som er riktig å gjøre...

Godt at det er flere som sliter med det samme :fnise: Det ER virkelig ikke lett, det der. Ikke vil man være for soft og ettergivende, det skaper bare små tyranner, men man vil jo heller ikke overse viktige signaler og trampe på selvfølelsen og i det hele tatt være en forferdelig mamma heller... *sukk*

Gro Nylander er jo en omstridt dame, men hun sa noe lurt i "Mamma for første gang". Dette med grenser og oppdragelse er lett match for dyr uten store hjerner, som for eksempel hunder. Hundemammaen er evig tålmodig, lar seg bite på og kravle over, hun gir ungene all den beste maten og ofrer hvert sekund for å passe på de små... inntil hun plutselig en dag glefser til avkommet ved matfatet- nå er de store nok til å lære seg rangordning. For mennesker, påpeker Nylander, kommer den store hjernen i veien for instinktene. Vi tenker for mye :ler: I tillegg er jo grensene mye mer flytende, for når er de små og når er de store? Det er søren ikke lett bestandig! Men jeg prøver å tenke litt på hundemammaene, og vinkle det sånn at så lenge jeg tross alt har et tålmodig og kjærlig perspektiv i bunnen, så er det nok gode grunner til at jeg blir irritert når jeg først blir det. Så får vi se om den metoden holder vann, da. Mine eldste unger virker (foreløpig!!) harmoniske nok, uten varige skader på sjela, så det er lov å håpe...

***********************''

Akkurat nå er Gubben på vei til Gardermoen for å hente de to eldste fra Wien. Gleder meg til å høre hvordan de har hatt det! Neste uke er det sommerskole, og så er det noen dager hjemme før Nani reiser til Barcelona og Susain til Oxford. Og jeg kjenner at jeg begynner å bli skjelven :fnise: Dette var så enkelt og greit da vi bestemte oss for det i vinter- jeg var tøff i trynet og tenkte at dette må da ungene fikse.

For Susains del går det sikkert også rimelig bra. Hun skal på et tried and tested opplegg med masse oppfølging, og hun er ganske stor, så det er mest det at hun skal være borte i tre hele uker. Nani, derimot, har jeg plutselig begynt å bekymre meg for. Er jeg stein hakke gal? Sende ungen ned til et land der han ikke snakker språket (Pio Pio er morsom, men holder ikke lenge hvis han står mutt putt alene på flyplassen og ikke aner hva som skjer), til et opplegg vi vet veldig lite om, og i det hele tatt... går dette bra? *rive seg i håret* :bond:

HK-jenta hadde siste dagen i barnehagen i dag.

Jeg fulgte henne, komplett med diger konfekteske fra Pascal og kort til hver enkelt ansatt, og en bok som gave til avdelingen. Fikk en god klem av ped.leder, og løp av gårde til jobben. Lur som alltid, så lot jeg Gubben få jobben med å hente henne, for akkurat der stoler jeg ikke på meg selv hva gjelder snørr og tårer... Heldigvis begynner Smule der i august, så det er ikke noe definitivt farvel. Den dagen blir nok verre. Og selv om HK-jenta selv syntes det var leit å skulle slutte, så er hun så skoleklar som noen unge noen sinne har vært. Seks og et halvt år og moden for alderen- det er klart hun har vokst fra barnehagen på mange måter. Men det er og blir blandede følelser, for hun har hatt det topp i den barnehagen i mange år. Nå begynner neste kapittel...

Ellers humper og går det :ler:

Litt trøtt og lei, magen begynner å bli slitsomt stor, og hoftene protesterer dann og vann. Men igjen: jeg griner jo (nesten) ikke, så dette er Silkeveien sammenlignet med forrige gang. På jobben er det tidvis hektisk siden jeg har fått så mange nye oppgaver (som jeg mestrer bare sånn halvveis, haha!), men siden det er sommer blir det ikke håpløst travelt.

Apropos jobben, så har jeg dratt i gang et Flaskefond! *fornøyd*

Dette opplegget med baby Miaomiao satte i gang en prosess (ikke for første gang, jeg er jo i følge min mann et håpløst tilfelle :roll:). Via-via og gjennom Internettets herlige verden, har jeg pådratt meg to fadderbarn til. Det tåler lønnsslippen min, eller det vil si: jeg er jo uansett alltid skrapa ved lønningsdag, så det spiller ingen rolle :ler: Uansett har jeg lenge tenkt på å engasjere meg litt mer, og her bød det seg en flott mulighet. Så nå sponser jeg to småtupper i Kina- en med en diger leppe-ganespalte, og en med den skumle, generelle diagnosen "Delayed Development". For å si det sånn, ikke de som står først i køen ved adopsjon, så muligheten er definitivt til stede for at de blir værende på barnehjem til de blir store.

Flaskefondet oppsto som en forlengelse av dette, kombinert med alle brusflaskene som begynte å samle seg opp på kontoret mitt. De fleste er mine, men andre begynte også å komme innom med sine flasker, og vi har laget en installasjon og fleipet med at den burde sendes inn til Høstutstillingen. Men i morges sendte jeg ut en epost om at alle som vil kan dumpe flasker på mitt kontor, så får jentene "mine" en ekstrapresang til jul. Det aner meg at det kan bli en del penger, særlig når høsten kommer og møtesesongen er i gang. Fikk masse fine tilbakemeldinger, og noen begynte å spinne videre på ideen, så dette blir en suksess!

Men bildene av disse småtuppene, i alt for store, slitte barneklær, bragte fram gamle minner og en følelse av utilstrekkelighet. Nå kan jeg jo ikke se for meg livet uten Smule, men det var jo en del fram og tilbake før vi bestemte oss for å få henne. Først og fremst- var vi sikre på om ville vi ha en attpåklatt? Og dernest, skulle vi prøve å adoptere, eller gå for enda en hjemmelaget? Angående det siste, så var vi veldig på vippen en stund. På mange måter virket det veldig riktig å heller få et barn som trengte oss, framfor å føre våre i utgangspunktet tvilsomme gener videre. Vi var jo også innstilt på å ta et barn som kanskje ikke var helt som alle andre. Turen vi hadde til barnehjemmet i Øst-Europa bare forsterket den tanken. Og lille Oksana, da... Min ellers så rasjonelle og lite sentimentale mann var helt klar for å pakke henne ned i kofferten og ta henne hjem, hvis det hadde vært mulig. Men det var det jo ikke, lover og regler og slikt (og jo, mesteparten er fornuftig nok, men slett ikke alt!) kom i veien for det. Nå har hun antagelig vokst ut av det relativt trygge "Baby House"'et hun bodde i, og er over på en eller annen grell oppbevaringsanstalt der de kan bli til de er 18, for så å måtte rett ut på gata uten sikkerhetsnett, uten penger, uten familie. Trenger vel ikke si at statistikken for hvordan det går med disse ungdommene er rimelig stygg.

... men det er jo millioner av andre som trenger et hjem. Og allikevel, vi feiget ut. Orket ikke ta hele runddansen i systemet, med stor sjanse for å bli avvist (fire barn allerede, hallo) og eviglange køer. Det var bare så mye mer praktisk, og enkelt, å lage en selv. Og nå ser jeg på bildene av de små kinesiske jentene og tenker shit, vi kunne faktisk ha gjort en enorm forskjell i et lite barns liv, og gitt vekstmuligheter og medisinsk behandling og kjærlighet og søskenståk i bøtter og spann- og ikke minst en mamma og en pappa- til en liten en som desperat hadde trengt akkurat det.

Vel vel, nå er det definitivt for sent. Nå har vi nådd makspunktet vårt, i alle fall for de neste årene, og etter det er vi nok for gamle. Jeg får fortsette med flaskefondet mitt, som er et piss i havet og knapt det, og tenke at litt er bedre enn ingenting. Og hvem vet, kanskje vi tar en tur ned dit om et år eller to... det er i alle fall det jeg planlegger i konfirmasjons/18-årspresang til ungene mine: en BSU-konto med noen lapper, og en tur til et barnehjem et sted i verden. Ikkeno' New York her altså, disse luksusdyrene jeg har av noen unger (om de er aldri så fornuftige og empatiske) skal få se litt mer av verden og hvordan andre folk lever- kjærlig hilsen mamma :ler:

Men uff, nå får det være nok av mørke tanker i natten ;) Bør få luftet Dyret- helst uten for mange flått- og ryddet kjøkkenet litt før Gubben og ungene kommer. Det skal bli godt å se dem!

Sov godt (eller relativt godt, alt ettersom...), alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der!

Tusen takk! :blomst:

Måtte le av det vogna i den første linken der, der ser du hvor eldgammel min eldste datter er :ler:

Tror de ikke er i produksjon lenger pga sikkerhetshensyn (ja, for alle ville jo gått fra en vogn med et stort søsken sittende på toppen :roll:), men jeg er definitivt interessert i et gammelt et. Tusen takk, dette skal jeg kikke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der!

Tusen takk! :blomst:

Måtte le av det vogna i den første linken der, der ser du hvor eldgammel min eldste datter er :ler:

Tror de ikke er i produksjon lenger pga sikkerhetshensyn (ja, for alle ville jo gått fra en vogn med et stort søsken sittende på toppen :roll:), men jeg er definitivt interessert i et gammelt et. Tusen takk, dette skal jeg kikke på :)

Så bra jeg kunne hjelpe deg litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe dere denne gangen har kjøpt til babyen som dere aldri kjøpte før? Bortsett fra den stelleveska om jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe dere denne gangen har kjøpt til babyen som dere aldri kjøpte før? Bortsett fra den stelleveska om jeg ikke husker feil :)

Nja, stelleveska er det andre som må ta æren for :ler:

MEN, jeg har faktisk kjøpt et babynest. Tenkte jeg skulle prøve, ikke minst fordi jeg ble litt stressa av liten Smule som alltid havnet under dyna sammen med meg. Noen er redd for at småtten skal fryse, jeg får hetta ved tanken på overoppheting... så det å kunne ha et nest i senga (og på sofaen og sånn ellers) hvis Smitt ender opp der, det ville jeg prøve.

Ellers er det gamle sanger om igjen for Smitt, er jeg redd. Han får rosa vinterdress og rød vogn, og mulig det også er en og annen hverdagsbody med flekk på. Men- så skal han få seg språkskolereiser, fotballturer, mobiler og instrumenter i mangetitusenkronersklassen når DET blir aktuelt, så jeg synes ikke det fnugg synd på ham ;)

Og hahaha, er det jinx det heter? *utdatert*

Jeg "skrøt" jo i forrige innlegg over at det er så sjelden omgangssyken her i hus, så gjett hvem som ble vekket klokka fire i natt av "Mamma, jeg har kastet opp i senga...." :sprettoy: Til pass for meg. Heldigvis var jeg så trøtt at jeg knapt merket hvor ekkelt det var, bare kastet mesteparten i do og stappet det inn i vaskemaskina. Og brukte to timer på å sovne igjen, og da var det bare en halvtime før Smule var i farta. Ah, det herlige småbarnslivet :fnise:

Grillgjester får vi også i dag (gjenta etter deg selv: dette blir hyggelig, dette blir hyggelig, dette blir hyggelig!), så jeg håper noen av de slaskene jeg bor sammen med har tenkt til å hjelpe meg med støvete stue og flekkete gulv, ellers blir mor trang i smilet... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, snille deg! :blomst:

Går fremdeles og kikker på veska og gliser for meg selv, og gleder meg til å ta den i bruk (kunne vel strengt tatt gjort det nå, siden Smule bruker bleier og trenger litt stæsj, men holder ut for å få den rette høytidsstemningen når dagen er der!)

Og god bedring til Bolla som ikke er noen bolle.

Kanskje hun er mer i retning... churros eller annet langt, smalt bakverk? :ler: Håper i alle fall formen har tatt seg opp. Som du sier er det jo sjelden noe farlig når hun spiser godt og allmentilstanden er god, men småsyke unger er aldri gøy. Spesielt ikke når de er så små. Men godt at hun sover ganske greit om natta, og hurra for ny rekord!!

Tvillingvogn-tankene raser rundt i hodet på meg også... Skjønner godt at du vurderer det når alternativet blir masse småkjøring, det føles så unødvendig! Jeg er i alle fall helt bestemt på at vi må ha en tvillingtrille, så fort Smitt er i stand til å sitte sånn ca stødig (han må pent være i forkant av utviklingen, stakkars!). De store, "ordentlige" tvillingvognene får jeg litt skrekken av, ærlig talt. De virker så innmari digre og uhåndterlige. Savner intenst det kjekke søskensetet jeg hadde til Susain da hun var på alder med Smule, men sånt er jo ikke å få tak i lenger :tristbla:

Bare hyggelig! :blomst:

Du burde ta en kikk på TFK Twinner Twist. Den er faktisk ikke så diger som mange andre tvillingvogner, og sammenslått tar den ca like stor plass som Emmaljungaen jeg har nå. Det er en sånn en jeg vil ha, og har bestemt meg for å kjøpe, og for en gangs skyld så skal jeg gå for gjenbruk og kjøpe brukt. De nyere årsmodellene av denne har dessuten to separate kalesjer, slik at man kan ha en bag og en sportsdel. :)

http://www.barnashus.no/tfk-twinner-twist-duo-tvilling-soskenvogn-black-4260018092299.html

Bolla er fortsatt forkjøla, og nå har den verste snørringa gått over til hoste. Men, så lenge allmenntilstanden er bra, så tror jeg fortsatt ikke at det er noe farlig og jeg krysser fingrene for at det gir seg snart. :)

Og apropos gamle barnevogner, så kan jeg jo si at mamma hadde en sånn en til meg og broder'n:

http://i421.photobucket.com/albums/pp296/Rudi77/Adrian/IMG_2578.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fortjener han siden han må gå i rosa sin første vinter :P God bedring til den syke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa er visst opprinnelig en farge gutter brukte. :opplyser: Hvis dere kaller Smitt for Kim, Rene eller noe annet begge kjønn kan hete, blir forvirringen total. :)

Men, tror nok en baby bryr seg lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

Håper dere berget dere igjennom spy og grilling uten for store vanskeligheter!

...Hvordan ble det med det magebildet, sa du? :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg etter noen hektiske men herlige dager da KG og andres dagbøker har blitt nedprioritert. Og legger igjen en klem! Nå er det ikke så lenge igjen for deg heller, Mafalda! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! :blomst:

Du burde ta en kikk på TFK Twinner Twist. Den er faktisk ikke så diger som mange andre tvillingvogner, og sammenslått tar den ca like stor plass som Emmaljungaen jeg har nå. Det er en sånn en jeg vil ha, og har bestemt meg for å kjøpe, og for en gangs skyld så skal jeg gå for gjenbruk og kjøpe brukt. De nyere årsmodellene av denne har dessuten to separate kalesjer, slik at man kan ha en bag og en sportsdel. :)

http://www.barnashus.no/tfk-twinner-twist-duo-tvilling-soskenvogn-black-4260018092299.html

Bolla er fortsatt forkjøla, og nå har den verste snørringa gått over til hoste. Men, så lenge allmenntilstanden er bra, så tror jeg fortsatt ikke at det er noe farlig og jeg krysser fingrene for at det gir seg snart. :)

Og apropos gamle barnevogner, så kan jeg jo si at mamma hadde en sånn en til meg og broder'n:

http://i421.photobucket.com/albums/pp296/Rudi77/Adrian/IMG_2578.j

SmallTalk! Jeg var på barnas hus på Krokstad i går,og der har de en sånn Tfk-vogn som du har linket til igjen. De har jo ganske bra salg der nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmallTalk! Jeg var på barnas hus på Krokstad i går,og der har de en sånn Tfk-vogn som du har linket til igjen. De har jo ganske bra salg der nå....

Åh! Dumt jeg ikke har vært der denne uka, da, for jeg tror de hadde siste dag åpent i går... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...