Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...vi var forresten også på Plantasjen i dag (vil tro vi var på samme?). Eldstemann og jeg tok turen for å gjøre det Eldstemann liker best - sitte i kafeen og spise softis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nysgjerrig leser står frem* Hva fikk du?

Og det er helt klart velfortjent, hva det nå enn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo innom og snikleser sånn dann og vann, så jeg har en liten mistanke om hva det var i pakken - og hvis det er det jeg tror det er så er jeg offisielt misunnelig :hoppe:

Håper du får en finfin sommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare smiler her jeg sitter :) Så moro med en overraskelse. Og jeg har, som *flicka* en mistanke om hva pakken inneholdt :) Jeg tror det var noe du hadde lyst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei til sniklesere og andre nysgjerrige! Og til dere som straks fikk tanker i hodet om en viss stelleveske det var snakk om noen sider tilbake, så har dere fullstendig rett. Den vesken, ja! Er det ikke utrolig?!

Bare å komme på noe sikt er jo helt vanvittig, og så gjøre det i tillegg, da! Jeg er evig takknemlig (og antagelig evig overrasket :ler:) over å ha blitt kjent med så flotte og snille damer over internett. Bestemor skulle bare visst (i hennes 80+ år gamle hode er internett knapt befolket av andre enn pedofile og terrorister, hehe. Har prøvd å få henne til å se på strikkesider og håndarbeidsklubber, men nettet er fali' det...)!

Så jeg kan liksom ikke få gjentatt det ofte nok: tusen, tusen takk! :blomst:

Og som sagt, jeg håper at alle blir satt tilsvarende pris på av de rundt seg.

Gleder meg masse til å bruke den! Først og fremst til Smitt (da har jeg i alle fall en ting klart til sykehus-pakkingen- ikke snakk om å reise uten veska over alle vesker!), men også senere, for den er romslig og herlig og med plass til det meste jeg måtte finne på å drasse rundt på- som lett kan være en del :nigo:

Det har vært litt stille her et par dager, rett og slett fordi formen ikke er på topp. Heldigvis og takk og pris at hele avslutningsstyret og alt det er over, hvis ikke hadde jeg slitt... Tung i kroppen, tom i hodet, kraftløs og motløs og sliten allerede før dagen har startet. Det blir å slepe seg igjennom arbeidsdagen og prøve å få unna det verste, for så å dra hjem og få unna det verste, og så stupe i seng. Repeter, repeter, repeter. I går var det nummeret før jeg gikk i bakken på t-banen, og den eneste tanken i hodet var "Please, jeg kan ikke svime av her og nå, jeg har tisseglass i veska, ta det en annen dag!" :fnise: Apropos t-bane og buss- joda, det er skolefri, men det betyr ikke at hele Oslos befolkning har sluttet å jobbe... :roll: Sommerruter: stappfullt og kokvarmt.

Men men. Nå er det straks under 80 dager igjen, og straks under 40 arbeidsdager! Det skal gå.

Ungene har det fint, da. De to eldste har så vidt sendt noen meldinger innimellom, de er (heldigvis) opptatt med seg og sitt og koser seg på tur. No news is good news, det virker som de har det supert, og så gleder jeg meg til å høre alt om turen når de kommer hjem på fredag. SnillVimsen har truffet blink med kurset på Sommerskolen og har det topp der. HK-jenta er inne i sin aller siste barnehageuke... kort er innkjøpt og bilder printet ut, og så skal Gubben dra til Freiabutikken i dag og kjøpe noe ordentlig sjokolade. Sammen med en bok eller leke til avdelingen, og selvskrevne kort fra skolestarteren, tror jeg det skal bli en grei avskjedspresang.

Og Smule Hemule... :fnise:

Det er så rart, nå har både jeg og mannen vært i permisjon, men vi har nok to vidt forskjellige opplevelser av det. Jeg hadde baby Smule- liten og søt og masete og hjelpeløs og herlig. Han har en liten turbojente som begynner å skjønne begreper som humor og vilje... som kan "erte" pappa og "mate" pappa og "susse" pappa, og setter i gang med store prosjekter (ja, i ettåringsskalaen) som å tømme legoboksen for klosser og rydde alt opp etterpå. Som nekter å spise grøten sin hvis hun har fått øye på boksen med druer i kjøleskapet :fnise: Det er fascinerende hvor mye som faller på plass i det lille hodet på forbausende kort tid, og hvor fort adferden endrer seg. Hun kommer i alle fall ikke til å slite i barnehagen, det er jeg ganske sikker på. Etter en lang periode med mye mamma og pappa er hun må på "Hei verden! Her er jeg! Hva skjer?"-stadiet, så etter en liten innkjøringsfase tror jeg hun kommer til å skli rett inn på småbarnsavdelingen og sjefe rundt der :ler:

Det blir ikke så mye VM, når kampene går så seint på kvelden. Men jeg fikk med meg tenna til Suarez i går. Snakker om sjarmør! :roll: Mine favoritter, Portugal, har spilt elendig og er vel nesten ute av dansen (eller så kan vi prøve Drillo-logikken: hvis bare svake lag X banker sterke lag Y, og A spiller ugjort mot B, og vi vinner, så ER det et par promilles sjanse for at vi går videre...), men jeg følger da med uansett, der jeg sitter som en sekk i enden av sofaen med magen hengende elegant mellom beina. Ah, gravide damer er så vakkert :fnise:

Men nå er kokka fem, så jeg får stikke innom La Traviata og se om det har skjedd noe, og så dra Dyret ut for en morgentur. Hun har fått en flått under øyet, det var nummeret før jeg vekket Gubben midt på natta for at han skulle ta den bort, men nå er det jo snart morgen uansett. Og jeg tør ikke. En ting er at det er forferdelig ekkelt, men jeg er også redd for å ikke vri og dra på riktig måte sånn at halvparten sitter igjen. Sommerens styggedom, den flåtten! :sprettoy:

(OMG, jeg håper virkelig at Gubben er obs på flåtter som gjemmer seg i pelsen på Dyret og slipper taket... Det skjer ikke ofte, som regel finner vi dem, men ved et par anledninger har smelfeite flåtter krabbet rundt på gulvet og bare tanken på hva Smule ville gjøre hvis hun fant en er helt... :bond:)

Håper det er mer liv i dere andre, og at dere får en fortreffelig onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hvis det å engasjere seg i enkeltskjebner på andre siden av jorda er et tegn på galskap, så er jeg i alle fall ikke alene! Se her: http://www.bbc.com/news/blogs-china-blog-27883875

Lille baby Miaomiao får hjelp (og eks-veskepengene kommer til å bidra til reisen, tjoho!). Det er jo bare fantastisk- fra at mor og far vurderer å gi henne fra seg av redsel for å ikke kunne hjelpe, til at den lille familien får spandert tur, medisinsk utredning og operasjon i Beijing. Hurra for engasjerte folk! Forhåpentligvis løser det seg med behandling for den lille kreftsyke jenta også, jeg kan ikke tro noe annet.

(og som jeg sukket på Facebook: da gjenstår jo bare de tusenvis som ikke kommer i medias søkelys, og som sikkert lider like mye. Neverending story, dette, men av og til må det være lov til å juble litt for enkeltskjebner i en ellers mørk verden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen tidlig oppe, Mafalda. Håper formen din bedrer seg og at andre folk tar ferie snart så veiene tømmes for morgentrafikk og t-banevogner gir sitteplasser. Spesielt til gravide damer. :)

Jeg er ganske god på å fjerne flått, så bare si fra. :) Har fjernet noen hundre, føles i hvert fall sånn, fra katter opp gjennom. Jeg synes også det er skikkelig ekkelt med blodfylte flått som vandrer omkring. Og her er det ingen småbarn som leker på gulvet. Har dere prøvd noe flåttmiddel på hunden? Jeg erfarer at det funker ganske bra på pus, må bare huske å dra til veterinæren og kjøpe mer...

Håper du får en bedre dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om sommerfreden har begynt å senke seg litt over Mafalda-heimen, da, selv om du er sliten og ikke skal ha noen sommerferie i år. :)

Det er godt å høre at veska falt i smak og at du fikk deg en solid overraskelse. Den veska har du virkelig fortjent! :jepp:

Angående flåttfjerning, så mener jeg at dyrleger har kommer frem til at det ikke er så farlig om det skulle sitte igjen noen flåttrester i huden til hunden. Det er visst like greit å bare nappe flåtten rett ut med en pinsett, og det er visst ikke så farlig om man ikke vrir riktig vei osv. :)

Her har vi hatt en syk Knerten i hus noen dager, og i går var han endelig frisk nok til å dra i barnehagen igjen. Og, takk og lov for det! Han har nemlig kommet i trassalderen, og nå er alt bare hyl-skrik-neeeeeeeeiiiiiiii-iiiiiikkeeeeeee for å få viljen sin, kombinert med at han i tillegg har en toårsjeksel på gang og har vært sørpa forkjøla. Oh joy!

I går tok samboeren følgende test på Knerten for å finne ut om det faktisk var ren trass eller om det var noe annet:

-*Knerten står ved kjøkkenet og vræler det han er god for, omtrent så han blir blå og spyr*

-Samboeren spør med mild stemme: "Is?"

-Ansiktsfargen til Knerten går fra kategorien "fyrtårn" til normal, smilet dukker opp og han kommer med sitt sedvanlige "mhm!" og begynner å gå mot kjellertrappa i en rasende fart.

Konklusjon: Nå vet vi ihvertfall hvordan trasshyling høres ut, og da blir det til at han skal få lov til å hyle seg blå innenfor husets fire vegger. I helgen kapitulerte vi, for da var han syk og hadde vondt i tennene i tillegg, men nå er han ikke syk lenger, og da blir det ingen kjære mor og ingen forhandlinger for å få i han mat og drikke av typen "Hvis du spiser en bit av den karbonaden, så skal du få en slurk Cola", slik det var i helgen når han var syk og omtrent ikke spiste og drakk noe. :P

Og, når den ene ungen er frisk, blir jo selvfølgelig den andre syk. Nå er Bolla (som igrunnen heller er lang og slank enn liten og rund) sørpa forkjøla og snørrer og hoster. Men, formen ellers er fin, humøret er godt, hun spiser bra og har ikke feber, så da regner jeg med at det ikke er noe farlig. Og i går natt satte hun ny rekord i antall timer med sammenhengende søvn uten mat. Hele 6 timer ble det, før hun begynte å mase etter mat! Sove godt gjør hun også. Det er ikke mye liv i henne mellom kl 23 og 11, og hun er absolutt ikke noe nattdyr som skal ha oppmerksomhet på nattetid. :)

Dessuten så ser det ut som om vi må bite i det sure eplet og kjøpe oss tvillingvogn. Vi hadde et håp om å klare oss uten, men jeg ser at det er vanskelig å ta med Knerten og Bolla ut av huset uten å måtte bruke bil overalt. Dette er litt synd, for vi har alt her i bygda innen gangavstand og jeg hater å småkjøre med bilen når det egentlig ikke er nødvendig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den veska :hjerte: Tanken på den gjør at det faktisk virker mer forlokkende enn noen gang med enda en liten en. Tenk å spankulere rundt med barnevogn og ha denne hengende på styret! (La gå at jeg bor på toppen av en lang bakke på et sted hvor store snømengder om vinteren ofte gjør at man ender opp med å baske, dytte og banne mer enn man spankulerer :P )

-*Knerten står ved kjøkkenet og vræler det han er god for, omtrent så han blir blå og spyr*

-Ansiktsfargen til Knerten går fra kategorien "fyrtårn" til normal, smilet dukker opp og han kommer med sitt sedvanlige "mhm!" og begynner å gå mot kjellertrappa i en rasende fart.

Uff dette høres kjent ut... Må innrømme at jeg har fått lettere panikk et par ganger og tenkt at det MÅ da være noe galt, nå har han sikkert slått seg, eller enda verre: kanskje han føler seg ensom og uelsket!!!!(jaaa, hønemor har lest litt vel mye om tilknytning :sjenert::fnise: ). Men nå ser jeg jo at hvis han får noe han gjerne vil ha så går det fra eksplosjonsfare til smørblid på 1-2-3, så vi har blitt flinkere til å la ham skrike fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Håper formen kommer seg Mafalda. Og at det blir en rolig sommer.

Ta vare på deg selv. Ingen vits å kjøre seg selv helt på felgen.

Her hat vi fått omgangssyken i hus 😱 Kun storesøster foreløpig. Hun har vett på å ta det med ro, og klarer å kjenne før hun spyr. Håper ikke minsten får det igjen. Hadde det i januar, og da var han i knallform og lekte mellom slagene, men kastet jo opp overalt! For et gris!

Håper hun blir bedre ut over dagen, for må en tur i nye huset for å ta litt mål til rullegardiner og slikt. Der er det hvertfall ingen å smitte 😉

Har ikke kastet opp siden i går kveld, og har spist både blåbær og potetgull, så krysser fingrene for at det holder seg slik.

:ler: høres kjent ut. Minsten på snart to har virkelig funnet ut at han har egne meninger de siste ukene. Han har begynt å kaste ting, og sparke til ting han får tak i når han er sint.

Fryktelig slitsom periode å hele tiden være forran for å prøve å unngå de værste utbruddene.

Storesøster var over snittet trassig, så vet jo hva vi har i vente, men nå er hun 5år, og for det meste skikkelig blid, fornøyd og allrigt, så vet jo det går over også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: høres kjent ut. Minsten på snart to har virkelig funnet ut at han har egne meninger de siste ukene. Han har begynt å kaste ting, og sparke til ting han får tak i når han er sint.

Fryktelig slitsom periode å hele tiden være forran for å prøve å unngå de værste utbruddene.

Storesøster var over snittet trassig, så vet jo hva vi har i vente, men nå er hun 5år, og for det meste skikkelig blid, fornøyd og allrigt, så vet jo det går over også

O lala...

Kasting og sparking er også en gjenganger for tiden, for ikke å snakke om slåing hvis noe eller noen befinner oss på feil sted til feil tid. Da dasker han til det han ser, og den eneste som foreløpig ikke har fått seg en dask er Bolla. Hvor ble det av den lille, søte gutten som utelukkende var blid og god? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig noe å se frem til om noen år skjønner jeg :ler:

Æsj,flått er no drit. Får helt grøsninger av tanken på Smule som finner en flått på gulvet. Da katten fikk flått for et par mnd siden måtte mannen ta den, jeg takler det bare ikke. Og den pinsetten kommer aldri til å bli brukt av meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O lala...

Kasting og sparking er også en gjenganger for tiden, for ikke å snakke om slåing hvis noe eller noen befinner oss på feil sted til feil tid. Da dasker han til det han ser, og den eneste som foreløpig ikke har fått seg en dask er Bolla. Hvor ble det av den lille, søte gutten som utelukkende var blid og god? :sukk:

Sånn har vi det her også! Har ikke begynt å sparke enda, men kasting og dunking derimot... Gubben har en finfin blåveis ved øyet sitt, guttungen kasta hodet bakover da han ikke ville ha på seg bukse. Blei nesten beskyldt for manne-mishandling jeg :fnise:

Må nesten flire litt og da, når guttungen vræler av full hals og kaster seg ned på gulvet. Hurra!

Hor mange tenner har knerten nå? Iom at dere har 2-årsjeksler på vei? Trodde vi var ferdige med tenner på ei stund jeg. *følger virkelig ikke med* Her har vi 8 oppe og 8 nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåtthalsbånd er tingen Mafalda! I hvert fall ifølge søstra mi. Hunden hadde 14 flått etter en sørlandstur, men ingen etter de skaffet seg flåtthalsbånd.

Litt stusselige tider her. I går døde hunden til søstra mi, ei flott Berner Sennen-hund. Fikk ikke tissa, så de trodde det var urinveisinfeksjon, men det viste seg å være kreft. Så de lot henne slippe.

Søstra mi tok henne til seg for 5 år siden da hun var inne i en veldig tung periode, hunden var det som hjalp henne gjennom det, og siden har de væt det vi kaller for erteris...

Og i natt døde onkelen min, ikke uventet, Han har vært på et hjem i 5 år, etter hjerneslag. Så han har jo på en måte ikke hatt noe særlig liv, så på en måte godt han fikk slippe.

Håper du får tatt deg litt inn igjen, er ikke noe greit å føle seg helt utslitt og vite at en må gå på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåtthalsbånd er tingen Mafalda! I hvert fall ifølge søstra mi. Hunden hadde 14 flått etter en sørlandstur, men ingen etter de skaffet seg flåtthalsbånd.

Litt stusselige tider her. I går døde hunden til søstra mi, ei flott Berner Sennen-hund. Fikk ikke tissa, så de trodde det var urinveisinfeksjon, men det viste seg å være kreft. Så de lot henne slippe.

Søstra mi tok henne til seg for 5 år siden da hun var inne i en veldig tung periode, hunden var det som hjalp henne gjennom det, og siden har de væt det vi kaller for erteris...

Og i natt døde onkelen min, ikke uventet, Han har vært på et hjem i 5 år, etter hjerneslag. Så han har jo på en måte ikke hatt noe særlig liv, så på en måte godt han fikk slippe.

Håper du får tatt deg litt inn igjen, er ikke noe greit å føle seg helt utslitt og vite at en må gå på jobb!

Huff, så mye trist! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette høres kjent ut... Må innrømme at jeg har fått lettere panikk et par ganger og tenkt at det MÅ da være noe galt, nå har han sikkert slått seg, eller enda verre: kanskje han føler seg ensom og uelsket!!!!(jaaa, hønemor har lest litt vel mye om tilknytning :sjenert::fnise: ). Men nå ser jeg jo at hvis han får noe han gjerne vil ha så går det fra eksplosjonsfare til smørblid på 1-2-3, så vi har blitt flinkere til å la ham skrike fra seg.

Jeg har lest lite om tilknytningomsorg, men jeg kjenner igjen tanken om at det jo MÅ være noe galt når han hyler sånn og sikkert føler seg veldig u-elsket når trøst ikke fungerer, men nesten bare gjør hylingen verre. Etter episoden i går ble derimot mammahjertet litt mindre mottakelig for trass-hyling, for jeg vil liksom ikke at han skal lære seg til at nok hyling gir han viljen sin, heller. Det er jo oppskriften på katastrofe på sikt... :P

Nei, lett skal det ikke være. Jeg synes det føles feil uansett hva vi gjør. :sukk:

Sånn har vi det her også! Har ikke begynt å sparke enda, men kasting og dunking derimot... Gubben har en finfin blåveis ved øyet sitt, guttungen kasta hodet bakover da han ikke ville ha på seg bukse. Blei nesten beskyldt for manne-mishandling jeg :fnise:

Må nesten flire litt og da, når guttungen vræler av full hals og kaster seg ned på gulvet. Hurra!

Hor mange tenner har knerten nå? Iom at dere har 2-årsjeksler på vei? Trodde vi var ferdige med tenner på ei stund jeg. *følger virkelig ikke med* Her har vi 8 oppe og 8 nede.

8 oppe og 8 nede her også, tror jeg, pluss den 2-års jekselen som jeg synes det kjennes ut som er på vei opp. Der er ikke så lenge siden hjørnetennene hans begynte å bryte gjennom, og det var en ren plage, så jeg hadde håpet det skulle ta litt lengre tid før 2-års jekslene dukket opp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...