AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Hva synst dere om det? Jeg er student og kjæresten min er i fast jobb.Vi har lyst på barn nå, men vet at mange(Spesielt mine foreldre og venner) synst det ville vært tåpelig om de visste at jeg planla det nå, og ikke bare ventet noen år. Er det galt å lyve til dem å si at det var et "arbeidsuhell"? Er det uetisk? Eller gjør det ikke noe? Hva synst dere? Anonymous poster hash: 66cf1...3de
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Får man spørsmål om slikt?Anonymous poster hash: bdbfb...b21 2
Gjest RompeRusk Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Synes at det har de faktisk ikke noe med. Er dere voksne mennesker, bestemmer dere faktisk helt selv 13
Gjest BettyBoop Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Hva synst dere om det? Jeg er student og kjæresten min er i fast jobb.Vi har lyst på barn nå, men vet at mange(Spesielt mine foreldre og venner) synst det ville vært tåpelig om de visste at jeg planla det nå, og ikke bare ventet noen år. Er det galt å lyve til dem å si at det var et "arbeidsuhell"? Er det uetisk? Eller gjør det ikke noe? Hva synst dere? Anonymous poster hash: 66cf1...3de Hvorfor skulle det være uetisk egentlig? og hvorfor skulle det være nødvendig å juge enten ene eller andre veien? Det spiller jo uansett ingen rolle, og andre har ikke noe med å blande seg borti hvorvidt det var planlagt eller ei.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Hvis man føler man må lyve så er det kanskje lurt å vente litt? Anonymous poster hash: 1fe46...958 15
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Er faktisk folk som spør om det ja Har jeg hørt flere gangen når venner har blitt gravide TS Anonymous poster hash: 66cf1...3de 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Alle jeg har fortalt om min graviditet har spurt om det... Anonymous poster hash: 87b06...449 4
Gjest BettyBoop Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Du kan svare noe sånt som dette om de spør.. på norsk da were a pitcher of margaritas and a gas station condom
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Får man spørsmål om slikt?Anonymous poster hash: bdbfb...b21 Er utrolig mange som får seg til å spør om det... Svarte bare som så at barnet var ikke planlagt, men vi ønsket det velkomment likevel Anonymous poster hash: 13327...76b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 hvis de trenger en hvitløgn så kjør på Anonymous poster hash: 740e5...764
Gjest RockOn Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Ja, det er faktisk mange som spør om akkurat dette. Hvorfor aner jeg ikke. Jeg synes ikke det er gøy og lyve, så jeg var ærlig og sa at det var litt overraskende. Men med tanke på at mannen akkurat hadde satt seg på skolebenken igjen, så var det kanskje derfor de spurte? Jeg synes ikke det er morsomt og si at et barn ikke er planlagt heller. Virker som om de lurer på om barnet er velkomment eller ikke. Jeg synes helt ærlig at hvis dere planlegger barn, så bør dere kunne stå for det. Hvis ikke så er det noe som skurrer og jeg tenker at da er det bedre å vente.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Ja, det er faktisk mange som spør om akkurat dette. Hvorfor aner jeg ikke. Jeg synes ikke det er gøy og lyve, så jeg var ærlig og sa at det var litt overraskende. Men med tanke på at mannen akkurat hadde satt seg på skolebenken igjen, så var det kanskje derfor de spurte? Jeg synes ikke det er morsomt og si at et barn ikke er planlagt heller. Virker som om de lurer på om barnet er velkomment eller ikke. Jeg synes helt ærlig at hvis dere planlegger barn, så bør dere kunne stå for det. Hvis ikke så er det noe som skurrer og jeg tenker at da er det bedre å vente. Er merkelig det der, når det kommer til parforjhold og ekteskap og barn temaer, så tror folk at de har rett til å si og spørre om hva de vil dessverre. 3
Gjest RockOn Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Er merkelig det der, når det kommer til parforjhold og ekteskap og barn temaer, så tror folk at de har rett til å si og spørre om hva de vil dessverre. Ja, men jeg har aldri selv følt for å spørre om sånne ting. Jo, jeg har spurt ei god venninne en gang, men det var pga reaksjonen hennes og jeg var redd for å tråkke feil. Type: HURRA! Og hun ønsker abort..
Boletta Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Det er vel bare å si noe vagt, som for eksempel: Det spiller vel ingen rolle, det viktigste er at det er velkomment. Da har du ikke svart det ene eller det andre. Så slipper du å lyve dersom du synes det er ubehagelig. (Jeg vil forresten ikke kalle det løgn når folk stiller slike intime spørsmål de strengt tatt ikke har noe med. Man har da vitterlig ikke meldeplikt til Gud og hvermann) 9
plix Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Boletta har skrevet just det jeg selv tenker Ikke lett å skulle sette på plass de nysgjerrige man ikke ønsker å dele alt med. Blir fort en del av dem. Så spør de på nytt igjen, er det de som driter seg ut. Ønsker dere all lykke til med studier, baby kanskje og fremtiden livet er spennende utfordrende til tider!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Takk for gode svar TS Anonymous poster hash: 66cf1...3de
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Jeg tenker at det å få barn krever at man kan stå på egne ben, og da bør man kunne være ærlig hvis noen spør. Lyve og late som? Hvorfor det, er dere ikke voksne?Anonymous poster hash: a4bd6...9d8 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Fordelen med å lyge om dette er jo at når alt går til helvete får dere ikke alle de "det var det jeg sa" kommentarene. Anonymous poster hash: 3f8e5...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Det har de ikke noe med å gjøre. Frekt å spørre. Anonymous poster hash: fba87...e5f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Jeg skjønner problemstillingen godt, for dette er et tema som gjerne vil bli tatt opp av mange. Når det er sagt synes jeg folk her inne er fryktelig raske med å si at "det har ikke folk noe med". Greit at du ikke trenger å forklare deg for all verdens randoms, dog foreldre er ikke randoms og det er naturlig og greit om de spør. Dette vil ikke si at de ikke respekterer deg som voksent menneske, men at man aldri slutter å være forelder. Enhver god forelder ønsker det beste for sitt barn, og i et så viktig tema som å få barn bør man forvente at de bryr seg, er nysgjerrige og diskuterer utfordringer. Dvs: de har rett til å spørre, men må da også godta svaret og gjøre sitt beste for å støtte deg og ditt valg Anonymous poster hash: 9fd2a...6e0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå