Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle mine foretrekker spekemat fremfor pølser.

Men då hadde dei jo funne noko dei likte. ;) Og så finst det vaksne som sikkert hadde forsynt seg meir frå barne- enn frå vaksenmenyen. Eg må innrømma at eg slit med å få ned anna spekemat enn salami, så pølser hadde blitt mottatt med takk. :sjenert:

I dåpen til eldstemann hadde me to heimelaga gryter - kylling i karri og ei skoggryte med biffkjøt, begge med ris og ulike salatar som tilbehør. Me klargjorde mest mulig kvelden før, men måtte stå opp kl. 6 på dåpsdagen for å gjera ferdig grytene og salaten. Heldigvis hadde me barnepass på morgonen, elles kunne det blitt vanskelig å bli ferdig i tide.

Med andremann bestilte me tapas og laga litt barnevennlige variantar sjølv. Dåpsbarnet var vanskelig med søvn, så det var ikkje snakk om å klara kokkelering sjølv. Men eg er glad for at me hadde barnevennlig tapas òg - eg forsynte meg grovt frå den menyen, sidan guten reagerte på så mange matvarer, og særlig slike ingredienser som var i tapasmaten. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde skikkelig sodd med flatbrød til og et par typer kinamat. Det var veldig populært, og både barn og voksne spiste med god appetitt :)

Skrevet

Vi hadde buffet, veldig greit.

Hadde nok aldri servert grandiosa eller pølser, det er nødmat i mine øyne.

Skrevet

Jeg er vegetarianer, og har bestemt meg for at det skal alle gjestene også være denne dagen ;) Jeg kommer nok til å servere en gryterett med god salat som tilbehør.

Anonymous poster hash: b1d5c...4b2

Skulle bare mangle!:) Ville heller synes det var rart om du serverte kjøtt, jeg!:P

Og personlig kanskje blitt litt skuffet over å kanskje gå glipp av noe nytt og spennende!:fnise:

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Vi hadde koldtbord begge gangene, og det var både varme og kalde retter. Synes det er veldig kjekt, for da finner alle noe de liker. Kaker bakte vi selv.

Skrevet

Får sikkert tusen minuspoeng for dette, men vi hadde barnedåp dagen etter at vi kom hjem fra ferie med seks uker gammel baby (ikke den beste ideen jeg har hatt), og gjorde kort prosess: inviterte med faddere m/ familie ut på restaurant.

Men maten var veldig god, den, så sånn sett var det en suksess :)

Skrevet

Får sikkert tusen minuspoeng for dette, men vi hadde barnedåp dagen etter at vi kom hjem fra ferie med seks uker gammel baby (ikke den beste ideen jeg har hatt), og gjorde kort prosess: inviterte med faddere m/ familie ut på restaurant.

Men maten var veldig god, den, så sånn sett var det en suksess :)

Har hatt sammenkomst på hotell etter navnedag, det er jo helt genialt, duk og dekket bord og knallgod mat.

Skrevet

Har hatt sammenkomst på hotell etter navnedag, det er jo helt genialt, duk og dekket bord og knallgod mat.

Helt klart- men jeg føler nok at en del ser på det som "juks" ...

Men i de tilfellene der antall eller plass tilsier at det kan bli trøblete å holde det hjemme, eller når man ikke har ørten tanter som baker eller passer barn, eller masse tid til å kokkelere, så er det i grunnen en ok løsning det også. Det nødvendigvis ikke være hjemmelaget for å være bra, selv om jeg ser at det kan være mer sjarmerende å invitere gjestene hjem (dog ikke når det står halvtomme kofferter i hele stua :ler:).

Skrevet

Men i de tilfellene der antall eller plass tilsier at det kan bli trøblete å holde det hjemme, eller når man ikke har ørten tanter som baker eller passer barn, eller masse tid til å kokkelere, så er det i grunnen en ok løsning det også. Det nødvendigvis ikke være hjemmelaget for å være bra, selv om jeg ser at det kan være mer sjarmerende å invitere gjestene hjem (dog ikke når det står halvtomme kofferter i hele stua :ler:).

Å unngå stress og selvpining er smart, ikke juks.

Skrevet

Vi hadde det heller ikke hjemme, DET hadde jeg aldri orket!!!:P

Leide et lokale for helgen, inkludert utvasking, og heldigvis fikk vi god hjelp til å ta oppvask og rydding før vi dro hjem!;)

Skrevet

Juks, nei! Hadde ikke vi hatt liten familie og god plass, så hadde jeg gladelig outsourcet hele dåpen til den lokale kroa, og til nød tatt kaffe og kaker hjemme. Istedet så gjorde vi kort prosess med maten og bestilte ferdig koldtbord og marsipankake fra butikken her. Resten av kakene sto bestemødrene og oldemora for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...