Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig!

Hvorfor er det slik at om ungene skal få egen mat, så er det søppelmat?

fordi de fleste unger digger søppelmat

Anonymous poster hash: 9619c...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig!

Sikkert fordi pølse er noe ganske mange barn er glade i. Og jeg vil tippe at barna får sikkert velge "voksenmat" om de vil ha det istedenfor.

Anonymous poster hash: 63c3d...383

Skrevet

Enig!

Synes det er bra at ungene får spise den maten de liker best jeg, siden det er en festdag. Så kan man la moralen ligge den ene dagen, og spise sunt resten av året. :) (Nesten iallefall.)

Anonymous poster hash: cacbc...e6c

• Liker 1
Skrevet

Synes det er bra at ungene får spise den maten de liker best jeg, siden det er en festdag. Så kan man la moralen ligge den ene dagen, og spise sunt resten av året. :) (Nesten iallefall.)

Anonymous poster hash: cacbc...e6c

Alle mine foretrekker spekemat fremfor pølser.

• Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet

fordi de fleste unger digger søppelmat

De fleste unger digger også skikkelig mat.

Pølser er jo ikke festmat.

Det er heller ikke snakk om prinsipper med tanke på at det er usunt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller servert pølser enn grandiosa som en annen nevnte her. Men det blir ikke så mange barn i dåpen da ingen av mine søsken har barn og heller ikke min kjære sine søsken har barn, så første dåpen i familien på mange år :)

Anonymous poster hash: 21980...b69
Skrevet

Alle mine foretrekker spekemat fremfor pølser.

De hadde nok ikke blitt nektet spekemat. Om du tar en gruppe barn vil nok de aller fleste av de foretrekke pølser over spekemat, men dine er nok spesielle. :glare:

Skrevet

De hadde nok ikke blitt nektet spekemat. Om du tar en gruppe barn vil nok de aller fleste av de foretrekke pølser over spekemat, men dine er nok spesielle. :glare:

Det tror jeg ikke. Syns det er veldig vanlig blant unger å digge spekemat.

• Liker 1
Skrevet

Men denne diskusjonen handlet ikke om barn liker spekemat eller pølser best.......

Vi serverer koldtbord, gjør det enkelt og greit! Vet ikke hvordan det blir etter hvert, men nå krever vesla mye tid, så orker ikke noe som krever særlig innsats...

Skrevet

Jeg er vegetarianer, og har bestemt meg for at det skal alle gjestene også være denne dagen ;) Jeg kommer nok til å servere en gryterett med god salat som tilbehør.

Anonymous poster hash: b1d5c...4b2
  • Liker 3
Skrevet

Hvis jeg skulle lagd gryterett, f.eks finnbiffgryte. Når lage den? Mellom kirka og middagen el dagen før? Høres stress ut å lage rett før men da er den best selvsagt

Anonymous poster hash: 21980...b69

Skrevet

Gryter kan helt fint lages dagen før, og mange blir gjerne bedre av det også.

Anonymous poster hash: 4375e...871
Skrevet

Har ikke hatt barnedåp enda, men har planer om å lage arabisk mezzeh. Beste festmaten som finnes og noe som passer for alle. Ser det er flere som har hatt tapas også. Tror det er lurt å ha litt forskjellig å velge mellom som både barn og voksne liker. Jeg spiser stort sett det meste, men hadde jeg fått bacalao servert hadde jeg fått et problem tror jeg. Ikke noe fan av det gitt. Finnbiff derimot. Det hørtes skikkelig godt ut!

Skrevet

Biff stroganoff !

Skrevet

Tråden er ryddet Mette Forumansvarlig

Skrevet

Stakkars unger.

Ungene får så klart også lov til å forsyne seg av den andre maten ;-)

Skrevet

Hørtes herlig ut:)

Her var det 31 minus den dagen vi hadde dåp :fnise:

Ja, det var veldig populært!:)

Kan ikke si vi hadde det lile kaldt som dere, men det var 10-15 blå og føykevind, så halve dåpsfølget ble forsinket pga det gikk i 40 km/t på motorveien..:P

Skrevet

Vi hadde koldtbord, samt varme karbonader m/løk og kyllinglår.

Skrevet

Vi hadde hjemmelagd koldtbord, dvs spekemat med tilbehør, cabaret, karbonader, vårruller og muligens noe annet.

Har også servert lasagne, kyllingsuppe, taco og pulled pork i tilsvarende selskap (samme antall gjester og kun en av rettene hver gang).

Neste gang, som forhåpentligvis blir til sommeren, så frister det med spekemat og masse tilbehør. Kanskje fordi jeg nå som gravid har utrolig lyst på spekemat...

Anonymous poster hash: 52f7e...563
Skrevet

Vi vurderer å ha grilling med masse godt tilbehør til neste dåp, som trolig blir på høysommeren!:jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...