Gå til innhold

Forstoppelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ah. Klarte å få ut DEN monsterbæsjen nå nettopp. Følte at jeg dret ut en sofa. Tror jeg hadde forstoppelse... Nå er jeg så lettet og så glad! Jeg føler at en stor byrde har falt fra skuldrene mine. Nå kan jeg endelig kose meg og spise uten å tenke på det konstante presset i endetarmen. Woho!!

Er det noen midler å bruke for dette dersom dette skulle oppstå igjen? Har hørt om klyster, men hvordan fungerer det?

Anonymous poster hash: b7bcc...b23
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta duphalac jevnlig om dette er noe som skjer ofte :)

Anonymous poster hash: 2518f...b26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel viktig med et kosthold med mye fiber, og det er jo noe som er mulig å passe på i hverdagen.

Har også hørt at svisker og aprikoser skal hjelpe hvis man har forstoppelse. Og aktivitet skal hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg kjöpte en pakke med 4 slike klyster som hjelper mot akutt forstoppelse.

Det hjalp litt på, men hadde nok håpet på en bedre effekt. Uansett...greit å ha det miggende i tilfelle det skjer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svisker og banan er fine ting å spise. Hvis ikke kan du kjøpe laktulose eller laxoberaldråper (usikker på om disse kjøpes reseptfritt). Husk å drikk masse, særlig når du tar avføringsmiddel for at dette skal ha god effekt. Det gjelder selvfølgelig hele tiden, egentlig.

Så kan du kjøpe klyster, disse kan være litt knotete å sette inn hvis du ikke har gjort det før. Du kan også kjøpe microlax, disse er mindre og er beregnet når avføringen står nederst i endetarmen. De er små, og lette å sette inn og irriterer endetarmen slik at peristaltikken starter og endetarmen blir klar for å presse ut avføringen. Klyster er mer beregnet når avføringen sitter lengre opp i tarmen og må da en god del lengre inn.

Haha, må bare si at jeg er sykepleier så ikke alle her inne tror jeg er over gjennomsnittet opptatt av bæsj og forstoppelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microlax. Fås på apoteket. Det er små tuber med en slags gele som du fører opp i tarmen. Bli liggende i 5 min. for max effekt. Det beste er selvfølgelig å forebygge, men kjekt å ha når uhellet er ute.

Anonymous poster hash: 148f9...cd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...