Gå til innhold

Glemt pille...

Gjest Respect

Anbefalte innlegg

Gjest Respect

I går glemte jeg å ta p-pille, men gjorde det med en gang jeg oppdaget det i dag. Er det nå ikke sikkert å ha sex? Er hormonene i "normalt gjenge" igjen etter noen dager, slik at jeg kan ha sex, eller må jeg vente til etter neste mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pterodactylkake

har hørt noe om å vente 8 dager, men hvor lang tid tok det før du glemte den? Toppen er jo 36 timer... og det finnes jo heldigvis også kondomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Respect

Trionetta 21. Tror det ble mer enn 36 timer gitt.. Da er det altså lurest å vente til etter neste mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er mer enn 36 timer så bør du nok vente/bruke annen prev i en uke, eller noe, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Søstersen gjorde det der, og vi snakka med legen som sa at dersom du glemmer en pille så har det ingenting å si. Du måtte iallefall glemme to mente han. Men så hører man jo om de som glemmer en og blir gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pterodactylkake

ja, at du tar to den dagen du skal ta neste. Men det er 8 dager etter du har begynt å ta piller regelmessig (:P) igjen, at da kan du ha "ubeskyttet" sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bruke annen prevensjon i tillegg i to uker, ikke bare én, om man har glemt en (eller flere) tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...