Linn3c Skrevet 20. mai 2004 #1 Del Skrevet 20. mai 2004 Er det nokon som veit om ei side, eventuelt ei bok, der ein kan finna alle bunadene frå Vestlandet? (eventuelt Hordaland) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2004 #2 Del Skrevet 20. mai 2004 Husfliden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. mai 2004 #3 Del Skrevet 20. mai 2004 *lyst på en bunad til* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 20. mai 2004 #4 Del Skrevet 20. mai 2004 Husfliden Min bunad er ikkje der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltoppen Skrevet 20. mai 2004 #5 Del Skrevet 20. mai 2004 Ta kontakt med det lokale husflidlaget der hvor bunaden kommer fra. De vet som regel hvem som syr den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #6 Del Skrevet 20. mai 2004 Det finnes en stor bok som heter Norske Bunader og Samiske folkedrakter utgitt av Norsk Folkemuseum. Den omtaler alle bunader som er godkjente. ISBN: 8202138744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 20. mai 2004 #7 Del Skrevet 20. mai 2004 Ta kontakt med det lokale husflidlaget der hvor bunaden kommer fra. De vet som regel hvem som syr den. Eg HAR bunad altså, det er ikkje det. Og eg veit han er godkjend òg, difor vart eg litt skuffa sidan husfliden ikkje hadde han på sida si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 20. mai 2004 Eg HAR bunad altså, det er ikkje det. Og eg veit han er godkjend òg, difor vart eg litt skuffa sidan husfliden ikkje hadde han på sida si... Eg òg har bunad, og ein liknande versjon på min er på Husfliden sine sider. Men den bunaden eg ser etter er ikkje å oppdriva på deira sider... - Veldig skuffande.. Dei kunne no i det minste hatt alle godkjende bunader på sine sider... Men namnet på boka er notert! -Tack så mycket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. mai 2004 #9 Del Skrevet 21. mai 2004 Hvilken bunad har du da Pip...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. mai 2004 #10 Del Skrevet 21. mai 2004 Her er min, men den skal datteren min ha når hun står konfirmant om noen få år. Da må jeg ha meg en ny..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå