Gå til innhold

JA TIL EU . .

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ikke-egoist

Slike "argumenter" som trådstarteren her har, er det vi Ja-folk trenger mye av fra Nei-folkene. :ler:

Skal du ikke i samme slengen ta med deg argumentet om at EU er det bibelske "Dyret i Åpenbaringen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor mener du det?

Fordi EU suger Norge!

Ifølge SSB´s beregninger taper vi 9 milliarder kroner årlig på gass-avtalen med EU.

For ikke å snakke om kraftutvekslings-avtalen.

Hvorfor tror dere vi hadde strømkrise i 2003?

Norge har en annen nærings-struktur og motsatte interesser enn EU.Sklir vi inn der nå, overtar EU vårt enorme hav-område; 7 ganger større enn fastlands-Norge. Og alle nye olje og gass-funn i EU-havet forvaltes da av??? Hvem tror dere?

Sky EU som pesten! STEM NORGE UT AV EØS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er også mot norsk EU-medlemskap, men jeg synes argumentasjonen din og skrivestilen din er elending!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Dette valget har visst gått meg hus forbi. Når er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sklir vi inn der nå, overtar EU vårt enorme hav-område; 7 ganger større enn fastlands-Norge. Og alle nye olje og gass-funn i EU-havet forvaltes da av??? Hvem tror dere?

Hvor har du det fra??? Blir det egne regler for Norge i EU da siden alle andre EU-land med olje og gass fremdeles forvalter sine egne ressursser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette valget har visst gått meg hus forbi. Når er det?

Samme dagen som vi her i Norge stemmer over hvorvidt EU skal oppløses... :wink:

Denne gjesten tror jeg at jeg har sett her noen ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-egoist

Fordi EU suger Norge!

Ifølge SSB´s beregninger taper vi 9 milliarder kroner årlig på gass-avtalen med EU.

For ikke å snakke om kraftutvekslings-avtalen.

Hvorfor tror dere vi hadde strømkrise i 2003?

Norge har en annen nærings-struktur og motsatte interesser enn EU.Sklir vi inn der nå, overtar EU vårt enorme hav-område; 7 ganger større enn fastlands-Norge. Og alle nye olje og gass-funn i EU-havet forvaltes da av??? Hvem tror dere?

Du kjemper nok en håpløs kamp, hvis du tror det fortsatt er en sjanse for at vi blir stående utenfor EU. Kan det være fordi folk etterhvert skjønner at Nei-folkets argumenter ikke holder mål, og at folk tar avstand fra Nei-folket primitive holdninger til Norges posisjon i det nye Europa?

Jeg tror Nei-folket er best tjent med å holde munnen lukket, for hver gang de åpner kjeften, så produserer de Ja-folk i bøtter og spann. :ler:

Hva med å satse på fakta, slik at dere kan oppnå en viss troverdighet? Egoisme og vranglære tror jeg ikke lenger at storparten av det norske folk har særlig sans for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei du "ikke-egoist".

Jeg synes du burde holde munnen lukket selv, jeg..

Dersom du ikke kan komme med annet enn usakelig utskjelling, altså.

Diskuter gjerne saken EU-medlemskap, men hold deg da til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-egoist
Hei du "ikke-egoist".

Jeg synes du burde holde munnen lukket selv, jeg..

Dersom du ikke kan komme med annet enn usakelig utskjelling, altså.

Diskuter gjerne saken EU-medlemskap, men hold deg da til den.

En "debattør" som farer med useriøsitet. løgnpropaganda, og som oser av primitiv nasjonalisme og egoisme, bør ikke bemøtes med saklighet.

Jeg siterer: JA TIL EU ER ET SVIK MOT LAND OG FOLK!. Du har lagt debatt-nivået sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
En "debattør" som farer med useriøsitet. løgnpropaganda' date=' og som oser av primitiv nasjonalisme og egoisme, bør ikke bemøtes med saklighet..[/quote']

Nettopp! Altså bør du skjerpe deg om du skal få seriøse svar. Dette gjelder selvfølgelig også hovedinnlegger, men det unskylder ikke deg på noe vis!

Jeg?

Alt jeg har gjort var å poengtere mangelen på saklighet. Gidder ikke å forsøke å diskutere sak en gang med folk som kjører i vei på det viset du og hovedinnleggeren har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-egoist

Nettopp! Altså bør du skjerpe deg om du skal få seriøse svar. Dette gjelder selvfølgelig også hovedinnlegger, men det unskylder ikke deg på noe vis!

Jeg?

Alt jeg har gjort var å poengtere mangelen på saklighet. Gidder ikke å forsøke å diskutere sak en gang med folk som kjører i vei på det viset du og hovedinnleggeren har gjort!

Når du benytter "Gjest" som identifikasjon, med stor risiko for at du blandes sammen med andre med samme "navn", så må du regne med å bli plassert i samme bås som hovedinnlegger. Hadde du villet ta avstand fra denne, så hadde du valgt noe annet enn "Gjest".

Forøvrig har jeg ikke bedt om seriøse svar. Heller ikke kunnskapsrike svar. Fordi slike får man svært sjelden fra Nei-folk.

Et interessant poeng nå, er at det partiet som har sterkest vekst i Ja-stemmer, er SV. Da har det tydeligvis skjedd noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hadde du villet ta avstand fra denne, så hadde du valgt noe annet enn "Gjest"..

Trodde det var ganske opplagt at jeg ikke var hovedinnleggeren når jeg sier i fra om usakelighet.. :roll:

Forøvrig har jeg ikke bedt om seriøse svar. Heller ikke kunnskapsrike svar. Fordi slike får man svært sjelden fra Nei-folk..
Igjen.. :roll: Men en slik useriøs og lite kunnskapsrik innstilling får man neppe særlig gode svar.. :roll:

(jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke har tatt noen stilling i noen sak.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ikke-egoist

(jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke har tatt noen stilling i noen sak.. ;) )

Og jeg har fortsatt til gode å se at du tar avstand fra hovedinnleggerens "nivå". Det var visst meg det var noe gærnt med.

Ærlig talt, jeg kan gjerne ta en debatt på seriøst nivå, hvis det legges opp til det. Men da basert på fakta, kunnskap, framtidsvisjoner, og Norges posisjon i det nye Europa.

Men vissheten om at det nå uansett er et klart flertall for JA i det norske folk, gjør at jeg ikke er spesielt motivert. For meg er Nei-folket nå iferd med å bli interessant kun som et pussig fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og jeg har fortsatt til gode å se at du tar avstand fra hovedinnleggerens "nivå". Det var visst meg det var noe gærnt med..

Jeg skrev;

Altså bør du skjerpe deg om du skal få seriøse svar. Dette gjelder selvfølgelig også hovedinnlegger, men det unskylder ikke deg på noe vis!

Ærlig talt, jeg kan gjerne ta en debatt på seriøst nivå, hvis det legges opp til det. Men da basert på fakta, kunnskap, framtidsvisjoner, og Norges posisjon i det nye Europa..
Å kan du det nå... :ler:

Men vissheten om at det nå uansett er et klart flertall for JA i det norske folk, gjør at jeg ikke er spesielt motivert. For meg er Nei-folket nå iferd med å bli interessant kun som et pussig fenomen.
Du er klar over at dette du kaller et "klart flertall" bare er at det nå har bikket fra at litt over halvparten er i mot til at litt under halvparten er i mot. Det er fremdeles så godt som 50-50.. slik det "alltid" har vært..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-egoist
Du er klar over at dette du kaller et "klart flertall" bare er at det nå har bikket fra at litt over halvparten er i mot til at litt under halvparten er i mot. Det er fremdeles så godt som 50-50.. slik det "alltid" har vært..

Nei-folkets "troverdighet" fornekter seg ikke, ser jeg.

Denne linken http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle227401.ece kan du neppe bortforklare. Det er den ferskeste meningsmålingen.

Ønsketenkning er fullt lovlig, men ikke den fordreining av fakta som Nei-folk hele tiden hengir seg til.

Mulig jeg er naiv i forhold til den positive utviklingen man nå ser i form av en dempet norsk nasjonalisme/egoisme, men jeg tror på det norske folk, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei-folkets "troverdighet" fornekter seg ikke, ser jeg..
For det første så er jeg ikke mot EU..

For det andre vil jeg ikke finne på å kalle 51% et "overveldende flertall"

For det tredje får jeg avsmak av denne typen uttalelser;

Mulig jeg er naiv i forhold til den positive utviklingen man nå ser i form av en dempet norsk nasjonalisme/egoisme, men jeg tror på det norske folk, jeg.

Slikt oppgulp bare ødelegger for en hver sak.. Alt du klarer å gjøre er å latterliggjøre deg selv..

Kutt ut det der nå..

Hilsen EU-tviler.. (som begynner å tro at det første innlegget ble skrevet av vår kjære "ikkeegoist" selv.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...