LineV Skrevet 18. januar 2014 #21 Skrevet 18. januar 2014 Jobber selv i barnehage og synes dette høres helt feil ut..! Greit å sette på bøylen der og da, for å sette et standpunkt at han faktisk MÅ sitte fint med bordet, men da starter en på nytt neste dag UTEN bøyle.. ikke "straffe" barnet i en uke pga at han ikke klarte å sitte stille.. Kaller det ikke tvang, det gjør jeg ikke.. men synes dette er feil av barnehageansatte der og da. En annen ting jeg reagerer på er at det er tre voksne på 18 unger. Når det egentlig skal være 3 unger pr voksne.. mulig det er andre regler i andre kommuner, men det er uansvarlig synes jeg.. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 18. januar 2014 #22 Skrevet 18. januar 2014 Jobber selv i barnehage og synes dette høres helt feil ut..! Greit å sette på bøylen der og da, for å sette et standpunkt at han faktisk MÅ sitte fint med bordet, men da starter en på nytt neste dag UTEN bøyle.. ikke "straffe" barnet i en uke pga at han ikke klarte å sitte stille.. Kaller det ikke tvang, det gjør jeg ikke.. men synes dette er feil av barnehageansatte der og da. En annen ting jeg reagerer på er at det er tre voksne på 18 unger. Når det egentlig skal være 3 unger pr voksne.. mulig det er andre regler i andre kommuner, men det er uansvarlig synes jeg.. 3 voksne pr 18 barn over tre år er da helt vanlig, noen plasser er det 3 voksne pr 20 barn over 3 år også.
LineV Skrevet 18. januar 2014 #23 Skrevet 18. januar 2014 3 voksne pr 18 barn over tre år er da helt vanlig, noen plasser er det 3 voksne pr 20 barn over 3 år også. Ok Hos oss er d 4 voksne på 14 barn (litt i mot reglene), men i min kommune er det slik. Synes det er uansvarlig hvis det blir få voksne på mange barn..
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #24 Skrevet 18. januar 2014 Warum? Manglende kontrakt med virkelighetens verden. Stakkars lærere når den ungen begynner på skolen… Anonymous poster hash: 54f60...f6d
Missy1 Skrevet 18. januar 2014 #25 Skrevet 18. januar 2014 Er det ikke sånn at det skal være 1voksen pr 6 barn over 3år og 1voksen pr 3barn under 3år? Isåfall er jo 3 voksne på 18 barn helt normalt 1
Gjest Whitestripes Skrevet 18. januar 2014 #26 Skrevet 18. januar 2014 Ok Hos oss er d 4 voksne på 14 barn (litt i mot reglene), men i min kommune er det slik. Synes det er uansvarlig hvis det blir få voksne på mange barn.. Uansvarlig er det ikke med 3 voksne på 18-20 barn, men selvfølgelig kunne man ønske seg en voksen til. Det er jo de økonomiske rammene som avgjør personaltettheten i de ulike kommunene og barnehagene. Der jeg jobber nå er vi tre voksne på 14 barn over 3 år, og det er ren luksus.
Gjest Whitestripes Skrevet 18. januar 2014 #27 Skrevet 18. januar 2014 Er det ikke sånn at det skal være 1voksen pr 6 barn over 3år og 1voksen pr 3barn under 3år? Isåfall er jo 3 voksne på 18 barn helt normalt Som jeg skrev tidligere i tråden, er det ingen lover eller regler som styrer bemanning, kun en norm. Normen sier en pedagog pr 18 barn over 3 år eller pr 9 barn under 3 år, og for øvrig tilstrekkelig bemanning. Hva som er tilstrekkelig vil være en definisjonssak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå