AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #21 Skrevet 17. januar 2014 Det samme gjelder hvis en pasient flyttes fra min avdeling til en annen: Jeg er ferdig med å behandle denne, og har ikke lov å snoke i journalen etter overflyttingen. Taushetsplikten skal stå sterkt! Det ambulansepersonalet skal vite, er det som vedgår pasienten i det han rykker ut og henter inn pasienten til akuttmottaket, deretter har de ingenting med hvordan det går videre. Faktisk! Anonymous poster hash: 67fea...e18 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #22 Skrevet 17. januar 2014 Da har jeg fått vite det jeg lurer på. Tusen takk. Jeg trodde/håpet/ønsket vel ikke at ambulansepersonalet går rundt og "bryr" seg nevneverdig, eller har et sterkt personlig ønske om å følge opp alle pasientene osv. Jeg forstår selvfølgelig at man er "en i rekka" og alt det der. Jeg lurte bare på om de fikk vite hva som feilte pasienten når de henter noen som er uavklart. I mitt tilfelle for eksempel, så måtte jeg selv gå (med hjelp) til ambulansen med akutt hjerneblødning. Noe som ikke er anbefalt under de omstendighetene. I mitt tilfelle kunne jeg likegodt ha tatt noe dop eller hatt alt mulig annet type illebefinnende, siden dette ikke er så godt å vite før man er undersøkt. Jeg tenkte at hvis ambulansepersonalet på ett eller annet tidspunkt fikk vite hva diagnosen var på pasientene de hadde hentet, så ville de tenkt over dette. Og ikke minst hatt flere erfaringer å gå etter for de ulike hendelsene de er med på. Takk for alle svar. TS Anonymous poster hash: 97445...891
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #23 Skrevet 17. januar 2014 Da har jeg fått vite det jeg lurer på. Tusen takk.Jeg trodde/håpet/ønsket vel ikke at ambulansepersonalet går rundt og "bryr" seg nevneverdig, eller har et sterkt personlig ønske om å følge opp alle pasientene osv. Jeg forstår selvfølgelig at man er "en i rekka" og alt det der. Jeg lurte bare på om de fikk vite hva som feilte pasienten når de henter noen som er uavklart. I mitt tilfelle for eksempel, så måtte jeg selv gå (med hjelp) til ambulansen med akutt hjerneblødning. Noe som ikke er anbefalt under de omstendighetene. I mitt tilfelle kunne jeg likegodt ha tatt noe dop eller hatt alt mulig annet type illebefinnende, siden dette ikke er så godt å vite før man er undersøkt. Jeg tenkte at hvis ambulansepersonalet på ett eller annet tidspunkt fikk vite hva diagnosen var på pasientene de hadde hentet, så ville de tenkt over dette. Og ikke minst hatt flere erfaringer å gå etter for de ulike hendelsene de er med på.Takk for alle svar. TS Anonymous poster hash: 97445...891 Dette er en kjent problem/utfordring!http://www.ambulanse.no/forside/lovendring-skal-gi-læring-for-ambulansepersonellAnonymous poster hash: 348a7...d4d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #24 Skrevet 17. januar 2014 Dette er en kjent problem/utfordring!http://www.ambulanse.no/forside/lovendring-skal-gi-læring-for-ambulansepersonellAnonymous poster hash: 348a7...d4d Absolutt den mest nyttige informasjonen i denne tråden, i tillegg til at det egentlig absolutt gir svar til mitt spørsmål! Tusen takk! Og veldig interessant. TS Anonymous poster hash: 97445...891
mie23 Skrevet 20. januar 2014 #25 Skrevet 20. januar 2014 Det er bare på tv at ambulansesjåførene stikker innom for å sjekke hvordan det står til. nope, opplevd det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå