Gå til innhold

Single mennesker: Hvor mye handler dere mat for i uka?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller i måneden?

Jeg bruker ca 4000,- i måneden og synes det er litt mye...

Forslag til sparetips? :)

Anonymous poster hash: 41979...589
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vi bruker ca 6000-7000 i måneden, og vi er to. Har du prøvd å planlegge alle middager for en uke, og handle inn én gang i uken?

Anonymous poster hash: c5af2...79a
Skrevet

Aner ikke hvor mye vi bruker på mat, faktisk :rodme:

Vi pleier ihvertfall å handle inn stort om ganger, så vi ikke kjøper masse ting vi egentlig ikke trenger hver gang vi er på butikken. Og handle på Rema1000 istedenfor Meny, for eksempel. Og handle mye i innvandrerbutikker her i Oslo. Og dra på harrytur til Sverige innimellom. Pluss aldri kaste rester. Og lage store porsjoner og fryse ned.

Skrevet (endret)

Tror vi bruker ca 6000-7000 i måneden, og vi er to. Har du prøvd å planlegge alle middager for en uke, og handle inn én gang i uken?

Takk for info. TS ønsket å vite hva single mennesker bruker i mnd, ikke par.

Singel her, bruker i snitt ca 3500 - 4000 selv. Greit å ikke sløse, men akkurat når det kommer til mat så syntes jeg dette er en akseptabel sum. For meg har det mye med livskvalitet å gjøre, en god middag hver dag gjør uka bedre :)

Endret av codeman
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg bruker vel gjennomsnittlig 2000,- i måneden tror jeg..

Blir ofte litt ekstra hvis man spiser mye ute.. Så kanskje ikke gjøre det SÅ ofte :)

Mine sparetips er:

- Frys ned brød

- Lag store posjoner og frys ned middagsrester

- Husk hva du har i kjøleskapet! Det finnes en måte å bruke alt på

- Ikke lag absolutt det du har lyst på hele tiden, noen ganger må man spise opp det man har

- Vær litt kjip noen ganger. Du bor alene, så av og til går det bra med noe litt kjipere i hverdagen og koste på seg litt mer noen andre gangen.

- Storkjøp! (og frys ned eventuelt)

Endret av Utropstegn
Skrevet

Takk for tips :) :) Ser kan spare et par lapper i måneden hvis jeg tenker som dere :)

Anonymous poster hash: 41979...589
Skrevet

Nja, tror jeg bruker alt fra 1000-2000kr.

Når det var karbonadedeig og kjøttdeig på salg til 19.90 så kjøpte jeg mye og fryste ned. Har også vært heldig og funnet store partier biff på datosalg og fryst det også ned. Eneste jeg kjøper nå er vel ferskvare som melk, brød, noe pålegg.

Liker salg og hamstrer stort. Tror ikke jeg har brukt noe på mat de siste 10 dagene en gang, bare tint opp og kosa meg med.

Ja, som singel kan man spare ganske mye, og det hjelper med en stor fryser :)

Anonymous poster hash: cec8a...514
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Mellom 500 og 800. Er litt forsjell fra uke til uke.

Så mellom 2000 og 3200 i måneden

Endret av Corto Maltese
Skrevet

Takk for info. TS ønsket å vite hva single mennesker bruker i mnd, ikke par.

Singel her, bruker i snitt ca 3500 - 4000 selv. Greit å ikke sløse, men akkurat når det kommer til mat så syntes jeg dette er en akseptabel sum. For meg har det mye med livskvalitet å gjøre, en god middag hver dag gjør uka bedre :)

Ja, men man kan jo i grunn bare dele det beløpet på to da, eller var det fryktelig vanskelig? Dessuten tenkte jeg det var greit at jeg også kom med et lite tips, selv om jeg ikke er singel.

Skrevet

Brukte ca. 1500-2000 i måneden når jeg bodde alene :-)

Skrevet

På spar har de ihvertfall kyllingkjøttdeig til 10 kroner. Kjempe billig :)

Anonymous poster hash: 1df38...089
Skrevet

Er ikke sikker på hvor mye jeg bruker, men har et tips: Handle på tilbud! F. eks. denne uka har jeg kjøpt fiskegrateng på bunnpris for 10 kr. En pakke rekker til to dager, og jeg bruker poteter og gulrøtter ved siden av. Det blir middag til under 10 kr dagen, det! :)

Skrevet

Ja, men man kan jo i grunn bare dele det beløpet på to da, eller var det fryktelig vanskelig? Dessuten tenkte jeg det var greit at jeg også kom med et lite tips, selv om jeg ikke er singel.

Man lever helt anderledes når man er to og innkjøpene blir derav ikke sammenlignbare. Skal jeg liste opp eksempler? To mennesker liker sjeldent det samme osv. Å dele regninga i to blir et for enkelt resonnement. Dessuten ønsket TS spesifikt (jf emnetittel) å vite hva single personer bruker i mnd som referanse til eget bruk. Type: "Bruker jeg altfor mye? Eller er jeg innafor normalen" Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å forstå heller.

• Liker 6
Skrevet

Bruker 1600 i mnd. Men nå har jeg både frokost og lunch dekket av jobb da, så sparer mye pga det!

Anonymous poster hash: 8be29...c9e
Skrevet

Mellom 2000 og 3000 kr. Kunne sikkert spart inn litt, men som noen andre her skriver syns jeg det er viktig med god mat. Siden jeg ikke har bil så blir det vanskelig å handle bare en gang i uka.

Anonymous poster hash: b33cf...0ba
Skrevet

Man lever helt anderledes når man er to og innkjøpene blir derav ikke sammenlignbare. Skal jeg liste opp eksempler? To mennesker liker sjeldent det samme osv. Å dele regninga i to blir et for enkelt resonnement. Dessuten ønsket TS spesifikt (jf emnetittel) å vite hva single personer bruker i mnd som referanse til eget bruk. Type: "Bruker jeg altfor mye? Eller er jeg innafor normalen" Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å forstå heller.

Haha, nå måtte jeg le. Man skal da klare å kverulere på det meste :)

Skrevet

Det som er skummelt med det å fryse ned mat, er at man kan glemme at man har ditten og datten i fryseren, også ender man bare opp med å fylle på mer i fryseren. Til slutt kan det du kjøpte først, være utgått på dato, og da var plutselig vitsen borte.

Men så lenge du husker og vet at du har mat i fryseren, så ser jeg ikke noe galt i å ha en diger fryser du kan stappe mat i, så lenge du faktisk spiser den også :)

Skrevet

Da jeg hadde samboer hadde vi et helt annet kjøpemønster enn jeg har når jeg er singel og bor alene. Så det er ikke så enkelt som å dele på 2.

___

Jeg tror jeg bruker omtrent 2500kr - 3000kr i mnd. Jeg kjøper ikke på salg eller sånne ting. Kjøper det jeg har lyst på. Går som regel i kyllingfilet, masse grønnsaker, laks osv.

Anonymous poster hash: 2b353...1bd

• Liker 2
Skrevet

Bruker mellom 2000-2500 kr i måneden, dvs mellom 500-625 kr pr uke. Jeg fører ukesbudsjett blant annet for å slippe å handle unødvendige ting. Og bruker alltid handlelapp. Lager også ukesplaner for å gi full oversikt over alle middager (og det er enklere å forholde seg til synes jeg).

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Lille-pus
Skrevet

I snitt (utenom kattematen) ligger det på rundt 500-600 i uken når jeg ikke har besøk og vi lager mye snaddermat.

Jobber mye så jeg er i butikken en gang i uken, stort sett på lørdagen.

Har med liste (hvis ikke kommer jeg ut med alt jeg ikke skulle ha, og bare halvparten av det jeg virkeling trang).

Baker brød og knekkebrød selv, lager gjerne store posjoner og har klart i fryser'n. Da kan jeg ta klare meg med å varme opp på sene kvelder i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...