Gå til innhold

Barnebidrag, samboer osv.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror det her er en trolletråd, går ikke an selv for en mann å være så korka. :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det her er en trolletråd, går ikke an selv for en mann å være så korka. :fnise:

Tror nesten jeg også.

En som har det litt morro med å trekke opp "hønsa" :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ditt ansvar å forsørge ditt eget barn. Du får foreldreansvar hvis du ønsker det. Mor kan ikke motsette seg det med mindre du ikke er egnet som far. At mor har samboer har ingen betydning, noen påpeker at mor skatter av bidraget, det er feil. Det er fjernet for mange år siden. Det kan ha betydning om far har samboer, men da kun hvis far vipper på om han er i stand til å betale bidrag eller ikke.

Syns du skal gå igjennom dine utgifter og de hvorfor de er blitt så høye, få foreldreansvar og en skikkelig samværsavtale .

• Liker 2
Skrevet

Hei - dette er nå TS, men ikke som anonym.

Og selvsagt har jeg ikke blitt mann over natten, men jeg sverger at dette er en helt ekte historie.

En mann jeg kjenner driver meg vanvidd om dagen med akkurat de argumentene jeg skrev. Jeg har, om noe, underdrevet. Han er egentlig mye verre enn slik han fremstår bare med de få tingene jeg har nevnt.

Jeg skrev det for å se om dere reagerer som meg: og det roer meg å se at det gjør dere.

Jeg har også flere ganger bedt ham ta seg sammen, stå på krava og ikke minst; ta det ansvaret han har pøkt på seg. Det er helt latterlig hvilke andre utgifter han tillater seg, og derfor syns jeg det er premieidiotisk at han i det hele tatt trekker frem at mor har samboer som en slags grunn til at han ikke skal betale bidrag. Det føyer seg pent inn i en lang rekke av patetiske grunner til at han ikke skal betale. At det var moren som gjorde det slutt er også et argument. Han anser seg selv som et uskyldig offer oppi det hele.

Jeg ser på hele greia som en ansvarsfraskrivelse uten like, og som hans venn gjør jeg mitt for å få ham til å innse det ALLE andre ser, men det er faen meg klin umulig.

Han påstår at han ikke har foreldreansvar fordi "mor ikke vil". Det stemmer at han ikke var tilstede det første året (igjen; alt har vært genuint - dessverre), men det argumentet holder ikke i lengden. Når jeg finner frem paragrafer, uttalelser fra familivernkontoret, jurister og andre, så bare surmuler han, og påstår at systemet bare er imot ham på generelt grunnlag, også bytter han tema.

Gid det var en trolletråd, det er det altså dessverre ikke.

• Liker 1
Skrevet

Gid det var en trolletråd, det er det altså dessverre ikke.

Du får gi mannen en klar beskjed. Dog synes jeg ikke han bør få mer ansvar og rettigheter før han har vist for seg at han kan ta ansvar først.

• Liker 2
Skrevet

Du får gi mannen en klar beskjed. Dog synes jeg ikke han bør få mer ansvar og rettigheter før han har vist for seg at han kan ta ansvar først.

Nei, jeg hadde virkelig vært i tvil jeg også når han framstår som så lite reflektert...

• Liker 2
Skrevet

Han får sånne dramainnfall hvor han hardnakket hevder at han skal "bare slutte å betale" og på utpusten skal ha "skaffe seg foreldreretten" og innser ikke at de tingene han holder på med, utelukkende, kommer til å gjøre det vanskeligere for ham å oppnå noe som helst mer juridisk ansvar og / eller samvær.

Han har bl.a. "truet med" at han skal "fortelle de på familievernkontoret sannheten om eksen!" og faktisk tror at det vil bidra til at hun får mindre ansvar, og han mer. Denne "sannheten" er at hun gjorde det slutt med ham. At han er uskyldig, og hun er kynisk.

Og jeg tenker i mitt stille sinn at det kanskje er best for alle parter at han går og gjør det....for det kan jo ikke være helt ideelt for dattern i lengden å oppleve hans voldsomme ansvarsfraskrivelse og utbrudd.

Er det jævelig kynisk av meg å tenke det?

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Han får sånne dramainnfall hvor han hardnakket hevder at han skal "bare slutte å betale" og på utpusten skal ha "skaffe seg foreldreretten" og innser ikke at de tingene han holder på med, utelukkende, kommer til å gjøre det vanskeligere for ham å oppnå noe som helst mer juridisk ansvar og / eller samvær.

Han har bl.a. "truet med" at han skal "fortelle de på familievernkontoret sannheten om eksen!" og faktisk tror at det vil bidra til at hun får mindre ansvar, og han mer. Denne "sannheten" er at hun gjorde det slutt med ham. At han er uskyldig, og hun er kynisk.

Og jeg tenker i mitt stille sinn at det kanskje er best for alle parter at han går og gjør det....for det kan jo ikke være helt ideelt for dattern i lengden å oppleve hans voldsomme ansvarsfraskrivelse og utbrudd.

Nei det synes jeg må være lov.

Og så ble jeg egentlig litt lettet nå, for jeg prøver å la være å svare i sånne bitre tråder, men klarte ikke denne gangen. :ler:

Skrevet

Jeg har selv en slik kamerat som kom med sånt skit ei vending og satte ham på ettertrykkelig på plass, gav ham beskjed om at det bare var ham å betale de der stakkarslige 2500kr i mnd i bidrag og ellers oppføre seg skikkelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv en slik kamerat som kom med sånt skit ei vending og satte ham på ettertrykkelig på plass, gav ham beskjed om at det bare var ham å betale de der stakkarslige 2500kr i mnd i bidrag og ellers oppføre seg skikkelig.

Det funker jo om mottaker av budskapet har en hjernecelle eller mer. Samt minst en prikk med selvinnsikt.

Verre når det ikke er tilfelle.

Skrevet

Selvfølgelig skal du betale, det er barnet DITT ikke samboeren til moren! Hva med å kutte tilbake på andre utgifter? For betaler du ikke barnebidrag så kan du risikere å måtte tilbakebetale de pengene du har ungått å betale. Dermed så blir det ikke billiger for deg i det heletatt. Syns ikke at 2000 kr i mnd er mye i det heletatt. Tenk her betaler hun klær, mat, tak over hodet osv for barnet og det blir langt mer enn 2000kr i mnd.

Anonymous poster hash: 5028f...5fb
Skrevet

Det funker jo om mottaker av budskapet har en hjernecelle eller mer. Samt minst en prikk med selvinnsikt.

Verre når det ikke er tilfelle.

På slike så må man ta et lite psykologisk grep, spørre dem hva slags kre te kar dem e som ikke kan å forsørge ungene sine, at man faktisk trodde de var noe til kar. ;)

Skrevet

På slike så må man ta et lite psykologisk grep, spørre dem hva slags kre te kar dem e som ikke kan å forsørge ungene sine, at man faktisk trodde de var noe til kar. ;)

Any dick can make a baby, but it takes a man to be a father, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...