Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utdanningen jeg skal ta hadde 62,5 poeng i 2012 og 63,2 poeng i 2013, så det kan tydeligvis falle/øke ganske mye. Per i dag har jeg 60,4 poeng. når dette semesteret er ferdig vil jeg få 0,1 poeng for enkeltemner jeg tar, altså 61,4 poeng. Jeg skal også ta noen fag som jeg nettopp har hatt. Men, la oss si at jeg ikke skulle klare å forbedre fagene mine. Da får jeg likevel 0,2 alderspoeng neste år, og vil dermed automatisk ha 63,4 poeng. Det er lite sannsynlig at alle de 4 fagene jeg skal ta i tillegg til enkeltemene skal gå dårlig, så jeg regner med at jeg får over 63,4 poeng. Da må jeg vel nesten komme inn i Norge uansett..? Men det kan jo vær at det blir enda høyere :/

+- 2 poeng er helt normalt, går ut i fra at det er snakk om odontologi?

Anonymous poster hash: 547b3...e56

Videoannonse
Annonse
Gjest vaskosi
Skrevet (endret)

+- 2 poeng er helt normalt, går ut i fra at det er snakk om odontologi?

Hva mener du? Snittet her har jo økt nesten med én karakter fra 2012-2013. Nei, det er ikke odontologi. :)

Endret av vaskosi
Skrevet

Hva mener du? Snittet her har jo økt nesten med én karakter fra 2012-2013. Nei, det er ikke odontologi. :)

En karakter? Nei.

På et normalt allmenfaglig vitnemål vil snittet variere med rundt 0.6 poeng bare ved å gå opp en eneste karakter i ett eneste fag. Så forskjellen er ikke særlig stor.

Gjest vaskosi
Skrevet

En karakter? Nei.

På et normalt allmenfaglig vitnemål vil snittet variere med rundt 0.6 poeng bare ved å gå opp en eneste karakter i ett eneste fag. Så forskjellen er ikke særlig stor.

Åja, var det det du mente! Jeg trodde du snakket om opptakssnittet, det er det jeg snakker om. Men det der stemmer ikke utifra mine kalkulasjoner? Ellers så misforstår jeg helt og ser ikke hva du mener :) En karakter opp forandrer ikke snittet med 0,6 poeng, da kunne jeg jo bare ha forbedret tre fag og gått opp 1,8 karakter.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du TS skriver 0,2 poeng som alderspoeng og 0,1 poeng for enkeltemner, og så plusser på korrekte 2 poeng + 1 poeng til summen din, men det er vel bare skrivefeil...?

På mitt vitnemål vil det å gå fra 5 til 6 i ett fag tilsi en økning på 0,4 poeng. Altså fra feks. 64,1 til 64,5 poeng.

Anonymous poster hash: 9da27...71d
Gjest vaskosi
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du TS skriver 0,2 poeng som alderspoeng og 0,1 poeng for enkeltemner, og så plusser på korrekte 2 poeng + 1 poeng til summen din, men det er vel bare skrivefeil...?

På mitt vitnemål vil det å gå fra 5 til 6 i ett fag tilsi en økning på 0,4 poeng. Altså fra feks. 64,1 til 64,5 poeng.

Anonymous poster hash: 9da27...71d

Da har jeg sikkert skrevet feil :) Ser det ikke? Jeg får 0,4 realfag/språkpoeng + 0,6 alderspoeng + 0,1 på enkeltemner, ikke noe mer enn det. Da er det skrivefeil fra min side :)

Misforstod hva du mente! Er med på den! Har regnet ut at hvis jeg tar meg et friår så ender jeg mest sannsynlig på 65 poeng, kan få det opp til 66.. Da må jeg vel nesten komme inn? Kan ikke variere såå mye vel..

Gjest vaskosi
Skrevet

Flere som har råd/erfaringer? Trenger virkelig alt jeg kan få!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...