Gå til innhold

Vurderer å bli gravid på egen hånd.....hvordan gå frem? Vil det bli for krevende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå å bli gravid på egen hånd, altså ved hjelp av donorsæd/ Danmark.... Men jeg har 2 barn fra før av. Hadde ønsket megt tredjebarnet i 10 år, og så gikk eksen fra meg.

Jeg er 37 år nå. Og orker ikke å løpe etter mannfolk for å finne ut hvem som er ærlig med at han vil ha barn eller ikke..... Og mange vil vente med sånnt.

Men hvis jeg reiser til Danmark, så hadde det vel fordel å timet ferien min etter det.... med jobben. Og da burde jeg vel gått på pergo eller noe.... slik at jeg vet når jeg får eggløsning.... Det er timingen som blir et problem......

Itillegg bør jeg teste meg for alle sykdommer på forhånd hos vanlig fastlege forstår jeg....

Og hvordan vil folk reagere på denne løsningen.... Kanskje det blir for krevende å få et barn til.... som i motsetning til de 2 andre barna ikke har en far som er der for de. Hva mener dere? Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 2560b...3ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke være fornøyd med de to du allerede har? det kreves mye, ikke minst koster det masse penger. En bekjent brukte mer enn 70 000 kr, inkl. flybilletter, overnatting osv. Klaffet på forsøk nr 2 men hadde ingen fra før.

Anonymous poster hash: 9f525...af3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: ja er heldig som har to.... wops det var dyrt..... Tror det vil koste enormt med penger ja....

Derfor vurderer jeg heller å kose meg maks med de to jeg har istedet...men er utrolig babylysten... men kanskje finner jeg en mann som vil ha , billigere det da ;) 70 000 er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke denne donor løsningen i Danmark genrellt er en god løsning. Jeg har derimot forståelse for at damer som er single lenge, og begynner å trekke på alderen benytter seg av dette. For mange er barn meningen med livet, så disse kan jeg forstå.

Du derimot. Din situasjon forstår jeg ikke. Jeg forstår at du ønsker deg ett til barn, men i og med at du allerede har to barn så synes jeg det burde holde. Kos deg heller masse med disse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede to barn som ikke har det optimalt. Konsentrer deg om dem. Babytiden er uansett over får du rekker å si kake.

Anonymous poster hash: 82dac...63c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarter: Er enig i dette. Jeg har vært heldig å fått to barn. Og har ingenting å klage over, selv om jeg fikk de da jeg var henholdsvis 19, og 22 år. Nå er jeg 37 år. Skulle ønske jeg hadde fått ett eller to etter fyllte 22, men jeg fikk ikke viljen min. Men jeg er enig med dere... Å få et tredjebarn på denne måten er komplisert..... Selv om barna mine er 14 og 17 år, så vil de alltid være barna mine. Og det å begynne på nytt alene slik er nok ikke så enkelt.

Tror det vil bli for komplisert å prøve å få tredjebarnet med donor... selv om jeg er utrolig babylysten... Men den situasjonen til barna er ikke enkel i seg selv. Far har barn med en annen, og de føler seg midt i mellom. Tror det kan bli mer rart for de hvis jeg også får barn med en annen eller via donor.... Barna jeg har er det viktigste i min situasjon ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst TS, nå har du laget iallefall fem tråder om at du ønsker deg barn nr tre og at xn din har fått baby med en annen. Jeg tror kanskje du burde ha litt tid til å finne deg selv før du planlegger ymse metoder for å bli gravid igjen. For meg virker det nesten som en forskrudd "hevnaksjon" på xn din som forlot deg i prøvingen på nr 3. Har du vurdert å snakke med noen? Å være så opphengt kan umulig være sunt for deg eller for ungene dine.

Anonymous poster hash: 9c3f2...9e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...