Gå til innhold

Hvordan avslutter en player ett forhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

damn it, giiiiiiiiiirl!! har du blitt såra?

Anonymous poster hash: d7077...a04

Jeg? Hakke gjort noe jeg... :engel: Her går det bare i ærlig kommunikasjon og pen behandling, noe jeg forventer han også etterlever.

Men hvem vet hva folk er i stand til... Man leker tross alt med det dypeste i mennesker når man player dem, og det kan vel hende at begeret renner over. :nigo: Man skal ikke leke med ilden, som en klok person en gang sa.

Anonymous poster hash: 47c6e...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg? Hakke gjort noe jeg... :engel: Her går det bare i ærlig kommunikasjon og pen behandling, noe jeg forventer han også etterlever. Men hvem vet hva folk er i stand til... Man leker tross alt med det dypeste i mennesker når man player dem, og det kan vel hende at begeret renner over. :nigo: Man skal ikke leke med ilden, som en klok person en gang sa. Anonymous poster hash: 47c6e...948

Ikke sant ;) Har en venninne som er relativt outspoken og temperamentsfull. Favoritt-sitat: Du peller faen ikke meg på nesa! Hun har vel aldri noensinne blitt playet ☺️

Skrevet

Ett interessant spørsmål: Vil en player bli sjalu?

Nei, han vil ikke kjenne på en følelse av sjalusi. Det er knyttet til følelser. Men han kan sikkert kjenne at det irriterer ham hvis noen legger an på hans "erobring" likevel.

Anonymous poster hash: f39bf...9f4

Skrevet

Hva hvis forholdet begynner på en normal måte. At man er hodestups forelsket i de første måneder. Men så blir det bare krangel og dritt, og at det derfra kan utvikle seg til å bli ett "player"-forhold?

Det er ikke et playerforhold, men et forhold som har utviklet seg til et frem/ tilbake- forhold fordi de faktisk har følelser for hverandre, men ikke kan leve hverken med eller uten hverandre...

Da er det ikke bevisst spill, men faktisk følelsesmessig ambivalens det er snakk om.

Skrevet

Det er ikke et playerforhold, men et forhold som har utviklet seg til et frem/ tilbake- forhold fordi de faktisk har følelser for hverandre, men ikke kan leve hverken med eller uten hverandre...Da er det ikke bevisst spill, men faktisk følelsesmessig ambivalens det er snakk om. Anonymous poster hash: f39bf...9f4

TS her Dette kårer jeg til kvelden beste, mest rasjonelle svar

• Liker 1
Skrevet

Hvis et forhold går dårlig driver ikke normale mennesker på som playere. Man har sine moralske prinsipper uansett, som styrer ens handlinger. Helstøpte menn med sunn tilknytningsstil og sunt ego har ikke "player"-forhold.

Det er sant. Samtidig er det forskjell på en mann som er en player som har flere på en gang, og en mann som faktisk er forelsket- men også seriemonogam og med ustabile følelser.

• Liker 2
Skrevet

Takk :).

Skrevet

Playeren kan ha forhold, men kjenner man mennesker godt nok, les: har erfaring med sunne gode relasjoner og stabilitet vil det fort bli gjennomskuet. Jeg kaller slike mennesker uten sjel.

Anonymous poster hash: a4c2e...8c6

• Liker 1
Skrevet

Ikke sant ;) Har en venninne som er relativt outspoken og temperamentsfull. Favoritt-sitat: Du peller faen ikke meg på nesa! Hun har vel aldri noensinne blitt playet ☺️

Det har neppe noe å si. Men imaget hennes hadde nok blitt ødelagt om hun hadde fortalt at hun hadde blitt det, så det hadde hun nok holdt klokelig kjeft om til andre ;).

Skrevet

Det er sant. Samtidig er det forskjell på en mann som er en player som har flere på en gang, og en mann som faktisk er forelsket- men også seriemonogam og med ustabile følelser.

Ja men hva er egentlig forskjellen i praksis? Seriemonogame/ustabile leker også med andres følelser, de bare innbiller seg at de er bedre enn de verste for å opprettholde selvbildet sitt.

Man vil jo ha en voksen mann. De som forelsker seg i alle, går fra det ene forholdet rett inn i det andre, kanskje er grådige, da de vil at alle damene skal bli forelska i seg også... bryr seg ikke om andre enn den de er forelska i i øyeblikket... det er i beste fall noe de skjønner en dag og slutter, i verste fall psykiatri uten behandlingsmotivasjon og ødelagte følelsesliv rundt om, barn også.

Skrevet

Det har neppe noe å si. Men imaget hennes hadde nok blitt ødelagt om hun hadde fortalt at hun hadde blitt det, så det hadde hun nok holdt klokelig kjeft om til andre ;).

Den som ler sist ler best vet du, det er aldri for sent å vise at man ikke lar seg pelle på nesa. ;)

Skrevet

Playeren kan ha forhold, men kjenner man mennesker godt nok, les: har erfaring med sunne gode relasjoner og stabilitet vil det fort bli gjennomskuet. Jeg kaller slike mennesker uten sjel.

Anonymous poster hash: a4c2e...8c6

De lever ihvertfall på skremmende overfladiske plan noen av dem. Tror de er bestevenner med alle de møter, larger than life-oppførsel, og tilsvarende pompøse følelseserklæringer når de har et forhold. Man merker at det ikke stikker så dypt, egentlig. De er ofte mer forelska i følelsene.

De som bare bryr seg om den de er sammen med der og da, elsker egentlig ikke den andre. Det er vel selve kjennetegnet på at noen bare er store egoister.

Skrevet

Ok, men bli ikke overrasket hvis han har tilsvarende ambivalente forhold til flere samtidig.

Skrevet

Ja men hva er egentlig forskjellen i praksis? Seriemonogame/ustabile leker også med andres følelser, de bare innbiller seg at de er bedre enn de verste for å opprettholde selvbildet sitt.

Man vil jo ha en voksen mann. De som forelsker seg i alle, går fra det ene forholdet rett inn i det andre, kanskje er grådige, da de vil at alle damene skal bli forelska i seg også... bryr seg ikke om andre enn den de er forelska i i øyeblikket... det er i beste fall noe de skjønner en dag og slutter, i verste fall psykiatri uten behandlingsmotivasjon og ødelagte følelsesliv rundt om, barn også.

Det stor forskjell. Folk flest er seriemonogame i løpet av livet, om du forstår?

Også de som bare er det i et mer forrykende tempo. De leker ikke med andres følelser, men forelsker seg, og et frem og tilbake- forhold skyldes gjerne at to har følelser for hverandre men ikke klarer å finne en måte å leve verken med eller uten hverandre.

Skrevet

Nei, det er to helt ulike ting. Folk flest er seriemonogame gjennom livet, om du forstår? Men noen forelsker seg raskere enn andre, og er seriemonogame i et forrykende tempo hvor de går fra forhold til forhold. Dette pleier å bedre seg med økt modenhet.

En player blir ikke betatt eller forelsket, for ham er det bare et spill, og han bryr seg ikke om følelsene til den andre overhodet.

Skrevet

Den som ler sist ler best vet du, det er aldri for sent å vise at man ikke lar seg pelle på nesa. ;)

Haha, tro meg: Jeg er nok mest snill og varm- men har null problem med å si fra hardt når det trengs ;).

Hadde jeg dog møtt en jeg likte som jeg mistenkte for å være det, så måtte jeg nok ha vært svært sikker før jeg sa noe.

Skrevet

Nei, det er to helt ulike ting. Folk flest er seriemonogame gjennom livet, om du forstår? Men noen forelsker seg raskere enn andre, og er seriemonogame i et forrykende tempo hvor de går fra forhold til forhold. Dette pleier å bedre seg med økt modenhet.

En player blir ikke betatt eller forelsket, for ham er det bare et spill, og han bryr seg ikke om følelsene til den andre overhodet.

Det vanligste er å ta litt pause mellom forholdene, eller? Kjenner egentlig ikke så mange forrykende tempo-seriemonogame, men de som er det utmerker seg med at forholdene stadig er veldig ustabile og ambivalente. Da handler det ikke om at de ikke kan leve med eller uten hverandre, men at det er noe med personligheten til en eller begge som ikke er som det skal være, og det korrellerer gjerne sterkt med andre umodne tendenser som med rette kan tolkes til å leke med andres følelser. Sunne forhold er ikke sånn.

Skrevet

Er ikke enig her altså. Vil fremdeles definere det som player når noen har et umettelig behov for store følelser og beundring fra andre, men tror ikke alltid det er et bevisst spill, selv om de ikke slutter når de gjøres oppmerksom på det. Hvorvidt han bryr seg om den andres følelser kan henge sammen med dens andres funksjon for han i øyeblikket, altså kan det svinge veldig.

Skrevet

Må ærlig innrømme at de jeg kjenner som har gått fra forhold til forhold, overhodet ikke har vært alene. Dette har nå resultert i dårlig selvutvikling i godt, voksen alder. Og de samme gjentagende problem i alle forhold.

Men tilbake til playeren da

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for språkdebatt.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...