Gå til innhold

Shampo for hodebunnsproblemer


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Lizbet
Han sliter generelt med huden, men hudlegen han var hos gav bare resept på sterke saker, og ville ha masse penger. Ikke akkurat slik man får tiltro til legene av.

De har et produkt på apoteket med hvete tror jeg det er, fra Exomega. Krem altså. Den koster en 170 kroner tror jeg og de som har prøvd den i min omkrets har vært kjempefornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres nesten ut som om han har seboreisk eksem. Det antas at ca. 5% av befolkningen har denne eksemtypen, men de fleste vet det ikke selv.

Jeg er en av de "heldige" som har fått denne eksemen. Det begynte med det jeg trodde var flass eller tørr hodebunn. Ikke klødde det noe særlig. Så merket jeg at jeg fikk tørr hud i ansiktet også, spesielt rundt nesen og pannen, selv om huden under kunne være mer oljete. Fungoral, frisørshampoer o.l. hadde begrenset til ingen effekt. Da fikk jeg time hos hudlege, som raskt kunne fastslå at det var seboreisk eksem. Det er ikke alle behandlinger som funker på alle, og siden virkestoffene i Fungoral ikke fungerte fikk jeg beskjed om å kjøpe Selukos på apoteket. Den fungerer fint. Virkestoffet er selen.

Det finnes pr. i dag ingen kur for denne eksemen. Legene vet ikke helt hvorfor enkelte får denne eksemen, men de mener at vi som får eksemet får en allergisk reaksjon på en sopp som finnes naturlig i huden hos alle. Det er derfor ikke smittsomt. :wink:

Jeg anbefaler deg derfor å kjøpe Selukos. Den er reseptfri. Dernest tror jeg det hadde vært lurt om han hadde gått til en hudlege. Volvat har vel hudleger som kan ta han i mot ganske kjapt, i stedet for at han må vente på en offentlig lege.

Mer info om seboreisk eksem finnes her og her. Det kan kanskje være verdt å merke seg at selv om jeg har denne eksemen så klør jeg nesten aldri, selv om det i disse artiklene sies at eksemet klør. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg slet veldig med irritert rød hud+ flass+ sår i min kort-hår-platina periode. Jeg brukte et "vann" fra bio + jeg husker ikke om det var merket eller navnet.. og det hjalp med rensing av "skalpen" også .. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig plaget med tørr/flassete/kløende hodebunn før.

Prøvde bl.a. en wella for ekstra sensitiv hodebunn (wella sensitive??) fra frisøren. Var god til å begynne med, men problemet kom raskt tilbake.

Så fant jeg neutral sin shampoo på dagligvarebutikken (ca 35 kroner). Etter at jeg begynte med den har ikke jeg merket noe til problemene. Den er kjempegod. Anbefalt av norges astma og allergi forbund er den også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungoral, kjøpes på apoteket.

Selv frisøren min anbefalte den fremfor mange andre frisørmerker!§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Fungoral, kjøpes på apoteket.

Selv frisøren min anbefalte den fremfor mange andre frisørmerker!§

Hvis du hadde lest mitt første innlegg, så ser du at han allerede bruker Fungoral. Men det er mer en behandling enn en dagligshampo, som er det jeg er på jakt etter.

Selukos hadde ingen som helst virkning.

Det skal ikke være lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVis hverken Selukoa eller Fungoral virker så send han til hudlegen! Det er flere alternativ til behandling hvis han har seboreisk eksem. Det kan jo ikke være bare tørr hodebunn han har. :o Jeg ville fått fastslått hva det er som er galt en gang for alle, hvertfall. Det står jo på Fungoralpakken at hvis det ikke virker, gå til legen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Har hele livet vært plaget med irritert hodebunn. Er ikke sikker på hva det er, muligens seborreisk eksem. Den blir fet og klør, flasser og får små sår. Etter å ha lest denne tråden kjøpte jeg Derma-Calm shampo og balsam fra Kerastase i forrige uke, og jeg merker allerede stor forskjell! Det klør ikke lenger, er nesten ikke fet, flasser nesten ikke, og hår og hodebunn kjennes mye luftigere ut! Hodebunnen min begynner å kjennes normal ut for første gang på lang tid! :-)

Takk for tips! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hmm, plutselig hadde Fungoral virket, jeg tror muligens herren hadde vært litt sløv med bruken :roll: Men nå som madammen er hjemme igjen, blir det nøye oppfølgning. I tillegg skal jeg kjøpe Kerastase Dermo-Calm til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
I tillegg skal jeg kjøpe Kerastase Dermo-Calm til ham.

Må bare si at den har ikke samboeren min, eller jeg vært fornøyd med. Som han sa; "Det ble jo bare verre med den der!"

Så kjøpte jeg Vichy på apoteket, den med selen. Grønn og hvit flaske. Den har vi begge brukt. (Får "flass" innimellom jeg og. ARG!!) Den har fjernet ALL antydning til flass hos oss begge. Den lukter nydelig, gjør håret mitt mykt og blankt. Og nå som vi er kvitt flasset, så holder det å bruke shampoen en gang hver 14. dag.

Jippi!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hmm, Vichy er sikkert litt billigere også... La meg se, jeg må innom apoteket for ny påfyll av Vichys fantastiske bodylotion allikevel med det aller første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...