Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men da blir det jo enda mer forrykt, helt sjukt at dere mener det er rettferdig at pengene skal inn på konto, når mor trenger dem mens ungene vokser opp.

Hvis mor, eller den som har omsorgen, får støtte, så det ikke blir snakk om at de går for lut og kaldt vann, så spiller det vel egentlig ingen rolle om pengene kommer når ungen er 7 eller 18?

Eneste er at ungen får en startkapital når han er 18

Skrevet

Det tror jeg nok er sant, men at KG får direkte vekt tror jeg nok ikke. Hadde vi laget en kampanje her så kanskje, sånn alla facebook som du sier kanskje de hadde tatt en titt :) Meningene til folk gjennom sosiale medier har jo fått ekstremt mye vekt de siste årene, vi har jo feks fått veldig mye større forbruker makt. Sikkert på godt og vondt :)

Hehe, nei. Trur ikke de hadde kreditert "diskusjon.no" heller for en ny lov eller en ny regel. ^^

Skrevet

Hvis mor, eller den som har omsorgen, får støtte, så det ikke blir snakk om at de går for lut og kaldt vann, så spiller det vel egentlig ingen rolle om pengene kommer når ungen er 7 eller 18?

Eneste er at ungen får en startkapital når han er 18

Vel, men det er et poeng hvor hen støtten kommer fra, siden statlige overføringer til alenemødre er jo som er upopulært for tiden. Hvor upopulært blir det ikke hvis de skal økes bare pga menn mener det for godt for kvinner å motta barnebidrag pga de er redde for at pengene går til sko og vesker???

Skrevet

Jeg leste resten av innlegget og er ikke enig, for de små summene som kommer i bidrag er ikke nok til både å forsørge ungene og kjøpe sko og vesker for.

Er ikke de "små summene" fra bidrag nok, så har vi andre støtteordninger her i landet som hadde tatt over og hjulpet vedkommende. Hadde du lest det jeg skrev godt nok så står det der. Men det gadd du åpenbart ikke.

• Liker 1
Skrevet

Vel, men det er et poeng hvor hen støtten kommer fra, siden statlige overføringer til alenemødre er jo som er upopulært for tiden. Hvor upopulært blir det ikke hvis de skal økes bare pga menn mener det for godt for kvinner å motta barnebidrag pga de er redde for at pengene går til sko og vesker???

Les det jeg skrev istad. Jeg tar for meg dette, men du ser ut til å hoppe glatt over det ettersom du kun ønsker å gjenta deg selv og ignorere det som går imot det.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke de "små summene" fra bidrag nok, så har vi andre støtteordninger her i landet som hadde tatt over og hjulpet vedkommende. Hadde du lest det jeg skrev godt nok så står det der. Men det gadd du åpenbart ikke.

Men hvorfor skal skattebetalerne ta regningen til menn som sluntrer unna med kondombruk?

Skrevet

Støtten må jo komme fra staten. Årsaken er vel at da er de sikre på at pengene faktisk kommer barnet til nytte, og ikke blir brukt på Y sine egne gleder.

Det kan hende det ikke er populært, men for de som mener at det ville vært en god løsning, så vil de nok heller se at felleskapet betaler for det og pengene fra X settes inn på en konto.

Skrevet

Støtten må jo komme fra staten. Årsaken er vel at da er de sikre på at pengene faktisk kommer barnet til nytte, og ikke blir brukt på Y sine egne gleder.

Det kan hende det ikke er populært, men for de som mener at det ville vært en god løsning, så vil de nok heller se at felleskapet betaler for det og pengene fra X settes inn på en konto.

Men er det greit at mor bruker skattebetalernes penger på sko/vesker da??? For å leike djevelens advokat så vil jeg si at det er likere at hun bruker av fars penger til det, enn skattebetalernes, og hvorfor går dere rundt og mistenker mødre for å bruke masse penger på det i første omgang`???

Har dere tall på det??

Skrevet

Men er det greit at mor bruker skattebetalernes penger på sko/vesker da??? For å leike djevelens advokat så vil jeg si at det er likere at hun bruker av fars penger til det, enn skattebetalernes, og hvorfor går dere rundt og mistenker mødre for å bruke masse penger på det i første omgang`???

Har dere tall på det??

Mistenker ikke mødre for noe som helst, men jeg kan forstå tankegangen: Når X kun yter barnebidrag har han/hun ikke noe krav på å få vite hva pengene faktisk brukes til. Om de faktisk går til barnet, eller om de blir brukt på andre ting.

Nei, jeg syns vel ikke det er greit at fellesskapets penger brukes på sko og vesker, men hvis Y ikke har egen inntekt, så er det det som blir realiteten. Det er jo det samme med alle slags støtteordninger egentlig: de brukes jo ikke kun til matutgifter og boutgifter, noe går jo også for egen nytte og glede, og det godtar vi jo?

Skrevet

Ryddet vekk avsporende debatt.

pinar, mod.

Skrevet

Så din logikk er altså at med ordningen jeg nevnte blir det urettferdig for de barna som vokste opp med to foreldre? Fordelen er altså å kun ha én mor eller far?

Da vet vi at dersom et barn får 400 000 kroner, er det bedre enn å ha to foreldre. Greit å vite at en far/mor er verdt det beløpet i dine øyne.

Ikke bedre men de er sikra for voksenlivet og det ville de være uavhengig av økonomien til foreldra

Skrevet

Har dere tall på det??

Det er egentlig litt tåpelig å diskutere dette. Man må tenke slik at barnebidraget blir lagt til i moren sin månedlige økonomi. Det er godt mulig at moren brukte 5000 av sine egne tjente penger på barnet, og når barnebidraget kom så ville hun ha sko og vesker til seg selv. Siden hun allerede har brukt sine egne penger på barnet, og det har fått det det trenger, er det jo ikke noe galt at hun bruker bidraget på det hun vil.

Det er en litt sær tankegang. Som om mødre liksom skal prøve å bruke så lite som mulig på barnet, slik at de får mer penger til seg selv. Tviler på at mange mødre tenker slik.

Jeg som skattebetaler vil mye heller at mine skattepenger går til en alenemor, enn at det går til å ha masse flyktninger i landet. Håper ikke det høres veldig rasistisk ut, men vil nok tro de fleste tenker slik. Fiks noen kutt i støtte til diverse land og kutt litt på innvandring greier, så har vi nok en del å rutte til alenemødre eller fedre.

Skrevet (endret)

Så lenge mannen sprutet sin sæd opp i kvinnens elskovsrede, så mener jeg det også er hans problem og han skal betale barnebidrag i all evighet! Disse utbetalingene burde vært mye høyere. Det er ikke oss kvinners feil at vi blir gravide! :frustrert:

Endret av Cowboy Lotte
Skrevet

Så lenge mannen sprutet sin sæd opp i kvinnens elskovsrede, så mener jeg det også er hans problem og han skal betale barnebidrag i all evighet! Disse utbetalingene burde vært mye høyere. Det er ikke oss kvinners feil at vi blir gravide! :frustrert:

Helt enig.. damene ligger jo liksom bare der og tar i mot ikke sant. Vi kan jo ikke forvente at de skal ta noe ansvar utover akkurat det..

(Jeg skjønner jo at kommentaren din er sarkastisk ment, men det er jo akkurat slik enkelte i tråden forsvarer dagens regelverk).

Anonymous poster hash: 344d9...863

• Liker 4
Skrevet

Ok, så vi skattebetalere skal betale for menns motvilje for kondom.

Du er klar over at en del kvinner også saboterer kondomer ikke sant?

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Er det så vanlig praksis det da?

Skrevet

Er det så vanlig praksis det da?

Ja

• Liker 2
Skrevet

Hvor ofte skjer det når mennene ikke bruker dem i utgangspunktet?

Skrevet

Man må jo være to stykker for å ha sex. Om mannen ikke bruker kondom, så betyr jo det logisk nok at kvinnen også heller ikke bruker kondom i de tilfellene.

Det er ikke vanlig å gå rundt og tenkte det styggeste om alle mennesker. Og møter man noen på byen, der hun ikke nevner prevensjon, så er nok de fleste naive nok til å forvente at hun går på p-piller e.l. da et fåtall forventer at noen i sine fulle fem faktisk ønsker å bli gravid med vilt fremmede mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Hvor ofte skjer det når mennene ikke bruker dem i utgangspunktet?

Hvordan kan du generalisere på den måten, har du noe hold i det utsagnet ditt?

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...