Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #501 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Man blir jo ikke lurt til å ha sex, men om den ene parten hardnakket hevder at hun går på prevensjonsmidler, men ikke gjør det for å kunne bli gravid med X, så er jo det å lure den andre parten. Ekstra ille om man har et forhold hvor man i utgangspunktet skal kunne stoler på hverandre. Så kan du sikkert si at vi aldri kan stole på hverandre, men det syns jeg man bør kunne gjøre. Misbruker den andre parten den tillitten man gir, så syns jeg det må være greit å kunne fraskrive seg ansvaret for resultatet. Vel, tillitsbrudd i forhold er ikke en god ting, men hvis det bare er en tilfeldig seksuell forbindelse så er man jo bare idiot hvis man ikke trekker på kondomet uansett om den damen bruker prevensjon eller ikke, man vet jo ikke hvem hun ellers har sex med, det er ganske grei forholdsregel i disse tider hvor det å date flere samtidig er vanlig. Ellers da så er heller ikke menn for gode til å fare med løgn, et par kan ha blitt enig om å få barn sammen og når det er over kan han begynne å lyve på henne tillitsbrudd for å slippe å betale barnebidrag. Endret 27. oktober 2014 av Gjest
Timza Skrevet 27. oktober 2014 #502 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg er egentlig litt for forslaget så fremt det innebærer at mor ikke lenger har forsørgeransvar i det hele tatt etter at barner har fyllt 18 år, bare far har, så hvis pengene av ene eller annen grunn forsvinner skal barnet gå til far og spørre om penger. Hvordan skal du få dette til å gå opp? Barnefaren har da allerede bidratt gjennom 18 år til et eventuelt barn han ikke har hatt lyst på. Ingen "barn" over 18 år skal ha rett til å få penger av verken sin mor eller sin far, da er det på tide at de skal klare seg selv. Noe ungen burde ha et godt utgangspunkt til å klare med 400,000 + kroner til disposisjon rundt valg av utdannelse. For de fleste er dette nok til en bachelor, samt penger til boplass. Tror nok ikke diskusjonsforum er stedet de ser Det kan nok være likså greit, hehe Jeg er enig med deg i dette med løyn. Da syns jeg det godt kan være mulighet for juridisk abort, og dette til tross for at det kan føre til en medisinsk abort. Det høres veldig hardt ut, men jeg kan ikke se at man skal ha rett til stønad om man har lurt noen for å få det. Forutsatt at det kan bevises så klart. I de andre tilfellene ligger det ikke en løyn til grunn, og Y har ikke gått inn for å lure X på noen måte, og da forsvinner behovet for en juridisk abort for min del. Hehe, tja. Hvem vet? Kanskje det er noen frustrerte mødre i regjeringen som suser rundt på KG for tips rundt hvordan å suge sin mann osv? Jenta har jo muligheten for å gi bort ungen også da, så hun står jo fremdeles med rettigheter selv om hun er blitt tatt med fingrene i brødboksen. Men ja, blir hun tatt for noe slikt, så er det da bare rett og rimelig at hun må stå for konsekvensene sine. 1
Timza Skrevet 27. oktober 2014 #503 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Ellers da så er heller ikke menn for gode til å fare med løgn, et par kan ha blitt enig om å få barn sammen og når det er over kan han begynne å lyve på henne tillitsbrudd for å slippe å betale barnebidrag. Hvordan skal en løgn gå igjennom rettsvesenet på dette punktet? Jeg har ingenting imot at far blir straffet ekstra hvis han tar jenta opp til rettssak der han farer med åpenbar løgn, da det uansett blir umulig om man tar diskusjonen tidligere i betraktning. Endret 27. oktober 2014 av Timza 1
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2014 #504 Skrevet 27. oktober 2014 Vel, tillitsbrudd i forhold er ikke en god ting, men hvis det bare er en tilfeldig seksuell forbindelse så er man jo bare idiot hvis man ikke trekker på kondomet uansett om den damen bruker prevensjon eller ikke, man vet jo ikke hvem hun ellers har sex med, det er ganske grei forholdsregel i disse tider hvor det å date flere samtidig er vanlig. Ellers da så er heller ikke menn for gode til å fare med løgn, et par kan ha blitt enig om å få barn sammen og når det er over kan han begynne å lyve på henne tillitsbrudd for å slippe å betale barnebidrag. Det siste der har vi funnet en veldig god løsning på, gjennom omfattende registering, så det har vi løst Ellers er jeg enig med deg i at man ikke kan stole på noen første kvelden, så det må være snakk om at det faktisk er grunn til å stole på personen.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #505 Skrevet 27. oktober 2014 Vel, tillitsbrudd i forhold er ikke en god ting, men hvis det bare er en tilfeldig seksuell forbindelse så er man jo bare idiot hvis man ikke trekker på kondomet uansett om den damen bruker prevensjon eller ikke, man vet jo ikke hvem hun ellers har sex med, det er ganske grei forholdsregel i disse tider hvor det å date flere samtidig er vanlig. Ellers da så er heller ikke menn for gode til å fare med løgn, et par kan ha blitt enig om å få barn sammen og når det er over kan han begynne å lyve på henne tillitsbrudd for å slippe å betale barnebidrag. Kan man ikke like gjerne si at kvinnen som velger å bære frem et barn etter et tilfeldig ONS er en idiot og la det være med det? Du skyver alt ansvaret over på mannen. Anonymous poster hash: 344d9...863 1
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #506 Skrevet 27. oktober 2014 Hvordan skal du få dette til å gå opp? Barnefaren har da allerede bidratt gjennom 18 år til et eventuelt barn han ikke har hatt lyst på. Ingen "barn" over 18 år skal ha rett til å få penger av verken sin mor eller sin far, da er det på tide at de skal klare seg selv. Noe ungen burde ha et godt utgangspunkt til å klare med 400,000 + kroner til disposisjon rundt valg av utdannelse. For de fleste er dette nok til en bachelor, samt penger til boplass. Like enkelt å få det til å gå opp som at mor er den eneste som bidrar økonomisk i dagliglivet mens barna vokser opp, for jeg regner med hun ikke skal få mulighet til å spørre ham om ekstra utover den 500-lappen dere mener han skal sette inn på konto. Har mor lite penger så er det jo sjukt at bidragspengene skal stå på sperret konto når hun trenger dem til å gi barna et godt liv mens de er små.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #507 Skrevet 27. oktober 2014 Kan man ikke like gjerne si at kvinnen som velger å bære frem et barn etter et tilfeldig ONS er en idiot og la det være med det? Du skyver alt ansvaret over på mannen. Anonymous poster hash: 344d9...863 Hvordan da når det er kvinnene som går gravide?
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2014 #508 Skrevet 27. oktober 2014 Hehe, tja. Hvem vet? Kanskje det er noen frustrerte mødre i regjeringen som suser rundt på KG for tips rundt hvordan å suge sin mann osv? Det hadde vært litt artig å lest høringsforslag hvor det blir referert til KG For alt vi vet har det allerede skjedd, bare fordekt som "meningsoppfatninger på internett" eller noe sånt, hehe Nå sporer jeg litt av, sorry
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #509 Skrevet 27. oktober 2014 Hvordan da når det er kvinnene som går gravide? Ingen som tvinger dem til å bli gravide. For en kvinne så er det et valg å bli gravid. Anonymous poster hash: 344d9...863 3
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #510 Skrevet 27. oktober 2014 Ingen som tvinger dem til å bli gravide. For en kvinne så er det et valg å bli gravid. Anonymous poster hash: 344d9...863 Det er heller ingen som tvinger menn til å pule uten kondom, så de velger selv å legge sitt liv og sin lommebok i en kvinnes hender.
Timza Skrevet 27. oktober 2014 #511 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Like enkelt å få det til å gå opp som at mor er den eneste som bidrar økonomisk i dagliglivet mens barna vokser opp, for jeg regner med hun ikke skal få mulighet til å spørre ham om ekstra utover den 500-lappen dere mener han skal sette inn på konto. Har mor lite penger så er det jo sjukt at bidragspengene skal stå på sperret konto når hun trenger dem til å gi barna et godt liv mens de er små. 500 lappen? Hvor har du det tallet fra? Da har du isåfall missforstått. Jeg tok opp denne undersøkelsen tidligere, og det er der tallet 2250kr er tatt opp. Altså hvis barnet koster 4500 kr måneden, så skal far stå for halvparten som da blir satt på konto. Klarer hun ikke leve på pengene hun har, så får hun vell søke om de pengene fra en annen plass av folk som kan avgjøre om hun virkelig trenger hjelp eller ikke. Problemstillingen har jo ofte vært hvor mye av pengene alenemødre får som de egentlig bruker på seg selv, og med denne ordningen vil alle pengene som er ment for barnet, gå nettopp til barnet, og ikke til nye sko eller vesker til barnemora. Om staten må ut med noe ekstra på kortsikt, så trur jeg pengene vil komme inn igjen på langsikt med gode renter fra barn som har fått et skikkelig dytt inn i arbeidslivet. Jeg trur også at jenter som idag er usikker på sin fremtid og velger barn tidlig i livet, ville gått for utdanningen og resten av pengene om en slik ordning hadde eksistert, og vi har løst problemstillingen rundt økende unge alenemødre også. Endret 27. oktober 2014 av Timza
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #512 Skrevet 27. oktober 2014 500 lappen? Hvor har du det tallet fra? Da har du isåfall missforstått. Jeg tok opp denne undersøkelsen tidligere, og det er der tallet 2250kr er tatt opp. Altså hvis barnet koster 4500 kr måneden, så skal far stå for halvparten som da blir satt på konto. Klarer hun ikke leve på pengene hun har, så får hun vell søke om de pengene fra en annen plass av folk som kan avgjøre om hun virkelig trenger hjelp eller ikke. Problemstillingen har jo ofte vært hvor mye av pengene alenemødre får som de egentlig bruker på seg selv, og med denne ordningen vil alle pengene som er ment for barnet, gå nettopp til barnet, og ikke til nye sko eller vesker til barnemora. Men da blir det jo enda mer forrykt, helt sjukt at dere mener det er rettferdig at pengene skal inn på konto, når mor trenger dem mens ungene vokser opp. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #513 Skrevet 27. oktober 2014 Det er heller ingen som tvinger menn til å pule uten kondom, så de velger selv å legge sitt liv og sin lommebok i en kvinnes hender. Ingen som tvinger en kvinne til å ha sex med en mann uten kondom heller. Det er ingen som tvinger kvinner til å pule menn uten kondom, så de velger selv å basere sitt liv (og sitt barns liv) på en enkel inntekt. Anonymous poster hash: 344d9...863 1
Timza Skrevet 27. oktober 2014 #514 Skrevet 27. oktober 2014 Det hadde vært litt artig å lest høringsforslag hvor det blir referert til KG For alt vi vet har det allerede skjedd, bare fordekt som "meningsoppfatninger på internett" eller noe sånt, hehe Nå sporer jeg litt av, sorry Det er nok ganske stor sannsynlighet for at internett er med på å forme lover og regler. Det ville vært merkelig om så ikke var tilfellet, og Facebook er jo ofte tatt med inn i slike saker der man har en mengde folk som protesterer mot et eller annet, og forslag og forbedringer blir satt i kraft.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #515 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Ingen som tvinger en kvinne til å ha sex med en mann uten kondom heller. Det er ingen som tvinger kvinner til å pule menn uten kondom, så de velger selv å basere sitt liv (og sitt barns liv) på en enkel inntekt. Anonymous poster hash: 344d9...863 Godt poeng, men det forklarer ikke hvorfor menn brøler ut om "lurt til farskap" når de ikke trekker kondomet på. Og enkel inntekt.. De fleste alenemødre jobber. Endret 27. oktober 2014 av Gjest
Timza Skrevet 27. oktober 2014 #516 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Men da blir det jo enda mer forrykt, helt sjukt at dere mener det er rettferdig at pengene skal inn på konto, når mor trenger dem mens ungene vokser opp. Les resten av innlegget, jeg la til mer til slutten der som jeg syns du skal ta for deg og argumentere for eller imot ettersom det berører det du skriver her. Dessuten står svaret på det du spør om i det jeg har skrevet. Jeg gidder ikke gjenta meg. Endret 27. oktober 2014 av Timza 1
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #517 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Les resten av innlegget, jeg la til mer til slutten der som jeg syns du skal ta for deg og argumentere for eller imot ettersom det berører det du skriver her. Jeg leste resten av innlegget og er ikke enig, for de små summene som kommer i bidrag er ikke nok til både å forsørge ungene og kjøpe sko og vesker for. Endret 27. oktober 2014 av Gjest
Timza Skrevet 27. oktober 2014 #518 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg leste resten av innlegget og er ikke enig, for de små summene som kommer i bidrag er ikke nok til både å forsørge ungene og kjøpe sko og vesker for. Les det igjen. Svaret du leter etter er der inne. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #519 Skrevet 27. oktober 2014 Les det igjen. Svaret du leter etter er der inne. Nei.
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2014 #520 Skrevet 27. oktober 2014 Det er nok ganske stor sannsynlighet for at internett er med på å forme lover og regler. Det ville vært merkelig om så ikke var tilfellet, og Facebook er jo ofte tatt med inn i slike saker der man har en mengde folk som protesterer mot et eller annet, og forslag og forbedringer blir satt i kraft. Det tror jeg nok er sant, men at KG får direkte vekt tror jeg nok ikke. Hadde vi laget en kampanje her så kanskje, sånn alla facebook som du sier kanskje de hadde tatt en titt Meningene til folk gjennom sosiale medier har jo fått ekstremt mye vekt de siste årene, vi har jo feks fått veldig mye større forbruker makt. Sikkert på godt og vondt
Anbefalte innlegg