Holly Hobbie Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 Jeg vil ikke ha mensen under bryllupet eller rett foer og etterpaa, saa jeg har faatt p-piller av merket microgynon. Noen som har proevd disse foer? Har gaatt pa Trinordiol foer og ikke hatt noen problemer... Dere som tar p-piller - merket dere forandringer i humoeret eller annet rett etter at dere begynte?
Gjest Virvel Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Jeg har bare gode erfaringer med Microgynon, ikke så mye som en eneste liten bivirkning, men det sier jo ingen ting om hvordan du kommer til å reagere på dem.
Loolaa Skrevet 19. mai 2004 #3 Skrevet 19. mai 2004 Jeg har også gode erfaringer med Microgynon, som jeg byttet til fra Trionetta. Men hvis du skal utsette mensen med dem: max antall dager er 11. Da får du blødninger uansett om du fortsetter å ta piller eller ikke.
jordbær Skrevet 19. mai 2004 #4 Skrevet 19. mai 2004 Jeg har ikke gode erfaringer. "Dette er p-piller vi sluttet å bruke som p-piller for 20-år siden. De er så fulle av hormoner at vi bruker dem nesten bare til angrepiller" Sitat legen min. Selv fikk jeg masse strekkmerker på magen min, etter en uke på dem. (ingen vektøkning) Men.. Bivirkninger er individuelt..
Loolaa Skrevet 19. mai 2004 #5 Skrevet 19. mai 2004 "Dette er p-piller vi sluttet å bruke som p-piller for 20-år siden. De er så fulle av hormoner at vi bruker dem nesten bare til angrepiller" Sitat legen min. Så rart! Jeg fikk dem nettopp fordi de skulle inneholde mindre hormoner enn andre p-piller!
tuji Skrevet 19. mai 2004 #6 Skrevet 19. mai 2004 Jeg gikk opp 10 kg på seks mnd. etter at jeg begynte å bruke dem, og de hadde også en utrolig negativ virkning på sexlysten.
83` Skrevet 19. mai 2004 #7 Skrevet 19. mai 2004 De var det første p-pillene jeg prøvde... Og jeg måtte bytte, sp det sier vel seg selv hvilkne erfaringer jeg har hatt med de. Jeg fikk: veldig store bryster og kvalme mange dager i måneden, men sexlyssten økte, så det var det ikke noe å si på! Men det er liten vits i å høre hvordan andre har reagert på disse pillene. du må nesten bare prøve dem ut selv. Viss alle hadde reagert likt på p-pille merkene, hadde det nok vert mange merker som hadde blitt tatt ut av produksjon for lenge siden!
Holly Hobbie Skrevet 19. mai 2004 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2004 Tusen takk for svar. Jeg er bare litt redd for aa eksperimentere restt foer bryllupet...Men legen sa at han alltid skrev ut Micrgynon naa for tiden, det var den med faerrest bivirkninger og som de fleste taalte. Saa jeg proever og ser hvordan det gaar...
Gjest Virvel Skrevet 19. mai 2004 #9 Skrevet 19. mai 2004 Men hvis du skal utsette mensen med dem: max antall dager er 11. Da får du blødninger uansett om du fortsetter å ta piller eller ikke. Så du mener at dersom jeg går rett på neste pillebrett, får jeg mensen etter 11 dager? Høres veldig rart ut, det har iallfall aldri skjedd meg. Jeg har tatt to pillebrett etter hverandre uten pause flere ganger, og har aldri fått noen slik blødning...
tuji Skrevet 19. mai 2004 #10 Skrevet 19. mai 2004 Nei, man vil ikke begynne å blø, men man skal ikke utsette mensen lenger enn ti-elleve dager. Du bør altså ikke ta to hele brett rett etter hverandre.
Holly Hobbie Skrevet 19. mai 2004 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2004 Nei' date=' man vil ikke begynne å blø, men man skal ikke utsette mensen lenger enn ti-elleve dager. Du bør altså ikke ta to hele brett rett etter hverandre.[/quote'] Men legen min sa at det ikke er noen medisinks grunn til aa ha blodninger naar man gaar paa p-piller...jeg kunne godt ta saa mange brett jeg ville rett etter hverandre - det er uansett en kunstig blodning og ikke ekte mensen...
Veronal Skrevet 19. mai 2004 #12 Skrevet 19. mai 2004 Det er ikke noe problem, og heller ikke skadelig (flere leger mener faktisk det er en fordel bl.a. gynekolog Mette Moen på doktoronline.no - hun er spesialist i gynekologi og overlege ved kvinneklinikken ved Regionssykehuset i Trondheim) - å droppe mensen for lengre eller kortere perioder ved å hoppe rett over til neste brett ved bruk av monofasiske p-piller.
Loolaa Skrevet 20. mai 2004 #13 Skrevet 20. mai 2004 Kanskje det er kroppen min som er litt unormal? Jeg fikk uansett blødninger etter 11 dager, selv om jeg fortsatte på brettet. Så jeg ville ikke ha prøvd det første gang ifm bryllupet.
Gjest Carmelita Skrevet 20. mai 2004 #14 Skrevet 20. mai 2004 Skjønner ikke hvorfor du måtte få nye p-piller for å slippe mensen, man kan fint utsette mensen med Trinordiol også... Jeg har gåt på Microgynon tidligere og mener å huske at jeg var fornøyd.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #15 Skrevet 20. mai 2004 Jeg har prøvd Trionetta, Synfase og Loette og bare Microgynon funker for meg. Legen min sa at jeg godt kunne gå rett fra et brett til et annet uten problemer. Dette gjorde jeg en stund (under 1 år), 2 brett så mensen så 2 brett etc. Til slutt fikk jeg masse små blødninger. Hadde ca 1 uke hver mnd uten noen blødning, 2 uker med små blødninger og 1 uke mensen, så på nytt igjen. Måtte rett og slett bare ha en pause for å bli kvitt disse små blødningene. Derfor, ikke alle kan utsette mensen uten å få problemer med så blødninger. Noen funker det kjempefint for, men ikke alle.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2004 #16 Skrevet 21. mai 2004 Skjønner ikke hvorfor du måtte få nye p-piller for å slippe mensen, man kan fint utsette mensen med Trinordiol også... Jeg har ikke tatt p-piller paa ca. to aar...
Hedda-78 Skrevet 21. mai 2004 #18 Skrevet 21. mai 2004 Eg gjekk på Eugynon tidlegare, som var pillar med ganske mykje hormon i. Desse gjekk ut av produksjon (fordi dei fekk ikkje solgt så mykje sidan "trenden" er pillar med mindre hormon for å ikkje "tukle" så mykje med kroppen) begynte eg på Trinordiol. Dei fekk eg nedsatt libido av, og løysinga var å gå over til pillar med relativt høgt hormon-nivå igjen: Microgynon. Eg er kjempefornøgd. Mensen kjem så regelmessig at eg kan stille klokka etter den, ingen biverknader i det heile tatt. Vanlegvis tek eg pillane som ein skal, men skal eg noko spesielt , utset eller framskyndar eg mensen nokre dagar. Tek aldri fleire brett i strekk, får vere nok "tukling" med hormon!
Gjest Carmelita Skrevet 21. mai 2004 #19 Skrevet 21. mai 2004 Jeg har ikke tatt p-piller paa ca. to aar... Skjønner!
Gjest Virvel Skrevet 22. mai 2004 #20 Skrevet 22. mai 2004 Mensen kjem så regelmessig at eg kan stille klokka etter den Samme her! Jeg hadde litt uregelmessig mens før, så det er utrolig deilig nå når jeg vet nøyaktig når den kommer. Dessuten blør jeg mye mindre, og smertene er så godt som borte. Men kan noen av dere svare meg på hvor mye Microgynon koster? Jeg fylte 20 relativt nylig, så jeg har ikke vært nødt til å betale for p-piller før nå. Har overhodet ingen anelse om hvor mye slikt koster. :oops: Dette er forresten mitt innlegg nr 3000 - jeg har nå rykket opp til "avhengig"!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå