Gå til innhold

Overvektige mennesker og kroppslukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At overvekt og hygiene henger sammen, tror jeg absolutt. Møtte ei senest idag, ikke sett henne på lenge. Hun hadde blitt smellfeit, var kledd som en boms, selvfølgelig i skitten tights med en diger dunjakke som heller ikke var ren. Fett hår og oste svette. For sikkerhets skyld bar hun på en stor pizza. Spurte om hun skulle ha gjester, men neida, denne skulle hun ha for seg selv.

Nå har ikke denne dama vært av de mest pent kledde før heller, men nå så hun direkte avskyelig ut.



Anonymous poster hash: 4518e...5a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd at overvektige lukter vondt. De som derimot stinker er typisk vegetarianere, veganere ol. som absolutt skal spare på vannet og ikke dusje.



Anonymous poster hash: eb03d...44a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere kollega av meg var veldig overvektig, og han luktet sterkt. Når han gikk ned og ble normalvektig ga lukten seg.

Jeg tror det er fordi han svettet så mye når han var tung. Alt han gjorde var jo slitsomt for han. Gå fra bussen osv. Han hadde alltid en våt stripe på ryggen.



Anonymous poster hash: 098bb...aa7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg har bare lyst til å si at jeg har en venninne som er meget overvektig, men hun lukter bestandig friskt og har det renslig hjemme. Selvom du er overvektig, er det ikke dermed sagt at du lukter vondt. Jeg kjenner også til et par normalvektige som lukter ille.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Grunnen til at noen overvektige har dårlig hygiene og et hjem som er dårlig rengjort og veldig rotete, er ikke fordi de er mer late enn normalvektige. Det henger vel heller sammen med at de har psykiske issues som slår ut i både overspising og er likegyldig forhold både egen kropp og eget liv. Alt baller på seg og det blir en vond sirkel som er vanskelig å komme ut av.

Det finnes selvsagt både late folk og folk som ikke gidder å vaske/stelle seg selv og hjemmet sitt, men i den gruppa finner man både overvektige, normalvektige og undervektige.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LadyAntebellum

Ehh sorry jeg er stor jeg, men lukter godt likevel, er ren og greier, er ikke så voldsomt innviklet og ta seg en dusj liksom, generelt ha god hygiene.. Og jeg er skikkelig stor også, over 120 kg. Er ikke vanskelig og være ren og frisk. Vil heller si det står på om man er lat og ikke gidder.

Har også et rent og pent hjem, er ikke tungt fysisk og rengjøre liksom. Har også vært veldig deperimert i et års tid, men gidder ikke være ekkel, det hjelper jo ikke.

Også mange normalvektige som lukter stramt. Må det ha noe med kroppsfasong og gjøre? Ja selvfølgelig er ting og tang tyngre for tunge folk - kan bare svare for meg selv , men er ikke vanskelig og ta en dusj ekstra om man skulle være så uheldig og svette. (Svetter selv som en gris på jobb da jeg har en tung fysisk jobb, men det gjør alle jeg jobber med også)

Overvekt er ingen unnskyldning for dårlig hygiene.

Endret av LadyAntebellum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har så mye med overvekt å gjøre egentlig, heller det at det er andre ting som virker inn. Som dårlige forhold, familiesituasjoner, røyk, dårlige polyesterklær og mulige hormoner/stress. Kjente en som brukte bestemte typer klær og de klærne stinket verre enn de andre klærne h#n hadde.



Anonymous poster hash: 42e0a...5eb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at overvektige lukter vondt. De som derimot stinker er typisk vegetarianere, veganere ol. som absolutt skal spare på vannet og ikke dusje.

Anonymous poster hash: eb03d...44a

Eh...? Vi vegetarianere dusjer da hver dag vi også...

Anonymous poster hash: b5313...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt to personer som har vært ekstremt overvektige, altså såpass at de såvidt klarer å gå. Og de har begge luktet spesielt. Tror det er en kombinasjon av mye svette og en søtlig lukt som kanskje har sammenheng med diabetes eller annen sykdom?

Anonymous poster hash: 71d32...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LongJohnson

Eh...? Vi vegetarianere dusjer da hver dag vi også...

Anonymous poster hash: b5313...74a

Men dere fiser hele tiden p.g.a. overdrevent inntak av cellulose. Cellulose brytes først og fremst ned av tarmbakteriene, hvilket igjen fører til mye fising og dårlig lukt.

OT:

Jeg er tynn, i nedre skitet av "normalvektig", men min leilighet ser også ut som en svinesti, og min personlige hygiene er i høyeste grad kritikkverdig. Så jeg vet ikke...en viss korrelasjon mellom overvekt og kropplukt/dårlig hygiene er det nok, men det er mange av oss slanke som stinker også. Jesus, dere skulle kjent på lysken min akkurat nå....hadde slått noen og enhver rett i bakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overvekten i seg selv som skaper lukten, men overvektige er oftere late (derav overvekten) enn slanke, og de gjør kanskje en dårligere jobb med sitt personlige renhold? Det er nok også mer jobb å dusje eller vaske seg, og som nevt så utfører de en mye tyngre jobb i det daglige som igjen fører til høyere temperatur.

Min erfaring tilsier at "mange" overvektige heller ikke har det så rent hjemme, som igjen fører til at lukten setter seg i klær osv. Dette gjelder nok et mindretall, men det er litt som "pakkis-lukt", du merker det veldig godt, mens du ikke merker de overvektige/utlendinger som ikke lukter.

Anonymous poster hash: 3e8b6...293

Jeg tror det blir en litt enkel analyse å si at hvis man er feit, så er det fordi man sannsynligvis lat. Dette fordi man godt kan trene skikkelig 3-4 ganger i uken uten å gå ned betydelig i vekt. Det er faktisk veldig begrenset hvor mye kcl man forbrenner på mellom 30 min og 60 min. økter. Ofte økes matlysten når man trener også. Den fremste årsaken til overvekt er for høyt energiinntak, og ofte er det høyere enn det trening trekker fra. Men jeg har tro på at man kan BLI lat av å være veldig stor, siden det selvfølgelig er tyngre å bevege en veldig tung kropp med mye fett (og kanskje lite muskelmasse).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...