Gå til innhold

Overvektige mennesker og kroppslukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting, hvorfor har overvektige mennesker så stram kroppslukt?

Da mener jeg ikke litt overvektige, men veldig overvektige mennesker.

Har det med hygiene, hormoner eller andre ting som feks medisiner?

Legger så godt merke til det feks på bussen når det kommer en veldig stor person å setter seg i setet ved siden av meg, kjenner denne osen av svettlukt og noe annet som jeg ikke kan sette fingeren på.

Spør fordi jeg lurer, ikke for å være slem.



Anonymous poster hash: 4518e...5a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morgun

Sterkt overvektige mennesker svetter mer fordi de har mye vekt å dra på og det er tungt. I tillegg har de valker og hvis svetten blir liggende inni alle valkene og godgjøre seg så vil det vel bli en ganske stram lukt? Kanskje?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke innlegg? Ikke sett noen tråder som omhandler dette temaet jeg.



Anonymous poster hash: 4518e...5a9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykk av at overvektige lukter mer enn slanke mennesker.

Nei du blir jo vant til din egen kroppslukt så da kjenner du den ikke lenger. Andre folk derimot...

Anonymous poster hash: 6f2b9...407

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som er overvektig, og har aldri kjent stram kroppslukt av henne. Så den teorien at overvektige liksom skal lukte mere stramt enn normalvektige har ikke jeg erfart.

Venninna mi tåler forresten ikke parfyme, så det bruker hun aldri, likevel lukter hun ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overvekten i seg selv som skaper lukten, men overvektige er oftere late (derav overvekten) enn slanke, og de gjør kanskje en dårligere jobb med sitt personlige renhold? Det er nok også mer jobb å dusje eller vaske seg, og som nevt så utfører de en mye tyngre jobb i det daglige som igjen fører til høyere temperatur.

Min erfaring tilsier at "mange" overvektige heller ikke har det så rent hjemme, som igjen fører til at lukten setter seg i klær osv. Dette gjelder nok et mindretall, men det er litt som "pakkis-lukt", du merker det veldig godt, mens du ikke merker de overvektige/utlendinger som ikke lukter.



Anonymous poster hash: 3e8b6...293
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du blir jo vant til din egen kroppslukt så da kjenner du den ikke lenger. Andre folk derimot...

Anonymous poster hash: 6f2b9...407

Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem med store valker, så blir det sopp mellom valkene pga dårlig lufting.

Anonymous poster hash: 15b23...5d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overvekten i seg selv som skaper lukten, men overvektige er oftere late (derav overvekten) enn slanke, og de gjør kanskje en dårligere jobb med sitt personlige renhold? Det er nok også mer jobb å dusje eller vaske seg, og som nevt så utfører de en mye tyngre jobb i det daglige som igjen fører til høyere temperatur.

Min erfaring tilsier at "mange" overvektige heller ikke har det så rent hjemme, som igjen fører til at lukten setter seg i klær osv. Dette gjelder nok et mindretall, men det er litt som "pakkis-lukt", du merker det veldig godt, mens du ikke merker de overvektige/utlendinger som ikke lukter.

Anonymous poster hash: 3e8b6...293

Skulle tro dette innlegget var skrevet av meg selv. Jeg er helt enig med deg. Hadde en "venninne" som var overvektig (type 190 kg). Hun hadde ganske stram kroppslukt og leiligheten hennes så ut som en svinesti.

Anonymous poster hash: b5313...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overvekten i seg selv som skaper lukten, men overvektige er oftere late (derav overvekten) enn slanke, og de gjør kanskje en dårligere jobb med sitt personlige renhold? Det er nok også mer jobb å dusje eller vaske seg, og som nevt så utfører de en mye tyngre jobb i det daglige som igjen fører til høyere temperatur.

Min erfaring tilsier at "mange" overvektige heller ikke har det så rent hjemme, som igjen fører til at lukten setter seg i klær osv. Dette gjelder nok et mindretall, men det er litt som "pakkis-lukt", du merker det veldig godt, mens du ikke merker de overvektige/utlendinger som ikke lukter.

Anonymous poster hash: 3e8b6...293

Det at de ikke har det så rent hjemme har jeg også lagt merke til. Det er sikkert tungt å vaske og støvsuge når man er skikkelig overvektig. Nå mener jeg ikke dem som har noen kilo for mye, men jeg snakker om de som virkelig er store. En annen ting jeg har merket meg, er fett hår.

Anonymous poster hash: 4518e...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.

Du følte deg truffet ja.

Anonymous poster hash: 6f2b9...407

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Summers

Godt mulig at de som ikke har nok selvbeherskelse til å passe på hva de spiser heller ikke er flinke nok til å dusje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige blir også ofte utsatt for mobbing og ufine kommentarer.. noe som ikke lukter i seg selv.

Men man skal ikke se bort i fra at dette gjør at mange gir litt opp og gir mer blaffen i det som har med kropp, utseende og hygiene å gjøre.

Ellers har jeg aldri merket noen forskjell på luft fra store eller små mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan jo bare tenke seg selv hvis man har 100 kg for mye å dra på, da vil vel omtrent alt bli et ork.

Ikke så gale som folk kanskje tror, ifølge BMI min har jeg 50kg for mye, og jeg løper fint opp 4 etasjer uten å bli svett eller nevneverdig andpusten. (løper = løper)

Men jeg ser poenget ditt. Jeg er ikke feit, bare veldig høy og mer muskler enn fett, selv om fettet tar sin del av vekten.

Anonymous poster hash: 3e8b6...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Skulle tro dette innlegget var skrevet av meg selv. Jeg er helt enig med deg. Hadde en "venninne" som var overvektig (type 190 kg). Hun hadde ganske stram kroppslukt og leiligheten hennes så ut som en svinesti.

Anonymous poster hash: b5313...74a

Dette har nok ikke noe med vekten å gjøre, heller at hun i seg selv ver en rotete og uhygenisk person. Har mange overvektige venninner, ingen lukter vondt eller har det skittent hjemme

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er verre med folk som lukter mat og løk. Det sitter så inni granskauen fast i klærne deres. Jeg har slike på jobben også bruker de parfyme i tillegg. Det stinkkkkkkerrr. Lufter de ikke hjemme eller hva er det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...