Marie90 Skrevet 9. januar 2014 #21 Del Skrevet 9. januar 2014 Hehe, ja - det er det samme hver gang i debatter som gjelder menns utseende kontra kvinners. Men nok om det. Jeg mener nå at man som mann må være bevisst på hvilken livsstil man ønsker. Toppjobb, mye reising og ingen fritid gir ofte ikke anledning til å fokusere på det viktige i livet, som er å holde seg i form og unngå sykdommer. Bakdelen i å si fra seg en veldig god jobb/toppjobb kan derimot være at kvinnen man er sammen med blir mindre interessert og i verste fall går fra deg fordi man ikke er ambisiøs nok. Personlig mener jeg (som mann selv) at det er en kostnad man i så fall bør ta. Til syvende og sist går man på en smell om man fortsetter å leve usunt, og da vil man ikke bli takket av hverken partner eller arbeidsgiver. Så min anbefaling: Velg noe mindre ambisiøst om det så koster deg forholdet. I det lange løp er det kun ens egen helse som er viktig, har man ikke den har man ingenting. Anonymous poster hash: e4d87...381 Det vil være forskjellig fra mann til mann. Å ha en toppjobb handler jo ikke bare om å sikre seg en bra kvinne (dog det er en del av det for mange) - det er noe enkelte menn har et driv til å gjøre selv. Kjenner mange menn som er av høyenergi typen og er ekstremt ambisiøse - et par er også single. De ville vært deprimerte av å ikke få utnyttet denne energien og ambisjonen. Så det å trappe ned eller t.o.m. jobbe deltid ville medført dårligere livskvalitet (om enn mer mulighet til å trene) i totalen. En venn av foreldrene mine er av denne typen og mangelen på mosjon samt hyppige forretningsmiddager (tre retters på Feinschmecker med tilsvarende vin hver eneste uke) har uten tvil satt sitt spor på kroppen. Men jeg tror faktisk han heller vil jobbe hardt, tjene godt og spise godt, og slappe av med en luksuriøs ferie to ganger i året - og heller få et hjerteinfarkt når han er rundt 75 enn å leve til 90. Nå vet jeg ikke hva situasjonen er til TS' ektemann. "Drittmat" virker jo ikke som det gjelder forretningsmiddager, men junk food han kjøper selv. Er man stresset og ikke kan lage egen mat så vil det medføre dårligere kosthold, men det trenger ikke være elendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 9. januar 2014 #22 Del Skrevet 9. januar 2014 Du kunne jo gi ham et ultimatum: Gå ned 3-4 kg pr måned eller bli sparket ut av redet. Anonymous poster hash: 702d6...561 Han kunne i hvert fall nektes adgang til soverommet før han er slank igjen. Anonymous poster hash: 702d6...561 Til deg/dere som skrev over. Dersom du vet littegranne om overvekt og livsstilsendring så hadde du visst at det er ikke slik man oppnår resultater. Kaller ikke dette for råd. Back to topic: TS, mannen din sin forandring må komme innenifra. Det er altså han som må være motivert for en forandring. Det du kan gjøre er å foreslå at dere kan starte en sunnere livsstil sammen. På den måten blir det enklere for dere begge. Du skriver at du ofte spiser usunt. Alle mennesker har godt av bedre kondisjon og bedre mat. Ta denne reisen sammen. Og samme med ungene også. Kanskje du trenger dette like mye som han, bare at du ikke har overvekten? Kiloene fjerner man på kjøkkenbenken. Fysisk trening hjelper til med grammene. Finn ut hva dere kan gjøre sammen, og forplikt dere sammen. Gå ut rolig slik at dere "vinner" med det dere gjør. Går dere ut for hardt med et for stort opplegg får dere nederlag. Kjør sunn livsstil også når han er ute å reiser. Da vet han at du følger opp hjemme, mens han følger opp på reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #23 Del Skrevet 9. januar 2014 Det vil være forskjellig fra mann til mann. Å ha en toppjobb handler jo ikke bare om å sikre seg en bra kvinne (dog det er en del av det for mange) - det er noe enkelte menn har et driv til å gjøre selv. Kjenner mange menn som er av høyenergi typen og er ekstremt ambisiøse - et par er også single. De ville vært deprimerte av å ikke få utnyttet denne energien og ambisjonen. Så det å trappe ned eller t.o.m. jobbe deltid ville medført dårligere livskvalitet (om enn mer mulighet til å trene) i totalen. En venn av foreldrene mine er av denne typen og mangelen på mosjon samt hyppige forretningsmiddager (tre retters på Feinschmecker med tilsvarende vin hver eneste uke) har uten tvil satt sitt spor på kroppen. Men jeg tror faktisk han heller vil jobbe hardt, tjene godt og spise godt, og slappe av med en luksuriøs ferie to ganger i året - og heller få et hjerteinfarkt når han er rundt 75 enn å leve til 90. Nå vet jeg ikke hva situasjonen er til TS' ektemann. "Drittmat" virker jo ikke som det gjelder forretningsmiddager, men junk food han kjøper selv. Er man stresset og ikke kan lage egen mat så vil det medføre dårligere kosthold, men det trenger ikke være elendig. Joda, ser den og alle får jo gjøre sitt eget valg. Sier bare at det kan koste skjorta og at flere enn man tror går på en smell i langt lavere alder enn 75. Da har man fint lite igjen av livet og man får som regel både sparken på jobben og samlivet går i dass. Anonymous poster hash: e4d87...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #24 Del Skrevet 9. januar 2014 Hvor mange kg. er det egentlig snakk om her? Anonymous poster hash: 151c3...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Summers Skrevet 9. januar 2014 #25 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg mener nå at man som mann må være bevisst på hvilken livsstil man ønsker. Toppjobb, mye reising og ingen fritid gir ofte ikke anledning til å fokusere på det viktige i livet, som er å holde seg i form og unngå sykdommer. Anonymous poster hash: e4d87...381 De i toppjobber er nok i snitt i bedre form enn resten, er jo inn med sunn livsstil og å løpe/sykkle/langrenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #26 Del Skrevet 9. januar 2014 De i toppjobber er nok i snitt i bedre form enn resten, er jo inn med sunn livsstil og å løpe/sykkle/langrenn. Det kommer hvilket an på hvilket nivå. Med "toppjobb" tenkte jeg egentlig på konsulenter høyt oppe i systemet som reiser mye eller mellomledere. Disse har ikke nødvendigivs anledning til å legge opp sin ege n arbeidshverdag i den grad de får tid til så mye trening. De man ser i media er gjerne de faktiske topplederne som da har stor/ubegrenset kontroll over egen arbeidshverdag. Da får man også mulighet til å legge inn en treningsøkt. Anonymous poster hash: e4d87...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 9. januar 2014 #27 Del Skrevet 9. januar 2014 Man blir ikke automatisk feit av å reise i jobben. Man har bare et slepphendt forhold til mat. Mange hoteller har også treningsrom. Det tar bare en time å trene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #28 Del Skrevet 10. januar 2014 Man blir ikke automatisk feit av å reise i jobben. Man har bare et slepphendt forhold til mat. Mange hoteller har også treningsrom. Det tar bare en time å trene Det er sant, men hvis man ser på det daglige programmet i mange jobber med reise med møter, arbeidstid, kveldsmøter, middager osv. så går det fort 18 timer i slengen, da er det ikke så lett å få tid til trening når man skal forsøke å sove litt også. Anonymous poster hash: e4d87...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #29 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg har det på samme sett . Siden vi ble sammen har han lagt på seg 10 kilo . Han klager hele tiden på hvor feit han er . Sier selvfølgelig at han da må gjøre noe med det . Jeg kan lage all verdens sunne mat men fortsatt så spiser han i smug . Vi har nå sammen meldt oss på et senter, og han påstår han skal trene . Vi har kjøpt nye joggesko og han er motivert sier han . Jeg trener og holder meg i form, men når han skal på trening nekter han nærmest å gå uten meg . Er veldig slitsomt at en voksen mann ikke kan få rævva i gir å trene på egenhånd . Så har sagt klart ifra at dette må han gjøre på egenhånd . Er dager jeg helst ikke vil trene, og foretrekker å trene alene . Elsker mannen min, men han er blitt stor å sa klart ifra at han må gjøre noe med det . Har selv hvert 10 kilo tyngre hvor han klagde på meg så ja han får samme regla tilbake !!! Så det er rådet mitt . Si ifra at han måå tenke på helsen sin Anonymous poster hash: 8aff4...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #30 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg har det på samme sett . Siden vi ble sammen har han lagt på seg 10 kilo . Han klager hele tiden på hvor feit han er . Sier selvfølgelig at han da må gjøre noe med det . Jeg kan lage all verdens sunne mat men fortsatt så spiser han i smug . Vi har nå sammen meldt oss på et senter, og han påstår han skal trene . Vi har kjøpt nye joggesko og han er motivert sier han . Jeg trener og holder meg i form, men når han skal på trening nekter han nærmest å gå uten meg . Er veldig slitsomt at en voksen mann ikke kan få rævva i gir å trene på egenhånd . Så har sagt klart ifra at dette må han gjøre på egenhånd . Er dager jeg helst ikke vil trene, og foretrekker å trene alene . Elsker mannen min, men han er blitt stor å sa klart ifra at han må gjøre noe med det . Har selv hvert 10 kilo tyngre hvor han klagde på meg så ja han får samme regla tilbake !!! Så det er rådet mitt . Si ifra at han måå tenke på helsen sin Anonymous poster hash: 8aff4...4d5 Spør om han ikke kan ta noen runder med personlig trener, trene sammen med en venn eller noe. For mange er det motivasjon å trene sammen med noen. Selv om jeg personlig helst trener alene (da det er en friperiode i en ellers veldig hektisk hverdag med mye overtid) ser jeg at mange andre menn foretrekker å trene sammen med noen. Syntes nok du bør være litt mer motiverende enn "klar deg selv". Vet om mange som ikke syntes noe særlig om treningssentre før de får prøvd det noen ganger selv og laget seg en vane på at de faktisk drar dit og ikke bare er støttemedlemmer. Nei, motiver han til å trene sammen med noen og ikke minst å begynne rolig slik at han ikke blir en nyttårsfortsettmosjonist som kjører på 5-6 ganger i uka før de går lei eller skader seg etter to-tre måneder. Anonymous poster hash: e4d87...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 10. januar 2014 #31 Del Skrevet 10. januar 2014 Det er sant, men hvis man ser på det daglige programmet i mange jobber med reise med møter, arbeidstid, kveldsmøter, middager osv. så går det fort 18 timer i slengen, da er det ikke så lett å få tid til trening når man skal forsøke å sove litt også. Anonymous poster hash: e4d87...381 Da må man ta mindre porsjoner, og heller ta vann enn alkohol til maten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #32 Del Skrevet 10. januar 2014 Det vil være forskjellig fra mann til mann. Å ha en toppjobb handler jo ikke bare om å sikre seg en bra kvinne (dog det er en del av det for mange) - det er noe enkelte menn har et driv til å gjøre selv. Kjenner mange menn som er av høyenergi typen og er ekstremt ambisiøse - et par er også single. De ville vært deprimerte av å ikke få utnyttet denne energien og ambisjonen. Så det å trappe ned eller t.o.m. jobbe deltid ville medført dårligere livskvalitet (om enn mer mulighet til å trene) i totalen. En venn av foreldrene mine er av denne typen og mangelen på mosjon samt hyppige forretningsmiddager (tre retters på Feinschmecker med tilsvarende vin hver eneste uke) har uten tvil satt sitt spor på kroppen. Men jeg tror faktisk han heller vil jobbe hardt, tjene godt og spise godt, og slappe av med en luksuriøs ferie to ganger i året - og heller få et hjerteinfarkt når han er rundt 75 enn å leve til 90. Nå vet jeg ikke hva situasjonen er til TS' ektemann. "Drittmat" virker jo ikke som det gjelder forretningsmiddager, men junk food han kjøper selv. Er man stresset og ikke kan lage egen mat så vil det medføre dårligere kosthold, men det trenger ikke være elendig. Håper denne vennen til foreldrene din også tar høyde for muligheten for at han kan få hjerneslag som 55-åring og tilbringe de neste tyve årene uten talevne eller i rullestol eller som grønnsak på et sykehjem. For meg er en sunn livsstil mindre on livskvantitet enn livskvalitet. Bryr meg ikke så fryktelig om hvor lenge jeg lever men håper å ha det bra og være frisk den tiden jeg har.Anonymous poster hash: b5b65...b8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corvo Skrevet 10. januar 2014 #33 Del Skrevet 10. januar 2014 Du kunne jo gi ham et ultimatum: Gå ned 3-4 kg pr måned eller bli sparket ut av redet. Anonymous poster hash: 702d6...561 rundt 1 kg i uken? for en mann som ikke har tid/energi til å trene. du er vel kasnkje litt optimistisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. januar 2014 #34 Del Skrevet 10. januar 2014 Menn skal jo tolerere at kvinnene blir feite og uapetittelige. Hvorfor skulle det være noe annerledes den andre veien? Nei. Godta at mannen din har holdt ut med deg såpass lenge, og at mat og sofaen er hans siste skanse. Så holder han ut med at du har latt deg forfalle etter svangerskapet. Toleranse, på tvers av kjønn yaay! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #35 Del Skrevet 10. januar 2014 Menn skal jo tolerere at kvinnene blir feite og uapetittelige. Hvorfor skulle det være noe annerledes den andre veien? Nei. Godta at mannen din har holdt ut med deg såpass lenge, og at mat og sofaen er hans siste skanse. Så holder han ut med at du har latt deg forfalle etter svangerskapet. Toleranse, på tvers av kjønn yaay! Kvinner har aldri tolerert menns forfall, selv når det gjelder tilfeller der han jobber overtid og jobber helsa av seg for at familien skal ha god materiell velstand. Anonymous poster hash: e4d87...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FuturePrimitive Skrevet 10. januar 2014 #36 Del Skrevet 10. januar 2014 Kvinner har aldri tolerert menns forfall, selv når det gjelder tilfeller der han jobber overtid og jobber helsa av seg for at familien skal ha god materiell velstand. Anonymous poster hash: e4d87...381 That´s their right! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #37 Del Skrevet 10. januar 2014 Når du sier ''min fantastisk kjekke mann'' så virker det som du er mer opptatt av at han har blitt mindre attraktiv. Livet er ikke lett når man reiser mye, jobber mye og har barn. Kanskje han ikke har noe ork til å gå ned . ihvertfall ikke enda. Anonymous poster hash: 6d43e...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #38 Del Skrevet 10. januar 2014 rundt 1 kg i uken? for en mann som ikke har tid/energi til å trene. du er vel kasnkje litt optimistisk Tid har han uansett, det er bare å stå et par timer tidligere opp om morgenen. Energi til å trene får han ved å slanke seg og ved å trene, så her kan han komme inn i en god sirkel bare han kommer i gang. Jeg synes ikke knapt 1 kg i uka er for mye forlangt av vektnedgang, i hvert fall dersom han har BMI på 25 eller mer. Det bør settes opp en kontrakt der han forplikter seg til vektnedgang inntil et visst mål, og der han mister all rett til felles eiendom straks han ikke oppfyller kravet. Dette burde anspore ham til innsats. Anonymous poster hash: 702d6...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 10. januar 2014 #39 Del Skrevet 10. januar 2014 Det er sant, men hvis man ser på det daglige programmet i mange jobber med reise med møter, arbeidstid, kveldsmøter, middager osv. så går det fort 18 timer i slengen, da er det ikke så lett å få tid til trening når man skal forsøke å sove litt også. Anonymous poster hash: e4d87...381 Det blir fort trangt ja, men det er snakk om prioritering. De fleste hoteller har treningsrom nettopp fordi brorparten av kundene deres er forretningsreisende med begrensede muligheter til å holde seg i form på hjemstedet, så mulighetene ligger vanligvis godt til rette. Resten blir opp til han selv. Han, som alle reisende, burde så absolutt sette helsa si på det daglige programmet. I motsatt fall er det begrenset hvor lenge man holder i en jobb med mye reising. TS, jeg er enig med hun som sier at motivet må komme innenfra. Jeg foreslår at du tar en prat med ham, selv om det er vanskelig, og prøver å få ham til å se forandringer som har skjedd med ham selv, for det er det ikke sikkert han gjør. Jeg tenker da ikke først og fremst på den kroppslige forandringen, men forandringen i overskudd til deg og barna og hva det har av konsekvenser for dere alle. Både i forhold til ekstrabelastning fordi du må ta mer av arbeidet hjemme selv om han er der, og i forhold til kvaliteten på tiden dere to får sammen. Han bør jo kunne se at man går glipp av en del både som par og som menneske når det meste av tiden går med til å sitte pal i sofaen eller sove fordi man ikke orker, og at dere får mindre opplevelser og input å dele i forholdet. Og ikke minst pappa-rollen og hva han får delt med barna. Som mann og far BØR han være interessert i disse tingene. Det bør også bety noe for ham at du elsker ham og føler at dere for tiden mister noe av det dere har hatt og delt. Prøv den innfallsvinkelen og se hvordan det går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #40 Del Skrevet 10. januar 2014 Det blir fort trangt ja, men det er snakk om prioritering. Tja, innen min bransje har man titt og ofte program som i praksis tar 18-22 timer. Da er det ikke mange timene igjen til søvn, og så skal man trene attpåtil? Jeg jobber ikke slik nå, men det kan være jævlig slitsomt. Så nei, løsningen er å finne en jobb med mindre reising og kanskje mindre ambisjoner. Bakdelen med det er som tidligere skrevet er at man som mann risikerer at partneren mister interesse for en siden man ikke lenger er ambisiøs nok. Men jeg er fortsatt av oppfatning av at man må ta den kostanden. Det er ikke verdt å ofre helsa si for noen kvinne eller ambisjoner om familie. Anonymous poster hash: e4d87...381 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå