AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Del Skrevet 8. januar 2014 Min fantastisk kjekke mann har lagt på seg VELDIG. Han er klar over det selv, men gjør ingenting med kosthold og aktivisering. Han reiser mye via jobben, og da blir hvertfall kostholdet elendig. Jeg kan spise veldig usunt og likevel ikke legge på meg noe særlig, så det er litt vanskelig sånn sett.. Jeg prøver også å lage sunn mat når han er hjemme, men hva hjelper det når han spiser drittmat når han er på reise? Han jobber også mye overtid, så lite overskudd til trening på kveldene. Dessuten er vi småbarnsforeldre, med nattevåk.. Jeg elsker mannen min såpass høyt, at jeg er redd dette går ut over helsen hans. Han er veldig overvektig nå. Hvordan hjelpe ham på vei, og si ifra på en fin måte? Han er ganske hårsår... Anonymous poster hash: 9e0f8...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnanne Skrevet 8. januar 2014 #2 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) fokuser på at du bekymrer deg for helsa hans, heller enn utseendet hans når du tar det opp Er ikke no morro å måtte bekymre seg for diabetes, slag osv osv i en ung alder. Dessuten kan du foreslå at dere lager noen gode og sunne lunsjer han kan ta med seg på reisen? Endret 10. januar 2014 av Midnanne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Del Skrevet 8. januar 2014 Min fantastisk kjekke mann har lagt på seg VELDIG. Han er klar over det selv, men gjør ingenting med kosthold og aktivisering. Han reiser mye via jobben, og da blir hvertfall kostholdet elendig. Jeg kan spise veldig usunt og likevel ikke legge på meg noe særlig, så det er litt vanskelig sånn sett.. Jeg prøver også å lage sunn mat når han er hjemme, men hva hjelper det når han spiser drittmat når han er på reise? Han jobber også mye overtid, så lite overskudd til trening på kveldene. Dessuten er vi småbarnsforeldre, med nattevåk.. Jeg elsker mannen min såpass høyt, at jeg er redd dette går ut over helsen hans. Han er veldig overvektig nå. Hvordan hjelpe ham på vei, og si ifra på en fin måte? Han er ganske hårsår... Anonymous poster hash: 9e0f8...761 Du kunne jo gi ham et ultimatum: Gå ned 3-4 kg pr måned eller bli sparket ut av redet. Anonymous poster hash: 702d6...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 8. januar 2014 #4 Del Skrevet 8. januar 2014 Han er småbarnsfar og jobber masse. Da er det normalt å legge på seg. Han burde starte på et treningssenter. De ordner et program til han. I tillegg vil treningssenteret være et sted hvor han kan koble av. Der kan han slippe å tenke på familien og jobben, noe han helt sikkert trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 8. januar 2014 #5 Del Skrevet 8. januar 2014 Du kunne jo gi ham et ultimatum: Gå ned 3-4 kg pr måned eller bli sparket ut av redet. Anonymous poster hash: 702d6...561 Ja Stalinteknikken fungerte i Russland, så hvorfor skulle den ikke fungere her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Del Skrevet 8. januar 2014 La han være som han er, han burde dumpe deg! (Det hadde ihvertfall damene here på KG sagt om det var motsatt kjønn.) Anonymous poster hash: 89b5e...840 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. januar 2014 #7 Del Skrevet 8. januar 2014 Du kunne jo gi ham et ultimatum: Gå ned 3-4 kg pr måned eller bli sparket ut av redet. Anonymous poster hash: 702d6...561 Kjempelurt! Om hun i tillegg sier hun tar seg en elsker frem til mannen er slank igjen, tenker jeg motivasjonen vil være på topp. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Del Skrevet 8. januar 2014 Kjempelurt! Om hun i tillegg sier hun tar seg en elsker frem til mannen er slank igjen, tenker jeg motivasjonen vil være på topp. Han kunne i hvert fall nektes adgang til soverommet før han er slank igjen. Anonymous poster hash: 702d6...561 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Del Skrevet 8. januar 2014 Her var det mye konstruktive tilbakemeldinger gitt... Altså, håper ikke noen blir provosert av innlegget mitt? Jeg liker mannen min slik han er, men tenker på helsa hans. Han har jo i tillegg null energi. Går jo ut over meg og barna også det... Anonymous poster hash: 9e0f8...761 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. januar 2014 #10 Del Skrevet 8. januar 2014 Når han jobber så mye er det ekstra viktig å få trent, for å takle stress. Jeg tror du bare må si det rett ut til ham. Det er lov å bekymre seg for helsa til partneren sin. Hva med å få ham til å ta det opp ned fastlegen? Siden han er så sårbar, kan dt være lettere for ham å få beskjed om livsstilendring der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Summers Skrevet 8. januar 2014 #11 Del Skrevet 8. januar 2014 Man trenger ikke trene for å slanke seg, ville fokusert på kostholdet det er det som teller mest uansett. Finn ting han kan spise når han ikke er hjemme som både er mettende, har lite kalorier og er godt nok til at han faktisk gjennomfører slankekuren. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Del Skrevet 8. januar 2014 Mer sex! Anonymous poster hash: 000c7...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 9. januar 2014 #13 Del Skrevet 9. januar 2014 Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette. Irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2014 #14 Del Skrevet 9. januar 2014 Man trenger ikke trene for å slanke seg, ville fokusert på kostholdet det er det som teller mest uansett. Finn ting han kan spise når han ikke er hjemme som både er mettende, har lite kalorier og er godt nok til at han faktisk gjennomfører slankekuren. Hvis det hadde vært en fyr som klaget på kjerringas vektoppgang ville du rådet ham til å dumpe henne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #15 Del Skrevet 9. januar 2014 "Sliter" med det samme, hvor mannen er overvektig og er mye ute å reiser med jobben. Jeg har dog noen kg for mye jeg også så jeg prøver så godt det går å ha sunt kosthold her hjemme for oss begge, han spiser ellers mye fos. For min egen del har jeg sagt at fos ikke er "lov" her i huset, og det hjelper til en viss grad. Går mye i kylling, wok, fisk og slikt til middag og det spiser han jo. Men ingen endring ellers i matvanene hans. Men nå i desember investerte jeg i en juicer. Han var veldig skeptisk først, men jeg lagde/lager juice hver dag av grønnsaker, litt frukt og sånt og etterhvert ble han nysgjerrig og lurte på om han fikk smake. Så jeg lagde derfor noen dager dobbelt porsjon og han drakk det! Jeg tenker som så at siden han får i seg så lite frukt og grønt til vanlig at kanksje det kan hjelpe han litt på vei, juicen er jo veldig god, så kanskje etter en stund får han mer overskudd til å eventuelt trene/bevege seg og jeg merker en ørliten holdningsendring hos ham i fht. til kosten på grunn av det, jeg tror muligens det er psykisk, at han føler seg sunnere når han drikker juicen og derfor spiser han litt mindre fos. Er f.eks slutta å drikke brus, sier han ikke vil ha og har ikke behov. Tommel opp! Kanskje juicer hadde vært en start?? Anonymous poster hash: 5874a...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 9. januar 2014 #16 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) La han være som han er, han burde dumpe deg! (Det hadde ihvertfall damene here på KG sagt om det var motsatt kjønn.) Anonymous poster hash: 89b5e...840 Nei, det skulle vært "han er sikkert deprimert, bare vær ekstra støttende og kjærlig og gjør mer husarbeid for å ta av noe av lasten". Interessant hvordan det er lov å fokusere på essensen - vektoppgang - når det gjelder menn, men når det gjelder kvinner skal vi gå rundt grøten til tråden nærmer seg 20 sider. Endret 9. januar 2014 av Marie90 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #17 Del Skrevet 9. januar 2014 Nei, det skulle vært "han er sikkert deprimert, bare vær ekstra støttende og kjærlig og gjør mer husarbeid for å ta av noe av lasten". Interessant hvordan det er lov å fokusere på essensen - vektoppgang - når det gjelder menn, men når det gjelder kvinner skal vi gå rundt grøten til tråden nærmer seg 20 sider. Hehe, ja - det er det samme hver gang i debatter som gjelder menns utseende kontra kvinners. Men nok om det. Jeg mener nå at man som mann må være bevisst på hvilken livsstil man ønsker. Toppjobb, mye reising og ingen fritid gir ofte ikke anledning til å fokusere på det viktige i livet, som er å holde seg i form og unngå sykdommer. Bakdelen i å si fra seg en veldig god jobb/toppjobb kan derimot være at kvinnen man er sammen med blir mindre interessert og i verste fall går fra deg fordi man ikke er ambisiøs nok. Personlig mener jeg (som mann selv) at det er en kostnad man i så fall bør ta. Til syvende og sist går man på en smell om man fortsetter å leve usunt, og da vil man ikke bli takket av hverken partner eller arbeidsgiver. Så min anbefaling: Velg noe mindre ambisiøst om det så koster deg forholdet. I det lange løp er det kun ens egen helse som er viktig, har man ikke den har man ingenting. Anonymous poster hash: e4d87...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #18 Del Skrevet 9. januar 2014 Min fantastisk kjekke mann har lagt på seg VELDIG. Han er klar over det selv, men gjør ingenting med kosthold og aktivisering. Han reiser mye via jobben, og da blir hvertfall kostholdet elendig. Jeg kan spise veldig usunt og likevel ikke legge på meg noe særlig, så det er litt vanskelig sånn sett.. Jeg prøver også å lage sunn mat når han er hjemme, men hva hjelper det når han spiser drittmat når han er på reise? Han jobber også mye overtid, så lite overskudd til trening på kveldene. Dessuten er vi småbarnsforeldre, med nattevåk.. Jeg elsker mannen min såpass høyt, at jeg er redd dette går ut over helsen hans. Han er veldig overvektig nå. Hvordan hjelpe ham på vei, og si ifra på en fin måte? Han er ganske hårsår... Anonymous poster hash: 9e0f8...761 Spør han om han vil være med deg å gå en tur? Joggetur? Melde inn på treningssenter? Gjør noe aktiviteter sammen? Men kostholdet er viktigst da det spiller en stor rolle - ca 70-80 %.....Resten trening. Hvorfor kan han ikke være mer bevisst på mat når han er ute på reise? Kjøp salat i stedet for hamburger? Det er sunn sandwich på mc Donald i stedet for fete dressinger og sånn..... Lag sunne mat hjemme f.eks wok. Salat. kylling. Karbonadedeig osv. Med grønnsaker. Anonymous poster hash: 5c723...55b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #19 Del Skrevet 9. januar 2014 Begrens porsjoner... Ikke ta 2 men 1...Porsjoner har mye å si. Anonymous poster hash: 5c723...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #20 Del Skrevet 9. januar 2014 Du kunne jo gi ham et ultimatum: Gå ned 3-4 kg pr måned eller bli sparket ut av redet. Anonymous poster hash: 702d6...561 Han kunne i hvert fall nektes adgang til soverommet før han er slank igjen. Anonymous poster hash: 702d6...561 Har du noen gang prøvd dette? Jeg hadde gått med på det og dumpa deg når jeg var slank igjen. Anonymous poster hash: 81376...ff7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå