9na Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 Jeg er så irritert på gavelistetjenesten hos Glasmagasinet, det virker jo som om det bare er tull med den! Vi har nylig lagt ut liste der. Vi fikk tilsendt passord så man kunne sjekke den på internett og alt virket greit. Den eneste personen vi har rukket å fortelle om listen til er svigermor. På fredag sjekket jeg listen på internett for å se at alt vi hadde skrevet opp var lagt ut (hadde jo hørt her inne at mange hadde opplevd rot...) Da så jeg at det allerede var kjøpt tre ting, to små ting og en dyr, stor kjøkkenmaskin. Jeg syntes det var litt rart, jeg vet at vi kommer til å få noe helt annet av svigers, så jeg tenkte jeg burde be kjæresten min spørre svigermor. Han snakket med henne, og hun hadde ennå ikke fortalt noen om listen. De to små tingene hadde hun kjøpt selv for å legge til den store gaven vi får fra dem, men det med kjøkkenmaskinen skjønte hun ingenting av. Hun hadde ikke fortalt om listen til en sjel, og det har ikke vi heller, så vi var sikre på at det var en feil. På lørdag dro vi til Glasmagasinet og sa at vi var sikre på at det måtte ha skjedd en feil. Damen spurte selvsagt om vi var sikre, og at "det så og si aldri var noen feil med gavelistene, ihvertfall ingen som skyldtes Glasmagasinet" Vi sa at vi var sikre, hun gikk inn på vår liste og fant ut at det kunne hande at de hadde krysset av på salg av kjøkkenmaskinen fordi den stod rett under en av tingene svigermor hadde kjøpt. Det kunne visst lett skje, sa damen! De hadde nemlig så mye å gjøre... Da jeg sa til henne at hele funksjonen til en liste som denne var borte hvis det ikke var orden i sakene, og at jeg kjente til flere som hadde opplved rot, ble hun kjempefornærmet! Jeg ble helt paff over hvor sur hun ble... Essensen i det hun sa var at dette var en stor tjeneste til brudepar (eh, en like stor tjeneste, for ikke å snakke om FORTJENESTE til Glasmagasinet, spør du meg!) som vi som brudepar burde være takknemlige for, og at de nesten aldri gjorde noen feil. Derimot gjorde parene som la ut lister mange feil... Det endte med at hun skulle rette det opp. Da vi kom hjem sjekket jeg listen på internett. Salget av kjøkkenmaskin var fjernet, men nå stod det at seks vinglass og to fat var solgt! Er det mulig? Svigermor har fortsatt ikke fortalt om listen til noen, lover hun! Damen kan da ikke ha gjort det med vilje??? Eller er det en annen som har rotet? Jeg har mest lyst til å droppe hele listen nå!
Gjest Poirot Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Pga alt det stygge jeg har lest om disse listene her inne har vi valgt å ikke ha liste. Har vanlig ønskeliste, vi, så får folk handle der de vil.
Saeria Skrevet 18. mai 2004 #3 Skrevet 18. mai 2004 Er det mulig! :o Makan til frekkhet på dama i butikken. Ta med deg allierte, gå til butikken, spør etter sjefen, og fortell hvilken skammelig behandling dere har fått. Hvis dere ikke får en ordentlig unnskyldning og plaster på såret, så stryk hele listen. Lag en liste selv som svigers kan formidle videre til gjestene. Dette fortjener ikke sure damen å slippe unna med. :fy:
Gjest MrsL Skrevet 18. mai 2004 #4 Skrevet 18. mai 2004 Helt enig med Saeria. Det går ikke an å behandle folk på den måten, og at de sier det er en service fra dem til brudeparet?????????......my ass!!!!!!!!!..........de tjener da grovt på at gjester handler gaver hos dem...... Tror jeg skal dra innom og sjekke vår liste jeg...........
Glossy Skrevet 18. mai 2004 #5 Skrevet 18. mai 2004 enig med de andre!! snakk til de. dette kan de ikke komme unna med. Eller så kan du jo se på andre butikker om de har de samme tingene (tilbords og Glass Thomsen) og da legge ut lister her. For så å slette hele listen hos Glassmagasinet! Vi har lagt ut liste på Tilbords og der var de KJEMPE hyggelige! de fikset alt på et blunk og hjalp oss å velge ut ting. Forklarte oss alle ting og fortalte oss hva som skulle gå ut og hva som kom inn. (vi har derfor ikke valgt ut glass i denne omgang ) Absolutt å anbefalle!!!
Gjest Tex Skrevet 19. mai 2004 #6 Skrevet 19. mai 2004 Vi har også hatt MASSE tull medlisten vår derfra. Synd men sant. Har prøvd den ut selv, gikk fex og kjøpte meg en liten skje, og det er fremdeles ikke registrert enda det er flere uker siden....
blyg Skrevet 19. mai 2004 #7 Skrevet 19. mai 2004 Jeg må føye meg i rekken over de som har skikkelig dårlig erfaring med denne listen. I tillegg har jeg en venninne som skal gifte seg senere i sommer, og hun har også hatt store problemer... Det virker som de er veldig rotete og ukonsentrerte, og er ikke med på at de gjør feil selv... Håpløst!!!!!!! blyg
Pusekatt Skrevet 19. mai 2004 #8 Skrevet 19. mai 2004 Her kan du lese om min fantastiske erfaring med ønskelistetjenesten til Glasmagasinet.
9na Skrevet 19. mai 2004 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2004 Det er ihvertfall åpenbart at det ikke bare var jeg som var en vanskelig kunde... :o Kanskje jeg skal sende dem en mail med link til denne tråden?
magnhild Skrevet 19. mai 2004 #10 Skrevet 19. mai 2004 Det er ihvertfall åpenbart at det ikke bare var jeg som var en vanskelig kunde... :o Kanskje jeg skal sende dem en mail med link til denne tråden? Da hadde de nok fått seg en aha-opplevelse. Kanskje de trenger det for å bedre seg? Jeg har ikke opplevd noe tull med TilBords og der har jeg selv jobbet en stund. Men selvsagt, det kan jo skje der også... Jeg hadde blitt så sur og frustrert...
Saeria Skrevet 19. mai 2004 #11 Skrevet 19. mai 2004 Kanskje jeg skal sende dem en mail med link til denne tråden? Det synes jeg faktisk er en god idé! En liten velformulert mail med denne linken, hadde gjort seg. Hvis Glasmagasinet er interessert i å beholde kundene sine, og omsetningen, så er det på høy tid at de får klar beskjed om hva ståa er. På en skikkelig måte såklart. Det begynner å virke på meg som om det er en liten gruppe ansatte som har en liten ukultur innabords, som i sin tur gjør at brudepar opplever problemer etter problemer. Dette er naturligvis ikke Glasmagasinet tjent med.
Gjest mariann1234 Skrevet 3. april 2005 #13 Skrevet 3. april 2005 unnskyld meg, ladies! dere er virkelig enormt opptatt av filleting. selvfølgelig leit, dumt og uprofesjonelt at listen ikke fungerer som den skal, men det får da være måte på reaksjoner! skjerp dere! bruk energien på mer viktige ting!! ha en god dag!
Lille smurf Skrevet 3. april 2005 #14 Skrevet 3. april 2005 Mange vet jo om denne listen.....folk kan jo sjekke på eget initsiativ selv dere ikke har fortalt om den???? Flere av våre gjester har sagt "ja, vi ser at dere ikke har lagt ut gaveliste ennå??", Så de har altså søkt på vårt navn uten at vi har fortalt om vi har el skal legge ut liste.. MEN, hvis det er feil, skjøner jeg din frustrasjon.....
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2005 #15 Skrevet 3. april 2005 unnskyld meg, ladies! dere er virkelig enormt opptatt av filleting. selvfølgelig leit, dumt og uprofesjonelt at listen ikke fungerer som den skal, men det får da være måte på reaksjoner! skjerp dere! bruk energien på mer viktige ting!! ha en god dag! Skjerp deg selv. Noe er viktig for noen, andre ting er viktig for andre.
Gjest Betty Boop Skrevet 3. april 2005 #16 Skrevet 3. april 2005 Vi laget liste hos GlasMagasinet, og kunne et par dager senere finne den på nett. Men plutselig når gjestene skulle begynne å handle fra den, så var det ingen som fant den. Jeg ringte GlasMagasinet, og vi fant ut at de måtte ha slettet den! Hun beklaget så mye, men hun hadde heldigvis den manuelle listen, så hun lagde den på nytt. Vi får bare håpe at ingen hadde kjøpt noe, for det vil i så fall nå ha blitt slettet... De sa at de ALDRI hadde opplevd noe lignende, men nå begynner jeg jo å lure...
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2005 #17 Skrevet 3. april 2005 De sa at de ALDRI hadde opplevd noe lignende, men nå begynner jeg jo å lure... Ja særlig..... Vi endte opp med å få bestikk for over fem tusen kroner for mye, etter at absolutt alt vi ønsket oss var trukket fra, og ikke noe av det var krysset av på listen....... :-?
Saeria Skrevet 3. april 2005 #18 Skrevet 3. april 2005 Uff. Hørt mye negativt om disse listene. :-? Når en butikkjede som glasmagasinet har et sånt tilbud til de som skal gifte seg, synes jeg de burde sørge for at den fungerer optimalt. Ett eller annet sted må det være noen som ikke gjør jobben sin. Enten det er i butikkene, eller det er programvaren som holder styr på listene som har feil i seg. Vet hvertfall hvor jeg IKKE skal legge ut liste når jeg skal gifte meg. Ønsker vi oss noe der fra kan vi lage en egen liste, og gi den til noen i familien.
Jullan Skrevet 3. april 2005 #19 Skrevet 3. april 2005 Gud,så glad jeg er for at noen fortalte om dette!! Var på Glasmagasinet i går for å finne ut hva vi ønsket oss og tenkte å skrive ønskeliste der i morgen. DET kommer vi ikke til å gjøre nå!!!!
Olifant Skrevet 3. april 2005 #20 Skrevet 3. april 2005 Hmmmm, dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt. Tror kanksje vi fortsatt satser på liste, men kommer nok til å følge den nøye opp på nett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå