Gå til innhold

Sykmelding pga utslett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo alltids egenmeldinger hvis du ikke får sykemld. Men du har jo feber og virker som plagene dine er store, så du får sikkert sykemld da.

Anonymous poster hash: cd730...094
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egenmelding ja, man kan vel bruke det, men jeg vet sjefen min blir forbanna da. Har hørt det fra andre som har vært syke.. Hun ringer hver time å sjekker om man "fortsatt" er syk osv. Ringer gjerne fra andre nummer sånn at folk ikke vet at det er hun som ringer, for da hører hun om de er syke.. Tragisk..

Anonymous poster hash: 8fd0e...0ed
Gjest navnelapp
Skrevet

I og med at du har lagt ut kva by du bur i og kva type butikk det er snakk om bør du kanskje ikkje gå meir i detalj ift sjef og personaloppfølging osv..

• Liker 3
Gjest Whitestripes
Skrevet

Alltid festlig når TS kommer med tilleggsinformasjon langt uti tråden...

Har du feber og er syk, blir du selvfølgelig hjemme fra jobb. Fikk inntrykk av at du kun hadde litt utslett. Bruk egenmelding, du trenger ikke sykemelding hvis du ikke er borte mer enn en dag eller to. Og sjefen din er tydeligvis et troll, men er du syk, så er du syk, og det må hun bare forholde seg til.

God bedring.

Skrevet

Wow, hva slags drittsjef er det du har?

Jeg ville bedt legen om sykemelding basert på hissig utslett som kan være årsaken til feberen. Sjefen din har ingen rett på å vite hvorfor du er sykemeldt, så om hun sutrer så har du også ditt på det tørre.

Og så begynner du sporenstreks å søke etter ny jobb.

Skrevet

Sjefen din høres ut som ei skikkelig drittkjerring. Er det virkelig lov å pålegge sine ansatte å male ansiktet sitt?

Ang sykemelding så tenker jeg du fint kan få det om du har smerter/kløe eller andre plager i forbindelse med eksemet. Det er utrolig ubehagelig med slike reaksjoner i ansiktet.

Gjest Nikki09
Skrevet

Jeg hadde kontaktet Arbeidstilsynet, og rådført meg med de. Hvis du jobber inne på Torvbyen eller et av de andre senterene i Fredrikstad så burde du også ta kontakt med senterleder. For selv om butikken har sine egne regler så er de faktisk pliktet til å følge senterets regler i tillegg. Og jeg vet at det er svært få senterledere som setter pris på dårlig behandling av ansatte. Men når det er sagt, hvis sjefen din er så ille som det virker som så hadde jeg kanskje vurdert å vente med å klage på sjefen til jeg hadde ny jobb. Men du burde klage! Både for din egen skyld og for en evt etterfølger sin skyld :)

AnonymBruker
Skrevet

Man kan få sykemelding fra jobb hvis man har utslett som direkte hindrer deg i å gjøre jobben. Men når det som hindrer deg i å gjøre jobben din er sjefen så spørs det vel..

Anonymous poster hash: e5320...216

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...