Gå til innhold

Sykmelding pga utslett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få det?

Greia er at jeg jobber i en high-class butikk, og sjefen min omtrent nekter meg å gå uten sminke. Men trynet mitt er fullt av eksem, og jeg KAN ikke ha på sminke. Da blir det ti ganger verre. Har time til lege i morgen, men det forsvinner ikke på et øyeblikk akkurat.. Får man sykmelding da? Om man forklarer situasjonen?

Vil jo ikke bli sykmeldt, men ganske ubehagelig at man får høre at man ser fæl ut på jobb også.

Anonymous poster hash: 8fd0e...0ed
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man få det?

Greia er at jeg jobber i en high-class butikk, og sjefen min omtrent nekter meg å gå uten sminke. Men trynet mitt er fullt av eksem, og jeg KAN ikke ha på sminke. Da blir det ti ganger verre. Har time til lege i morgen, men det forsvinner ikke på et øyeblikk akkurat.. Får man sykmelding da? Om man forklarer situasjonen?

Vil jo ikke bli sykmeldt, men ganske ubehagelig at man får høre at man ser fæl ut på jobb også.

Si til legen at du trenger sykemelding, da pleier du å få det ;)

Anonymous poster hash: 84a09...036

AnonymBruker
Skrevet

Forklar situasjonen for legen din. Det ordner seg nok. :hug:

Hilsen en som har hatt "sin dose" rosacea i løpet av livet..

Anonymous poster hash: 9bfa5...623
Gjest Whitestripes
Skrevet

Si til legen at du trenger sykemelding, da pleier du å få det ;)

Anonymous poster hash: 84a09...036

Hva slags råd er det? Og hva slags lege har du? Eksem er ikke sykdom, og man går virkelig på jobb om man ikke er syk. Spiller ingen rolle om man får høre at man ser fæl ut, det viktigste er at man er på jobb.

En lege kan ikke misbruke sykemeldinger på en sånn måte. Jeg fikk ikke en gang sykemelding da moren min døde, og jeg klarte ikke se folk uten å gråte.

• Liker 7
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Du kan vel få legen til å skrive at du ikke kan gå med sminke, men utføre andre arbeidsoppgaver?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er eksem/elveblest/noe annet. Hatt det 6 ganger i en uke i strekk på to mnd nå. Er noe jeg reagerer på, men de finner ikke ut hva..

Sjefen sa basically at jeg var en skam for butikken i dag, og kundene spør hva som er galt.. Ser helt oppblåst ut i trynet..

Regner ikke med å få sykemelding, men kjenner at det hadde vært helt ok også..

Skrevet

Jeg ville søkt andre jobber hvis jeg var deg.

• Liker 2
Skrevet

Hva slags råd er det? Og hva slags lege har du? Eksem er ikke sykdom, og man går virkelig på jobb om man ikke er syk. Spiller ingen rolle om man får høre at man ser fæl ut, det viktigste er at man er på jobb.

En lege kan ikke misbruke sykemeldinger på en sånn måte. Jeg fikk ikke en gang sykemelding da moren min døde, og jeg klarte ikke se folk uten å gråte.

hva slags lege har du egentlig?
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Søker andre jobber, tro du meg at jeg gjør..

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få det?

Du forklarer til sjefen din at enten godtar han/hun at du ikke har på sminke eller du sykmelder deg, selv om jeg tviler på du får sykmelding pga eksem, så kunne det vært artig å høre hva sjefen din sier til dette

Anonymous poster hash: 8205b...2e1

Gjest Whitestripes
Skrevet

hva slags lege har du egentlig?

Han er virkelig verdens beste, men akkurat i det tilfellet ga han meg ikke sykmelding, så enkelte leger finner ikke fram sykemeldingen bare man ber om det. Og sånn skal det være også. Man er ikke nødvendigvis syk om man har eksem. I dette tilfellet ville jeg nok som Gjesten sier, prøvd å finne en annen jobb, når sjefen kan finne på å si noe sånn.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange rare leger der ute, det ikke gitt at de har rett i alt det rare de gjør. Det er klart du skal ha sykemelding hvis du har dødsfall i nær familie. Det mener jeg er udiskutabelt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa faktisk det, men da sa hun at jeg måtte følge bedriftens regler slik det står i kontrakten, eller sier hun meg opp.

Det står faktisk i kontrakten at vi skal være; korrekt antrukket og sminket til enhver tid. Så hun har vel i grunn sitt på det tørre. Jobbet der i tre år, aldri vært borte før.

Jeg vet ikke om det er eksem eller hva det er, men jeg ser ut som en oppblåst hval i trynet. Sendte bilde til ei venninne, og hun kjente meg ikke igjen. Må også gå med briller da øynene renner fordi de er hovne, og brillene er gamle og slitte, siden jeg alltid bruker linser.. Sjefen likte ikke dem noe særlig, for å si det sånn.. Ikke sovet på to netter nå fordi det gjør så vondt, klør og svir. Har også litt feber(39,1) og er tett i nese og hals.

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke nølt med å spørre om sykemelding i din situasjon, det har jo med at du har problemer med å utføre jobben din... Jeg ville feks ikke blitt sykemeldt pga vond fot da jeg jobber sittende, men en som går mye i jobben måtte såklart blitt det.. det kommer ikke bare an på hvor syk man er men hvordan sykdommer funker i forhold til jobben. Det værste som kan skje er jo at legen sier nei:P

Tror forøvrig ansattes helse trumfer hva som evnt. står i en kontrakt, sånn i forhold til arbeidsmiljølov osv... tror ikke du kan få sparken for noe sånt akkurat.. Kanskje du burde snakket med en tillitsvalgt eller en sjef høyere opp.

Endret av SoftKitty
AnonymBruker
Skrevet

Aldri spurt om sykemelding før, men kan jo høre hva legen sier. Har ikke vært der på 3 år, så er ikke den som renner ned dørene akkurat.. Har jo spydd en del, men spyr som regel på natta, og ikke på jobb. Dog får jeg null søvn.. Får ikke sitte på jobb, og sliter med pusten når jeg sitter i ro, så ja :P

Bra jeg ikke kan bli sagt opp da.. Er dessverre ingen over henne å gå til, hun eier hele dritten. Må bli fagforeningen i såfall..

AnonymBruker
Skrevet

Aldri spurt om sykemelding før, men kan jo høre hva legen sier. Har ikke vært der på 3 år, så er ikke den som renner ned dørene akkurat.. Har jo spydd en del, men spyr som regel på natta, og ikke på jobb. Dog får jeg null søvn.. Får ikke sitte på jobb, og sliter med pusten når jeg sitter i ro, så ja :P

Bra jeg ikke kan bli sagt opp da.. Er dessverre ingen over henne å gå til, hun eier hele dritten. Må bli fagforeningen i såfall..

Håper jeg aldri handler i denne butikken!

Er det en kjede?

Anonymous poster hash: a2143...ef4

Skrevet

Han er virkelig verdens beste, men akkurat i det tilfellet ga han meg ikke sykmelding, så enkelte leger finner ikke fram sykemeldingen bare man ber om det. Og sånn skal det være også. Man er ikke nødvendigvis syk om man har eksem. I dette tilfellet ville jeg nok som Gjesten sier, prøvd å finne en annen jobb, når sjefen kan finne på å si noe sånn.

at du ikke fikk sykemelding når moren din døde synes jeg er jævlig dårlig gjort. Eksem er ikke så ille og ingen grunn å slippe jobb.
Skrevet

Stakkars deg ts. Leste hva sjefen sa nå for en kjerring. Sykemeld deg du er jo tydligvis syk om du har feber. Dritt kjerring. Hvilken butikk er dette vil ikke handle der.

AnonymBruker
Skrevet

Butikken finnes bare her.. Så det er ingen kjede, bor i Fredrikstad.

Takk for svar alle sammen, høres kanskje sytete ut, men jeg ser virkelig ikke ut som meg selv, begynner nesten å bli litt redd fordi jeg er så hoven..

Skrevet

Butikken finnes bare her.. Så det er ingen kjede, bor i Fredrikstad.

Takk for svar alle sammen, høres kanskje sytete ut, men jeg ser virkelig ikke ut som meg selv, begynner nesten å bli litt redd fordi jeg er så hoven..

Jeg fikk en gang en slik reaksjon av basiron. Ble en humle i hele tryne med feber kløe rødhet og masse små røde prikker. Det gikk over av seg selv etter en uke. Sikkert noe du reagerte på. Tenk på deg selv og din egen helse gi f i denne heksa. Finn en annrn jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...