AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #41 Skrevet 7. januar 2014 sett det tusen ganger i filmene Fienden starter som en søt uskyldig godhjertet karakter, deretter når bryllupet er over og møblene er på plass i huset, slippes demonen løs He he. Du baserer ditt verdensbilde på det du har sett på film? LOL Anonymous poster hash: 1540a...56c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #42 Skrevet 7. januar 2014 Nå var du veldig stangsynt! Stangsynt er ikke bra! Anonymous poster hash: 1540a...56c 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #43 Skrevet 7. januar 2014 JA! Det har dessverre noe å si. En muslim kan være hvordan som helst, men en kurder er bundet av sin tradisjon og kultur. Det er ekstremt tradisjonelt samfunn, til tross for at gutta hevder at de er "vestlige i tenkemåten" sin. Ja, de er vestlige når det kommer til sex før ekteskap, så lenge den de har sex med ikke er muslim selv (for da har de ikke gjort noe galt i Guds øyne... ) Men de fleste unge menn i Norge over 18 er gift med eller skal gifte seg med noen innad i slekten. Det er bestemt av familien. I Kurdistan er det vanlig med tvangsekteskap, og mellom personer under 18 år. Det er vanlig å straffe jenter dersom de ikke går med skaut, snakker med en gutt eller gjør noe som familien ikke liker. Hvis du googler "kurdish forced marriage honor", så vil det gå kaldt nedover ryggen på deg. Greia er iallefall at dersom du vil være sammen med en person som ser på deg som mindreverdig, og du ønsker noen som kontollerer deg så GO AHEAD! Anonymous poster hash: 1540a...56c Dette er bare tull... Folk i Kurdistan går med hva enn de vil, og har aldri opplevd tvangsgifting heller, hvorfor har ikke mine søsken blitt det da? har 3 søstre og alle de er over 23, men som pappa sier de må bli ferdig med utdanning før de får barn eller gifter seg... det er ganske mye frihet der og folk gjør som de vil. =) Skjønner ikke hvor du har fått den infoen fra? :D Anonymous poster hash: 2f462...c41
Mariell007 Skrevet 7. januar 2014 #45 Skrevet 7. januar 2014 Anonymous poster hash: 1540a...56c Hun er jo ikke en hore bare fordi hun lurer på om hun kan kan være kjæreste med en muslim.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #46 Skrevet 7. januar 2014 Dette er bare tull... Folk i Kurdistan går med hva enn de vil, og har aldri opplevd tvangsgifting heller, hvorfor har ikke mine søsken blitt det da? har 3 søstre og alle de er over 23, men som pappa sier de må bli ferdig med utdanning før de får barn eller gifter seg... det er ganske mye frihet der og folk gjør som de vil. =) Skjønner ikke hvor du har fått den infoen fra? :D Anonymous poster hash: 2f462...c41 Æresdrap er nummer 1 dødsårsak for kvinner i irakisk kurdistan. http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/mar/17/broken-dream-iraqi-kurdistan Anonymous poster hash: 1540a...56c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #47 Skrevet 7. januar 2014 Problemet er vel her at alle kurdarar ser ned på ikkje-kurdarar på generelt grunnlag. Har ikkje noko med islam og gjere, men det er berre slik det er. Anonymous poster hash: 1540a...56c Nei ikke alle som gjør det, folk må slutte å bruke ordet "alle" :frown: Jeg blir lei meg når jeg hører at folk bare er så stangsynt som @Mariell007 skrev. :frown: Anonymous poster hash: 2f462...c41
Mariell007 Skrevet 7. januar 2014 #48 Skrevet 7. januar 2014 Æresdrap er nummer 1 dødsårsak for kvinner i irakisk kurdistan. http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/mar/17/broken-dream-iraqi-kurdistan Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 1540a2 Var cet ironi eller noe? forstår ikke hvorfor du skrev den "til" meg
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #49 Skrevet 7. januar 2014 Var cet ironi eller noe? forstår ikke hvorfor du skrev den "til" meg Stangsynt? Really? Anonymous poster hash: 1540a...56c
Mariell007 Skrevet 7. januar 2014 #50 Skrevet 7. januar 2014 Stangsynt? Really? Anonymous poster hash: 1540a...56c forstår ikke hva du vil frem til
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #51 Skrevet 7. januar 2014 forstår ikke hva du vil frem til LOL Anonymous poster hash: 1540a...56c 2
Mariell007 Skrevet 7. januar 2014 #52 Skrevet 7. januar 2014 LOL Anonymous poster hash: 1540a...56c Kan du bare si hva du mener…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #53 Skrevet 7. januar 2014 Det er vel ikke du som skal være obs på hva han "har lov til" og ikke, det er det han som får sørge for. Dersom han har invitert deg hjem, så kan han tydeligvis ha jentebesøk. Og når du kommer dit så merker du vel fort dersom han trekker seg unna om du prøver å ha litt nærkontakt med han? Anonymous poster hash: f93ae...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #54 Skrevet 7. januar 2014 Æresdrap er nummer 1 dødsårsak for kvinner i irakisk kurdistan. http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/mar/17/broken-dream-iraqi-kurdistanAnonymous poster hash: 1540a...56c Se på https://www.youtube.com/watch?v=LY22MG5rsU4 den så kanskje du får en annen innblikk :D, folk gjør som de vil, men det finnes jo veldig religiøse deler i Kurdistan/Irak og det er snakk om siha muslimer deler. Anonymous poster hash: 2f462...c41
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #55 Skrevet 7. januar 2014 Se på https://www.youtube.com/watch?v=LY22MG5rsU4 den så kanskje du får en annen innblikk :D, folk gjør som de vil, men det finnes jo veldig religiøse deler i Kurdistan/Irak og det er snakk om siha muslimer deler. Anonymous poster hash: 2f462...c41 Men dette har kanskje ikke så mye med Kurdistan å gjøre =/ Anonymous poster hash: 2f462...c41 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #57 Skrevet 8. januar 2014 Hei. Jeg er mann med ikke-vestlig bakgrunn, og jeg har vokst opp med et flertall av ikke-vestlige venner. Fra mange forskjellige land og kulturer, men ikke-vestlige. Det første jeg tenker er, som de andre, at du bør styre unna. Selv er jeg veldig vestlig og liberal, jeg anser meg som ateist, spiser svin og har tradisjonell norsk julemat til jul. Eneste landet jeg føler noen lojalitet til er Norge, jeg skriver gjerne under på protestbrev mot diskriminering av homofile og jeg studerer. Men jeg er en av tjue. For hver velintegrerte ikke-vestlige mann du møter møter du nitten som har arkaiske holdninger både når det gjelder kvinner, "sømmelighet", religion og arbeidsmoral. Jeg mener ikke å være veldig høy på meg selv, men jeg er i hvert fall annerledes enn dem. Det er selvsagt noen unntak, men felles for alle mine dårlig integrerte ikke-vestlige eksvenner er at de stort sett alltid fremstår som snille og greie velintegrerte gutter. Snille og forståelsesfulle, litt spennende og ikke sånn som du hører om gutter som dem til daglig. Det sier seg selv at de er forferdelig dobbeltmoralske, og det inntrykket de gir jenter i begynnelsen er bare et spill. Straks jentene har gått snakker de om hvordan de utnytter og lurer dem. Ikke slik enkelte norske gutter tøffer seg i tenårene, men med oppriktig forakt for kvinner. De skryter og flirer av hvor lettlurte norske jenter er. Noen vil alltid nekte for det, men det er helt sant. Det er derfor jeg til slutt har kuttet den gjengen ut av livet mitt. Så finnes det som sagt noen unntak, gjerne ut fra hvor de kommer fra. Guttene fra Kina, India og Sri Lanka er stort sett snille og greie tvers gjennom, i hvert fall det jeg har erfart. All statistikk over innvandrere viser også at disse gruppene oppfører seg pent, de stemmer ved valg og begår lite kriminalitet. Det motsatte inntrykket har jeg fått av de fleste muslimske grupper, og tro meg, kurderne har sammen med pakistanerne vært de verste. Både når det gjelder kvinnesyn, kriminalitet og manipulering. Derfor sier jeg at du bør løpe og ikke se deg tilbake. Man kan være så relativistisk man vil og si at "Næmmen, alle er ikke sånn", men sjansene er vesentlig større for at han viser en helt annen og verre side av seg om en stund enn at han ikke gjør det. Man må forholde seg til realitetene også, ikke bare innta den naive, norske holdningen om at statistikk er uvesentlig fordi det finnes unntak. Enkelt og greit. Ta det fra en som har tilhørt det miljøet og faktisk var der da jentene gikk og det bare var oss "utlendingene" igjen. Da kom dritten frem, selv om de fleste beskytter hverandre ved å blånekte for det. Anonymous poster hash: df12e...707 6
Gjest Bud Skrevet 8. januar 2014 #58 Skrevet 8. januar 2014 Nå var du veldig stangsynt! Javel? Google "steining" og klikk deg inn på -avisartikler- om temaet, der finner du masse informasjon som underbygger min påstand.
Binta Ba Skrevet 8. januar 2014 #59 Skrevet 8. januar 2014 Kjære vene, her var det mye ignoranse of fordømmelse. TS: Han kan være en drittsekk som later som han er snill, han kan være en alright fyr som er verdt en ring på fingern eller en heit natt. Det vet du ikke før du prater med ham. Vil du vite hva han vil? Spør han. VIl du vite hva han syns om sex før ekteskapet? Spør han. Kommunikasjon er stikkordet, ikke å spørre på KG. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #60 Skrevet 8. januar 2014 At han er muslim er ikkje problemet, men ville vore meir obs på at han er kurdar. Anonymous poster hash: 1540a...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå