Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...

Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Det må jeg si er imponerende innsats! 

Her endte jeg opp med 12 timer på jobb i går, og så rett til en venninne hvor jeg endte opp med å drikke vin til kl. 3 i natt. Dagen i dag har bestått av 5 km rolig gåing i retning jobb. Men jeg gikk av t-banen 4 stasjoner før for å få litt luft og mosjon da. 

Det som ikke er så bra, er at jeg våknet i dag tidlig og hadde skikkelig krampe i leggen. Mistenker dehydrering, men leggen på det aktuelle benet er fortsatt vond. Lurer på om det betyr at det spøker for løpeturen min i morgen, den jeg skal ha innimellom et møte og jobb :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Østmarka er utrolig kupert, ja! Jeg er jo der støtt og stadig, og banner over hvor mye opp og ned det er :ler: I fjor syklet jeg til Losby, og på veien måtte jeg gå av sykkelen flere ganger fordi kombinasjonen bratt, grus og sving gjorde det umulig å komme seg opp (men i år er jeg bedre trent, så kanskje det går nå?). Men vi får jo se på det som bra trening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg faktisk har flere høydemeter opp og ned når jeg går i Østmarka, enn når jeg går i fjellet. Der er det liksom opp, vidde i all evighet, og så ned igjen. I Østmarka er det opp og ned hele tida :P

Sykling unngår jeg heldigvis, tror jeg hadde blitt skikkelig irritert av å sykle i Østmarka. Har alltid kjent på det som et skikkelig nederlag å måtte gå av sykkelen :fnise: Men bra trening er det jo, både sykkel og Østmarka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 km gjennomført i dag. Har rundet 125 km i mai med løping og gåing, er godt fornøyd med det.

Turen i dag, derimot ... Det var rett og slett helt jævlig. Delvis fordi jeg hadde feilberegnet temperaturen totalt, det var mye varmere enn det jeg trodde, og jeg mistenker at jeg fortsatt er en smule dehydrert. Vannet på jobb smaker dritt, så jeg drikker altfor lite når jeg er der. Det er ikke bra. Får satse på at noen dager hos foreldrene mine gjør susen, der er vannet skikkelig godt! :laugh:

Og så innså jeg nettopp at det er en uke og to dager til årets første løp. Ikke at jeg har noen enorme ambisjoner der, men det hadde jo vært greit å kjenne at formen var ørlitt bedre. Jeg føler jo at jeg er flink, men jeg er nok rett og slett ikke strukturert nok i treningen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wolfmoon skrev:

6 km gjennomført i dag. Har rundet 125 km i mai med løping og gåing, er godt fornøyd med det.

Turen i dag, derimot ... Det var rett og slett helt jævlig. Delvis fordi jeg hadde feilberegnet temperaturen totalt, det var mye varmere enn det jeg trodde, og jeg mistenker at jeg fortsatt er en smule dehydrert. Vannet på jobb smaker dritt, så jeg drikker altfor lite når jeg er der. Det er ikke bra. Får satse på at noen dager hos foreldrene mine gjør susen, der er vannet skikkelig godt! :laugh:

Og så innså jeg nettopp at det er en uke og to dager til årets første løp. Ikke at jeg har noen enorme ambisjoner der, men det hadde jo vært greit å kjenne at formen var ørlitt bedre. Jeg føler jo at jeg er flink, men jeg er nok rett og slett ikke strukturert nok i treningen min :P

Iiiiik, skal vi løpe samtidig? :ler: 1 uke og 2 dager her også. Eller, nå en uke og en og en halv dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er samme løp? Men du skal vel ikke ta turen til Oslo nå :klo: 

Kjenner at jeg ikke har noe stort behov for å telle ned til dette :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Kanskje det er samme løp? Men du skal vel ikke ta turen til Oslo nå :klo: 

Kjenner at jeg ikke har noe stort behov for å telle ned til dette :laugh: 

Tydeligvis flere løp den helga, for jeg skal ikke til Oslo riktig enda. Ikke skal jeg løpe langt heller. Nøyer meg med 1 mil (og det kan bli mer enn nok ettersom jeg har pådratt meg en mild forkjølelse i pinsen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nøyer meg også med en mil, det får holde foreløpig. Men jeg har faktisk luktet litt på et halvmaraton til i august. Får se hvordan det passer inn i planene. Herregud, jeg har blitt gal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wolfmoon skrev:

Jeg nøyer meg også med en mil, det får holde foreløpig. Men jeg har faktisk luktet litt på et halvmaraton til i august. Får se hvordan det passer inn i planene. Herregud, jeg har blitt gal :fnise:

:overrasket: Ærru ikke rekti' rekti???

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er nok ikke helt rekti :laugh: Men det hadde gjort seg med et testløp som stort sett går på grus, før jeg skal ut å prøve meg i Oslos asfaltjungel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal løpe i Oslo om 1 uke! må jo være samme løpet? I Frognerparken? 10 km på meg også.

Hvilken halvmaraton er det du vurderer i august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det. Bare jeg av gjengen som løper ti, resten feiret ut og valgte fem :P

Jeg vurderer Kongsvinger maraton, faktisk. Så veldig greit ut, og ikke altfor langt unna Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wolfmoon skrev:

Det stemmer nok det. Bare jeg av gjengen som løper ti, resten feiret ut og valgte fem :P

Jeg vurderer Kongsvinger maraton, faktisk. Så veldig greit ut, og ikke altfor langt unna Oslo 

Øyh, når er Kongsvinger sa du? Kanskje man kunne tatt ei mil der, sånn for oppkjøringens skyld liksom... (Jadda, jeg VET jeg kan google ;)  )

Men jeg er ikke sikker på om jeg klarer trykke på musetastene. Har vært og hatt opplæring i frivekter, bortsett fra at det var knappest en eneste vekt involvert annet enn kroppsvekta. Men treneren lovet at dette gav resultater  - hva nå enn de måtte bestå i. Og jeg er veldig glad for at jeg spiser frokostblanding til frokost for jeg kommer nok ikke til å kunne løfte noe melkeglass i morgen, men teoretisk sett kan jeg kanskje få løftet en spiseskje? Se for deg a gamle mor som prøver seg på pullups, riktignok med masse hjelp av treningsstrikk, så har du tegninga. :skratte: 

Men effektivt er det nok og den øvelsen jeg fryktet mest før vi begynte klarte jeg faktisk. Det å gå opp og ned på en kasse, når man har et dårlig kne er ikke noe som fremmer treningsgleden i denne kroppen, men løpingen har hjulpet. Beina tålte prøvelsen med glans. Da ble det noget verre med de siste armøvelsene gitt. Men instruktøren bedyret at en jente som hadde startet på ca. samme nivå som meg for 6-7 uker siden hadde forbedret styrken noe aldeles voldsomt i alle henseende - og hun hadde gått inn 14 strategiske cm. 

Klarer jeg halvparten så skal jeg være veldig fornøyd. Dette blir bra, og når jeg etterhvert begynner å mestre ting så kan det jo være det blir litt gøy også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6. august, men de har ikke mil, så du må nok ta halvmaraton ;) Eller 4,2 km, men det ville jeg synes var å feige ut :laugh:

Jeg er imponert over all denne styrketreningen, jeg. Her skyr jeg alt som heter uttøying og styrke som pesten, utenom de armhevingene jeg tar hver morgen mot kjøkkenbenken mens kaffen blir klar. Fant ut at jeg måtte begynne et sted med strake armhevinger, og da var kjøkkenbenken passende :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du må nok ta et halvmaraton, bare sånn for å teste formen ;) Jeg har ikke helt bestemt meg enda, da. Tenker jeg avventer frem til rundt 1. august og ser hvordan det går med treningen i sommer :laugh: Nå kan det hende jeg kaster meg på halvbirken 11. juni, 12 km, men er foreløpig litt usikker. Vi får se, var på treningstur med svigerinna mi på lørdag, og fy steike jeg løper generelt mye saktere enn henne på mye høyere puls, men i det vi rundet en time, så var vi omtrent like. Det er jo litt sært, tenker jeg, men det tyder jo på at hun er rask, men jeg har bedre utholdenhet. Jeg får ta til takke med noe.

Og appropos det her med fart, jeg kjenner at jeg av og til blir litt demotivert av å lese i treningsforumet her inne og andre steder. Rett og slett fordi folk snakker som om at 10 km/t nesten er kosefart, og med mindre du løper mila på under 50 min, så er du i dårlig form. Og ikke minst at den formen skal komme så raskt. Nå trener jeg jo lite spesifikt mot å øke hastigheten, rett og slett fordi jeg misliker intervaller, men allikevel ... Jeg vet ikke, jeg skal legge det bak meg, men jeg tenker at å høre slikt må jo være enda verre for de som nettopp har startet og ikke får den fremgangen. Jeg har jo begynt å like løping for løpingen sin egen del, men hvis man ikke er der enda, så tror jeg slikt snakk kan gjøre at man ikke fortsetter.

Jeg lurer også på hvor reelt dette er med at "alle" løper på 10 km/t eller over. For hvis jeg f.eks. ser på tabellen for en Cooper-test, så er jeg faktisk på "Good" for min aldersklasse (uten at jeg egentlig har tatt en 12 min test, så jeg har jo alltid løpt lenger), så da kan jo ikke farten min være så lav sett ut fra et gjennomsnitt.

Nei, jeg vet ikke, bare masse spekulasjoner og tanker jeg har gjort meg i det siste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den ‎20‎.‎05‎.‎2016 at 13.21, Wolfmoon skrev:

Samme her, jeg løper 10, de andre løper 5 km.:) Da får du ha masse lykke til på lørdag, kanskje vi ses i løypa uten å ane det...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Engel skrev:

Samme her, jeg løper 10, de andre løper 5 km.:) Da får du ha masse lykke til på lørdag, kanskje vi ses i løypa uten å ane det...:fnise:

Nå kommer jeg til å studere alle medløpere nøye :laugh: Lykke til du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wolfmoon skrev:

Og appropos det her med fart, jeg kjenner at jeg av og til blir litt demotivert av å lese i treningsforumet her inne og andre steder. Rett og slett fordi folk snakker som om at 10 km/t nesten er kosefart, og med mindre du løper mila på under 50 min, så er du i dårlig form. Og ikke minst at den formen skal komme så raskt. Nå trener jeg jo lite spesifikt mot å øke hastigheten, rett og slett fordi jeg misliker intervaller, men allikevel ... Jeg vet ikke, jeg skal legge det bak meg, men jeg tenker at å høre slikt må jo være enda verre for de som nettopp har startet og ikke får den fremgangen. Jeg har jo begynt å like løping for løpingen sin egen del, men hvis man ikke er der enda, så tror jeg slikt snakk kan gjøre at man ikke fortsetter.

Enig med du. Heldigvis er jeg så gammel at jeg ikke bryr meg nevneverdig om "alle andre klarer". Jeg gjør det jeg klarer og sånn er det bare. En annen sak er at i dag ville jeg knappest klart 5 en gang. Etter å ha hostet meg gjennom siste natt, så klarte jeg til overmål å hoste på meg kink i ryggen da jeg skulle pusse tenner i morges. :ler: Det ER virkelig ikke lurt å hoste mens man står halvbøyd over vasken. Så i kveld har det stort sett vært sofaen og meg. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj da, hosting er aldri bra. Spesielt ikke når det ender med helt andre kroppslige plager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...