Gå til innhold

MGTOW - Men going their own way


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

NEI VI VIL IKKE HA NOE MED DERE Å GJØRE OVERHODE. ER DET SÅ VANSKELIG Å FORSTÅ? VI VIL BARE VÆRE MENN, VÆRE I FRED Å SLIPPE DERE. SÅ KAN DET VÆRE AT VI I BLANT VIL HA OSS ET ONS MEN ALDRI NOE MER.

Anonymous poster hash: 6f903...e0c

 

 

:(   :cry:  :cry3:   :grine:

Anonymous poster hash: 231fa...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Menn står fritt til å gjøre det samme. Men de er som regel ikke interesserte. Sannsynligvis kommer kvinnearenaer til å fases ut dess mindre jenter og kvinne som oppplever å bli behandlet annerledes. Eneste er at det er vanskelig å legge ned, for eks, et forum som dette da aktiviteten er høy. Noe som er grunnen til at jeg er her, ikke fordi det er et kvinneforum. Prøvde diskusjon en stund, men det var mer rotete og mindre aktivitet.

 

Der er for øvrig klubber i Norge der det bare er menn tillatt. Der er religiøse grupper for eks. Det er ikke i mange andre tilfeller menn føler for å skape grupper.

 

Det du skriver her høres ut som en oppramsing av noe du har hørt fra andre, tbh. Det høres ut som setningene som går på repeat hver gang du åpner en youtubevideo.

 

For eks På treningsstudio er det etterhvert blitt umulig å kunne gjøre enkelte øvelser eller ha en viss type stimulerende atmosfære fordi kvinner ikke er komfortabel med bråk, svette og støy.

 

Har du virkelig opplevd dette? Hva baserer du dette utsagnet på?

 

Alle fellesarener mellom menn og kvinner sørger for å tilpasses seg kvinner først og fremst, så må menn bare finne seg i det.

 

På hvilken måte?

 

Problemene er kvinner og den mye samfunnsinnflytelsen de har, og

 

Hvilken samfunnsinnflytelse? Mener du at den er sterkere enn mannens?

 

hvordan de stadig prøver å vri seg unna hvor skadelige de oppfører seg ved å skylde på oss.

 

Eksempel?

 

Menn har heller ikke lov til å lage sine egne arenaer før noen skriker om gutteklubb og diskriminering

 

Eksempel?

 

----------

 

Man må også skille mellom at der fins både kvinner og menn med personlighetsforstyrrelser, mental retardasjon, psykiske problemer osv som skriker høyest. Om en dame med disse typer problem går ut i media og klager over noe hinsides, så representerer ikke det kvinner som gruppe. Akkurat slik Breivik ikke representerer menn flest.

Anonymous poster hash: 60b5d...88e

 

 

Dette er så dumt at det knapt er verdt og kommentere, fordi du overser at det som foregår rett foran øynene på deg er det vi prøver å komme oss vekk fra- Stemmer det ikke at skoler etterhvert har gått over til å fokusere på gruppearbeid, ha åpne landskap, bruke evinnelige med tid på skjønnskrift (før pcalderen hvertfll) bruke litteratur om jenter i utgangspunktet er mer tilbøyelig for å svelge enn gutter, snevre inn fysisk aktivitet og friminutt etc? Stemmer det ikke at mange gymmer etterhvert går over til å stille høyere krav til hygiene, ro, mindre støy, mindre skikkelig utstyr som nok knebøystativ, plater osv til fordel for tredemøller og rosavekter? jeg er enig i at dette problemet er mer utbredt i kjedene i usa, men det er likevel et legit problem for menn. Du sier det jo selv, menn former ikke grupper og arenaer, kvinner gjør det. Du overser ting som at kvinner får viet tv debatter til seg selv om hets de påstår de eksklusivt blir utsatt for selv om menn blir det i samme grad. Du ser ikke det som foregår rett foran nesa på deg. Eksemplene er mange, men for å ta det viktigste så ser du stadig innspill fra politikkere om  å måtte satse på kvinner i næringslivet og bla bla bla. Vi har kvoter som skal sikre at nok kvinner er representert osv. Hvis kvinner føler seg utelukket så blir det umiddelbart hyleor om gutteklubber. Ikke lat som du ikke er klar over dette. Og sist men ikke minst, ikke svar meg. Da foretrekker jeg heller svar fra de jentene som i det minste ikke prøver å leke smart når de er helt blanke og bortreiste og helt ute av stand til å forstå hva vi snakker om. Dette var kleint å lese.

Anonymous poster hash: 6f903...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er så dumt at det knapt er verdt og kommentere, fordi du overser at det som foregår rett foran øynene på deg er det vi prøver å komme oss vekk fra- Stemmer det ikke at skoler etterhvert har gått over til å fokusere på gruppearbeid, ha åpne landskap, bruke evinnelige med tid på skjønnskrift (før pcalderen hvertfll) bruke litteratur om jenter i utgangspunktet er mer tilbøyelig for å svelge enn gutter, snevre inn fysisk aktivitet og friminutt etc? Stemmer det ikke at mange gymmer etterhvert går over til å stille høyere krav til hygiene, ro, mindre støy, mindre skikkelig utstyr som nok knebøystativ, plater osv til fordel for tredemøller og rosavekter? jeg er enig i at dette problemet er mer utbredt i kjedene i usa, men det er likevel et legit problem for menn. Du sier det jo selv, menn former ikke grupper og arenaer, kvinner gjør det. Du overser ting som at kvinner får viet tv debatter til seg selv om hets de påstår de eksklusivt blir utsatt for selv om menn blir det i samme grad. Du ser ikke det som foregår rett foran nesa på deg. Eksemplene er mange, men for å ta det viktigste så ser du stadig innspill fra politikkere om  å måtte satse på kvinner i næringslivet og bla bla bla. Vi har kvoter som skal sikre at nok kvinner er representert osv. Hvis kvinner føler seg utelukket så blir det umiddelbart hyleor om gutteklubber. Ikke lat som du ikke er klar over dette. Og sist men ikke minst, ikke svar meg. Da foretrekker jeg heller svar fra de jentene som i det minste ikke prøver å leke smart når de er helt blanke og bortreiste og helt ute av stand til å forstå hva vi snakker om. Dette var kleint å lese.

Anonymous poster hash: 6f903...e0c

 

 

Dette er ganske bøyd virkelighet. Man tar noen ting og bøyer dem slik at de fremstår på en måte som du syns er gunstig.

 

Stemmer det ikke at skoler etterhvert har gått over til å fokusere på gruppearbeid, ha åpne landskap

 

Gruppearbeid er vanlig i høyere stillinger, der jobber det også mange menn. Åpne landskap? Skoler har da aldri vært lukkede landskap. Man har i det minste gått bort ifra å gi de urolige barna en smekk med linjal over fingrene. Det er heller ikke slik at det er bare kvinner som sitter og tar disse bestemmelsene og avgjørelsene.

 

bruke litteratur om jenter i utgangspunktet er mer tilbøyelig for å svelge enn gutter,

 

Jaha, og hvilken litteratur er det? Hvorfor mener du jenter er mer tiltrukket av den typen enn gutter?

 

snevre inn fysisk aktivitet og friminutt

 

Går ikke på skole lenger, så hvor mye friminutt har barna nå? Hvor mye hadde de før? Eventuelt annen fysisk aktivitet man har snevret inn på

 

Stemmer det ikke at mange gymmer etterhvert går over til å stille høyere krav til hygiene

 

Hygiene er for kvinner?

 

ro, mindre støy, mindre skikkelig utstyr som nok knebøystativ, plater osv til fordel for tredemøller og rosavekter

 

Hva mener du med mindre støy? Blir personer på treningssenteret hysjet på mener du? Eller hva er det du snakker om her?

 

Hvilket utstyr som er der kommer jo an på hvilke kunder man drar. Det er et utbredt markedstriks å prøve å appellere til en kundegruppe. Om det er menn, kvinner, barn, nerder osv. Så de prøver å tjene mer penger på å sette inn utstyr som trekker damer, sannsynligvis. Det handler om å tjene penger.

 

Du sier det jo selv, menn former ikke grupper og arenaer, kvinner gjør det.

 

De står fritt til å forme arenaer, men der er ikke noe initiativ. Hvorfor gjør ikke du det for eks? Personlig har jeg ikke noe trang til å lage noe gruppe for kvinner, så jeg gjør det ikke heller. Ikke er jeg medlem av noen heller. Det nærmeste jeg kommer kvinnegrupper er å lese dette forumet.

 

Du overser ting som at kvinner får viet tv debatter til seg selv om hets de påstår de eksklusivt blir utsatt for selv om menn blir det i samme grad

 

Tv ser jeg ikke, så vet ikke hvilke tvdebatter du snakker om. Men blir menn virkelig hindret? Eller er de bare ikke interessert?

Er det kvinner som tvinger seg frem, eller ligger der kyniske interesser som handler om å få høyest mulig seertall?

 

satse på kvinner i næringslivet og bla bla bla. Vi har kvoter som skal sikre at nok kvinner er representert osv

 

Syns ikke noe om kjønnskvotering og ser ikke noe poeng om at man skal absolutt ha menn i sykepleien og kvinner i mannsdominert jobb. Samtidig lot jeg være å søke en jobb (3 år siden) fordi lederen sa han lette etter en mann til jobben (var ikke fysisk vanskelig eller noe, mannen var bare gammeldags), så jeg kan skjønne at i noen tilfeller blir man valgt bort pga kjønn, etnisitet.

 

Hvis kvinner føler seg utelukket så blir det umiddelbart hyleor om gutteklubber.

 

Nei, det er mange kvinner som aldri sier noe, selv i tilfeller der de blir forskjellsbehandlet. Jeg fortalte aldri noen om mannen som ikke ville ansette en kvinne. Og man hører selvsagt aldri om de som godtar rettferdige valg. Der vil alltid være noen dramaqueens av begge kjønn som prøver å manipulere andre til å støtte dem. Noen klarer å få det til, eller iallfall få det til å virke slik.

 

Og sist men ikke minst, ikke svar meg. Da foretrekker jeg heller svar fra de jentene som i det minste ikke prøver å leke smart når de er helt blanke og bortreiste og helt ute av stand til å forstå hva vi snakker om. Dette var kleint å lese.

 

Jeg trodde det var kvinnen sin jobb å bli emosjonell og komme med ad hominem?

Anonymous poster hash: 60b5d...88e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg litt på hva menn egentlig vil med kvinner.en der kan pule på i ny og ne men gjd forby,ikke stift familie?en som kan varte deg opp mens du ligger der på sofaen?

Jeg har levd i sølibat nå en god stund,dater ingen heller og fyker ikke på ONS.først var det pga 2 utroskap og hovedsakelig psykisk vold,men så ble det nare sånn at jeg fortsatte å være singel. Jeg tok noen runder med meg selv slik dy også har gjort og tenkte "hva om jeg opplever drit enda en gang?hva om neste mann også er utro?"så jegkonklyderte med at det er greit å holde seg for seg selv. Allikavel så går jeg ikke rundt og mener at alle menn er utro drittsekker som driver psykisk trakassering:)

Finfin post imho, jeg synes det er leit at du gikk igjennom det. Sannheten virker det som er nok at både kvinner og menn flest har potensiale for eller kommer til å påføre hverandre, omgivelsene og seg selv fryktelige skader. At en vil unngå den risikoen ser jeg på som en helt naturlig reaksjon.

Jeg vil også leve i sølibat en god stund fremover da jeg anser det som mest praktisk for tiden. Det er dog mye som forstyrrer/irriterer, feks hvordan jenter kler seg offentlig, det går mye i å fremheve det som er sexy og tease. Jeg er sikker på at dette blir sett på som uakseptabelt i fremtiden.

 

Jeg tror også at MGTOW flest ikke tenker at alle jenter er slemme hekser som kun vil utnytte oss, selv om mange vil nok tenke det når de først "våkner opp". Jeg tenker selv at jenter er i hovedsak ikke helt sånn som jeg trodde og er langt ifra lik mannen. Det er store forskjeller og det burde det blitt forsket mer på sånn at vi kan ta hensyn til hverandre på en meningsfylt måte.

Det virker for meg som at det å si at en velger å ta avstand fra forhold, er en nokså abstrakt ting å si, fordi man er i en eller annen form for forhold med alt rundt seg, man har et forhold til en selv, et forhold til jobben, sin seksualitet, et forhold til religion og spiritualitet.

 

Jeg vil personlig ikke spille rollen "kjæreste" i et "skuespill" man kaller for "forhold" bare fordi jeg har med ei kvinne å gjøre og det forventes av meg, jeg ser på det nærmest som å stifte et "beste venn type vennskap" med en ukjent person, som potensielt vil misbruke det feks. Man bør gå ut ifra det som faktisk er og ikke det man forventer eller det som en synes burde være.

 

Endret av Casper1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

I prinsippet er MGTOW helt ålreit. Problemet oppstår (som vanlig) da noen tar det tre skritt forbi fornuften og skal på død og liv sammenligne sin egen "forferdelige" mor, etter egne ord, og derav pålegge alle andre kvinner de samme kvalitetene på grunnlag av dette. Som han her: 

 

Det vil jeg si er sånn passe urimelig. 

Vedkommende oppfordrer andre MGTOW-menn til å kun ha sex med kvinner i 0-4 mnders tid, for å så dumpe de. Han tar ikke høyde for at 1) noen kvinner er faktisk kun på jakt etter sex, 2) muligheten for at man faktisk kan utvikle følelser. Man ser videre i hans beskrivelse om andres forhold, Brad Pitt og Angelina Jolie, at det er "stakkars" Brad for at han ikke kom seg ut, og at han nå sitter "stuck" med barn. Han oppfordrer også alle MGTOWs til å ikke få barn for å ikke tynge ned livet sitt. Lord.

Altså, forstå meg riktig, jeg er helt 100% for at de som ikke vil ha barn (meg selv inkludert), ikke skal ha det. Men det later til at han har glemt litt ut det faktum at det er en movement som kanskje, eh, dør ut, ganske kjapt da. 

 

Tl;dr. MGTOW er helt greit, så lenge man ikke er jævlig mot andre, og husk: ikke alle kvinner er som din mor.

Anonymkode: e8504...083

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...