Gå til innhold

Hvordan nordmenn er.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså mange syntes at nordmenn flest er sjenerte folk som ikke tør å snakke osv. Men jeg vil heller si at vi alle er mer som en familie, tenk det er jo helt forskjellig enn fra USA og Storbritannia. Statsministre kan vanke sammen med alle andre på gaten (vet de har livvakter, men det er likevel ikke mange statsledere som gjør denslags. Politiet blir ikke hatet, de blir heller forstått. De oppfører seg mer som venner som vil hjelpe deg enn foreksempel i andre land hvor du blir sett på som en fiende. Fengslene i Norge har mange ganger blitt omtalt for å være for snille, men her er jo poenget å hjelpe de insatte så de kan bli en del av samfunnet igjen. Det handler ikke om å straffe dem, da mister de jo tilliten til regjeringen og folket. Vi nordmenn har jo våre svakheter også, men jeg ville bare nevne her hva for et flott folk vi faktisk er. Noen som har meninger rundt dette?

Anonymous poster hash: bb4b7...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Jeg har veldig liten forståelse for politihat. Ikke bryt loven og samarbeid hvis du er mistenkt eller vitne = Ingen bekymringer. Selv elsker jeg politiet. Det er de som gjør at ingen kommer å stjeler tingene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns politiet i mange tilfeller oppfører seg som pøbler. .. Fordi de kan. Og jeg har aldri vært noen troublemaker! Aldri er de heller synlige i gatebildet, annet enn i bilene sine.Ikke kommer de heller når de skal. Og for mange saker, selv med kjent gjerningsmann blir henlagt. Dessverre er ikke politiet her mine allierte. Derimot i Frankrike stiller de opp for det minste problem og det er mer enn nok av dem overalt.



Anonymous poster hash: 7d274...2ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig liten forståelse for politihat. Ikke bryt loven og samarbeid hvis du er mistenkt eller vitne = Ingen bekymringer. Selv elsker jeg politiet. Det er de som gjør at ingen kommer å stjeler tingene mine.

Det eneste som er litt irriterende er at det virker som politiet alltid blri frifunnet..

Anonymous poster hash: 9df5a...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns politiet i mange tilfeller oppfører seg som pøbler. .. Fordi de kan. Og jeg har aldri vært noen troublemaker! Aldri er de heller synlige i gatebildet, annet enn i bilene sine.Ikke kommer de heller når de skal. Og for mange saker, selv med kjent gjerningsmann blir henlagt. Dessverre er ikke politiet her mine allierte. Derimot i Frankrike stiller de opp for det minste problem og det er mer enn nok av dem overalt.

Anonymous poster hash: 7d274...2ad

Vær glad du ikke bor i USA der er politiet virkelig en gjeng med pøbler.

Anonymous poster hash: 9df5a...706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En "venn" skriver ikke ut bot til deg når du kjører 5 km\t over fartsgrensen...

Om vedkommende er politi og på vakt, jo. Det er jobben hans. Lær deg å skille mellom privatliv og jobb.

Anonymous poster hash: df5cc...7b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du ikke bor i USA der er politiet virkelig en gjeng med pøbler.

Anonymous poster hash: 9df5a...706

Takk, den erfaringen har jeg! Amerikansk politi er rett og slett like skumle som de kriminellle.

Men i snille lille Norge burde vi kunne forvente mer.

Anonymous poster hash: 7d274...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

En "venn" skriver ikke ut bot til deg når du kjører 5 km\t over fartsgrensen...

Om du tror at du står over loven fordi du har en venn som er polti så tar du feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vedkommende er politi og på vakt, jo. Det er jobben hans. Lær deg å skille mellom privatliv og jobb.

Anonymous poster hash: df5cc...7b6

Om du tror at du står over loven fordi du har en venn som er polti så tar du feil

Var det virkelig kun dere to som ikke skjønte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite spørsmål om politivold:

skal du ikke få lov til å beskytte deg fra skade og kanskje død, bare fordi den som hamrer løs på deg er en purk?

nå er det snakk om psykotiske og gale politimenn, ikke legitim politivold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Var det virkelig kun dere to som ikke skjønte den?

Det er nok heller du som ikke forstår at folk som er venner med politi ikke står over loven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig liten forståelse for politihat. Ikke bryt loven og samarbeid hvis du er mistenkt eller vitne = Ingen bekymringer. Selv elsker jeg politiet. Det er de som gjør at ingen kommer å stjeler tingene mine.

Det er ikke politiet som forhindrer deg i å bli frastjålet. Det er deg selv og dine egne handlinger. Du behøver ikke tillegge politiet magiske overtroiske evner, om du blir frastjålet noe en vakker dag, - skal du bli sint på politiet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...